Рішення
від 30.09.2020 по справі 640/22078/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 вересня 2020 року м. Київ № 640/22078/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Смолія І.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Теслапроектбуд до ДАБІ України, головного інспектора будівельного нагляду Відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Логунова В.В., головного інспектора будівельного нагляду Відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Трохименка А.О., про скасування постанови та припису,

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Теслапроектбуд" (далі - .позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до відповідачів, в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову головного інспектора будівельного нагляду Відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Логунова В.В. №З-2810/4/1010-3896/01 від 28.10.2019 року про накладення штрафу у розмірі 180 630,00 грн. за правопорушення, передбаченого абз.2 ч.1 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та припис головного інспектора будівельного нагляду Відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Трохименка А.О. про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 11.10.2019 року С-1110/3.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржувана постанова є незаконною, в тому числі, винесена з порушенням процедури проведення перевірки, на підставі якої вона була винесена.

Крім того, позивач вказує на протиправність прийнятого припису, який взаємопов`язаний зі спірною постановою і підстави для скасування постанови є також підставами для скасування спірного припису.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.12.2019 року відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи. Запропоновано відповідачу надати відзив протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення відповідачу ухвали про відкриття провадження у справі.

Представник ДАБІ у Київській області подано відзив на позовну заяву, в якому останній проти задоволення позовних вимог заперечує та зазначає, що оскаржувані рішення прийнято відповідачами на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Вказує, що у ході позапланової перевірки позивача були встановлені численні правопорушення у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил об`єкту будівництва, за що передбачена відповідальність.

Відповідно до ч.8 ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їхні усні пояснення. Судові дебати не проводяться.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

В С Т А Н О В И В:

Судом встановлено, що на підставі наказу ДАБІ у Київській області від 06.09.2019 року №250 П, у зв`язку з необхідністю проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) зареєстровано Департаментом №КС 061192332076 від 21.08.2019 року, направлень для проведення позапланової перевірки №567.19/03 від 06.09.2019 року та 567.19/03/П від 04.10.2019 року проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил об`єкту будівництва Реконструкція системи електропостачання шляхом будівництва двох сонячних електростанцій дахових, загальною потужністю 500 кВт, ТОВ Сонячна енергія України , розташованих за адресою: с. Стовп`яги, вул. Садова, 14. 16 Переяслав-Хмельницького району Київської області .

Направленням №567.19/03 від 26.09.2019 року головного інспектора будівельного нагляду Трохименко Артема Олександровича, головного інспектора будівельного нагляду Логунова Володимира Володимировича, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553 Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно - будівельного контролю направлено для здійснення позапланової перевірки на об`єкті будівництва: Реконструкція системи електропостачання шляхом будівництва двох сонячних електростанцій дахових, загальною потужністю 500 кВт, ТОВ Сонячна енергія України , розташованих за адресою: с. Стовп`яги, вул. Садова, 14. 16 Переяслав-Хмельницького району Київської області . Строк дії направлення з 16.09.2019 до 27.09.2019.

Направленням №567.19/03 від 04.10.2019 року головного інспектора будівельного нагляду Трохименко Артема Олександровича, головного інспектора будівельного нагляду Логунова Володимира Володимировича, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553 Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно - будівельного контролю направлено для здійснення позапланової перевірки на об`єкті будівництва: Реконструкція системи електропостачання шляхом будівництва двох сонячних електростанцій дахових, загальною потужністю 500 кВт, ТОВ Сонячна енергія України , розташованих за адресою: с. Стовп`яги, вул. Садова, 14. 16 Переяслав-Хмельницького району Київської області . Строк дії направлення з 10.10.2019 до 11.10.2019.

За результатами зазначеної перевірки складено акт №Т-1110/1 від 1.10.2019 року та встановлено порушення п.8, п.9 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №45; п.4.1, п.4.3, п.4.8 ДБН А 2.2-3-2014 Склад та змість проектної документації на будівництво ; ст.31 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ; ст.9, ст.11, ст.26 Закону України Про архітектурну діяльність ; ч.8 ст.36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ; п.10 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою КМУ від 13.04.2011 №466 Деякі питання виконання підготовчих та будівельних робіт ; п.4.8 ДБН А.3.1-5:2016, п.5.3.1; п.5.3.5 ДБН А.3.1-5:2016 Організація будівельного виробництва ; п.2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою КМУ від 11.07.2007 №903.

За результатами проведеної перевірки, складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 11.10.2019 №З-Л-З-1110/4 із зазначенням того, що розгляд справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності відбудеться о 16-30 год. 24.10.2019 року.

11 жовтня 2019 року головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Трохименко А.О. складено припис №С-1110/3 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил та встановлено усунути виявленні порушення у термін до 11.12.2019 відповідно до чинного законодавства.

В зв`язку з невиконанням вказаного припису, 28.10.2019 року головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Логуновим В.В. було винесено постанову № З-2810/4/1010-3896/01 про накладення штрафу у сфері містобудівної діяльності, згідно якої, ТОВ Теслапроектбуд визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченогоабз.2 ч.1 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , та накладено штраф у сумі 180 630,00 грн.

Вважаючи спірне рішення та припис такими, що прийняті з порушенням вимог чинного законодавства, позивач звернувся з відповідним позовом до суду, при вирішенні якого суд виходить з наступного.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлено Законом України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року № 3038-VI (зі змінами та доповненнями), котрий спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів (далі - Закон № 3038).

Відповідно до ст. 41 Закону № 3038 державний архітектурно - будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Державний архітектурно - будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Державний архітектурно - будівельний контроль здійснюється на об`єктах будівництва у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Плановою перевіркою вважається перевірка, що передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю, який затверджується керівником такого органу.

Позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Підставами для проведення позапланової перевірки є: подання суб`єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об`єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням; необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; виявлення факту самочинного будівництва об`єкта; перевірка виконання суб`єктом містобудування вимог приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю; вимога головного інспектора будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно - будівельного контролю та нагляду, про проведення перевірки за наявності підстав, передбачених законом; звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності; вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.

Відповідно до пункту 7 Порядку здійснення державного архітектурного - будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553 (далі - Порядок № 553), строк проведення позапланової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а у разі потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю чи його заступника не більше ніж на два робочих дні.

Згідно пункту 11 Порядку № 553, посадові особи органів державного архітектурно -будівельного контролю під час проведення перевірки мають право:

-безперешкодного доступу до місць будівництва об`єктів та до об`єктів, що підлягають обов`язковому обстеженню;

-складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону.

-у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов`язкові для виконання приписи щодо: усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил;

-проводити перевірку відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам будівельних норм, стандартів і правил, затвердженим проектним вимогам, рішенням, технічним умовам, своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією зйомок, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, наявності у передбачених законодавством випадках паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів та іншої документації.

У відповідності до абзацу 7 пункту 12 Порядку № 553 у разі відмови суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, у допуску посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки, відмови суб`єкта містобудування в наданні документів, необхідних для здійснення заходів державного архітектурно - будівельного контролю, відсутності суб`єкта містобудування, якому у визначений цим Порядком строк було надіслано повідомлення про проведення перевірки, або його уповноваженої особи (за довіреністю) на об`єкті під час перевірки складається відповідний акт.

В свою чергу, згідно пункту 14 Порядку № 553 суб`єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, зобов`язаний:

- допускати посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки за умови дотримання порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю;

- одержувати примірник припису органу державного архітектурно-будівельного контролю за результатами здійсненого планового чи позапланового заходу;

- виконувати вимоги органу державного архітектурно-будівельного контролю щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності;

- надавати документи, пояснення в обсязі, який він вважає необхідним, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.

У разі відмови суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, у допуску посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки складається відповідний акт.

Згідно пункту 2 частини 6 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за недопущення посадових осіб органів державного архітектурно -будівельного контролю на об`єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій - у розмірі тридцяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Пунктом 9 Порядку № 553 визначено, що обов`язковою умовою є те, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб`єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об`єкт будівництва.

Статтею 41 Закону № 3038 та пунктами 16 - 18, 20, 21 Порядку № 553 встановлено, що за результатами державного архітектурно - будівельного контролю посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю складається акт перевірки відповідно до вимог, встановлених цим Порядком.

У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, крім акту перевірки, складається протокол, видається припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил або припис про зупинення підготовчих та/або будівельних робіт (далі - припис). У приписі обов`язково встановлюється строк для усунення виявлених порушень згідно з додатком.

Керівникові кожного суб`єкта містобудування, щодо якого складений акт перевірки, або його уповноваженій особі надається по одному примірнику такого акта. Один примірник акта перевірки залишається в органі державного архітектурно-будівельного контролю. Акт перевірки підписується посадовою особою органу державного архітектурно - будівельного контролю, яка провела перевірку, та керівником суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, або його уповноваженою особою, в останній день перевірки. Завірена належним чином копія акта, складеного посадовими особами органу державного архітектурно-будівельного контролю за результатами проведеної на об`єкті будівництва перевірки, щодо невиконання приписів, виданих органом державного архітектурно - будівельного контролю генеральному підряднику (підряднику), стосовно порушень вимог нормативно-правових актів, будівельних норм та нормативних документів у сфері містобудівної діяльності, затверджених проектних рішень під час будівництва об`єктів та/або зупинення підготовчих та будівельних робіт надсилається до апарату Держархбудінспекції як органу ліцензування для прийняття відповідного рішення.

Припис складається у двох примірниках. Один примірник припису залишається в органі державного архітектурно-будівельного контролю, а інший надається суб`єкту містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль.

Припис підписується посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю, яка провела перевірку.

Протокол разом з усіма матеріалами перевірки протягом трьох днів після його складення подається посадовій особі органу державного архітектурно-будівельного контролю, до повноважень якої належить розгляд справ про правопорушення у сфері містобудівної діяльності

Якщо суб`єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно - будівельний контроль, не погоджується з актом перевірки, він підписує його із зауваженнями, які є невід`ємною частиною такого акта.

Судом встановлено, що посадовими особами Департаменту Державної архітектурно - будівельної інспекції у Київській області складено акт №Т-1110/1 від 11.10.2019, протокол №3-Л-З-1110/4 від 11.10.2019 року, припис №С-1110/3 від 11.10.2019 року у присутності та за підписом директора ТОВ Теслапроектбуд Дідківського А.С., директора ТОВ Сонячна енергія України Драченко А.А., що свідчить про ознайомлення про час та дату розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Відповідно до пункту 22, 23 Порядку №553 постанова про накладення штрафу складається у трьох примірниках. Перший примірник постанови у триденний строк після її прийняття вручається під розписку суб`єкту містобудування (керівнику або уповноваженому представнику суб`єкта містобудування) або надсилається рекомендованим листом з повідомленням, про що робиться запис у справі. Два примірники залишаються в органі державного архітектурно - будівельного контролю, який наклав штраф. Органи державного архітектурно-будівельного контролю ведуть облік справ про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та контролюють виконання приписів і постанов про накладення штрафів.

Так, позивач в позові вказує, що Департаментом Державної архітектурно - будівельної інспекції у Київській області порушено пункт 12 Порядку № 553, оскільки останнім не було направлено повідомлення про проведення перевірки із зазначенням дати її проведення та документів, надання яких є необхідними для її проведення.

Також зазначено, що з метою пересвідчення у правильності та законності своїх дій щодо здійснення проектування Замовником проектування ТОВ Сонячна енергія України (на замовлення та в інтересах якої здійснювалося дане проектування) до відділу містобудування та архітектури Переяслав-Хмельницької РДА направлено звернення про отримання містобудівних умов та обмежень для проектування дахових сонячних станцій за адресою: с. Стовпяги по вул. Садовій, 14, та Садовій, 16, Переяслав-Хмельницького району Київської області.

Листами №03-15/246 та №03-15247 від 21.11.2019 року Переяслав-Хмельницька РДА додатково повідомила, що на розміщення (встановлення) КТП, які забезпечують потребу основного функціонального призначення будівель і споруд, включаючи дахові сонячні електростанції (міні-електростанції) містобудівні умови та обмеження не надаються, що регламентуються п.4 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 06.11.2017 року №289 Про затвердження Переліку об`єктів для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються .

Суд зазначає, що згідно з вимогами ч.2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідачем не доведено факт порушення позивачем вимог законодавства України. У свою чергу, позивачем було надано належні та допустимі докази на підтвердження обґрунтованості позовних вимог, а наведені ним доводи не було спростовано відповідачем.

Враховуючи викладене та керуючись статтями 2, 6, 72-77, 90, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати постанову головного інспектора будівельного нагляду Відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Логунова В.В. №З-2810/4/1010-3896/01 від 28.10.2019 року про накладення штрафу у розмірі 180 630,00 грн. за правопорушення, передбаченого абз.2 ч.1 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності .

Визнати протиправним та скасувати припис головного інспектора будівельного нагляду Відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Трохименка А.О. про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 11.10.2019 року С-1110/3.

Стягнути на користь ТОВ Теслапроектбуд (08130 с.Петропавлівська Борщагівка, вул. Кільцева, 4-Н, Києво-Святошинського району, Київської обл., ЄДРПОУ 41385594) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 2 709,45 (дві тисячі сімсот дев`ять гривень 45 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України (ЄДРПОУ 37471912, бульвар Лесі Українки, 26, м. Київ, 01133).

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю Теслапроектбуд (08130 с.Петропавлівська Борщагівка, вул. Кільцева, 4-Н, Києво-Святошинського району, Київської обл., ЄДРПОУ 41385594);

Відповідач: Державна архітектурно-будівельна інспекція України (ЄДРПОУ 37471912, бульвар Лесі Українки, 26, м. Київ, 01133).

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішенням суду може бути оскаржено за правилами встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя І.В. Смолій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.09.2020
Оприлюднено09.10.2020
Номер документу92048025
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/22078/19

Постанова від 04.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Рішення від 30.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 13.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні