Рішення
від 08.10.2020 по справі 160/9118/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 жовтня 2020 року Справа № 160/9118/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голобутовського Р.З. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОМАРКЕТ-А" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ :

06.08.2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А (вул. Дніпросталівська, буд.5, м. Дніпро, 49051, код ЄДРПОУ 43258877) (далі - позивач) з позовною заявою до Головного управління ДПС Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17А, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 43145015) (далі - відповідач-1), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд.8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) (далі - відповідач - 2), в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747214/43258877;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747213/43258877;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747212/43258877;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747211/43258877;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747210/43258877;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747209/43258877;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747208/43258877;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747206/43258877;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747207/43258877;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747205/43258877;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747204/43258877;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №13 від 30.06.2020р. за датою її подання;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №12 від 30.06.2020р. за датою її подання;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №14 від 30.06.2020р. за датою її подання;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №9 від 30.06.2020р. за датою її подання;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №15 від 30.06.2020р. за датою її подання;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №11 від 30.06.2020р. за датою її подання;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №10 від 30.06.2020р. за датою її подання;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №3 від 22.06.2020р. за датою її подання;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №5 від 24.06.2020р. за датою її подання;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №7 від 26.06.2020р. за датою її подання;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №6 від 25.06.2020р. за датою її подання.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що на виконання вимог ст. 201 Податкового кодексу України ним складено податкові накладні: №13 від 30.06.2020р., на загальну суму - 3336912,00 грн.; №14 від 30.06.2020р., на загальну суму - 3312480,00 грн.; №12 від 30.06.2020р., на загальну суму - 3219240,00 грн.; №9 від 30.06.2020р., на загальну суму - 1268604,00 грн.; №10 від 30.06.2020р., на загальну суму - 3248671,20 грн.; №11 від 30.06.2020р., на загальну суму - 3138960,00 грн.; №6 від 25.06.2020р., на загальну суму - 2043252,00 грн.; №5 від 24.06.2020р., на загальну суму - 491988,00 грн.; №15 від 30.06.2020р., на загальну суму - 2783040,00 грн.; №7 від 26.06.2020р., на загальну суму - 2783040,00 грн.; №3 від 22.06.2020р., на загальну суму - 377100,00 грн. по взаємовідносинам з ТОВ Фірмою АДВЕРС , які були направлені на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Вказані податкові накладні були доставлені до ДПС України, проте, їх реєстрація зупинена.

Зазначає, що ТОВ АГРОМАРКЕТ-А було направлено на адресу ГУ ДПС у Дніпропетровській області пояснення у вигляді повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по заблокованих податкових накладних: №13 від 30.06.2020р.; №14 від 30.06.2020р.; №12 від 30.06.2020р.; №9 від 30.06.2020р.; №10 від 30.06.2020р.; №11 від 30.06.2020р.; №6 від 25.06.2020р.; №5 від 24.06.2020р.; №15 від 30.06.2020р.; №7 від 26.06.2020р.; №3 від 22.06.2020р.; з вичерпним переліком первинних документів бухгалтерського обліку.

Отже, на думку позивача, ТОВ АГРОМАРКЕТ-А надало усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операції з ТОВ Фірмою АДВЕРС щодо податкових накладних: №13 від 30.06.2020р.; №14 від 30.06.2020р.; №12 від 30.06.2020р.; №9 від 30.06.2020р.; №10 від 30.06.2020р.; №11 від 30.06.2020р.; №6 від 25.06.2020р.; №5 від 24.06.2020р.; №15 від 30.06.2020р.; №7 від 26.06.2020р.; №3 від 22.06.2020р.

Проте, комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийняті рішення від 17.07.2020р.: №1747214/43258877; №1747213/43258877; №1747212/43258877; №1747211/43258877; №1747210/43258877; №1747209/43258877; №1747208/43258877; №1747206/43258877; №1747207/43258877; №1747205/43258877; №1747204/43258877, якими в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено в реєстрації податкових накладних: №13 від 30.06.2020р.; №14 від 30.06.2020р.; №12 від 30.06.2020р.; №9 від 30.06.2020р.; №10 від 30.06.2020р.; №11 від 30.06.2020р.; №6 від 25.06.2020р.; №5 від 24.06.2020р.; №15 від 30.06.2020р.; №7 від 26.06.2020р.; №3 від 22.06.2020р.

Позивач вважає вказані рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню, а податкові накладні: №13 від 30.06.2020р.; №14 від 30.06.2020р.; №12 від 30.06.2020р.; №9 від 30.06.2020р.; №10 від 30.06.2020р.; №11 від 30.06.2020р.; №6 від 25.06.2020р.; №5 від 24.06.2020р.; №15 від 30.06.2020р.; №7 від 26.06.2020р.; №3 від 22.06.2020р. підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки первинні документи засвідчують факт реального виконання ТОВ АГРОМАРКЕТ-А та його контрагентами господарських зобов`язань.

Ухвалою суду від 11.08.2020 року відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, а також встановлено відповідачам строк для надання відзиву на позов та докази на його обґрунтування.

25.08.2020 року від представника відповідача-1 надійшла заява, у якій просить здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 01.09.2020 року заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заперечення проти розгляду справи № 160/9118/20 за правилами спрощеного позовного провадження залишено без задоволення.

30.09.2020 року від відповідача-1 - Головного управління ДПС України у Дніпропетровській області надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити у задоволенні позовної заяви і зазначає, що підприємством подано; на реєстрацію податкові накладні виписані на користь ТОВ ФІРМА "АДВЕРС" (код 40387906, ГУ ДПС у Дніпропетровській області (Індустріальний район м. Дніпро)) на загальну суму 25417153,20 грн., ПДВ у сумі 4236192,20 грн. реалізацію рухомого майна, яке розташоване за адресою: Запорізька обл, смт. Пришиб, вул. Елеваторна 1. Відповідачем згідно з наданими первинними документами встановлено, що TOB "АЕРОМАРКЕТ-А" придбало рухоме майно, розташоване за адресою: Запорізька обл., смт. Пришиб, вул. Елеваторна, 1, у ТОВ Українська елеваторна компанія (код 39184446, ГУ ДПС у м. Києві (Печерський район м. Києва)). Загальна вартість 535 одиниць рухомого майна згідно з видатковою накладною оформленою ТОВ Українська елеваторна компанія на користь ТОВ "АГРОМАРКЕТ-А" складає 6738653,40грн. в т.ч. ПДВ 1123105,90грн. Вартість реалізованого майна без ПДВ складає 5615529,50грн. По спірним податковим накладним оформленим на користь ТОВ ФІРМА "АДВЕРС" реалізовано 144 одиниць рухомого майна на загальну суму 25417153,20грн., ПДВ у сумі 4236192,20грн. Вартість майна без ПДВ складає 21182961,00 грн. Так, наприклад, ваги автомобільні придбані за ціною 35423,93грн., а реалізовані - 314250,00 грн., транспортер придбаний за ціною 189,16грн., а реалізований - 289900,00 грн. Остаточна вартість, оціночні акти на майно не надані. Податок на додану вартість з реалізації майна не сплачений, так як ТОВ "АГРОМАРКЕТ-А" декларує від`ємне значення з ПДВ станом на 01.06.2020 у сумі 11220107,0 за рахунок придбання добрив у ТОВ "АГРОПРОДАКШН" (код 40304493, ГУ ДПС у Дніпропетровській області (Самарський район м. Дніпро)) на суму 54046450,55грн. в.т.ч. ПДВ у сумі 9007741,76 грн., які на сьогодні не реалізовані. Витрати на транспортування та зберігання добрив відсутні. Відповідач зазначає, що відповідно до пункту 23 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117 Комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на підставі ненадання платником податку копій документів прийняті рішення щодо відмови у реєстрації податкових накладних.

30.09.2020 року від відповідача-2 - Державної податкової служби України надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити у задоволенні позовної заяви і зазначає, що позовні вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні є необґрунтованими, оскільки без надання правової оцінки рішенням комісії регіонального рівня, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні є передчасними. Зазначає також, що зобов`язання зареєструвати податкові накладні, є похідними вимогами до ДПС України від вимог головного управління ДПС у Дніпропетровській області, оскільки скасування рішень відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації відповідних податкових накладних/розрахунку коригування відповідно до п. 28 Порядку.

Згідно з ч. ч. 5, 8 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини справи.

Товариство з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А (код ЄДРПОУ 43258877) зареєстровано відповідно до чинного законодавства 01.10.2019, номер запису: 12241020000092133, взято на облік контролюючим органом ДПС 01.10.2019 року.

З матеріалів справи видно, що 18.06.2020 року між ТОВ АГРОМАРКЕТ-А (код ЄДРПОУ 43258877) (як - Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю ФІРМА АДВЕРС (код ЄДРПОУ 40387906) (як - Покупець) укладено Договір поставки №1806п (надалі - Договір), відповідно до якого ТОВ АГРОМАРКЕТ-А зобов`язався передати у власність ТОВ Фірмі АДВЕРС товар, а останній зобов`язався прийняти товар і оплатити його на умовах, передбачених Договором та Специфікаціями, які є невід`ємною частиною даного Договору. Згідно з п. 3.1. поставка товару здійснюється партіями протягом усього терміну дії цього Договору, в узгоджені сторонами терміни і обмежується наступним базисними умовами: EXW, Україна, Запорізька область, Михайлівський район., смт. Пришиб, вул. Елеваторна, буд.1. Загальна вартість Договору становить 27743377,20 грн., ПДВ - 4623896,20 грн. Відповідно до п. 5.1. Договору покупець зобов`язується оплатити товар протягом 180 днів після фактичної поставки. Вказаний Договір діє до 31.05.2021р. (п. 9.2. Договору).

30.06.2020 року за вказаним Договором ТОВ АГРОМАРКЕТ-А передало ТОВ ФІРМІ АДВЕРС зазначений у номенклатурі Специфікації товар. У результаті чого, 30.06.2020 року між вказаними сторонами та на виконання Договору підписано Акт №10 приймання-передачі товару, видаткову накладну № 13. За вказаним актом виконано та поставлено покупцеві зазначений товар, на загальну суму - 3336912 грн. Копії вказаних документів: Договір поставки №1806п від 18.06.2020р.; специфікація №10 від 30.06.2020р. до Договору №1806п від 18.06.2020р.; акт №10 приймання-передачі товару від 30.06.2020р.; видаткова накладна №13 від 30.06.2020р. містяться у матеріалах справи.

30.06.2020 року за означеним Договором ТОВ АГРОМАРКЕТ-А передало ТОВ ФІРМІ АДВЕРС вказаний у номенклатурі Специфікації товар. У результаті чого, 30.06.2020 року між вказаними сторонами та на виконання Договору підписано Акт №11 приймання-передачі товару, видаткову накладну №14. За вказаним актом виконано та поставлено покупцеві зазначений товар, на загальну суму - 3312480 грн. Копії вказаних документів: Договір поставки №1806п від 18.06.2020р.; специфікація №11 від 30.06.2020р. до Договору №1806п від 18.06.2020р.; акт №11 приймання-передачі товару від 30.06.2020р.; видаткова накладна №14 від 30.06.2020р. містяться у матеріалах справи.

30.06.2020 року за вказаним Договором ТОВ АГРОМАРКЕТ-А передало ТОВ ФІРМІ АДВЕРС зазначений у номенклатурі Специфікації товар. У результаті чого, 30.06.2020 року між вказаними сторонами та на виконання Договору підписано Акт №9 приймання-передачі товару, видаткову накладну №12. За вказаним актом виконано та поставлено покупцеві зазначений товар, на загальну суму - 3219240 грн. Копії вказаних документів: Договір поставки №1806п від 18.06.2020р.; специфікація №9 від 30.06.2020р. до Договору №1806п від 18.06.2020р.; акт №9 приймання-передачі товару від 30.06.2020р.; видаткова накладна №12 від 30.06.2020р. містяться у матеріалах справи.

30.06.2020 року за вказаним Договором ТОВ АГРОМАРКЕТ-А передало ТОВ ФІРМІ АДВЕРС зазначений у номенклатурі Специфікації товар. У результаті чого, 30.06.2020 року між вказаними сторонами та на виконання Договору було підписано Акт №6 приймання - передачі товару, видаткову накладну №9. За вказаним актом виконано та поставлено покупцеві зазначений товар, на загальну суму - 1268604 грн. Копії вказаних документів: Договір поставки №1806п від 18.06.2020р.; специфікація №6 від 30.06.2020р. до Договору №1806п від 18.06.2020р.; акт №6 приймання-передачі товару від 30.06.2020р.; видаткова накладна №9 від 30.06.2020р. містяться у матеріалах справи.

30.06.2020 року за вказаним Договором ТОВ АГРОМАРКЕТ-А передало ТОВ ФІРМІ АДВЕРС товар. У результаті чого, 30.06.2020 року між вказаними сторонами та на виконання Договору підписано Акт №7 приймання-передачі товару, видаткову накладну №10. За вказаним актом виконано та поставлено покупцеві зазначений товар, на загальну суму - 3248671,20 грн. Копії вказаних документів: Договір поставки №1806п від 18.06.2020р.; специфікація №7 від 30.06.2020р. до Договору №1806п від 18.06.2020р.; акт №7 приймання-передачі товару від 30.06.2020р.; видаткова накладна №10 від 30.06.2020р. містяться у матеріалах справи.

30.06.2020 року за вказаним Договором ТОВ АГРОМАРКЕТ-А передало ТОВ ФІРМІ АДВЕРС товар. У результаті чого, 30.06.2020 року між вказаними сторонами та на виконання Договору підписано Акт №8 приймання-передачі товару, видаткову накладну №11. За вказаним актом виконано та поставлено покупцеві зазначений товар, на загальну суму - 3138960,00 грн. Копії вказаних документів: Договір поставки №1806п від 18.06.2020р.; специфікація №8 від 30.06.2020р. до Договору №1806п від 18.06.2020р.; акт №8 приймання-передачі товару від 30.06.2020р.; видаткова накладна №11 від 30.06.2020р. містяться у матеріалах справи.

25.06.2020 року за вказаним Договором ТОВ АГРОМАРКЕТ-А передало ТОВ ФІРМІ АДВЕРС товар. У результаті чого, 25.06.2020 року між вказаними сторонами та на виконання Договору підписано Акт №3 приймання-передачі товару, видаткову накладну №6. За вказаним актом виконано та поставлено покупцеві зазначений товар, на загальну суму - 2043252,00 грн. Копії вказаних документів: Договір поставки №1806п від 18.06.2020р.; специфікація №3 від 25.06.2020р. до Договору №1806п від 18.06.2020р.; акт №3 приймання-передачі товару від 25.06.2020р.; видаткова накладна №6 від 25.06.2020р. містяться у матеріалах справи.

24.06.2020 року за вказаним Договором ТОВ АГРОМАРКЕТ-А передало ТОВ ФІРМІ АДВЕРС товар - пробовідбірник RAKORAF. У результаті чого, 24.06.2020 року між вказаними сторонами та на виконання Договору підписано Акт №2 приймання-передачі товару, видаткову накладну №3. За вказаним актом виконано та поставлено покупцеві зазначений товар, на загальну суму - 491988,00 грн. Копії вказаних документів: Договір поставки №1806п від 18.06.2020р.; специфікація №2 від 24.06.2020р. до Договору №1806п від 18.06.2020р.; акт №2 приймання-передачі товару від 24.06.2020р.; видаткова накладна №3 від 24.06.2020р. містяться у матеріалах справи.

30.06.2020 року за вказаним Договором ТОВ АГРОМАРКЕТ-А передало ТОВ ФІРМІ АДВЕРС товар - транспортер ЛТ-500. У результаті чого, 30.06.2020 року між вказаними сторонами та на виконання Договору підписано Акт №12 приймання- передачі товару, видаткову накладну №15. За вказаним актом виконано та поставлено покупцеві зазначений товар, на загальну суму - 2783040,00 грн. Копії вказаних документів: Договір поставки №1806п від 18.06.2020р.; специфікація №12 від 30.06.2020р. до Договору №1806п від 18.06.2020р.; акт №12 приймання-передачі товару від 30.06.2020р.; видаткова накладна №15 від 30.06.2020р. містяться у матеріалах справи.

26.06.2020 року за вказаним Договором ТОВ АГРОМАРКЕТ-А передало ТОВ ФІРМІ АДВЕРС товар - ваги електронні, ваги автомобільні, лебедки елеваторні, талі, станції натяжки та інше. У результаті чого, 26.06.2020 року між вказаними сторонами та на виконання Договору підписано Акт №4 приймання-передачі товару, видаткову накладну №7. За вказаним актом виконано та поставлено покупцеві зазначений товар, на загальну суму - 2199306,00 грн. Копії вказаних документів: Договір поставки №1806п від 18.06.2020р.; специфікація №1 до Договору №1806п від 18.06.2020р. від 26.06.2020р.; акт №4 приймання-передачі товару від 26.06.2020р.; видаткова накладна №7 від 26.06.2020р. містяться у матеріалах справи.

22.06.2020 року за вказаним Договором ТОВ АГРОМАРКЕТ-А передало ТОВ ФІРМІ АДВЕРС товар - автомобільні ваги АЦ-25 (АЦ-60). У результаті чого, 22.06.2020 року між вказаними сторонами та на виконання Договору підписано Акт №1 приймання-передачі товару, видаткову накладну №3. За вказаним актом виконано та поставлено покупцеві зазначений товар, на загальну суму - 377100,00 грн. Копії вказаних документів: Договір поставки №1806п від 18.06.2020р.; специфікація №1 до Договору №1806п від 18.06.2020р.; акт №1 приймання-передачі товару від 22.06.2020р.; видаткова накладна №5 від 22.06.2020р. містяться у матеріалах справи.

Судом встановлено, що реалізований ТОВ ФІРМІ АДВЕРС товар придбано ТОВ АГРОМАРКЕТ-А раніше - 18.05.2020р. у ТОВ УКРАЇНСЬКА ЕЛЕВАТОРНА КОМПАНІЯ за Договором купівлі-продажу рухомого майна №18/05/20. Факт передачі придбаного товару у власність ТОВ АГРОМАРКЕТ-А , його оплату, підтверджують: акт приймання-передачі рухомого майна за Договором купівлі-продажу рухомого майна №18/05-20 від 18.05.2020р.; видаткова накладна №МЕ00002 від 18 травня 2020р.; оборотно-сальдова відомість по рахунку 631; платіжні доручення.

На виконання п. 201.10 ст. 201 ПК України за Договором поставки №1806п від 18.06.2020р. позивачем складено податкові накладні: №13 від 30.06.2020р., на загальну суму - 3336912,00 грн.; №14 від 30.06.2020р., на загальну суму - 3312480,00 грн.; №12 від 30.06.2020р., на загальну суму - 3219240,00 грн.; №9 від 30.06.2020р., на загальну суму - 1268604,00 грн.; №10 від 30.06.2020р., на загальну суму - 3248671,20 грн.; №11 від 30.06.2020р., на загальну суму - 3138960,00 грн.; №6 від 25.06.2020р., на загальну суму - 2043252,00 грн.; №5 від 24.06.2020р., на загальну суму - 491988,00 грн.; №15 від 30.06.2020р., на загальну суму - 2783040,00 грн.; №7 від 26.06.2020р., на загальну суму - 2783040,00 грн.; №3 від 22.06.2020р., на загальну суму - 377100,00 грн.

Як встановлено судом, зазначені податкові накладні направлені позивачем на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Реєстрацію податкових накладних зупинено, про що позивачеві надіслано відповідні квитанції. Підставою для зупинення зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг відсутні в таблиці даних податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Також позивачеві запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З матеріалів справи видно, що позивачем надіслано на електронну адресу відповідача-1 повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

17.07.2020 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийняті рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №1747214/43258877; №1747213/43258877; №1747212/43258877; №1747211/43258877; №1747210/43258877; №1747209/43258877; №1747208/43258877; №1747206/43258877; №1747207/43258877; №1747205/43258877; №1747204/43258877, відповідно до яких, прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.

Позивачем подано скарги на вказані рішення комісії ДПС України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації.

Рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від від 24.07.2020р.: №38360/43258877/2; №38341/43258877/2; №38292/43258877/2; №38221/43258877/2; №37940/43258877/2; №38403/43258877/2; №38291/43258877/2; №38145/43258877/2; №38219/43258877/2; №38265/43258877/2; №38360/43258877/2; №38018/43258877/2 за результатами розгляду скарг позивача залишено скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підстави: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси.

Не погоджуючись із рішеннями Комісії головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 24.07.2020р.: №38360/43258877/2; №38341/43258877/2; №38292/43258877/2; №38221/43258877/2; №37940/43258877/2; №38403/43258877/2; №38291/43258877/2; №38145/43258877/2; №38219/43258877/2; №38265/43258877/2; №38360/43258877/2; №38018/43258877/2, вважаючи їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню, а спірні накладні такими, що мають бути зареєстрованими, позивач звернувся до суду з цією позовною заявою.

Надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як передбачено пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок №1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи наведені у пункті 201.16 статті 201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, який набрав чинності з 01.02.2020 року (далі - Порядок № 1165).

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з пунктами 6, 7, 10, 11 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку № 1165).

Як встановлено судом, реєстрацію податкових накладних позивача зупинено з тих підстав, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг відсутні в таблиці даних податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

У квитанціях запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Оцінюючи наведені в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних підстави контролюючого органу, суд зазначає, що у додатку 3 до Порядку №1165, визначено критерії ризиковості здійснення операцій. Зокрема, відповідно до пункту 1 відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

З урахуванням положень наведених норм, суд звертає увагу, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.

Таким чином, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості актів індивідуальної дії призводить до їх протиправності.

Як видно зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних, контролюючий орган вказав, що господарські операції платника податків відповідають п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Суд зауважує, що зупинення реєстрації ПН/РК за п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відбувається у разі одночасного дотримання трьох умов: відсутність товару в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару, що на постійній основі постачається; обсяг постачання дорівнює або перевищує товарні залишки; переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Натомість, надіслані позивачу квитанції містить вимогу щодо надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 року за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2-4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 11 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Таким чином, судом встановлено, що позивачем подані для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні щодо яких заявлені позовні вимоги. ГУ ДПС у Дніпропетровській області за наслідком проведеного моніторингу зупинено їх реєстрацію та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Позивачем надані пояснення та копії первинних документів, складених під час здійснення відповідних господарських операцій, що підтверджено матеріалами справи.

Беручи до уваги викладене, суд зазначає, що оскаржувані рішення повинні містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкових накладних із зазначенням, зокрема, які саме документи не надані платником податків, які були б достатніми для прийняття комісією ДПС рішень про реєстрацію податкових накладних. Проте, відповідачем-1 як підставу відмови у реєстрації податкових накладних зазначено надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.

При цьому, суд вважає за необхідне вказати, що надані позивачем первинні документи відповідають змісту ст. ст. 187, 198, 201 ПК України, ч. 2 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність та мають відповідну юридичну силу та доказовість.

Таким чином, суд робить висновок, що за умови ненаведення комісією доказів того, що документи, подані позивачем, є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність таких рішень.

Щодо вимоги позивача зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №13 від 30.06.2020р.; №14 від 30.06.2020р.; №12 від 30.06.2020р.; №9 від 30.06.2020р.; №10 від 30.06.2020р.; №11 від 30.06.2020р.; №6 від 25.06.2020р.; №5 від 24.06.2020р.; №15 від 30.06.2020р.; №7 від 26.06.2020р.; №3 від 22.06.2020р., суд зазначає наступне.

За приписами підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Чинним законодавством покладено на Державну податкову службу України обов`язок щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Так, фіскальному органу надано права вільно обирати одне з двох рішень, яке на його думку є законодавчо обґрунтованим та правильним. А отже, "свобода розсуду" фіскального органу, у разі встановлення судом протиправності відмови у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, звужується до єдиного юридично допустимого рішення, в цьому випадку рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У відповідності до пунктів 2, 10 частини 2 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України суд в порядку адміністративного судочинства може визнати протиправним та скасувати індивідуальний акт чи окремі його положення, а також прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права.

Враховуючи викладене, суд робить висновок про наявність правових підстав для зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних спірні податкові накладні, що подані позивачем.

Згідно з частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частинами 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За сукупності викладених обставин, суд робить висновок, що позовна заява є обґрунтованою та підлягає задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як видно з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви до суду в розмірі 46244 грн., що документально підтверджується платіжними дорученнями №56 від 05.08.2020 року.

Отже, сплачений позивачем судовий збір за подання позовної заяви до суду в сумі 46244 грн. підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Державної податкової служби України в рівних частинах.

Керуючись ст. ст. 77-78, 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747214/43258877.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747213/43258877.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747212/43258877.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747211/43258877.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747210/43258877.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747209/43258877.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747208/43258877.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747206/43258877.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747207/43258877.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747205/43258877.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.07.2020р. №1747204/43258877.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №13 від 30.06.2020р. датою її подання.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №12 від 30.06.2020р. датою її подання.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №14 від 30.06.2020р. датою її подання.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №9 від 30.06.2020р. датою її подання.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №15 від 30.06.2020р. датою її подання.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №11 від 30.06.2020р. датою її подання.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №10 від 30.06.2020р. датою її подання.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №3 від 22.06.2020р. датою її подання.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №5 від 24.06.2020р. датою її подання.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №7 від 26.06.2020р. датою її подання.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А №6 від 25.06.2020р. датою її подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А (вул. Дніпросталівська, буд.5, м. Дніпро, 49051, код ЄДРПОУ 43258877) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 23122 (двадцять три тисячі сто двадцять дві) грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-А, код ЄДРПОУ 43145015) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОМАРКЕТ-А (вул. Дніпросталівська, буд.5, м.Дніпро, 49051, код ЄДРПОУ 43258877) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 23122 (двадцять три тисячі сто двадцять дві) грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Р.З. Голобутовський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2020
Оприлюднено09.10.2020
Номер документу92070113
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/9118/20

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 31.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 18.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Рішення від 08.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 01.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 11.08.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні