П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 жовтня 2020 р.м.ОдесаСправа № 420/9856/20 Головуючий в 1 інстанції: Токмілова Л.М.
рішення суду першої інстанції прийнято у
м. Одеса,
02 жовтня 2020 року (18год.00хв.)
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
судді-доповідача: Танасогло Т.М.,
суддів: Єщенка О.В., Шляхтицького О.І.
секретар судового засідання Колесніков-Горобець І.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області, Одеської міської організації Політичної партії Блок Дмитра Голубова на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2020 року у справі за позовом кандидата на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області ОСОБА_1 до Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача: Одеська міська організація політичної партії Блок Дмитра Голубова про визнання протиправною та скасування постанови № 100 від 29.09.2020 року,-
В С Т А Н О В И В :
30 вересня 2020року кандидат на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області ОСОБА_1 звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача: Одеська міська організація політичної партії Блок Дмитра Голубова , про визнання протиправною та скасування постанови Одеської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області від 29 вересня 2020 року № 100 Про реєстрацію кандидатів у депутати Одеської міської ради Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутих Одеською міською організацією політичної партії Блок Дмитра Голубова .
В обґрунтування позову зазначено, що всупереч ч.2 ст. 227 Виборчого кодексу України, документи для реєстрації кандидатів у депутати Одеської міської ради на чергових місцевих виборах 25 жовтня 2020 року від Одеської міської організації політичної партії Блок Дмитра Голубова подано з порушенням строків. Зокрема, позивач вважає, що до Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області 25 вересня 2020 року надійшла заява Одеської міської організації Політичної партії Блок Дмитра Голубова разом з іншими документами про реєстрацію кандидатів у депутати Одеської міської ради Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутих Одеською міською організацією Політичної партії Блок Дмитра Голубова , включених до єдиного та територіальних списків Одеської міської організації Політичної партії Блок Дмитра Голубова , про що зроблено відповідний запис у журналі реєстрації вхідної кореспонденції № 238 від 25 вересня 2020 року о 20 годині 54 хвилин, а отже з порушенням строків, передбачених ч.2 ст. 227 цього Кодексу. Також, позивач зазначає про невідповідність вимогам закону порядку внесення грошової застави організацією партії. Крім того, на думку позивача, має місце порушення законодавства щодо відсутності реєстрації Одеської міської організації Політичної партії Блок Дмитра Голубова як юридичної особи. Відтак, позивач вважає, що Одеською міською територіальною виборчою комісією Одеського району Одеської області не досліджено вказаних обставин та не у повній мірі встановлено порушення виборчого законодавства під час подання та реєстрації документів.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2020 року адміністративний позов кандидата на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області задоволено:
-визнано протиправною та скасовано постанову Одеської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області від 29 вересня 2020 року №100 Про реєстрацію кандидатів у депутати Одеської міської ради Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутих Одеською міською організацією Політичної партії Блок Дмитра Голубова .
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, Одеською міською територіальною виборчою комісією Одеського району Одеської області та Одеською міською організацією Політичної партії Блок Дмитра Голубова подано до суду апеляційні скарги у яких зазначено про порушення норм матеріального права, неповне з`ясування судом першої інстанції обставин, що мають значення для справи, ненадання оцінки всім аргументам учасників справи та невідповідність висновків суду першої інстанції обставинам справи.
Апелянт - Одеська міська територіальна виборча комісія Одеського району Одеської області вказує, що розглянувши на засіданні подану Одеською міською організацією Політичної партії Блок Дмитра Голубова заяву про реєстрацію єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Одеської міської ради Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, комісія визнала подані документи такими, що відповідають вимогам ст. 222 Виборчого кодексу України та 29 вересня 2020 року о 03 год. 50 хв. прийняла відповідну постанову № 100 Про реєстрацію кандидатів у депутати Одеської міської ради Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутих Одеською міською організацією Політичної партії Блок Дмитра Голубова . Посилаючись на дискреційність повноважень комісії в даному випадку, апелянт вказує, що спірне рішення було прийняте у межах її повноважень та у спосіб, визначений Виборчим кодексом України.
В обґрунтування своєї апеляційної скарги апелянт - Одеська міська організація Політичної партії Блок Дмитра Голубова вказує, що позивачем не зазначено яким чином оскаржувана постанова № 100 від 29.09.2020 року та вчинені Одеською міською територіальною виборчою комісією Одеського району Одеської області дії щодо реєстрації кандидатів у депутати Одеської міської ради Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутих Одеською міською організацією Політичної партії Блок Дмитра Голубова , порушують права чи законний інтерес саме позивача у справі. Подання документів на реєстрацію кандидатів від політичної партії є частиною процедури реалізації виборчих прав громадян, передбачених ст. 38 Конституції України та ст.ст. 6, 10, 11 Виборчого кодексу України, і в свою чергу, жодним чином не впливає на будь-які права іншого суб`єкту виборчого процесу.
Також, на думку апелянта - Одеської міської організації Політичної партії Блок Дмитра Голубова при прийнятті оскаржуваного рішення, судом першої інстанції неправомірно не було застосовано положення ч.1 ст. 230 Виборчого кодексу України, яка передбачає вичерпний перелік підстав для відмови в реєстрації всіх кандидатів у депутати.
Стосовно строку подання для реєстрації документів, то на думку Одеської міської організації Політичної партії Блок Дмитра Голубова своєчасне, у межах встановленого Виборчим кодексом України строку, а саме 24.09.2020 року, подання документів ними підтверджується довідкою про отримання документів, натомість дані журналу реєстрації не є належним доказом, що підтверджує подання документів після встановленого строку, оскільки існування такого документу закон не передбачає.
04.10.2020 року через канцелярію суду за вхід. № 19248/20 від позивача у справі надійшов відзив на апеляційну скаргу Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району одеської області, у якому позивач у справі вважає доводи апеляційної скарги необґрунтованими та просить залишити скаргу відповідача у справі без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін, зазначаючи при цьому, що подані Одеською міською організацією Політичної партії Блок Дмитра Голубова документи не відповідають вимогам ст.. 222 Виборчого кодексу України та були прийняті Одеською міською територіальною виборчою комісією Одеського району Одеської області поза межами строків, встановлених ч.3 ст. 222 Виборчого кодексу України.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, кандидат на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області ОСОБА_1 є суб`єктом виборчого процесу відповідно до постанови Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області №22 від 20 вересня 2020 року про реєстрацію кандидатів на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
15 липня 2020 року Верховною Радою України прийнято постанову №795-ІХ "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році", якою призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 25 жовтня 2020 року.
24.09.2020 року до 23 годин 59 хвилин відповідно до наданих повноважень Одеською міською територіальною виборчою комісією здійснювався прийом та реєстрація документів кандидатів у депутати Одеської міської ради на чергових місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та кандидатів на посаду міського голови.
Відповідно довідки про отримання документів, представником Одеської міської організації Політичної партії Блок Дмитра Голубова Григор`євим Д.С. 24.09.2020 року о 23 год. 58 хв. подано до Одеської міської територіальної комісії одеського району Одеської області документів щодо реєстрації кандидатів у депутати Одеської міської ради, висунутих Одеською міською організацією Політичної партії Блок Дмитра Голубова .
Відповідно до журналу реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії Одеського району Одеської області 25 вересня 2020 року о 20 годині 54 хвилин до Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області надійшли документи Одеської міської організації партії Блок Дмитра Голубова , про що зроблено відповідний запис у журналі реєстрації №238.
29.09.2020 року о 03 годині 50 хвилин відбулось засідання Одеської міської ТВК Одеського району Одеської області щодо прийняття рішень за результатами поданих 25.09.2020 р. документів, за результатами якого складено відповідний протокол №19.
Відповідно до вказаного протоколу, головою Одеської міської ТВК Одеського району Одеської області ОСОБА_2 відкрито засідання комісії зазначивши, що присутні 18 членів виборчої комісії. При цьому вказавши, що засідання комісії є повноважним та оголошено про початок засідання ТВК.
Відповідно до протоколу № 19 засідання Одеської міської ТВК Одеського району Одеської області від 28 вересня 2020 року питання №46 про розгляд заяви про реєстрацію кандидатів у депутати Одеської міської ради Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутих Одеської міської організації партії Блок Дмитра Голубова .
По сорок шостому питанню:
Слухали: голову комісії ОСОБА_2 , яка повідомила, що на розгляд Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області 25 вересня 2020 року, надійшла заява про реєстрацію кандидатів у депутати Одеської міської ради Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутого Одеської міської організації партії Блок ОСОБА_3 разом з іншими додатками. Голова комісії повідомила, що документи були подані членом комісії ОСОБА_4 о 20 год 45 хв. 25 вересня 2020 року. До 24 год. 00 хв. 24 вересня 2020 року зазначені документи до комісії не надходили. У зв`язку з чим голова комісії запропонувала не розглядати подані документи та поставила пропозицію на голосування.
За цю пропозицію проголосували:
За - 6 (шість)
Проти - 12 (дванадцять)
Утрималися - 0 (нуль)
Рішення не прийнято.
Голова комісії ОСОБА_2 поставила на голосування проект постанови Про реєстрацію кандидатів у депутати Одеської міської ради Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутих Одеської міської організації партії Блок Дмитра Голубова підготований членами комісії Горжеєвою О., ОСОБА_5 - Блохіною Д., Акбаровим Р.
За це рішення проголосували:
За - 12 (дванадцять)
Проти - 0 (нуль)
Утрималися - 6 (шість).
Вирішили: прийняти постанову Про реєстрацію кандидатів у депутати Одеської міської ради Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутих ОДЕСЬКОЮ МІСЬКОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ БЛОК ДМИТРА ГОЛУБОВА .
Рішення прийнято. Постанова № 100 додається.
28.09.2020р. головою Одеської міської ТВК Одеського району Одеської області ОСОБА_2 висловлено окрему думку до протоколу № 19 від 29.09.2020 р. та постанови №100 від 29.09.2020 р., відповідно до якої зазначено, що До Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області 25 вересня 2020 року надійшла заява Одеської міської організації партії Блок Дмитра Голубова разом з іншими документами про реєстрацію кандидатів у депутати Одеської міської ради Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутих Одеської міської організації партії Блок Дмитра Голубова , включених до єдиного та територіальних виборчих списків Одеської міської організації партії Блок Дмитра Голубова разом з іншими документами, про що зроблено відповідний запис у журналі реєстрації вхідної кореспонденції № 238 від 25 вересня 2020 року о 20 годині 54 хвилин, а отже з порушенням строків, передбачених ч. 2 ст. 227 цього Кодексу. Враховуючи вищевикладене, Одеська міська територіальна виборча комісія Одеського району Одеської області не мала законного права розглядати зазначені документи та, тим більше, приймати рішення щодо реєстрації кандидатів у депутати Одеської міської ради Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутих Одеської міської організації партії Блок Дмитра Голубова . Крім того, вивчивши вказані документи, вважаю, що вони не відповідають вимогам Виборчого кодексу України та не можуть бути підставою для прийняття рішення про реєстрацію кандидатів у депутати Одеської міської ради Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутих Одеської міської організації партії Блок Дмитра Голубова з огляду на те, що документа про внесення грошової застави відповідно до статті 225 Виборчого кодексу України Одеської міської організації партії Блок Дмитра Голубова до Комісії не подано. Від так вважаю, що вказане рішення прийнято з порушення вимог виборчого законодавства. .
29.09.2020 року членом Одеської міської ТВК Одеського району Одеської області В.Карташовим висловлено окрему думку до протоколу №19 засідання, у якій зазначено: До Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області 25 вересня 2020 року надійшла заява Одеської міської організації партії Блок Дмитра Голубова разом з іншими документами про реєстрацію кандидатів у депутати Одеської міської ради Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутих Одеської міської організації партії Блок Дмитра Голубова , включених до єдиного та територіальних виборчих списків Одеської міської організації партії Блок Дмитра Голубова разом з іншими документами, про що зроблено відповідний запис у журналі реєстрації вхідної кореспонденції № 238 від 25 вересня 2020 року о 20 годині 54 хвилин, з порушенням строків визначених ч. 2 ст. 227 Виборчого Кодексу. До заяви Одеської міської організації партії Блок Дмитра Голубова разом з іншими документами про реєстрацію кандидатів у депутати Одеської міської ради Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутих Одеської міської організації партії Блок Дмитра Голубова , включених до єдиного та територіальних виборчих списків Одеської міської організації партії Блок Дмитра Голубова додано квитанцію №СВ03939880 від 23 вересня 2020 року про переказ у безготівковому порядку на спеціальний рахунок ТВК коштів у розмірі 153 372 грн., відповідно до якої в графі Платник значиться ОДЕСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ через ОСОБА_6 . Враховуючи вищевикладене, грошова застава Одеської міської організації партії Блок Дмитра Голубова , яка висунула кандидата на посаду Одеського міського голови повинна була б бути внесена з рахунку Одеської міської організації партії Блок Дмитра Голубова , або місцевої організації цієї партії вищого рівня. Таким чином, передбаченого пунктом 4 частини першої статті 224 Виборчого кодексу України документа про внесення грошової застави відповідно до статті 225 Виборчого кодексу України Одеської міської організації партії Блок Дмитра Голубова до Комісії не подано. .
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, оформленим постановою Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області № 100 від 29.09.2020 року, вважаючи її протиправною та такою що підлягає скасуванню, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.
Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що документи для реєстрації кандидатів у депутати Одеської міської ради Одеського району Одеської області були подані Одеською міською організацією Політичної партії Блок Дмитра Голубова з порушенням строків, визначених ч. 2 ст. 227 Виборчого кодексу України, про що свідчать дані Журналу вхідної кореспонденції Одеської міської територіальної виборчої комісії, засвічена копія якого міститься в матеріалах справи та показання свідків.
Крім того, враховуючи наявність в матеріалах справи квитанції про оплату грошової застави від Одеської міської організації Політичної партії Блок Дмитра Голубова фізичною особою ОСОБА_6 , суд першої інстанції вважав, що саме місцевою організацією партії, яка висунула кандидатів у депутати Одеської міської ради, повинна бути внесена грошова застава безготівково одним платежем та саме місцева організація партії або організація вищого рівня має використовувати власний рахунок, обов`язково відкритий в установленому порядку згідно ЗУ Про політичні партії .
Надаючи правову оцінку законності і обґрунтованості рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційних скарг, колегія суддів зазначає наступне.
Виборчий процес, у розумінні ч.1 статті 20 Виборчого кодексу України, - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.
Відповідно до ч. 1 статті 22 Виборчого кодексу України, суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.
Виборчі комісії, у розумінні ч.1 ст.33 Виборчого кодексу України, є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.
Частинами 1 та 2 ст.63 Виборчого кодексу України визначено, що рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.
Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.
Статтею 196 визначені етапи виборчого процесу, яким є зокрема, висування та реєстрація кандидатів.
Загальний порядок висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови встановлений ст.216 ВК України.
Висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування.
Право висування кандидатів у депутати сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) реалізується виборцями через організації партій або шляхом самовисування у порядку, визначеному цим Кодексом.
Умови реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч) визначенні ст. 222 Виборчого кодексу України.
Відповідно до частини 1 цієї статті виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею визначений у цій статті документів.
Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.
Згідно із ч. 3 ст. 222 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія не розглядає документи, зазначені у частині першій цієї статті, якщо вони подані з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 227 цього Кодексу, про що повідомляється суб`єкта звернення листом за підписом голови комісії або за його дорученням - члена територіальної виборчої комісії.
Частинами першою та другою статті 227 Виборчого кодексу України передбачено, що кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.
Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати закінчується за тридцять днів до дня голосування.
Згідно з ч. 1 ст. 4 Виборчого кодексу України строки, визначені у цьому Кодексі, обчислюються в календарних днях.
Частиною 4 ст. 4 Виборчого кодексу України передбачено, що останнім днем обчисленого у днях строку, який відповідно до цього Кодексу має закінчитися у зв`язку з настанням певної події, є день, що передує дню вказаної події.
Строки подання документів також передбачені календарним планом, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії № 163 від 08 серпня 2020 року в редакції постанови Центральної виборчої комісії № 212 віл 30 серпня 2020 року, на перших та чергових місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, останнім часом подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати є 23 година 59 хвилин 59 секунд 24 вересня 2020 року.
Вирішуючи питання щодо своєчасності строків подання Одеською міською організацією Політичної партії Блок Дмитра Голубова документів для реєстрації кандидатів у депутати від цієї політичної сили, посилаючись на дані журналу реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії Одеська міська територіальна виборча комісія Одеського району Одеської області, а саме запис № 238 від 25.09.2020 року, суд першої інстанції дійшов висновку про недотримання Одеською міською організацією Політичної партії Блок Дмитра Голубова строку, визначеного ст. 227 ВК України.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Умови реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч) визначено статтею 222 Виборчого кодексу України.
Так, згідно абзацу 2 п.12 ч. 1 ст. 222 ВК України, подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.
Частиною 2 статті 222 ВК України визначено, що територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи.
Матеріалами справи підтверджується, що до Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області подано заяву Одеської міської організації Політичної партії Блок Дмитра Голубова про реєстрацію кандидатів у депутати Одеської міської ради Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутих Одеською міською організацією Політичної Партії Блок Дмитра Голубова , включених до єдиного та територіальних виборчих списків Одеської міської організації Політичної Партії Блок Дмитра Голубова разом з іншими документами, про що зроблено відповідний запис у журналі реєстрації вхідної кореспонденції № 238 від 25 вересня 2020 року о 01 годині 54 хвилин.
Розглянувши зазначені документи, Одеська міська територіальна виборча комісія Одеського району Одеської області, встановила їх відповідність вимогам Виборчого кодексу України та постановою від 29 вересня 2020 року № 100 Про реєстрацію кандидатів у депутати Одеської міської ради Одеського району Одеської області на перших виборах 25 жовтня 2020, висунутих Одеською міською організацією партії Блок Дмитра Голубова , зареєструвала кандидатів у депутати від цієї політичної сили.
Апеляційний суд звертає увагу, що в матеріалах справи також наявна довідка про прийняття документів від представника Одеської міської організації Політичної партії Блок Дмитра Голубова Григор`єва Д.С., оформлена членом Одеської міської ТВК Одеського району Одеської області ОСОБА_4 - 24.09.2020 року о 23 год. 58 хв., в кінці довідки зазначено дату та час її складання 25.09.2020 року о 01 год. 50 хв.
В судовому засіданні апеляційним судом було допитано в якості свідка члена Одеської міської ТВК Одеського району Одеської області ОСОБА_4 , яка пояснила, що документи від представника Одеської міської організації Політичної партії Блок Дмитра Голубова про реєстрацію кандидатів у депутати Одеської міської ради вона почала приймати 24.09.2020 року о 23 год. 58 хв., потім була перерва у зв`язку з замінуванням будівлі Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області, після чого всі присутні члени комісії вирішили продовжити прийом документів. Саме з цих підстав, у довідці про прийом документів від ОСОБА_7 зазначена дата 24.09.2020 року о 23 год., а вкінці довідки зазначено про прийняття документів 25.09.2020 року о 01 год. 50 хв.
Під час апеляційного розгляду справи, допитана в якості свідка - ОСОБА_2 - голова Одеської міської ТВК Одеського району Одеської області, пояснила, що 24.09.2020 року вона була присутня під час приймання документів від представника партії ОСОБА_8 який подавав для реєстрації документи кандидата на посаду міського голови ОСОБА_9 . При цьому, свідок наголосила на тому, що документів на реєстрацію кандидатів у депутати Одеської міської ради від Одеської міської організації Політичної партії Блок Дмитра Голубова ОСОБА_10 при собі не мав, тому що це дуже великий об`єм документів, а у нього при собі була невелика папка. Після закінчення прийому документів від всіх присутніх в приміщенні комісії, коли не залишилось жодної особи, як зазначила свідок, вона закрила засідання комісії та виїхала додому. Коли вона повернулась за зарядним пристроєм до свого телефону, який залишився в приміщення ТВК після першої години ночі 25.09.2020 р. - побачила в приміщенні ТВК представника кандидата на посаду міського голови ОСОБА_9 - Дениса Григор`єва, який при собі мав папку та об`ємний пакет документів. Виявивши, що після закінчення прийому документів в приміщенні ТВК Григор`єва Д.С. свідком ОСОБА_2 викликано поліцію з метою фіксування по сторонніх осіб з документами в приміщенні після закінчення часу прийому документів. Свідок повідомила суду, що правоохоронними органами зареєстровано кримінальне провадження та розпочато досудове розслідування з даного приводу. Також, свідок ОСОБА_2 зазначила, що документи Одеської міської організації політичної партії «Блок Дмитра Голубова» подано членом Одеської міської ТВК Одеського району Одеської області Багацькою- ОСОБА_11 25 вересня 2020 року о 20 годині 54 хвилин. При цьому, під час засідання 29.09.2020 р. нею винесено на розгляд пропозицію, щодо залишення вказаних документів без розгляду, оскільки вони подані з пропуском строку, однак, за висловлену пропозицію не проголосовано членами ТВК.
Крім того, свідок ОСОБА_2 зазначила, що згідно постанови Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області № 4 від 17.08.2020 року Про розподіл обов`язків між головою комісії, заступником голови та секретарем комісії , саме на секретаря комісії покладено обов`язок щодо реєстрації документів.
Свідок пояснила, що під час прийому від представника одеської міської організації Політичної партії Блок Дмитра Голубова документів для реєстрації кандидатів у депутати Одеської міської ради від цієї політичної сили, секретаря комісії не було, а лише деякі члени комісії за власної ініціативи приймали документи 25.09.2020 року.
Колегією суддів також встановлено, що у ході судового розгляду справи у суді першої інстанції в якості свідків були допитані члени Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області ОСОБА_4 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 та ОСОБА_14 , які зазначили про подання представником Одеської міської організації Політичної партії Блок Дмитра Голубова Григор`євим Д.С. 24.09.2020 року о 23 год. 45 хвилин лише пакету документів стосовно реєстрації ОСОБА_9 кандидатом на посаду міського голови, що підтверджується також Журналом реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії Одеська міська територіальна виборча комісія Одеського району Одеської області.
Перевіривши з наявної на сайті Одеської міської ради зміст постанови Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області № 4 від 17.08.2020 року Про розподіл обов`язків між головою комісії, заступником голови та секретарем комісії , колегія суддів вважає неналежним доказом довідку про прийом від представника Одеської міської організації Політичної партії Блок Дмитра Голубова документів для реєстрації кандидатів у депутати Одеської міської ради висунутих цією політичною силою, позаяк вказаною постановою саме на секретаря комісії покладено обов`язок щодо прийому та реєстрації документів, заяв, скарг, що надходять до виборчої комісії.
Проте, вищезазначена довідка була складена членом комісії ОСОБА_4 , яка здійснювала лише технічні функції під час прийому документів в комісії.
Отже, видача довідки про прийом документів для реєстрації кандидатів у депутати Одеської міської ради не входила до функціональних обов`язків ОСОБА_4 , оскільки прийом та реєстрація документів у даному випадку згідно вищезгаданої постанови № 4 від 17.08.2020 року покладено саме на секретаря комісії.
Умови реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч) визначено статтею 222 Виборчого кодексу України.
Так, згідно абзацу 2 п.12 ч. 1 ст. 222 ВК України, подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.
Частиною 2 статті 222 ВК України визначено, що територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи.
Як встановлено колегією суддів та вбачається з журналу реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії Одеська міська територіальна виборча комісія Одеського району Одеської області у графі прізвище та ініціали імені та по батькові, місце проживання, місце роботи особи, яка звернулась до комісії із заявою про реєстрацію кандидатів в депутати з додатками від Одеської міської організації Політичної партії Блок Дмитра Голубова вказано - член комісії ОСОБА_4 (том 2 а.с. 230)
У графі найменування організації, що надіслала документ, дата та номер супровідного листа, відмітка про контроль стосовно заяви про реєстрацію кандидатів в депутати з додатками від Одеської міської організації Політичної партії Блок Дмитра Голубова вказано - член комісії ОСОБА_4 (том 2 а.с.230).
Також, згідно наявного в матеріалах справи опису документів звернення до виборчої комісії (том 1 а.с.78) вбачається, що ОСОБА_4 член Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області 25.09.2020 року о 20 год. 54 хв. подала до Одеської міської виборчої комісії Одеського району Одеської області документи з довідкою, складеною цією ж особою 25.09.2020 року о 01 год. 50 хв. про отримання від представника Одеської міської організації Політичної партії Блок Дмитра Голубова заяви про реєстрацію кандидатів у депутати з додатками.
Відповідні записи зроблено у журналі реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії Одеська міська територіальна виборча комісія Одеського району Одеської області під №238 від 25.09.2020 року о 20 год. 54 хв.
Про отримання документів та проставляння відповідного запису у журналі під № 238 від 25.09.2020 року секретарем Одеської міської територіальної комісії Одеського району Одеської області складено опис (том 1 а.с. 79).
Таким чином, апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції, що Одеською міською організацією Політичної партії Блок Дмитра Голубова дійсно було подано заяву про реєстрацію кандидатів у депутати від цієї політичної сили з додатками саме після сплину часу, встановленого ч. 2 ст. 227 ВК України.
Колегія суддів звертає увагу, що Виборчим Кодексом або будь-якими іншими нормами законодавства не передбачено продовження строків подання документів та реєстрації кандидатів.
В свою чергу, норми Виборчого кодексу України свідчать, що виборчий процес є незворотнім та безперервним, усі виборчі процедури жорстко взаємопов`язані та здійснюються в чіткій послідовності та регламентовані строки, які не підлягають поновленню.
При цьому, Конституційний Суд України у Рішенні від 10 червня 2009 року № 14-рп/2009 вказав, що строки проведення виборів є важливим інститутом гарантії реалізації виборчих прав громадян.
Виборчий процес не може тривати безмежно, отже, повинен закінчуватися у певний нормативно встановлений момент часу.
Як наслідок, в умовах швидкоплинного виборчого процесу місцевих виборів, порушення будь-якого строку тягне за собою недотримання строків наступних процедур, що може мати наслідком не лише порушення прав чи законних інтересів окремого суб`єкта виборчого процесу, але й прав інших суб`єктів, а головне права народу-суверена на формування складу органу законодавчої влади, як це визначено у статті 3 Першого протоколу до Європейської конвенції прав людини.
Вищевказане узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною в постанові від 08.07.2019 у справі №855/244/19.
Колегія суддів критично ставиться до тверджень апелянта, що позивач не є належним позивачем у справі, з огляду на наступне.
Частиною першої статті 64 Виборчого кодексу України встановлено, що суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.
Згідно наявної в матеріалах справи постанови Одеської МТВК №22 від 20 вересня 2020 року "Про реєстрацію кандидатів на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року" ОСОБА_1 було зареєстровано кандидатом на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
Відповідно до частини першої статті 273 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.
Таким чином, правом щодо оскарження рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій наділені суб`єкти виборчого процесу, якими відповідно до статті 22 Виборчого кодексу України є: виборець, який має право голосу на відповідних виборах; партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому таке право на оскарження стосується рішення, дії чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу.
Враховуючи вищевикладене, кандидат на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області ОСОБА_1 є суб`єктом виборчого процесу, відтак має гарантоване Конституцією України право щодо звернення до суду в вказаним позовом.
Водночас, апеляційний суд зауважує, що Виборчим кодексом України передбачено подачу документів для реєстрації кандидатів у депутати та на посаду голів у вигляді електронних копій, які завіряє керівник організації фракції або сам кандидат, однак третьою особою не було вчинено дій для реалізації такого права, а документи було подано після закінчення строків встановлених ч. 2 ст. 227 ВК України.
Скасовуючи спірну постанову № 100 від 29.09.2020 року, суд першої інстанції виходив також і з того, що внесення у встановленому Виборчим Кодексом України розмірі та порядку грошової застави є однією з умов реєстрації осіб кандидатами у народні депутати України. При цьому, зазначив, що у квитанції про внесення грошової застави від 23.09.2020 року в графі код платника зазначено код юридичної особи - Політичної Партії Блок Дмитра Голубова , а на Держаному сервісі перевірки квитанцій в графі код платника вказаний індивідуальний податковий номер фізичної особи - ОСОБА_6 , що на переконання суду свідчить про те, що грошова застава внесена неналежною особою, що суперечить вимогам абз. 4 ч. 2 ст. 225 Виборчого кодексу України.
Судова колегія вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 6-12, 77 КАС України, п.3 ч.1 ст. 22, ч.2 ст. 255 ВК України, п.3 Порядку внесення, повернення та перерахування грошової застави на місцевих виборах, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року №193, які регулюють спірні правовідносини.
Апеляційний суд не приймає до уваги доводи апелянтів з приводу грошової застави, виходячи з наступного.
Згідно ч.1 ст. 22 ВК України визначено, що суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є політична партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах.
Відповідно до ч.2 ст. 255 ВК України організація партії, яка висунула виборчий список кандидатів у депутати обласної, районної, районної у місті, а також міської, селищної, сільської (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) ради, кандидати на посаду міського голови (міста з кількістю виборців 75 тисяч і більше) або організація відповідної партії вищого рівня, а також особа, яка висувається кандидатом на посаду міського голови (міста з кількістю виборців 75 тисяч і більше) шляхом самовисування, після початку виборчого процесу та до подання документів до відповідної територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати та на посаду міського голови вносить одним платежем у безготівковій формі на спеціальний рахунок виборчої комісії грошову заставу в розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат у місячному розмірі, встановленому на день початку виборчого процесу, на кожні 90 тисяч виборців відповідного єдиного територіального виборчого округу для кожного виду виборів окремо.
За приписами п.2 Порядку внесення, повернення та перерахування грошової застави на місцевих виборах, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року №193 (далі Порядок №193) грошова застава вноситься після початку виборчого процесу та до подання документів для реєстрації кандидата (кандидатів) на відповідних місцевих виборах територіальної виборчої комісії одним платежем у безготівковій формі на спеціальний (депозитний) рахунок відповідної територіальної виборчої комісії для внесення грошової застави.
У відповідності до п.3 Порядку №193 грошова застава вноситься такими суб`єктами:
місцевою організацією політичної партії, яка висунула виборчий список кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, або місцевою організацією відповідної політичної партії вищого рівня;
місцевою організацією політичної партії, яка висунула виборчий список кандидатів у депутати обласної, районної, районної в місті, а також міської, селищної, сільської ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) або місцевою організацією відповідної політичної партії вищого рівня;
місцевою організацією політичної партії, яка висунула кандидатів у депутати сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) у багатомандатному виборчому окрузі, або місцевою організацією відповідної політичної партії вищого рівня;
особою, яка висувається кандидатом у депутати сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) шляхом самовисування в багатомандатному виборчому окрузі;
місцевою організацією політичної партії, яка висунула кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, або місцевою організацією відповідної політичної партії вищого рівня.
Отже, за змістом указаної норми, грошова застава вноситься організацією партії, яка висунула кандидата на посаду міського голови, або організацією відповідної партії вищого рівня.
Частиною 6 статті 14 Закону України "Про політичні партії в Україні" передбачено, що політична партія, а також місцева організація політичної партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи, зобов`язані відкрити рахунки в установах банків України, на які перераховуватимуться всі кошти у безготівковій формі, які набуватимуться політичною партією чи її місцевою організацією. Реквізити банків, в яких відкриті рахунки політичної партії та її місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, і банківські реквізити таких рахунків оприлюднюються на офіційному веб-сайті політичної партії (за наявності) та зазначаються у звіті про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії. Про відкриття та закриття таких рахунків відповідні установи банків України повідомляють Національне агентство з питань запобігання корупції протягом трьох банківських днів у порядку, встановленому Національним банком України за погодженням з Національним агентством з питань запобігання корупції.
Згідно п.4 ч.22 ст. 17 ст. 14 Закону України "Про політичні партії в Україні" на політичні партії покладено обов`язок дотримання вимог щодо використання грошових коштів виключно у безготівковій формі.
Тобто, закріплена в ВК України вимога щодо сплати грошової застави саме організацією партії - суб`єктом висування кандидата на посаду міського голови (або організацією вищого рівня) спрямована на дотримання ідеї чесних виборів та чистоти "політичних коштів".
Апеляційний суд вважає, що сплата грошової застави фізичною особою суперечить вищенаведеним законодавчим підходам.
Вимогами п.1.4 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою НБУ від 21 січня 2004 року №22 встановлено, що безготівкові розрахунки - перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді;
Відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Політична партія "Блок Дмитра Голубова" зареєстрована 12 березня 2016 року (номер запису 10721020000034053), код ЄДРПОУ 40338700.
Враховуючи, що Політична партія " ОСОБА_8 " набула статусу юридичної особи, в неї повинен бути відкритий рахунок в установі банку.
З урахуванням вимог п.1.4 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою НБУ від 21 січня 2004 року №22, безготівковим розрахунком між юридичними особами вважається саме перерахування коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів.
Таким чином, сплата грошової застави шляхом внесення готівкових коштів фізичною особою у відділенні банківської установи та зарахування їх на рахунок відповідної територіальної виборчої комісії не може вважатися внесенням грошової застави організацією партії, яка висунула кандидата на посаду міського голови або організацією відповідної партії вищого рівня у безготівковому порядку, як того вимагає ч.2 ст. 225 ВК України.
Відповідно до ч.1 ст. 229 ВК України кандидат на посаду міського голови реєструється відповідною міською виборчою комісією, за умови подання їй документів, передбачених ст. 224 Кодексу, до числа таких документів належить документ про внесення грошової застави відповідно до ст. 225 Кодексу.
Пунктом 2 ч.1 ст. 230 ВК України встановлено, що територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави).
Статтею 12 ВК України гарантується проведення виборів на основі рівного виборчого права. Так, усі політичні партії (організації партій), які набули статусу суб`єкта виборчого процесу відповідно до Кодексу, мають рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі відповідних загальнодержавних (відповідних місцевих) виборів у порядку та в межах, встановлених Кодексом (частини перша, четверта).
Рівність прав і можливостей кандидатів, політичних партій (організацій партій) - суб`єктів виборчого процесу брати участь у виборчому процесі відповідних виборів забезпечується:
забороною привілеїв чи обмежень кандидатів у залежності від суб`єкта висування, за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, інвалідності та стану здоров`я, за мовними або іншими ознаками;
рівним та неупередженим ставленням органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, державних та комунальних підприємств, закладів, установ, організацій, їх посадових та службових осіб до кандидатів, політичних партій (організацій партій) - суб`єктів відповідного виборчого процесу (п.п.1, 3 ч.5 ст. 12 Кодексу).
Таким чином, закріплені у законодавстві вимоги щодо сплати грошової застави мають однаково застосовуватися до усіх суб`єктів виборчого процесу на засадах рівного виборчого права.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Центральної виборчої комісії №334 від 02 жовтня 2020 року.
Крім того, судова колегія зазначає, що жодним належним та допустимим письмовим доказом не доведено факту зняття коштів для сплати застави саме з рахунку Політичної партії "Блок Дмитра Голубова" та видачу їх ОСОБА_6 , як представнику політичної партії, для сплати грошової застави.
Враховуючи все вищевикладене, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а наведені в скаргах доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційні скарги задоволенню не підлягають.
З урахуванням зазначених обставин суд першої інстанції дійшов вірного висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, оскільки документи для реєстрації кандидатів у депутати визначені ч. 1 ст. 222 ВК України подані з порушенням строків встановлених ст. 227 ВК України та відсутній документ про сплату грошової застави, а відтак дії щодо прийняття оскаржуваної постанови являються протиправними, та оскаржувана постанова є протиправною, а доводи апеляційних скарг в свою чергу висновків суду першої інстанції не спростовують.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Оскільки при розгляді справи судом першої інстанції правильно застосовано норми матеріального та процесуального права, на підставі ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційні скарги без задоволення, а рішення суду - без змін.
При поданні апеляційних скарг в цій справі апелянтами не додано документів про сплату судового збору, тому з урахуванням вимог частини дев`ятої статті 273 КАС України питання про його стягнення суд вирішує цією постановою.
Згідно з частиною першою статті 4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» встановлено розмір прожиткового мінімуму на одну працездатну особу в розрахунку на місяць станом на 1 січня 2020 року - 2102, 00 грн.
Відповідно до підпункту 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Підпунктом 2 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України «Про судовий збір» встановлено, що за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду ставка судового збору становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, а тому сума судового збору, яка підлягала сплаті при поданні апеляційної скарги становила 1261,20 грн.
Враховуючи, що при поданні апеляційної скарги апелянт не сплатив судовий збір, колегія суддів, відповідно до приписів статті 139 КАС України, дійшла висновку про необхідність стягнення його в судовому порядку.
Відповідно до приписів ч. 3 ст. 272 КАС України, судові рішення суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду справ, визначених статтями 273-277, 282-286 цього Кодексу, набирають законної сили з моменту проголошення і не можуть бути оскаржені.
Керуючись ст. ст. 139, 272, 273, 278, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 326 КАС України, апеляційний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційні скарги Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області та Одеської міської організації Політичної партії Блок Дмитра Голубова - залишити без задоволення.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2020 року у справі за позовом кандидата на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області ОСОБА_1 до Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача: Одеська міська організація політичної партії Блок Дмитра Голубова про визнання протиправною та скасування постанови № 100 від 29.09.2020 року - залишити без змін.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області (код ЄДРПОУ 43757959) на користь Державної судової адміністрації України (отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106; код ЄДРПОУ: 37993783; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001; код класифікації доходів бюджету: 22030106) судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 1261 (одна тисяча двісті шістдесят одна) гривні 20 коп.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню в касаційному порядку не підлягає.
Головуючий суддя Танасогло Т.М. Судді Єщенко О.В. Шляхтицький О.І.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2020 |
Оприлюднено | 08.10.2020 |
Номер документу | 92049975 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Танасогло Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні