Постанова
від 07.10.2020 по справі 460/7206/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 жовтня 2020 рокуЛьвівСправа № 460/7206/20 пров. № А/857/11861/20 10 год. 15 хв.

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

судді-доповідача Шинкар Т.І.,

суддів Кухтея Р.В.,

Шевчук С.М.,

секретаря судового засідання Максим Х.Б.,

розглянувши у судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу КОРЕЦЬКОЇ РАЙОННОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ САМОВРЯДНА УКРАЇНСЬКА ДЕРЖАВА на рішення Рівненського окружного адміністративного суду (головуючий суддя Махаринець Д.Є.), ухвалене у письмовому провадженні в м.Рівне 02 жовтня 2020 року, повне судове рішення складено 03 жовтня 2020 року о 00 год. 40 хв., у справі №460/7206/20 за позовом Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України до Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій,

В С Т А Н О В И В:

30.09.2020 о 16 год. 19 хв. Рівненська обласна партійна організація Аграрної партії України звернулася до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області, просила визнати протиправною та скасувати постанову №29(30) від 25.09.2020 про відмову Рівненській обласній партійній організація Аграрної партії України в реєстрації кандидатів у депутати до Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області, зобов`язати Корецьку міську територіальну виборчу комісію Рівненського району Рівненської області повторно розглянути заяву Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України про реєстрацію кандидатів у депутати до Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2020 року позов задоволено: визнано протиправною та скасовано постанову №30 від 25.09.2020 про відмову Рівненській обласній партійній організація Аграрної партії України в реєстрації кандидатів у депутати до Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області та зобов`язано Корецьку міську територіальну виборчу комісію Рівненського району Рівненської області протягом одного дня з дня набрання даним рішенням законної сили повторно розглянути заяву Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України про реєстрацію кандидатів у депутати Корецької міської ради від Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України з урахуванням мотивів викладених у даному судовому рішенні.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. Суд першої інстанції вказав, що у разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів, виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, якщо ж уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми. Суд першої інстанції вказав, що в долученому до заяви про реєстрацію кандидатів у депутати до Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області пакеті документів містилося рішення конференції Корецької районної партійної організації Аграрної партії України від 21.09.2020 Про висування кандидатів у депутати до Корецької міської ради Рівненського району, Рівненської області , яке не скріплене печаткою, що могло бути усунуто суб`єктом подання при умові його своєчасного інформування. Оскільки з оскаржуваного рішення судом не встановлено, а представником відповідача в судовому засіданні не зазначено, в чому саме полягає порушення позивачем пунктів 1 та 2 частини першої статті 230 Виборчого кодексу України, тому суд першої інстанції дійшов висновку, що рішення Корецької міської територіальної виборчої комісія Рівненського району Рівненської області про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Корецької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України, викладене у постанові №30 від 25 вересня 2020 року, не відповідає встановленим у частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, КОРЕЦЬКА РАЙОННА ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ САМОВРЯДНА УКРАЇНСЬКА ДЕРЖАВА подала апеляційну скаргу, просить скасувати рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2020 року та ухвалити нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити. Апеляційну скаргу мотивовано тим, що 24.09.2020 до Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області Корецькою районною партійною організацією Аграрної Партії України, а не обласною організацією, подано заяву про реєстрацію кандидатів у депутати Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року від Корецької районної партійної організації Аграрної Партії України, а не обласної, що підтверджено наявною в матеріалах справи заявою. Скаржник вказує, що рішенням суду однозначно встановлено, що заявником була Корецька районна партійна організація Аграрної Партії України і всі документи подані саме від такої та скріплені підписом голови Корецької районної партійної організації Аграрної Партії України. Скаржник вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, однак зробив помилковий висновок про наявні порушення прав позивача та зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву Рівненської обласної партійної організації Аграрної Партії України.

Відповідач на адресу суду апеляційної інстанції направив пояснення в яких зазначив, що апеляційна скарга повинна бути залишена без розгляду з урахуванням строків на апеляційне оскарження та дати ухвалення судового рішення.

Позивач подав на адресу суду апеляційної інстанції письмові доводи у справі, вказавши, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, а доводи апеляційної скарги - безпідставними.

Представник скаржника подав клопотання про розгляд справи без його участі, інші учасники справи явку повноважних представників в судове засідання не забезпечили, належним чином повідомленні про дату, час та місце розгляду справи, з врахуванням положень статті 268 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), що відповідно до частини 2 статті 313 КАС України не перешкоджає розгляду справи.

Враховуючи положення статтей 229 та 230 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося, секретарем забезпечено ведення протоколу судового засідання.

Згідно з ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Суд апеляційної інстанції, переглядаючи справу за наявними у ній доказами та перевіряючи законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції, в межах доводів та вимог апеляційної скарги, дослідивши докази, що стосуються фактів, на які посилаються учасники справи, приходить до переконання, що оскаржуване рішення суду першої інстанції вимогам статті 242 КАС України відповідає частково.

Як встановлено судом першої інстанції з матеріалів справи, 24 вересня 2020 року до Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області представник Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України - Карпуша О.Д., уповноважений на підставі довіреності, подав від Корецької районної партійної організації Аграрної партії України заяву про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах з виборів депутатів Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області.

Відповідно до положень статті 11 Закону України Про політичні партії в Україні від 05.04.2001 № 2365-III та даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Корецька районна партійна організація Аграрної партії України зареєстрована як юридична особа 10.04.2007 (ідентифікаційний код юридичної особи 34404246), керівник - ОСОБА_1 ; припинено юридичну особу - 08.02.2018.

Заява про реєстрацію кандидатів у депутати, підписана головою Корецької районної партійної організації Аграрної партії України ОСОБА_1 та скріплена печаткою Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України.

До заяви додані: рішення зборів, конференції місцевої організації політичної партії про висування кандидатів у депутати до Корецької міської ради (на 1 аркуші); єдиний виборчий список кандидатів у депутати від Корецької районної партійної організації Аграрної партії України (на 4 аркушах та електронному вигляді); територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від Корецької районної партійної організації Аграрної партії України (на 6 аркушах та електронному вигляді), документ про внесення грошової застави (на 1 аркуші); передвиборна програма Корецької районної партійної організації Аграрної партії України (на 2 аркушах та електронному вигляді); заява про реєстрацію представника місцевої організації політичної партії у територіальній виборчій комісії з правом дорадчого голосу разом з копією паспорта громадянина України запропонованої особи (на 4 аркушах); копія рішення керівного органу місцевої організації політичної партії про затвердження кандидатури представника місцевої організації політичної партії у територіальній виборчій комісії з правом дорадчого голосу (на 1 аркуші).

Також до заяви долучено заяви осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати, про згоду балотуватися кандидатом у депутати (на 23 аркушах); автобіографії осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати (на 23 аркушах та електронному вигляді); фото таких осіб (на 23 аркушах та електронному вигляді); копії паспортів таких осіб (на 23 аркушах); заяви про відсутність заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини (на 23 аркушах).

Постановою Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області №30 від 25.09.2020 Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Корецької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Корецької районної партійної організації Аграрної партії України на підставі пунктів 1, 2 частини 1 статті 230 Виборчого кодексу України відмовлено Рівненській обласній партійній організації Аграрної партії України в реєстрації кандидатів у депутати до Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області.

Зазначено, що Корецька міська територіальна виборча комісія Рівненського району Рівненської області встановила невідповідність поданих документів пункту 2 статті 222 Виборчого кодексу України.

Вважаючи судове рішення незаконним, таким, що порушує законні права та інтереси заявника, КОРЕЦЬКА РАЙОННА ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ САМОВРЯДНА УКРАЇНСЬКА ДЕРЖАВА подала апеляційну скаргу.

Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції виходить з наступного.

Враховуючи вимоги частини 2 статті 19 Конституції України та частини 2 статті 2 КАС України, законодавцем визначено критерії для оцінювання рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, що вироблені у практиці європейських країн.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Згідно з частиною першою статті 1 Виборчого кодексу України, вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом.

Відповідно до частини 2 статті 216 Виборчого кодексу України право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій (далі - організація партії) у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Згідно з частиною 1 статті 217 Виборчого кодексу України висування кандидатів у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови місцевою організацією партії відбувається на підставі цього Кодексу, статуту політичної партії за рішенням вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних чергових, позачергових, перших, повторних, проміжних виборах, прийнятого після прийняття рішення про призначення відповідних виборів.

Відповідно до положень статей 218 - 219 Виборчого кодексу України висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом. Висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від партії приймається шляхом затвердження єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних територіальних виборчих округів, які додаються до такого рішення і є його невід`ємною частиною. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня, а також погоджується центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою партії (частина 10 статті 219 Виборчого кодексу України).

Умови реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч) встановлено статтею 222 Виборчого кодексу України, якою у частині 1 закріплено перелік документів, за умови отримання яких виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, серед яких: рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається). Встановлено, що подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.

Представнику організації партії, уповноваженому на підставі довіреності від організації партії, який подав передбачені цією частиною документи, територіальна виборча комісія видає довідку із зазначенням дати і часу прийняття документів, переліку прийнятих документів.

З матеріалів справи судом першої інстанції встановлено, що заява Корецької районної партійної організації Аграрної партії України про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах з виборів депутатів Корецької міської ради Рівненського району, Рівненської області на перших місцевих виборах 25.10.2020 включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати від Корецької районної партійної організації Аграрної партії України, сформованих та затверджених на конференції Корецької районної партійної організації Аграрної партії України, яка відбулась 21.09.2020, разом із доданими документами відповідачу подана представником Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України Карпушою О.Д.

Зокрема, відповідачу подано рішення конференції Корецької районної партійної організації Аграрної партії України від 21.09.2020 Про висування кандидатів у депутати до Корецької міської ради Рівненського району, Рівненської області за підписом голови районної партійної організації Аграрної партії України ОСОБА_1 , скріплене печаткою Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України.

Як зазначено позивачем у позовній заяві та не спростовано належними та допустимими доказами відповідачем у справі, відповідачем видано відповідну довідку про прийняття зазначених документів.

Порядок подання відповідної заяви з долученими документами, як і повноваження представника на подання таких, учасниками справи в межах спірних правовідносин не оскаржується.

Відповідно до частини 1 статті 227 Виборчого кодексу України кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.

Згідно з частиною 6 статті 227 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

Пунктом першим частини першої статті 230 Виборчого кодексу України визначено, що територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій.

Пунктом 2 цієї частини визначено таку підставу для відмови, як відсутність хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави).

В той же час за вимогами частини третьої цієї ж статті, помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів. Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.

Системний аналіз викладених правових норм надає підстави стверджувати, що Виборчим кодексом України, як спеціальним законодавчим актом, чітко визначено процедуру формування списків кандидатів на місцеві вибори, порядок їх реєстрації територіальною виборчою комісією та підстави для відмови у здійснення такої реєстрації. При цьому, законодавцем закріплено алгоритм дій територіальної виборчої комісії у випадку отримання документів, поданих на реєстрацію, які містять помилки і неточності, за умови, що наявність останніх не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, та не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати.

Як встановлено судом першої інстанції та не заперечено учасниками справи, в долученому до заяви про реєстрацію кандидатів у депутати до Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області пакеті документів містилося рішення конференції Корецької районної партійної організації Аграрної партії України від 21.09.2020 Про висування кандидатів у депутати до Корецької міської ради Рівненського району, Рівненської області , яке не скріплене печаткою, що і стало підставою для відмовив реєстрації кандидатів у депутати.

З огляду на це, враховуючи повноваження виборчих комісії щодо прийняття рішення про реєстрацію кандидатів у депутати, у тому числі і повноваження щодо пропозиції суб`єкту подання усунути недоліки у поданих документах, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що зазначений документ містив неточності, які хоча і не перешкоджали розумінню змісту викладених в документі відомостей, але підлягали виправленню та могли бути усунуті суб`єктом подання при умові його своєчасного інформування.

Оскільки ні суду першої, ні суду апеляційної інстанції не надано жодного належного і допустимого доказу того, що відповідач невідкладно повідомив позивача про виявлені недоліки у його документах і надав йому можливість їх усунути, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що відповідач порушив положення частини 3 статті 230 Виборчого кодексу України в частині ненадання позивачу можливості виправити недоліки поданих документів.

Окрім того, в оскаржуваному рішенні відповідача, всупереч вимогам частини 4 статті 230 Виборчого кодексу України, якою встановлено, що рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови, не зазначено, в чому саме полягає порушення позивачем пунктів 1 та 2 частини 1 статті 230 Виборчого кодексу України, що не відповідає закріпленому статтею 2 КАС України принципу обґрунтованості рішення, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, тобто таке прийнято без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Також судом першої інстанції встановлено, що при оформленні Корецькою міською територіальною виборчою комісією Рівненського району Рівненської області документації 25 вересня 2020 року допущено технічні помилки, що відобразилось у прийнятті: постанови №29 від 25 вересня 2020 року, складена о 19 год 15 хв., Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Корецької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Корецька районна партійна організація Аграрної партії України , яка містить два пункти та якою відмовлено Рівненській обласній партійній організації Аграрної партії України в реєстрації кандидатів у депутати до Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області; постанови №29 від 25 вересня 2020 року, складена о 20 год 00 хв., Про реєстрацію кандидатів у депутати до Корецької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Корецької міської ради від Рівненської обласної організації політичної партії Опозиційна платформа - за життя ; постанови №30 від 25 вересня 2020 року, складена о 19 год 15 хв., Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Корецької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Корецької районної партійної організації Аграрної партії України , яка містить чотири пункти та якою відмовлено Рівненській обласній партійній організації Аграрної партії України в реєстрації кандидатів у депутати до Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, та не заперечено скаржником, відповідачем розглядались документи Корецької районної партійної організації Аграрної партії України, а оскаржуваним рішенням відмовлено в реєстрації кандидатів у депутати до Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області - Рівненській обласній партійній організації Аграрної партії України.

При цьому, як вірно зазначено скаржником, специфічною ознакою справ про вибори є відсутність спору про право цивільне. Предметом судового розгляду в цих справах є перевірка законності дій адміністративних органів і посадових осіб, а саме - виборчих комісій та інших суб`єктів виборчого процесу.

За встановлених обставин, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції щодо протиправності постанови Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області №30 від 25 вересня 2020 року та її скасування.

Що стосується вирішення судом першої інстанції похідної вимоги Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України, то суд апеляційної інстанції зауважує, що в мотивувальній частині судового рішення вірно судом першої інстанції, зауважуючи про відсутність дискреції у питанні реєстрації кандидатів у депутати, для повного і належного захисту прав позивача зобов`язано Корецьку міську територіальну виборчу комісію Рівненського району Рівненської області повторно розглянути заяву Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України про реєстрацію кандидатів у депутати Корецької міської ради, з урахуванням висновків суду викладених у даному рішенні протягом одного дня з дня набрання рішенням суду законної сили.

Проте у резолютивній частині вирішено зобов`язати Корецьку міську територіальну виборчу комісію Рівненського району Рівненської області протягом одного дня з дня набрання даним рішенням законної сили повторно розглянути заяву Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України про реєстрацію кандидатів у депутати Корецької міської ради від Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України з урахуванням мотивів викладених у даному судовому рішенні, що на переконання суду апеляційної інстанції є підставою для зміни пункту третього резолютивної частини судового рішення, який слід викласти в наступній редакції, зміст якої відповідатиме як позовним вимогам так, і висновкам суду першої інстанції: зобов`язати Корецьку міську територіальну виборчу комісію Рівненського району Рівненської області повторно розглянути заяву Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України про реєстрацію кандидатів у депутати до Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області.

Згідно з статтею 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно з частиною 2 статті 6 КАС України та статтею 17 Закону України Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини передбачено застосування судами Конвенції та практики ЄСПЛ як джерела права.

Так, у п.58 Рішення Європейського суду з прав людини у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Оскільки справу розглянуто в порядку письмового провадження, оскаржуване рішення суду першої інстанції датоване 02 жовтня 2020 року , проте, як зазначено у рішенні, повний текст складено 03 жовтня 2020 року 00:40 год. , а апеляційна скарга подана до суду першої інстанції 05 жовтня 2020 року о 18:50 год., то з врахуванням вимог статті 278 КАС України строк на апеляційне оскарження не пропущено.

З огляду на викладене, враховуючи положення статті 317 КАС України, прецедентну практику ЄСПЛ, суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що судом першої інстанції у рішенні викладено мотиви протиправності прийняття відповідачем оскаржуваної постанови, проте помилково у резолютивній частині судового рішення зазначено спосіб захисту порушеного права, відмінний обґрунтуванням мотивувальної частини, що є підставою для зміни судового рішення.

Оскільки, скаржником при поданні апеляційної скарги не сплачено судовий збір, під час розгляду апеляційної скарги сплата такого не встановлена, в силу приписів частини 9 статті 273 КАС України та положень Закону України Про судовий збір , слід стягнути з скаржника 3153 грн. судового збору за подання апеляційної скарги.

Керуючись статтями 230, 241, 243, 273, 278, 308, 310, 317, 321, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу КОРЕЦЬКОЇ РАЙОННОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ САМОВРЯДНА УКРАЇНСЬКА ДЕРЖАВА задовольнити частково, а рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2020 року у справі №460/7206/20 - змінити.

Пункт третій резолютивної частини судового рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2020 року у справі №460/7206/20 викласти в наступній редакції: зобов`язати Корецьку міську територіальну виборчу комісію Рівненського району Рівненської області протягом одного дня з дня набрання даним рішенням законної сили повторно розглянути заяву Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України про реєстрацію кандидатів у депутати до Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області з урахуванням мотивів викладених у даному судовому рішенні.

В решті рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2020 року у справі №460/7206/20 - залишити без змін.

Стягнути з КОРЕЦЬКОЇ РАЙОННОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ САМОВРЯДНА УКРАЇНСЬКА ДЕРЖАВА (місцезнаходження: вул.Берездівська, 28, м.Корець, Корецький район, Рівненська область, 34700, код ЄДРПОУ 43749576) до спеціального фонду Державного бюджету України 3153 грн. (три тисячі сто п`ятдесят три гривні) судового збору за подання апеляційної скарги, за наступними реквізитами: Отримувач коштів - УК у Галицькому районі м. Львова; код отримувача за ЄДРПОУ - 38007573; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); МФО - 899998; рахунок отримувача - UA218999980313161206081013004; код класифікації доходів бюджету - 22030101; Восьмий апеляційний адміністративний суд .

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач Т. І. Шинкар судді Р. В. Кухтей С. М. Шевчук

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2020
Оприлюднено08.10.2020
Номер документу92051440
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/7206/20

Постанова від 07.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Рішення від 02.10.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.Є. Махаринець

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.Є. Махаринець

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.Є. Махаринець

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні