Постанова
від 07.10.2020 по справі 380/8189/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 жовтня 2020 рокуЛьвівСправа № 380/8189/20 пров. № А/857/11804/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді Судової-Хомюк Н.М.,

суддів Кухтея Р.В., Сеника Р.П.,

за участі секретаря судового засідання Гербут Н.М.,

представник позивача: не з`явився

представники відповідача: Чубінська Н.Б., Глуховський А.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2020 року у справі № 380/8189/20 за адміністративним позовом Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації до Сихівської районної у місті Львові територіальної виборчої комісії Львівської області ро визнання незаконними дій,-

головуючий суддя в 1-й інстанції - Сасевич О.М.,

судді Клименко О.М., Кузан Р.І.

час ухвалення рішення - 15 год. 17 хв.,

місце ухвалення рішення - м. Львів,

дата складання повного тексту рішення - 04.10.2020,-

В С Т А Н О В И В:

02 жовтня 2020 року Львівським окружним адміністративним судом зареєстровано позовну заяву Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації до Сихівської районної у місті Львові територіальної виборчої комісії Львівської області про визнання незаконними дії Сихівської районної у місті Львові територіальної виборчої комісії Львівської області, які полягають у відмові прийняти від Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації документи на включення, шляхом жеребкування кандидатур до складу дільничних виборчих комісій від Політичної партії Ідея Нації ; зобов`язати Сихівську районну у місті Львові територіальну виборчу комісію Львівської області прийняти від Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації документи на включення, шляхом жеребкування кандидатур до складу дільничних виборчих комісій від Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації та розглянути їх на засіданні комісії.

В обґрунтування вимог позовної заяви зазначає, що від Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації постановою Львівської міської територіальної виборчої комісії Львівського району Львівської області № 40 від 28.09.2020 року зареєстровано кандидатів у депутати Львівської міської ради Львівського району Львівської області в багатомандатних виборчих округах на перших місцевих виборах 25.10.2020 року; постановою Львівської міської територіальної виборчої комісії Львівського району Львівської області № 45 від 28.09.2020 року зареєстровано представника Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації ОСОБА_3 у Львівській міській територіальній виборчій комісії Львівського району Львівської області з правом дорадчого голосу з виборів депутатів Львівської міської ради Львівського району Львівської області на перших місцевих виборах 25.10.2020 року.

Так, 30.09.2020 року довірені особи політичної сили - Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації о 23:30 год. зайшли у приміщення Сихівської районної у місті Львові територіальної виборчої комісії Львівської області з метою подання документів на включення, шляхом жеребкування кандидатур до складу дільничних виборчих комісій. Проте, як зазначає позивач, члени комісії попросили зачекати у коридорі, оскільки приймали документи від інших суб`єктів виборчого процесу, а близько 00 год. 15 хв. 01.10.2020 повідомили представників Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації про те, що комісія припинила приймати документи та зважаючи на те, що 24:00 год. минули, відмовилася приймати документи на включення, шляхом жеребкування кандидатур до складу дільничних виборчих комісій від Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації .

Відтак позивач вважає, що у такий спосіб відповідач незаконними діями порушив його права та законні інтереси як суб`єкта виборчого процесу, що слугувало підставою для звернення до суду із даним позовом.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2020 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивачем - Львівською обласною організацією Політичної партії Ідея Нації , подано апеляційну скаргу, в якій висловлено прохання скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову, якою задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваної постанови було порушено норми матеріального та процесуального права.

Зазначає, що представник від Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації ОСОБА_4 30 вересня 2020 року біля 23.30 год. прибув за місцезнаходженням до Сихівської районної у місті Львові виборчої комісії з метою подати документи на включення шляхом жеребкування кандидатур до складу дільничних виборчих комісій від Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації . Однак, документів ОСОБА_1 не показав, після чого йому було відмовлено у прийомі документів.

Вважає, що суд першої інстанції не звернув уваги на те, що ОСОБА_1 не є членом колегіального органу - членом комісії та не наділена владно-розпорядчими функціями приймати будь-які рішення щодо реєстрації чи не реєстрації документів на включення шляхом жеребкування кандидатур до складу дільничних виборчих комісій.

Звертає увагу суду апеляційної інстанції на те, що за нормами ч.1 ст.33 Виборчого Кодексу виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, а відтак, законом передбачено подання документів виключно до колегіального органу.

Судом першої інстанції було встановлено, що головою Сихівської районної у місті Львові виборчої комісії у Львівській області також оглядалися подані документи і такий повернув їх представнику політичної партії, а відтак суд першої інстанції не звернув увагу, що така процедура не передбачена жодним нормативно-правовим актом, оскільки по суті, відмова у прийнятті документів на включення шляхом жеребкування кандидатур до складу дільничних виборчих комісій від Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації має наслідком відхилення таких кандидатур на включення до складу дільничної виборчої комісії.

Вважає, що при поданні документів на включення до складу дільничної виборчої комісії до відповідної виборчої комісії, навіть у разі відсутності повноти поданих документів, законодавством передбачено процедуру, згідно якої колегіальний орган - виборча комісія, шляхом голосування, відмовляє у включенні таких кандидатур до жеребкування, виключно з підстав передбачених статтею 34 Виборчого Кодексу. А покликання суду 1-ї інстанції на норми Порядку не є виправданими, оскільки Порядок не може змінювати права суб`єктів виборчого процесу, наділяти виборчі комісії чи членів такої комісії додатковими владним повноваженнями та не може змінювати порядок відхилення кандидатур, порядок прийняття рішення колегіальним органом на включення до жеребкування на членів дільничних виборчих комісій

06 жовтня 2020 року Восьмим апеляційним адміністративним судом зареєстровано клопотання Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації , яке подано уповноваженою особою ОСОБА_3 про перенесення розгляду справи на інший час, у зв`язку із тим, що уповноважено особа апелянта є адвокатом та приймає участь у інших судових засіданнях.

07.10.2020 о 09 год. 13 хв. Сихівською районною у місті Львові територіальною виборчою комісією Львівської області до суду подано відзив на апеляційну скаргу, у якому відповідач просить відмовити в задоволенні вимог апеляційної скарги. Вважає, що рішення суду першої інстанції прийняте з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Стверджує, що позивачем не було дотримано порядку подання до реєстрації документів на включення кандидатур до складу виборчих комісій, тому відповідач діяв в межах повноважень, не прийнявши від представника політичної сили Ідея Нації подання на включення шляхом жеребкування кандидатур до складу дільничних виборчих комісій.

Вважає, що обираючи спосіб подачі подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій у відповідності до п. 13.3 Порядку організації роботи та ведення діловодства (шляхом подання особисто або через уповноважену особу), позивач був зобов`язаний підтвердити повноваження своїх представників в силу наведених вище норм законодавства.

Відповідно до п.п. 13.6. Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів - особа, яка подає документи, звернення до виборчої комісії, пише опис, в якому вказує своє прізвище, ім`я, по батькові, короткий опис поданих документів із зазначенням кількості аркушів, дати та часу їх подання. Опис зберігається разом із поданими документами.

Звертає увагу суду на те, що 30 вересня 2020 року близько 23:40 в приміщення Сихівської районної в місті Львові територіальної виборчої комісії, що знаходиться за адресою місто Львів, проспект Червоної Калини, будинок 66, зайшли, ймовірно, представники Львівської обласної організації Політична партія Ідея Нації для подання документів на включення шляхом жеребкування кандидатур до складу дільничних виборчих комісій. Проте члени комісії не могли встановити особи, у зв`язку з відсутністю будь-яких підтверджуючих документів, які засвідчують особу, оскільки згадані особи не надали та жодним чином не підтвердили своїх повноважень, а саме паспорта громадянина України для встановлення особи, довіреності на вчинення вищезгаданих дій, що є обов`язковою передумовою реєстрації при поданні документів особисто.

В судовому засіданні колегією суддів відмовлено в задоволенні клопотання Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації , яке подано уповноваженою особою ОСОБА_3.

Представникии відповідача - Сихівської районної у місті Львові територіальної виборчої комісії Львівської області в судовому засіданні, вимоги апеляційної скарги заперечили, просили відмовити в задоволенні такої та залишити в силі рішення суду першої інстанції.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників відповідача, проаналізувавши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Встановлено, що Постановою Верховної Ради України Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році № 795-ІХ від 15 липня 2020 року призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених пунктами 2 і 3 цієї Постанови) на неділю 25 жовтня 2020 року (пункт 1 Постанови).

Постановою Львівської міської територіальної виборчої комісії Львівського району Львівської області від 28.09.2020 року №40 було зареєстровано кандидатів у депутати Львівської міської ради Львівського району Львівської області від Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації в багатомандатних виборчих округах на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Згідно постанови Львівської міської територіальної виборчої комісії Львівського району Львівської області від 28.09.2020 року №45, зареєстровано представника Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації ОСОБА_3 у Львівській міській територіальній виборчій комісії Львівського району Львівської області з правом дорадчого голосу з виборів депутатів Львівської міської ради Львівського району Львівської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Також, судом першої інстанції у судових засіданнях встановлено, що довірена особа від політичної сили - Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації (ОСОБА_4), з метою внесення до територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій, прибув до Сихівської районної у місті Львові територіальної виборчої комісії Львівської області. Представник надав для огляду флеш-носій з електронними документами члену комісії, а документи у паперовому вигляді надав голові комісії. Зі слів представника позивача, документи в електронному варіанті та паперовому вигляді були повернуті особі, якою такі надавалися та додатково повідомлено, що виникнуть проблеми із реєстрацією. Для вирішення цієї ситуації, прибули до Сихівської районної у місті Львові територіальної виборчої комісії Львівської області інші члени Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації , а саме ОСОБА_2 (довірена особа від Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації ) прибув після опівночі та ОСОБА_3 (представник Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації з правом дорадчого голосу на період виборчої компанії) прибув близько 23:50 год.

Таким чином, оскільки, не дочекавшись результатів реєстрації документів при своєчасному прибутті до Сихівської районної у місті Львові територіальної виборчої комісії Львівської області для їх подання, водночас, ставши учасниками конфлікту із членами виборчої комісії з цього приводу, зважаючи на те, що уповноваженими особами політичної сили було дотримано процедурні моменти щодо подання документів, однак відповідач із невідомих причин реєстрації не здійснив, а тому представник позивача вважаючи, що Сихівська районна у місті Львові територіальна виборча комісія Львівської області допустила протиправні дії по відношенню до позивача, звернулися до суду за захистом порушених прав.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції зазначив, що позиція позивача з приводу того, що фактичне прибуття і перебування на території Сихівської районної у місті Львові територіальної виборчої комісії Львівської області є гарантованим обов`язком зі сторони відповідача для прийняття на реєстрацію поданих документів є помилковим, оскільки обираючи спосіб подачі подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій у відповідності до п.13.3 Порядку (шляхом подання особисто або через уповноважену особу), позивач був зобов`язаний підтвердити повноваження своїх представників відповідно до вимог Закону.

Також суд критично оцінив доводи представника позивача щодо наявності належних повноважень у представників політичної сили для звернення до відповідача для реєстрації подання та надання відповідних документів, оскільки матеріалами справи встановлено та не заперечувалось позивачем, що такі повноваження надано лише для звернення до Сихівської районної виборчої комісії .

Відтак, суд першої інстанції дійшов висновку, що оскільки позивачем не було дотримано порядку подання до реєстрації документів на включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій від Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації , тому оскаржувані дії щодо неприйняття таких документів вчинені правомірно.

Згідно із ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Судом апеляційної інстанції здійснено перевірку висновків суду першої інстанції щодо відповідності дій відповідача вимогам ч. 2 ст. 2 КАС України, внаслідок чого суд апеляційної інстанції погоджується з такими та вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до частин 1 ст.63 Виборчого кодексу України, рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.

Згідно з ч.2 ст.63 Виборчого кодексу України, оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

Частиною 1 статті 64 Виборчого кодексу України визначено, що суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Відповідно до статті 20 Виборчого кодексу України, виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Згідно з частиною 1 статті 196 Виборчого кодексу України, виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Частинами 1, 4 ст. 204 Виборчого кодексу України визначено, що при утворенні дільничної виборчої комісії відповідна територіальна виборча комісія визначає осіб, які підлягають включенню до складу відповідної дільничної виборчої комісії, з числа кандидатур, поданих суб`єктами подання, визначеними пунктами 3-5 цієї частини, за результатами жеребкування, що проводиться у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією, не пізніш як на восьмий день після закінчення строку внесення подань щодо кандидатур до складу такої комісії.

Місцева організація політичної партії, про утворення депутатської фракції якої оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання, а у разі її відсутності у структурі відповідної політичної партії - обласна чи республіканська в Автономній Республіці Крим організація цієї політичної партії згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм, вносять до відповідної територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій.

Зазначені подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій вносяться не пізніш як за двадцять чотири дні до дня виборів за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

Згідно ст.24 Виборчого кодексу України, органи виконавчої влади, у тому числі центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, бухгалтерського обліку виконання бюджетів, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців, а також суди, виборчі комісії, органи ведення Державного реєстру виборців, правоохоронні органи України (прокуратура, Національна поліція України, Служба безпеки України) організовують свою роботу під час виборчого процесу, в тому числі у вихідні дні та в день голосування, таким чином, щоб забезпечити охорону приміщень виборчих комісій, а також охорону виборчих бюлетенів та іншої виборчої документації, прийом і розгляд документів щодо підготовки та проведення виборів, позовних заяв, скарг та звернень виборчих комісій, своєчасне проведення розрахунків, здійснення відповідних реєстраційних дій у строки та спосіб, установлені цим Кодексом.

Отже, статтею 24 Виборчого кодексу України встановлено чіткі строки внесення до територіальних виборчих комісій подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій. Такий строк є загальним для всіх учасників виборчого процесу, які мають право подавати кандидатури до складу дільничних виборчих комісій, а відповідно до положень статей 12 та 21 Виборчого кодексу України відповідною територіальною виборчою комісією не можуть надаватись переваги окремим суб`єктам виборчого процесу, шляхом продовження таких строків чи надання додаткового часу для внесення подань.

Відповідно до ч.1 ст.37 Виборчого кодексу України, документування діяльності виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цим Кодексом та порядком ведення діловодства виборчих комісій, що затверджується Центральною виборчою комісією.

Постановою Центральної виборчої комісії від 10 серпня 2020 року №173 ухвалено Порядок організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів (надалі Порядок).

Постановою Центральної виборчої комісії від 08.08.2020 року № 163 затверджено Календарний план основних організаційних заходів з підготовки та проведення місцевих виборів 25 жовтні 2020 року.

Постановою Центральної виборчої комісії від 30.08.2020 року №212 внесено зміни до постанови Центральної виборчої комісії від 08.08.2020 року №163.

Згідно п.68 Календарного плану, до 30.09.2020 року включно визначено право учасника виборчого процесу внести до територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій.

Слід зазначити, що суб`єкти виборчого процесу повинні у відповідності до ст. 203, 204 Виборчого Кодексу України подавати до ТВК наступні документи:

Подання встановленої форми згідно приписів ЦВК

Подання щодо кандидатур до складу дільничної виборчої комісії може вноситися до відповідної виборчої комісії за допомогою електронних сервісів у порядку, визначеному Центральною виборчою комісією.

У поданні щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій зазначаються відомості, передбачені частиною десятою статті 203 цього Кодексу.

До подання додаються: копії паспорта громадянина України (копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки) або копії першої та другої сторінок тимчасового посвідчення громадянина України (для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної запропонованої особи; довіреність на представлення інтересів відповідного суб`єкта; особа яка звернулась повинна надати посвідчення своєї особи; кінцевий термін подачі документів закінчується в 24:00 год 30 вересня 2020 року.

Процедуру реєстрації ї розгляду документів та звернень, що надходять до виборчої комісії визначено розділом 13 Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів.

Відповідно до п.п. 13.3-13.7 Порядку, документи та звернення, що надходять до виборчої комісії, мають право приймати голова комісії, заступник голови комісії, секретар комісії або інші члени комісії, уповноважені на це її рішенням.

Документи та звернення до виборчої комісії надсилаються поштою чи подаються до комісії особисто або через уповноважену особу, якщо її повноваження підтверджені відповідно до законодавства України.

Документи, передбачені Кодексом, можуть подаватися до виборчої комісії у формі електронного документа з урахуванням особливостей, передбачених Кодексом. У такому разі документи повинні відповідати вимогам Законів України. Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги . Відповідальність за достовірність копій документів, що подаються до виборчих комісій у електронній формі, несе особа, яка засвідчує документ своїм кваліфікованим електронним підписом.

У виборчий період голова територіальної виборчої комісії або інший член цієї виборчої комісії, визначений її рішенням, щотижня перевіряє надходження документів та звернень до виборчої комісії.

Документи, звернення реєструються в день їх надходження в журналі реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії.

Заяви виборців про бажання голосувати за місцем перебування реєструються дільничною виборчою комісією в окремому журналі, форму якого встановлено постановою Центральної виборчої комісії від 8 липня 2020 року М.134.

Особа, яка подає документи, звернення до виборчої комісії, пише опис, в якому вказує своє прізвище, ім`я, по батькові, короткий опис поданих документів із зазначенням кількості аркушів, дати та часу їх подання. Опис зберігається разом із поданими документами.

Документи, що надходять до виборчої комісії електронною поштою, також реєструються.

Згідно п.13.12 Порядку, зареєстровані документи, звернення в день їх реєстрації подаються голові комісії (в разі відсутності голови комісії - заступнику голови), який дає відповідні доручення членам комісії та залученим спеціалістам встановлюючи строк для дачі відповіді.

Пунктом 13.14 Порядку визначено, що документи, звернення, які надійшли до територіальної виборчої комісії поза межами виборчого процесу, розглядаються у строки, встановлені законодавством України для розгляду відповідних документів, звернень. Якщо законодавством відповідні строки не встановлені, документи, звернення мають бути розглянутими не більше ніж упродовж 30 днів з дня надходження.

Судом встановлено, що за договором цивільно-правового характеру - договору про надання територіальній виборчій комісії послуг (виконання робіт), пов`язаних з підготовкою та проведенням місцевих виборів від 07.02.2020 року, укладеного між Сихівською районною в місті Львові територіальною виборчою комісією Львівської області (замовник) та ОСОБА_1 (виконавець), останньою надаються послуги ведення діловодства виборчою комісією.

Так, відповідно до п. 1.1 цього договору, замовник доручає, а виконавець бере на себе зобов`язання під час підготовки та проведення місцевих виборів надати послуги (виконувати роботи), згідно 3 переліком, установленим у п.1.2 договору ведення діловодства виборчої комісії; реєстрація вхідної, вихідної кореспонденції виборчої комісії), а замовник зобов`язується оплатити надані виконавцем послуги в порядку, розмірі та строки, визначені цим договором.

Судом першої інстанції ОСОБА_1 була допитана в якості свідка та встановлено, що ОСОБА_1 перебувала на робочому місці, коли ввечері 30.09.2020 року до неї підійшов незнайомий чоловік, як їй в подальшому стало відомо - ОСОБА_4 та просив зареєструвати пакет документів. ОСОБА_1 було відмовлено у прийнятті на реєстрацію документів, оскільки особа не пред`явила паспорта чи інших документів, що посвідчують особу, та довіреності, що підтверджують його повноваження. Документи, які подаються для реєстрації нею не перевіряються, зважаючи на те, що такі повноваження в силу цивільно-правового договору у неї відсутні та лише обмежуються реєстрацією вхідної, вихідної кореспонденції виборчої комісії та веденням діловодства. Дані обставини позивачем не заперечувались.

Так, судом першої інстанції з показань свідків ОСОБА_4 та ОСОБА_1 встановлено, що представники Львівської обласної організації Політичної партії Ідея нації які прибули 30.09.2020 року до Сихівської районної в місті Львові ТВК Львівської області для внесення подання щодо кандидатур до складу ДВК , не надали та жодним чином не підтвердили своїх повноважень, а саме паспорта громадянина України для встановлення особи, довіреності на вчинення вищезгаданих дій, що є обов`язковою передумовою реєстрації при поданні документів особисто.

Колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції, що обираючи спосіб подачі подання щодо кандидатур до окладу дільничних виборчих комісій у відповідності до п.13.3 Порядку (шляхом подання особисто або через уповноважену особу), позивач був зобов`язаний підтвердити повноваження своїх представників.

Окрім того, вірним є висновок суду першої інстанції про те, що у представників політичної сили Львівської обласної організації Політичної партії Ідея нації ОСОБА_2 та ОСОБА_4 були відсутні повноваження на звернення до відповідача для реєстрації подання та надання відповідних документів, оскільки згідно із наявних в матеріалах справи копій цих довіреностей представникам було надано право підписувати, подавати в Сихівську районну виборчу комісію та отримувати від тих комісій будь-які заяви описи, рішення, листи.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, найменуванням юридичної особи (відповідача у даній справі), до якої надавались документи для реєстрації особами від Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації є: Сихівська районна у місті Львові територіальна виборча комісія Львівської області.

Матеріалами справи підтверджується, що у Сихівській районній в місті Львові ТВК Львівської області ведеться Журнал вхідної кореспонденції, в якому відсутні будь-які записи щодо реєстрації документів від Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації за період з 24.09.2020 року по 30.09.2020 року.

Окрім того, в Сихівській районній в місті Львові ТВК Львівської області ведеться журнал особистого прийому громадян, в якому також відсутні будь-які записи від Львівської обласної організації Політичної партії Ідея нації , та на офіційній електронній пошті відсутні будь-які листи про надходження документації чи звернень від Львівської обласної організації Політичної партії Ідея нації .

Відтак, суд першої інстанції вірно зазначив, що обираючи спосіб подачі подання щодо кандидатур до складу дільничих виборчих комісій у відповідності до п.13.3 Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісії з виборів Президента України, народних депутатів, місцевих виборів (шляхом подання особистого або через уповноважену особу), позивач був зобов`язаний підтвердити повноваження своїх представників.

Колегія суддів також погоджується із судом першої інстанції про те, що вимоги про прийняття від позивача документів і розгляд їх на засіданні, на переконання суду, є передчасними, адже спору в цій частині фактично не існує, оскільки передбачений певний алгоритм дій суб`єкта виборчого процесу на включення кандидатур до складу ДВК, першочерговим з яких є сама реєстрація подання щодо визначених кандидатур, що в даному випадку, ще не було вчинено. Саме засідання Сихівської районної у місті Львові територіальної виборчої комісії Львівської області щодо розгляду зареєстрованих та прийнятих подань щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій, за повідомленням сторони відповідача, заплановане на 05.10.2020 року.

Відтак, колегія суддів апеляційного суду приходить до висновку, що Сихівська районна у місті Львові територіальна виборча комісія Львівської області діяла на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним виборчим законодавством, а отже підстави для визнання дій незаконними відсутні.

Згідно з ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про відмову у задоволенні позовних вимог, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, тому підстав для скасування рішення суду першої інстанції немає.

Відповідно до частини 4 статті 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності територіальних (окружних) виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів до розгляду незалежно від сплати судового збору.

У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Так, Львівською обласною організацією Політичної партії Ідея Нації при поданні апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду не подано документ про сплату судового збору у встановленому Законом України Про судовий збір розмірі в сумі 6306,00 грн..

Таким чином, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про необхідність стягнення з Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації судового збору, розмір якого, з урахуванням заявлених позовних вимог, становить 6306,00 грн..

Керуючись статями 272, 273, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації - залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2020 року у справі № 380/8189/20 - без змін.

Стягнути з Львівської обласної організації Політичної партії Ідея Нації (79005, м. Львів, вул. Д.. Зубрицького, 6, код ЄДРПОУ 43724237) до спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 6306 (шість тисяч триста шість) гривень за наступними реквізитами: Отримувач коштів - УК у Галицькому районі м. Львова; код отримувача за ЄДРПОУ - 38007573; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); МФО - 899998; рахунок отримувача - UA218999980313161206081013004; код класифікації доходів бюджету - 22030101; Восьмий апеляційний адміністративний суд .

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її проголошення, є остаточною та оскарженню у касаційному порядку не підлягає.

Головуючий суддя Н. М. Судова-Хомюк судді Р. В. Кухтей Р. П. Сеник Повне судове рішення складено 07 жовтня 2020 року.

Дата ухвалення рішення07.10.2020
Оприлюднено08.10.2020
Номер документу92051552
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/8189/20

Постанова від 07.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Рішення від 04.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сасевич Олександр Михайлович

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сасевич Олександр Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні