Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 вересня 2020 р. Справа№200/3586/20-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Олішевської В.В., за участю секретаря судового засідання Сєрих М.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області
до відповідача: Новостепанівського навчально - виховного комплексу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - дитячий садок» Олександрівської селищної ради Донецької області
про: застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) Новостепанівського навчально - виховного комплексу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - дитячий садок» Олександрівської селищної ради Донецької області, розташованої за адресою: вул. Молодіжна, буд. 14, с. Новостепанівка, Олександрівський район, Донецька область до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.
за участю
представників сторін:
від позивача: Лупал С.В.
від відповідача: Лаврова І.Б.
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області, звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Новостепанівського навчально - виховного комплексу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - дитячий садок» Олександрівської селищної ради Донецької області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) Новостепанівського навчально - виховного комплексу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - дитячий садок» Олександрівської селищної ради Донецької області, розташованої за адресою: вул. Молодіжна, буд. 14, с. Новостепанівка, Олександрівський район, Донецька область до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що у період з 17.01.2020 року по 20.01.2020 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, стаття 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , листа Першого заступника Голови ДСНС України Мельчуцького О.Г. від 11.12.2019 року № 02-17767/261, доручення Прем`єр-міністра України від 11.12.2019 року № 44205/1/1-19, наказу 102 ДПРЧ ГУ ДПІС України у Донецькій області від 13.01.2020 року № 11 Про здійснення позапланової перевірки проведено позапланову перевірку приміщень та території Новостепанівського навчально-виховного комплексу Заклад загальної середньої освіти 1-ІII ступенів - дитячий садок Олександрійської селищної ради Донецької області, розташованого за адресою: Донецька обл., Олександрійський р-п. с. Новостепанівка, вул. Молодіжна, 14. Позивач зазначає, що під час перевірки встановлені численні порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697. Зазначені порушення створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі. У зв`язку з чим позивач просити суд застосувати заходи реагування шляхом повного зупинення експлуатації об`єктів.
Представник позивача у судове засідання з`явився, підтримав обставини викладені у позовній заяві та просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Відповідачем через канцелярію суду надано відзиві на позовну заяву, відповідно до якого останній заперечував проти позовних вимог та просив суд відмовити у задоволенні позову з огляду на наступне.
У період з 19.01.2020 року по 20.01.2020 рік представники відповідача провели позапланову перевірку приміщень закладу та склали акт перевірки суб`єкта господарювання - закладу, щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сфері державного нагляду № 11 від 20.01.2020 року.
Актом перевірки Новостепанівського навчально - виховного комплексу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - дитячий садок» Олександрівської селищної ради Донецької області, щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 20.01.2020 року № 11 встановлені порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні.
Відповідач зазначав, що Новостепанівським навчально - виховним комплексом «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - дитячий садок» Олександрівської селищної ради Донецької області було вжито всіх можливих заходів задля усунення порушень, виявлених перевіркою, та частину цих порушень відповідачем станом на час розгляду справи в суді вже усунуто.
Відповідач вважає, що в межах компетенції, закладом були проведені заходи на усунення порушень, які були виявлені за результатами перевірок зазначеного закладу, тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог встановлених в актах.
Представник відповідача у судове засідання з`явився, заперечував проти позову та просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 16 березня 2020 року відкрито провадження в адміністративній справі, призначено справу до розгляду за правилами загального позовного провадження у підготовче засідання на 04 травня 2020 року.
Ухвалою суду від 04 травня 2020 року відкладено підготовче засідання на 04 травня 2020 року, у зв`язку з необхідністю надання додаткових доказів.
Ухвалою суду від 04 травня 2020 року відкладено підготовче засідання на 25 травня 2020 року, у зв`язку з необхідністю надання додаткових доказів.
Ухвалою суду від 25 травня 2020 року відкладено підготовче засідання на 10 червня 2020 року, у зв`язку з необхідністю надання додаткових доказів.
10 червня 2020 року відкладено підготовче засідання на 13 липня 2020 року.
Ухвалою суду від 13 липня 2020 року зупинено провадження у справі до 26 серпня 2020 року.
Ухвалою суду від 26 серпня 2020 року поновлено провадження у справі.
Ухвалою суду від 26 серпня 2020 року закрито підготовче провадження та призначення справи до судового розгляду по суті на 14 вересня 2020 року.
14 вересня 2020 року відкладено розгляд справи на 28 вересня 2020 року, у зв`язку з необхідністю надання додаткових доказів.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Позивач - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області, зареєстроване та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за ідентифікаційним кодом 38652962, місцезнаходження: 87547, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Митрополитська, 175.
Відповідач - Новостепанівський навчально - виховний комплекс «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - дитячий садок» Олександрівської селищної ради Донецької області є юридичною особою, зареєстрована та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за ідентифікаційним кодом 25703659, місцезнаходження: вул. Молодіжна, буд. 14, с. Новостепанівка, Олександрівський район, Донецька область, 84040
Судом встановлено, що у період з 17.01.2020 року по 20.01.2020 рік відповідно до вимог Кодексу цивільною захисту України, статті6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , листа Першого заступника Голови ДСНС України Мельчуцького О.Г. від 11.12.2019 року № 02-17767/261, доручення Прем`єр-міністра України від 11.12.2019 року № 44205/1/1-19, наказу 102 ДПРЧ ГУ ДСНС України у Донецькій області копія наказу від 13.01.2020 року № 11 Про проведення позапланових перевірок проведено позапланову перевірку приміщень та території Новостепанівського навчально - виховного комплексу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - дитячий садок» Олександрівської селищної ради Донецької області, що розташований за адресою: вул. Молодіжна, буд. 14, с. Новостепанівка, Олександрівський район, Донецька область, за результатами якої складено акт № 11 від 20 січня 2020 року (а.с. 22-50).
Перевіркою встановлено наступні порушення:
1. Плани евакуації людей на випадок пожежі не відкориговані, що є порушенням п. 6 розділу ІІ Правил пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом МВС України від 30.12.2014 року № 1417 (далі - ППБУ);
2. Територія об`єкта, а також будинки, споруди, приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальне и знаки безопасности , що є порушенням п. 8 розділ ІІ ППБУ;
3. Працівники об`єкта не дотримуються встановленого протипожежного режиму, що є порушенням п. 11 розділу ІІ ППБУ;
4. Посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , що є порушенням п. 16 розділу ІІ ППБУ;
5. Допускається встановлення на вікнах приміщень, де перебувають люди ґрати, що є порушенням п. 2.16 гл. 2 розділу ІІІ ППБУ;
6. Не проведений замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, що є порушенням п. 1.20 гл. 1 розділ IV ППБУ;
7. Не забезпечено працюючий персонал засобами індивідуального захисту органів дихання згідно діючих нормативних актів, що є порушенням п. 2 ч. 1 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЦЗУ);
8. У приміщенні електрощитової не встановлено протипожежні двері, що є порушенням абз. 2 п. 2.3 гл. 2 розділу ІІІ ППБУ;
9. Внутрішні сходи та шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням. Світильники евакуаційного освітлення повинні вмикатися з настанням сутінків у разі перебування в будинку людей, що є порушенням п. 2.31 гл. 2 розділу ІІІ ППБУ;
10. Евакуаційні двері з приміщень не обладнанні внутрішніми запорами, які легко відмикаються, що є порушенням п. 2.27 гл. 2 розділу ІІІ ППБУ;
11. Допускається захаращення шляхів евакуації на першому поверху (запасний вихід) кабінками для виборів, стільці, що є порушенням п. 2.37 гл. 2 розділу ІІІ ППБУ;
12. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні кухні (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
13. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні кухні (розподільчі коробки), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
14. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні фойє (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
15. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні фойє (розподільчі коробки), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
16. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні туалету (розподільчі коробки), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
17. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні опалювачів (розподільчі коробки), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
18. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні майстерні (дріт на циркулярці), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
19. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні бібліотеки (розподільчі коробки), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
20. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні книгосховища (розподільчі коробки), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
21. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні коридору третього поверху (розподільчі коробки), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
22. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні 6-го класу (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
23. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні 6-го класу (розподільча коробка), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
24. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в підсобному приміщенні вчителя ДПЮ (розподільчі коробки), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
25. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в підсобному приміщенні вчителя ДПЮ (світильники), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
26. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в кабінеті інформатики (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
27. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в кабінеті інформатики (розподільча коробка), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
28. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в методичному кабінеті вчителя ДПЮ (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
29. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в методичному кабінеті вчителя ДПЮ (розподільча коробка), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
30. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в підсобному приміщенні біля методичного кабінету (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
31. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні 4-го класу (розподільча коробка), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
32. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні 4-го класу (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
33. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів у підсобному приміщенні завгоспу (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
34. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів у приміщенні санвузла 2-го поверху (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
35. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні коридору 2-го поверху (розподільча коробка), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
36. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні коридору 2-го поверху (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
37. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні музею (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
38. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів у приміщенні 8-го класу (розподільча коробка), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
39. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів у приміщенні 8-го класу (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
40. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні географічного кабінету (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
41. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні географічного кабінету (розподільча коробка), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
42. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні методичного кабінету вчителя початкових класів (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
43. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні 9-го класу (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
44. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні 11-го класу (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
45. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в службовому приміщенні вчителя фізкультури (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
46. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні санвузла лівого крила 2-го поверху (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
47. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні організатора (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
48. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні актового залу (розподільчі коробки), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
49. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні вчительської (розподільча коробка), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
50. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні спортивної зали (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
51. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні роздягальні (розподільча коробка), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
52. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні роздягальні (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
53. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в підсобному приміщенні біля спортивної зали (розподільчі коробки), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
54. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в підсобному приміщенні біля спортивної зали (живлення світильників), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
55. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в кабінеті штаба самоврядування (розподільча коробка), що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
56. Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж в підсобному приміщенні вчителя ДПЮ (електромережа до розетки), що є порушенням п. 1.8 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
57. Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж в приміщенні кабінету інформатики, що є порушенням п. 1.8 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
58. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі у приміщенні географічного кабінету, що є порушенням п. 1.8 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
59. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі у підсобному приміщенні спортивної зали, що є порушенням п. 1.8 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
60. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі в приміщенні кабінету штабу самоврядування, що є порушенням п. 1.8 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
61. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі з приміщення кухні (евакуаційний вихід на освітлені), що є порушенням п. 1.8 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
62. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі в приміщенні кухні (електромережа до розетки), що є порушенням п. 1.8 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
63. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі в приміщенні фойє (електромережа до дзвінка), що є порушенням п. 1.8 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
64. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі в приміщенні електрощитової, що є порушенням п. 1.8 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
65. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі в приміщенні туалету на першому поверсі, що є порушенням п. 1.8 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
66. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі в приміщенні туалету дитячого садка, що є порушенням п. 1.8 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
67. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі в приміщенні роздягальні дитячого садка, що є порушенням п. 1.8 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
68. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі в приміщенні роздягальні дитячого садка, що є порушенням п. 1.16 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
69. Електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) (в коридорі 2-го поверху), що є порушенням п. 1.16 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
70. Електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) (в коридорі 3-го поверху), що є порушенням п. 1.16 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
71. Електрощит, не оснащений схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) в приміщенні майстерні, що є порушенням п. 1.16 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
72. Допускається користування пошкодженою розеткою в підсобному приміщенні вчителя ДПЮ, що є порушенням п. 1.18 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
73. Допускається користування пошкодженою розеткою в приміщенні 6-го класу, що є порушенням п. 1.18 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
74. Допускається користування пошкодженою розеткою в приміщенні 8-го класу, що є порушенням п. 1.18 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
75. Допускається користування пошкодженою розеткою приміщенні географічного кабінету, що є порушенням п. 1.18 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
76. Допускається користування пошкодженою розеткою в приміщенні актової зали, що є порушенням п. 1.18 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
77. Допускається користування пошкодженою розеткою в приміщенні вчительської, що є порушенням п. 1.18 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
78. Допускається застосування подовжувачів, які не відповідають вимогам ПУЕ, що пред`являються до переносних (пересувних) електропроводок в приміщенні кабінету початкових класів, що є порушенням п. 1.18 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
79. Допускається застосування подовжувачів, які не відповідають вимогам ПУЕ, що пред`являються до переносних (пересувних) електропроводок в приміщенні 3-го класу, що є порушенням п. 1.18 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
80. Допускається застосування подовжувачів, які не відповідають вимогам ПУЕ, що пред`являються до переносних (пересувних) електропроводок в приміщенні опалювачів, що є порушенням п. 1.18 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
81. Допускається застосування подовжувачів, які не відповідають вимогам ПУЕ, що пред`являються до переносних (пересувних) електропроводок в приміщенні бібліотеки, що є порушенням п. 1.18 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
82. Будівлю не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56-2014 Системи протипожежного захисту , що є порушенням п. 1.2 гл. 1 розділу V ППБУ;
83. Пожежний гідрант не справний, що є порушенням пп. 2 пункту 2.1 гл. 2 розділу V ППБУ;
84. Біля місця розташування пожежного гідранту не встановлено покажчики (об`ємні зі світильником або плоскі із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесеними на них: для пожежного гідранта - літерним індексом ПГ, цифровими значеннями відстані в метрах від покажчика до гідранта, внутрішнього діаметра трубопроводу в міліметрах, зазначенням виду водопровідної мережі (тупикова чи кільцева), що є порушенням пп. 9 п. 2.1 гл. 2 розділу V ППБУ;
85. Пожежні крани обладнані пожежними рукавами, що протікають, що є порушенням пп. 2 п. 2.2 гл. 2 розділу V ППБУ;
86. Пожежний щит недоукомплектований засобами пожежогасіння, які розміщуються на пожежному щиті, згідно переліку, а саме: протипожежне покривало - 1 шт., багор або лом та гак - 2 шт., що є порушенням п. 3.11 гл. 3 розділу V ППБУ;
87. Для котельні не визначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок НПАОП 40.1-1.32-01, які необхідно позначати на вхідних дверях до приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні, що є порушенням п. 2.9 гл. 2 розділу ІІІ ППБУ;
88. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні котельні, що є порушенням п. 1.6 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
89. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі в приміщенні котельні, що є порушенням п. 1.8 гл. 1 розділу ІV ППБУ;
90. Електрощит, не оснащений схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) (в котельні), що є порушенням п. 1.16 глави 1 розділ ІV ППБУ;
91. Доступ до приміщень Безаботівського старостинського округу, Безаботівської бібліотеки клубу не надано.
В зв`язку з наявністю викладених порушень та в зв`язку з виникненням загрози життю та здоров`ю людей з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей позивач просив суд застосування заходив реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) Новостепанівського навчально - виховного комплексу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - дитячий садок» Олександрівської селищної ради Донецької області, розташованого за адресою: Донецька обл., Олександрівський р-н., с. Новостепанівка, вул. Молодіжна, 14 до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем частково усунуті порушення виявлені у ході перевірки, однак, порушення, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей не усунуті.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 3 Конституції України, людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Відповідно до абзацу 2 статті 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05 квітня 2007 року №877-V (далі -Закон № 877-V), державний нагляд (контроль) є діяльністю уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Частиною 1 статті 4 Закону № 877-V передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Згідно з ч. 1 ст. 47 Кодексу цивільного захисту України, державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Положеннями статті 64 Кодексу цивільного захисту України від 02 жовтня 2012 року №7403-VI встановлено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення (частина 2 статті 64 Кодексу цивільного захисту України).
До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи (частина 3 статті 64 Кодексу цивільного захисту України).
Згідно з п. 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року №1052 (зі змінами та доповненнями, далі - Положення), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
Основними завданнями ДСНС є: реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб (підпункт 1, 2 пункту 3 Положення).
В силу приписів п. 4 Положення, ДСНС відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання.
Пунктом 7 Положення визначено, що ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Згідно з п. 1, 2 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 р. №1417 (далі - ППБУ), ці Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд. Правила є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.
Відповідно до ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.
В силу пункту 12 частини 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожеже небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожеже небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Положеннями статті 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Наявними в матеріалах справи документами підтверджено допущення відповідачем порушень, пов`язаних із недотриманням вимог пожежної та техногенної безпеки, визначених нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.
Із врахуванням наданих відповідачем документів станом на час розгляду справи, окрім іншого, залишаються не усуненими порушення, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, що свідчить про наявність підстав для застосування заходів реагування, передбачених Кодексом цивільного захисту України.
Суд не приймає до уваги посилання відповідача на часткове усунення виявлених позивачем порушень, оскільки підставою для застосування заходів реагування є встановлення порушень у сфері пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, незалежно від їх кількості.
Підтвердження наявними в матеріалах справи документами факту неусунення порушень у сфері пожежної безпеки у будівлі навчального закладу, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей свідчить про наявність підстав для застосування заходів реагування, передбачених Кодексом цивільного захисту України.
Статтею 27 Конституції України визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя, яке нерозривно пов`язано зі здоров`ям. Обов`язок держави - захищати життя людини.
Статтею 1 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод встановлено, що право кожного на життя охороняється законом.
Відповідно до практики Європейського суду з прав людини ч. 1 ст. 2 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує держави вживати необхідних заходів щодо захисту життя осіб, які знаходяться під їх юрисдикцією. За певних умов влада повинна вживати превентивні оперативні заходи для захисту людини, чиє життя наражається на небезпеку.
Приймаючи до уваги наведене в сукупності, та враховуючи, що відповідачем, не надано доказів, які б свідчили про повне усунення виявлених порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, існує загроза життю та здоров`ю людей, та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню шляхом застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації об`єкта нерухомого майна Новостепанівського навчально - виховного комплексу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - дитячий садок» Олександрівської селищної ради Донецької області, розташованої за адресою: Донецька обл., Олександрівський р-н, с. Новостепанівка, вул. Молодіжна, 14.
Водночас суд звертає увагу сторін, що відповідно до абзацу 2 частини п`ятої статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Згідно ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Шахівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Шахівської селищної ради Добропільського району Донецької області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації об`єкта нерухомого майна Новостепанівського навчально - виховного комплексу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - дитячий садок» Олександрівської селищної ради Донецької області, розташованого за адресою: Донецька обл., Олександрівський р-н, с. Новостепанівка, вул. Молодіжна, 14 до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.
Частиною 2 ст.139 КАС України передбачено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись Конституцією України та Кодексом адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Шахівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Шахівської селищної ради Добропільського району Донецької області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації об`єкта нерухомого майна Новостепанівського навчально - виховного комплексу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - дитячий садок» Олександрівської селищної ради Донецької області, розташованого за адресою: Донецька обл., Олександрівський р-н, с. Новостепанівка, вул. Молодіжна, 14 до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту - задовольнити.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації об`єкта нерухомого майна Новостепанівського навчально - виховного комплексу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - дитячий садок» Олександрівської селищної ради Донецької області, розташованого за адресою: Донецька обл., Олександрівський р-н, с. Новостепанівка, вул. Молодіжна, 14 до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.
Рішення прийнято в нарадчій кімнаті, вступна та резолютивна частина проголошена у судовому засіданні 28 вересня 2020 року в присутності представників позивача та відповідача.
Повний текст рішення складено та підписано 08 жовтня 2020 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до п.п. 15-5 п. 15 розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Суддя В.В. Олішевська
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2020 |
Оприлюднено | 09.10.2020 |
Номер документу | 92070295 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Олішевська В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні