Рішення
від 07.10.2020 по справі 560/3973/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/3973/20

РІШЕННЯ

іменем України

07 жовтня 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Шевчука О.П. розглянувши адміністративну справу за позовом Адвокатського об`єднання "Юридична компанія "Рудик та партнери" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення від 08.07.2020 року №0079145305,

ВСТАНОВИВ:

Адвокатське об`єднання "Юридична компанія "Рудик та партнери" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС у Хмельницькій області від 08.07.2020 року №0079145305.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 23.10.2017 адвокатом Рудиком Вадимом Миколайовичем, разом із адвокатом Рудик Наталією Петрівною, згідно протоколу №1, створено Адвокатське об`єднання "Юридична компанія "Рудик та партнери", код ЄДРПОУ 41677128. Цим же протоколом адвоката Рудика В.М. обрано на посаду керуючого партнера Адвокатського об`єднання. На підставі наказу №01-к від 23.10.2017 року адвокат Рудик В.М. приступив до виконання обов`язків керуючого партнера АО "ЮК "Рудик та партнери". Оскільки адвокат Рудик В.М. проводить незалежну професійну діяльність у складі АО "ЮК "Рудик та партнери", останнє за січень та лютий 2020 року сплатило єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за адвоката Рудика В.М . Зокрема, за січень 2020 року сплачено 1039,06 грн. (платіжне доручення №118 від 11.01.2020 року) та за лютий - 1039,06 грн. (платіжне доручення №133 від 23.03.2020 року).

Позивач зауважив, що АО "ЮК "Рудик та партнери" у 2020 році не використовує працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами, а відтак не є платником єдиного внеску як роботодавець, згідно п.1 ч.1 ст. 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування".

Вказує, що відповідачем протиправно винесено рішення від 08.07.2020 року №0079145305 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в силу положень Розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування".

Ухвалою суду від 24.07.2020 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін.

Від представника відповідача на адресу суду надійшов відзив, в якому останній вказує, що позивачем несвоєчасно сплачено єдиний внесок за лютий 2020 року, у відповідності до ч. 10, ч. 11, ч. 14 ст. 25 Закону України №2464 та пп. 2 п. 2 Розділу VII Інструкції № 449 відповідачем 08.07.2020 року прийнято рішення №0079145305 про застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 210,93 грн. (в т.ч.: штрафні санкції на суму 207,81 грн. та пеня в сумі 3,12 грн.), яке 09.07.2020 було надіслано позивачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Зважаючи на вищевикладене, Головне управління ДПС у Хмельницькій області вважає позовну заяву необґрунтованою та безпідставною, рішення №0079145305 від 08.07.2020 про застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску таким, що прийняте згідно вимог чинного законодавства, та просить суд відмовити у позові Адвокатського об`єднання "Рудик і партнери" повністю.

Дослідивши позовну заяву, відзив на позовну заяву, а також оцінивши наявні в матеріалах справи належні та допустимі докази у їх взаємозв`язку та сукупності, суд дійшов наступних висновків.

Суд встановив, що згідно реєстраційних даних ІС "Податковий блок" Адвокатське об`єднання "Рудик і партнери" взято на податковий облік в Кам`янець-Подільській ДПІ 23.10.2017 № 220917261839. Позивач є платником за видом діяльності: 69.10 Діяльність у сфері права.

На підставі наказу №01-к від 23.10.2017 адвокат Рудик В.М. є керуючим партнером АО "ЮК "Рудик та партнери".

Суд встановив, що Рудик В.М. є адвокатом, що підтверджується копією свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю №773 від 13.07.2012 та проводить незалежну професійну діяльність у складі АО "ЮК "Рудик та партнери".

Згідно платіжних доручень №133 від 23.03.2020 та №118 від 11.01.2020 встановлено, що адвокатське об`єднання "Юридична компанія "Рудик та партнери" за січень та лютий 2020 року сплатило єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за адвоката Рудика В.М., зокрема, за січень 2020 року 1039,06 грн та за лютий 1039,06 грн.

Враховуючи те, що позивачем несвоєчасно сплачено єдиний внесок за лютий 2020 року Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області у відповідності до ч. 10, ч. 11, ч. 14 ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", пп. 2 п. 2 Розділу VII Інструкції № 449, прийнято рішення від 08.07.2020 №0079145305 про застосування до позивача штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 210,93 грн. (в т.ч.: штрафні санкції на суму 207,81 грн та пеня в сумі 3,12 грн.).

Вказане рішення було надіслано Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області 09.07.2020 позивачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Позивач не погоджуючись з таким рішенням відповідача, вважає його протиправним та таким, що підлягає скасуванню, а тому звернувся до суду з цим позовом за для захисту своїх порушених прав.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд враховує наступне.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 №2464-VI (далі - Закон №2464).

Відповідно до пункту другого частини першої статті 1 Закону №2464 єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Відповідно до статті 8 Закону №2464 єдиний внесок не входить до системи оподаткування. Кошти, що надходять від сплати єдиного внеску та застосування фінансових санкцій відповідно до цього Закону, не можуть зараховуватися до Державного бюджету України, бюджетів інших рівнів та використовуватися на цілі, не передбачені законодавством про загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Згідно з частиною п`ятою статті 9 Закону №2464 cплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки податкових органів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - договір про добровільну участь).

Частина восьма статті 9 Закону №2464 встановлює, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5 1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Статтею 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" передбачено, що платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок.

Відповідно до частини одинадцятої статті 9 Закону №2464 у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом (частина одинадцята).

Нарахування штрафу і пені за несплату або несвоєчасну сплату страхувальниками страхових внесків передбачено статтею 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування".

На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу (частина десята).

Процедура нарахування і сплати єдиного внеску страхувальниками, визначеними Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами доходів і зборів визначена Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20 квітня 2015 року №449 (далі - Інструкція).

Згідно з пунктами 1, 2 розділу VII Інструкції за порушення норм законодавства про єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до платників, на яких згідно із Законом покладено обов`язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, застосовуються фінансові санкції (штрафи та пеня) відповідно до Закону.

За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення, починаючи з 01 січня 2015 року, накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за формою згідно з додатком 12 до цієї Інструкції.

Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних інформаційної системи органу доходів і зборів.

Відповідно до пункту 5 Інструкції на суму недоїмки платнику єдиного внеску нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка на суму фактично сплаченої недоїмки за кожний день прострочення платежу.

Нарахування пені починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.

Таким чином, у разі несплати (неперерахування) або несвоєчасної сплати (несвоєчасного перерахування) єдиного внеску на платників єдиного внеску накладається штраф, розрахунок якого здійснюється на підставі даних інформаційної системи органу доходів і зборів, а на суму недоїмки платнику єдиного внеску нараховується пеня.

Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною другою статті 74 КАС України визначено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Суд звертає увагу відповідача на те, що згідно п.9-11.1 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №2464 передбачено, що тимчасово штрафні санкції, визначені частиною одинадцятою статті 25 цього Закону, не застосовуються за такі порушення, вчинені у період з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19) зокрема, щодо несвоєчасної сплати (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Суд зазначає, що на момент виникнення спірних правовідносин, зокрема коли позивач здійснив несвоєчасну сплату ЄСВ (за період з 21.03.2020 по 23.03.2020) на всій території України з 12 березня до 3 квітня 2020 року діяли карантинні заходи спричинені значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19 спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 , згідно постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 "Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19" (яка була чинною на момент виникнення спірних правовідносин).

Крім того, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 №641 "Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" встановлено, що з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 1 серпня до 31 жовтня 2020 р. на території Автономної Республіки Крим, Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Київської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, м. Києва, м. Севастополя (далі - регіони) карантин, продовжити на всій території України дію карантину, встановленого постановами Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. N 211 "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" та від 20 травня 2020 року № 392 "Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2".

Враховуючи те, що станом на момент розгляду справи в Україні діють карантинні заходи, а також на момент виникнення спірних правовідносин діяв карантин та було запроваджено посилені протиепідемічні заходи на території України, а тому враховуючи розділ VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №2464, до позивача не застосовувались та не застосовуються санкції передбачені ст.25 Закону за порушення щодо несвоєчасної сплати (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Суд зазначає, що відповідно п. 9-11.2. розділу VIII Закону №2464, протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяць (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (СОVID-19), платникам єдиного внеску не нараховується пеня, а нарахована пеня за ці періоди підлягає списанню.

З огляду на наведене, відповідачем не враховано вищезазначені норми чинного законодавства України та протиправно винесено рішення від 08.07.2020 року №0079145305 яким застосовано до позивача штрафні санкції в розмірі 207 грн 81 коп. та нараховано пеню за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у розмірі 3 грн. 12 коп.

Враховуючи вищевикладене суд вважає, що рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 08.07.2020 року №0079145305 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За таких обставин, суд вважає, що адміністративний позов належить задовольнити в повному обсязі.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов адвокатського об`єднання "Юридична компанія "Рудик та партнери" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення від 08.07.2020 року №0079145305 - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 08.07.2020 року №0079145305 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Стягнути на користь адвокатського об`єднання "Юридична компанія "Рудик та партнери" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Адвокатське об`єднання "Юридична компанія "Рудик та партнери" (вул. Першотравнева, 1, оф. 7,Кам`янець-Подільський,Хмельницька область,32302 , ідентифікаційний код - 41677128) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , ідентифікаційний код - 43142957)

Головуючий суддя О.П. Шевчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2020
Оприлюднено08.10.2020
Номер документу92047690
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/3973/20

Ухвала від 26.08.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 18.08.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Рішення від 07.10.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

Ухвала від 24.07.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Шевчук О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні