Рішення
від 08.10.2020 по справі 200/4901/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 жовтня 2020 р. Справа№200/4901/20

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Аканова О.О., розглянувши в порядку загального позовного провадження у письмовому провадженні позовну заяву ОСОБА_1 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до управління соціального захисту населення Костянтинівської міської ради (місцезнаходження: 85113, Донецька область, м.Костянтинівка, вул.Громова, 14, код ЄДРПОУ 03197428) про

визнання протиправною та скасування повідомлення про відмову у наданні державної допомоги №01-20-9860-11 від 04.07.2019;

зобов`язання призначити з 01.01.2019 року та здійснити щомісячну виплату державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї уповноваженому представнику сім`ї - ОСОБА_1 ,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з вищевказаним позовом.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що перебуває на обліку в управлінні з 01 січня 2013 року як одержувач соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям. 19 жовтня 2018 року між Лиманською міськрайонною організацією товариства Червоного Хреста та ОСОБА_2 укладено договір на отримання гуманітарної допомоги в якості підтримки у розвитку джерела засобів існування в розмірі 26 000 грн. 25 вересня 2019 року від відповідача позивач отримала повідомлення про відмову у наданні державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям. Вважає, що отримання сім`єю Фесун гуманітарної допомоги в якості підтримки у розвитку джерела засобів існування в розмірі 26 000 грн. не повинно включатись до сукупного доходу та не могло впливати на отримання державної соціальної допомоги сім`єю позивача. Позивач вважає позицію відповідача протиправною.

Від відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що позивач звернулась до управління за призначенням державної матеріальної допомоги малозабезпеченим сім`ям. Їй призначена допомога на період з 01.01.2019 по 30.06.2019 щомісячно відповідно до Закону України Про державну допомогу малозабезпеченим сім`ям . При заповненні заяви про призначення допомоги, позивач була обізнана про те, що надані нею відомості про доходи і майно, що вплинули або могли вплинути на прийняте рішення щодо надання соціальної допомоги, компенсацій та пільг, будуть перевірені згідно з чинним законодавством. При декларуванні доходів всіх членів сім`ї за період з 01.10.2018 по 31.12.2018 не вказала, що згідно договору від 19.10.2018 її чоловік ОСОБА_2 отримав від товариства Червоного Хреста гуманітарну допомогу у сумі 26 000 грн., в зв`язку з чим утворилась переплата в розмірі 11956,68 грн. Зазначили, що позивач надала згоду на утримання з допомоги багатодітним родинам в розмірі по 500 грн., але подальше утримання надміру виплачених коштів неможливо у зв`язку з відсутністю права. Просили відмовити в задоволенні позову.

Ухвалою суду від 15 червня 2020 суду поновлено ОСОБА_1 строк звернення до суду з адміністративним позовом; прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження в адміністративній справі № 200/4901/20-а; розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні без повідомлення сторін).

Ухвалою суду від 14 липня 2020 року розгляд справи вирішено здійснювати в порядку загального позовного провадження; продовжено підготовче засідання на тридцять днів з ініціативи суду; призначено підготовче засідання на 08 вересня 2020 року о 09:30 год.

Ухвалою суду від 08 вересня 2020 року закрито підготовче провадження по адміністративній справі; призначити судовий розгляд по суті на 10:00 год. 08 жовтня 2020 року.

Сторони до суду не з`явились. про час, дату та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов наступного.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянином України, паспорт серії НОМЕР_2 виданий 27 жовтня 2009 Костянтинівським МВ УМВС України в Донецькій області, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 .

ОСОБА_1 є матір`ю неповнолітніх ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , що підтверджується свідоцтвами про народження.

Судом встановлено, що 15.01.2019 позивач звернулась до відповідача із заявою про призначення усіх видів соціальної допомоги та просила призначити допомогу малозабезпеченим сім`ям.

15.01.2019 позивачем було сформовано та надано до управління праці та соціального захисту населення декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги. У розділі ІІ позивачем зазначено про види доходу ОСОБА_2 - інвалід ІІІ групи, ОСОБА_3 - стипендія. Інших доходів не зазначено.

Відділом державних соціальних інспекторів управління праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради, Державної податковою інспекцією України проведена перевірка правильності та повноти інформації, наданої на призначення державної соціальної допомоги ОСОБА_2 . Акт проведення перевірки правильності та повноти інформації, що подається заявником для призначення державної соціальної допомоги від 08.07.2019 року наявний в матеріалах справи.

Згідно протоколу рішення комісії від 04.07.2019 позивач має переплату за допомогою малозабезпеченим сім`ям, що утворилась з 01.01.2019 по 30.06.2019 в розмірі 11956,68 грн.

Управлінням праці та соціального захисту населення Костянтинівської міської ради було надіслано позивачу лист з повідомленням про залишок переплати по виду державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям з пропозицією опратити утворену переплату.

Позивачем до відповідача надано пояснювальну щодо отримання допомоги малозабезпеченим сім`ям від 03.07.2019, а також заяву про ознайомлення з переплатою за допомогою малозабезпеченим сім`ям, а також згодою щодо утримання з такої допомоги 500грн. на погашення переплати.

В матеріалах справи міститься програма підтримки домогосподарств договір про партнерство від 19 жовтня 2018 року №12-к, укладений між Лиманською міськрайонною організацією товариства Червоного Хреста України та ОСОБА_2 про отримання гуманітарної допомоги, як підтримку у розвитку джерела засобів існування в розмірі 26 000 грн.

У вказаному договорі наявне підтвердження того, що ОСОБА_2 своїм підписом підтвердив розуміння, що отримання ним грошових коштів за цією програмою можуть вплинути на отримання ним соціальних чи інших державних виплат.

На виконання вимог ухвали суду Головним управлінням ДПС України у Донецькій області та національним комітетом товариства Червоного Хреста України надано інформацію щодо допомоги малозабезпеченим сім`ям, яку отримав ОСОБА_2 .

Як вбачається з листа Головного управління ДПС України у Донецькій області станом на 21.07.2020 відповідно до відомостей з державного реєстру щодо доходу ОСОБА_2 за період з 01.10.2018 по 30.09.2019 останній отримував, зокрема, такий дохід: в 4 кварталі 2018 - 29229,82 грн. від товариства Червоного Хреста України, з яких перераховано в бюджет 5261,37 грн. - інші доходи.

Національним комітетом Червоного Хреста України за вих.№08.1/407 від 04.09.2020 надано інформацію про те, що ОСОБА_2 був учасником програми у 2019 році (другий квартал), загальна сума гранту склала 31646,52 грн. в тому числі: 2690 грн.- сума благодійної допомоги, що не включається до загального місячного (річного) оподаткованого доходу платника податку, згідно статті 165 Податкового Кодексу України; 28956,52 грн. - благодійна допомога, з якої утримані податки: податок з доходів фізичної особи (18%) - 5212,17 грн., військовий податок (1,5%) - 434,35 грн.

В матеріалах справи міститься повідомлення про відмову у наданні державної допомоги №01-20-7860-11 від 04.07.2019 року.

УСЗН Костянтинівської міської ради 20.01.2020 винесено рішення про відмову в наданні державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям ОСОБА_1 .

Як встановлено судом, рішенням про призначення соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї від 05.04.2018 року призначено державну соціальну допомогу малозабезпеченій сім`ї з 01.01.2019 по 30.06.2019 року.

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Законом, який спрямований на реалізацію конституційних гарантій права громадян на соціальний захист - забезпечення рівня життя не нижчого від прожиткового мінімуму шляхом надання грошової допомоги найменш соціально захищеним сім`ям є Закон України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям від 01.06.2000 № 1768-III (далі - Закон № 1768-III).

Відповідно до абзацу 4 статті 1 Закону № 1768-III, малозабезпечена сім`я - сім`я, яка з поважних або незалежних від неї причин має середньомісячний сукупний доход нижчий від прожиткового мінімуму для сім`ї.

У свою чергу, середньомісячний сукупний доход сім`ї - обчислений у середньому за місяць доход усіх членів сім`ї з усіх джерел надходжень протягом шести місяців, що передують місяцю звернення за призначенням державної соціальної допомоги, крім допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування. До сукупного доходу сім`ї не враховується грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, на час її проведення, безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, на час здійснення зазначених заходів (абзац 6 статті 1 Закону № 1768-III).

Порядок надання державної соціальної допомоги передбачений статтею 4 Закону № 1768-III.

Державна соціальна допомога призначається на шість місяців (абзац 1 статті 6 Закону № 1768-III).

Перелік умов, за яких державна соціальна допомога не призначається, зменшується її розмір або припиняється виплата визначені статтею 7 Закону № 1768-ІІІ.

Так, державна соціальна допомога не призначається, якщо сім`єю навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на державну соціальну допомогу та на визначення її розміру, виплата призначеної державної соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення. На наступний строк державна соціальна допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення (частина 3 статті 7 Закону № 1768-III).

При цьому, згідно статті 13 Закону № 1768-ІІІ, Контроль за правильністю надання державної соціальної допомоги та використання коштів Державного бюджету України, спрямованих на надання державної соціальної допомоги, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, безпосередньо та через керівника та уповноважених ним осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.

Постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250 було затверджено Порядок призначення і виплати державної допомоги малозабезпеченим сім ям (далі - Порядок), який визначає умови призначення і виплати малозабезпеченим сім`ям державної соціальної допомоги, передбаченої Законом України "Про державну соціальну допомогу

малозабезпеченим сім`ям".

Відповідно до абзацу 10 пункту 6 Порядку, для призначення соціальної допомоги на наступний строк уповноважений представник сім`ї подає заяву і декларацію про доходи та майно.

Положення Закону № 1768-III кореспондуються із нормами абзацу 1 пункту 25 Порядку, відповідно до якого виплата раніше призначеної соціальної допомоги припиняється якщо сім`єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинули на встановлення права на соціальну допомогу і визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, - з місяця, в якому виявлено порушення;

Позивач, як на підставу для задоволення позовних вимог посилається на те, що гуманітарна допомога в якості підтримки джерела засобів існування не повинна виключатись до сукупного доходу, та не могла вплинути на отримання державної соціальної допомоги сім`єю позивача, з посиланням на п.п.8.7 п.8 Методики обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги, затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України, Державного комітету статистики України, Державного комітету молодіжної політики, спорту і туризму України 15.11.2001 № 486/202/524/455/3370 (далі - Методика), зокрема:

- допомога громадських та благодійних організацій (підпункт 8.7 пункту 8 Методики);

-вартість безоплатно отриманих санаторно-курортних путівок, протезно-ортопедичних виробів, засобів реабілітації, дитячих новорічних подарунків (підпункт 8.10 пункту 8 Методики).

Судом встановлено наступне.

Пунктом 3 Методики передбачено, що для обчислення суми доходів ураховуються доходи в грошовій та натуральній формі, а також в іноземній валюті за кордоном з будь-яких джерел як на території України, так і за її межами.

Згідно пункту 4 Методики, при визначенні сукупного доходу органи, що призначають допомогу, користуються усіма офіційними джерелами, які містять інформацію про доходи громадян, у тому числі інформацією органів державних податкових адміністрацій.

У свою чергу, до сукупного доходу сімей (одержувачів) пенсій входять, зокрема, інші доходи, які підлягають оподаткуванню відповідно до законодавства (підпункт 5.20 пункту 5 Методики).

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків і зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

До загальнодержавних податків та зборів належать: податок на доходи фізичних осіб ( підпункт 9.1.2. пункту 9.1. статті 9 ПК України).

Положеннями підпункту 14.1.54 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що дохід з джерелом їх походження з України - будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, але не виключно, доходи у вигляді: а) процентів, дивідендів, роялті та будь-яких інших пасивних (інвестиційних) доходів, сплачених резидентами України або постійними представництвами нерезидентів в Україні;

б) доходів від надання резидентам або нерезидентам в оренду (користування) майна, розташованого в Україні, включаючи рухомий склад транспорту, приписаного до розташованих в Україні портів;

в) доходів від продажу рухомого та нерухомого майна, доходів від відчуження корпоративних прав, цінних паперів, у тому числі акцій українських емітентів;

г) доходів, отриманих у вигляді внесків та премій на страхування і перестрахування ризиків на території України;

ґ) доходів страховиків - резидентів від страхування ризиків страхувальників - резидентів за межами України;

д) інших доходів від діяльності, у тому числі пов`язаних з повною або частковою переуступкою прав та обов`язків за угодами про розподіл продукції на митній території України або на територіях, що перебувають під контролем контролюючих органів (у зонах митного контролю, на спеціалізованих ліцензійних митних складах тощо);

е) спадщини, подарунків, виграшів, призів;

є) заробітної плати, інших виплат та винагород, виплачених відповідно до умов трудового та цивільно-правового договору;

ж) доходів від зайняття підприємницькою та незалежною професійною діяльністю;

з) доходів від відчуження прав на видобуток та розробку родовищ корисних копалин, мінеральних джерел та інших природних ресурсів;

и) прибутків від відчуження акцій, часток, корпоративних або інших аналогічних прав в іноземних компаніях, організаціях, утворених відповідно до законодавства інших держав (іноземні юридичні особи), які відповідають таким умовам:

1) у будь-який момент часу впродовж 365 днів, що передують продажу або іншому відчуженню, вартість акцій, часток, корпоративних або інших аналогічних прав іноземної юридичної особи на 50 і більше відсотків утворюється за рахунок акцій, часток в українській юридичній особі, які належать зазначеній іноземній юридичній особі прямо або опосередковано, та

2) у будь-який момент часу впродовж 365 днів, що передують продажу або іншому відчуженню, вартість акцій, часток в українській юридичній особі на 50 і більше відсотків утворюється за рахунок нерухомого майна, яке розташовано в Україні та належить такій українській юридичній особі або використовується такою українською юридичною особою на підставі договору довгострокової оренди, фінансового лізингу чи аналогічного договору;

і) прибутків нерезидентів від відчуження акцій, корпоративних прав у статутному капіталі юридичної особи - резидента України, за умови що у будь-який час впродовж 365 днів, що передують продажу або іншому відчуженню, вартість таких акцій, корпоративних прав на 50 і більше відсотків утворювалася за рахунок нерухомого майна, що розташовано в Україні та належить такій юридичній особі - резиденту України або використовується такою юридичною особою - резидентом України на підставі договору довгострокової оренди, фінансового лізингу чи аналогічного договору.

Згідно підпункту 162.1.1. пункту 162.1. статті 161 ПК України, платниками податку є фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи.

При цьому, базою оподаткування є загальний оподатковуваний дохід, з урахуванням особливостей, визначених цим розділом. Загальний оподатковуваний дохід - будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду (пункт 164.1 статті 164 ПК України).

Нормами пункту 170.7 статті 170 ПК України врегульовано підстави та порядок оподаткування благодійної допомоги.

Відповідно дог 170.7.1 не оподатковується та не включається до загального місячного або річного оподатковуваного доходу платника податку благодійна, у тому числі гуманітарна допомога (далі - благодійна допомога), яка надходить на його користь у вигляді коштів або майна (безоплатно виконаної роботи, наданої послуги) та відповідає вимогам, визначеним цим пунктом.

Для цілей оподаткування благодійна допомога поділяється на цільову та нецільову.

Цільовою є благодійна допомога, що надається під визначені умови та напрями її витрачання, а нецільовою вважається допомога, яка надається без встановлення таких умов або напрямів.

Пунктом 170.7.2 ПК України передбачено, що не включається до оподатковуваного доходу цільова або нецільова благодійна допомога, що надається платнику податку, який постраждав внаслідок:

а) екологічних, техногенних та інших катастроф у місцевостях, оголошених згідно з Конституцією України зонами надзвичайної екологічної ситуації, - у граничних сумах, визначених Кабінетом Міністрів України;

б) стихійного лиха, аварій, епідемій та епізоотій загальнодержавного або місцевого характеру, які завдали шкоди або створюють загрозу здоров`ю громадян, навколишньому природному середовищу, викликали або можуть викликати людські жертви чи втрату власності громадян, у зв`язку з якими рішення про залучення (надання) благодійної допомоги було прийнято відповідно Кабінетом Міністрів України або органом місцевого самоврядування, у граничних сумах, визначених Кабінетом Міністрів України або органом місцевого самоврядування відповідно.

Благодійна допомога, що надається на зазначені цілі, повинна розподілятися через державний чи місцевий бюджет або через банківські рахунки благодійних організацій, Товариства Червоного Хреста України, внесених до Реєстру неприбуткових організацій та установ.

Для цілей цього підпункту вважається цільовою благодійною допомогою та не підлягає оподаткуванню профспілкова виплата, здійснена за рішенням профспілки, прийнятим в установленому порядку на користь члена такої профспілки, який має статус постраждалого внаслідок обставин, зазначених у цьому підпункті;

Пунктом 170.7.3 передбачено, що не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами - юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим підпункту 169.4.1 пункту 169.4 статті 169 цього Кодексу, встановленого на 1 січня такого року.

Положення цього підпункту не поширюються на профспілкові виплати своїм членам, умови звільнення яких від оподаткування передбачені підпунктом 165.1.47 пункту 165.1 статті 165 цього Кодексу.

Благодійник - юридична особа зазначає відомості про надані суми нецільової благодійної допомоги у податковій звітності.

У разі отримання нецільової благодійної допомоги від благодійника - фізичної чи юридичної особи платник податку зобов`язаний подати річну податкову декларацію із зазначенням її суми, якщо загальна сума отриманої нецільової благодійної допомоги протягом звітного податкового року перевищує її граничний розмір, установлений абзацом першим підпункту 169.4.1 пункту 169.4 статті 169 цього Кодексу.

170.7.4. Не включається до оподатковуваного доходу цільова благодійна допомога, що надається резидентами - юридичними чи фізичними особами у будь-якій сумі (вартості):

а) закладу охорони здоров`я для компенсації вартості платних послуг з лікування платника податку або члена його сім`ї першого ступеня споріднення, особи з інвалідністю, дитини з інвалідністю або дитини, в якої хоча б один із батьків є особою з інвалідністю; дитини-сироти, напівсироти; дитини з багатодітної чи малозабезпеченої родини; дитини, батьки якої позбавлені батьківських прав, у тому числі для придбання ліків (донорських компонентів, протезно-ортопедичних виробів, виробів медичного призначення для індивідуального користування осіб з інвалідністю) у розмірах, що не перекриваються виплатами з фонду загальнообов`язкового державного соціального медичного страхування, крім витрат на косметичне лікування або косметичну хірургію (включаючи косметичне протезування, не пов`язане з медичними показаннями), водолікування та геліотерапію, не пов`язані з хронічними захворюваннями, лікування та протезування зубів з використанням дорогоцінних металів, гальванопластики та порцеляни, аборти (крім абортів, які проводяться за медичними показаннями, або якщо вагітність стала наслідком зґвалтування), операції з переміни статі; лікування венеричних захворювань (крім СНІДу та венеричних захворювань, причиною яких стало нестатеве зараження або зґвалтування), лікування тютюнової чи алкогольної залежності; придбання ліків, медичних засобів та пристосувань, які не включені до переліку життєво необхідних, затвердженого Кабінетом Міністрів України;

протезно-ортопедичним підприємствам, реабілітаційним установам для компенсації вартості платних реабілітаційних послуг, технічних та інших засобів реабілітації, наданих платнику податку, визнаному в установленому порядку особою з інвалідністю, або його дитині з інвалідністю, у розмірах, що не перекриваються виплатами з бюджетів і фонду загальнообов`язкового державного соціального медичного страхування;

б) будинку маляти, будинку дитини, будинку-інтернату, школі-інтернату (у тому числі спеціальній, санаторній або для сиріт), дитячому будинку сімейного типу, прийомній сім`ї, школі соціальної реабілітації, притулку для неповнолітніх; приймальнику-розподільнику системи Міністерства внутрішніх справ України для розподілу благодійної допомоги між особами, які не досягли вісімнадцятирічного віку та перебувають у цих закладах;

в) державному або комунальному закладу чи благодійній організації, у тому числі Товариству Червоного Хреста України, що надають послуги особам, які не мають житла, з харчування та облаштування на нічліг;

г) пенітенціарному закладу для поліпшення умов утримання, харчування чи медичного обслуговування осіб, які перебувають у слідчих ізоляторах чи місцях позбавлення волі, або безпосередньо таким особам;

ґ) будинку-інтернату для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю та їх відділенням, пансіонату для ветеранів війни і праці, геріатричному пансіонату для поліпшення умов їх утримання, харчування, медичного обслуговування, соціальної реабілітації, реабілітаційному центру, територіальному центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг), центрам обліку і закладам соціального захисту для бездомних осіб, центрам соціальної адаптації осіб, звільнених з місць позбавлення волі, санаторіям для ветеранів та осіб з інвалідністю, які утримуються за рахунок державного та місцевого бюджетів, для розподілу благодійної допомоги між особами, які перебувають у таких закладах;

д) платнику податку, який проводить наукове дослідження або розробку, для відшкодування вартості обладнання, матеріалів, інших витрат (крім виплат заробітної плати, додаткових благ, інших витрат для особистих потреб) за умови, якщо результати таких досліджень чи розробок оприлюднюються та не можуть бути предметом патентування чи інших обмежень у оприлюдненні чи безоплатному поширенні об`єктів права інтелектуальної (промислової) власності, отриманих у результаті таких досліджень або розробок, а також якщо отримання такої допомоги не буде передумовою для виникнення будь-яких договірних зобов`язань між благодійником або третьою особою та набувачем благодійної допомоги у майбутньому, крім обов`язків з цільового використання такої благодійної допомоги;

е) аматорській спортивній організації, клубу для компенсації витрат з придбання або оренди спортивного знаряддя та інвентарю, користування спортивними майданчиками, приміщеннями чи спорудами для проведення тренувань, забезпечення участі спортсмена-аматора у спортивних змаганнях, придбання спортивної форми та харчування під час таких змагань.

є) навчальному закладу у вигляді плати за навчання або за надання додаткових послуг з навчання особи з інвалідністю, дитини з інвалідністю або дитини, в якої хоча б один із батьків є особою з інвалідністю; дитини-сироти, напівсироти; дитини з багатодітної чи малозабезпеченої родини; дитини, батьки якої позбавлені батьківських прав;

ж) платнику податків, визнаному в установленому порядку особою з інвалідністю, законному представнику дитини з інвалідністю для виконання зобов`язань держави згідно із законодавством України по забезпеченню технічними та іншими засобами реабілітації, виробами медичного призначення, автомобілем за рахунок бюджетних коштів (за умови зняття особи з інвалідністю, дитини з інвалідністю з обліку на забезпечення такими засобами, виробами, автомобілем за рахунок бюджетних коштів). Категорії осіб з інвалідністю і дітей з інвалідністю, перелік технічних та інших засобів реабілітації, виробів медичного призначення, марок автомобілів, зазначених у цьому підпункті, затверджуються законодавством.

До запровадження системи загальнообов`язкового державного соціального медичного страхування норми підпункту "а" цього підпункту поширюються на загальну суму (вартість) благодійної допомоги, отриманої набувачем на такі цілі (з урахуванням зазначених у цьому пункті обмежень).

Благодійна допомога, отримана дитячими будинками сімейного типу або прийомними сім`ями, звільняється від оподаткування, якщо її сума (вартість) не перевищує триста тисяч гривень протягом звітного податкового року під час дії договору державної опіки.

Відповідно до 170.7.5 набувач цільової благодійної допомоги у вигляді коштів має право на її використання протягом строку, встановленого умовами такої допомоги, але не більше 12 календарних місяців, наступних за місяцем отримання такої допомоги, крім допомоги, наданої на лікування, право на використання якої становить не більше 24 календарних місяців, наступних за місяцем отримання такої допомоги, за винятком отримання благодійної допомоги у вигляді ендавменту. Якщо цільова благодійна допомога у вигляді коштів не використовується її набувачем протягом такого строку та не повертається благодійнику до його закінчення, то такий набувач зобов`язаний включити невикористану суму такої допомоги до складу загального річного оподатковуваного доходу та сплатити відповідний податок.

Відповідно до 170.7.6 набувач цільової благодійної допомоги має право звернутися до контролюючого органу з поданням щодо продовження строку використання такої цільової благодійної допомоги з наведенням обставин, які свідчать про неможливість її повного використання у зазначені цим пунктом строки, а керівник (його заступник або уповноважена особа) такого контролюючого органу має право прийняти рішення про таке продовження. Якщо контролюючий орган відмовляє у такому продовженні, його рішення може бути оскаржене в порядку, визначеному для оскарження рішення контролюючого органу відповідно до цього Кодексу.

Нормами частини 1 статті 4 Закону № 1768-III передбачено, що заява про надання державної соціальної допомоги подається уповноваженим представником сім`ї до місцевої державної адміністрації або до виконавчого комітету сільської, селищної ради. Виконавчий комітет сільської, селищної ради передає заяву про надання державної соціальної допомоги до місцевої державної адміністрації.

До заяви про надання державної соціальної допомоги додаються, серед іншого, декларація про доходи та майно осіб, які входять до складу сім`ї (абзац 4 частини 3 статті 4 Закону № 1768-III).

У свою чергу, в декларацію не включаються державна соціальна допомога, призначена відповідно до цього Закону; нарахована субсидія за спожиті житлово-комунальні послуги; сплачені членами сім`ї аліменти; грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, на час її проведення, безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, на час здійснення зазначених заходів

Суд зазначає, що наведеними вище правовими нормами встановлений обов`язковий порядок надання державної соціальної допомоги та вичерпний перелік тих складових, які можуть не включатись заявником до декларації про надання державної соціальної допомоги.

Таким чином, аналізуючи положення чинного законодавства України, яке спрямоване на реалізацію конституційний гарантій прав на державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям, суд приходить до висновку, що особою, яка прагне отримувати таку державну соціальну допомогу має бути подано до органу соціального захисту населення чітко визначений перелік документів у повному їх обсягу із зазначенням усіх відомих їй достовірних відомостей.

Натомість, в порушення вищевказаних норм, позивач при поданні декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги від 16.01.2019, було приховано та подано недостовірні відомості в частині зазначення доходів, що входять до сукупного доходу сімей, а саме не вказано про факт отримання доходу ОСОБА_2 , який підлягає оподаткуванню у розмірі 34491,19 грн. (2018-4: 29229,82 грн. нараховано сума доходу і нараховано суму податку 5261,37 грн.: 127 - інші доходи згідно листа ГУ ДПС у Донеькій області від 23.07.2020).

Нормами частини 1 статті 4 Закону № 1768-III передбачено, що заява про надання державної соціальної допомоги подається уповноваженим представником сім`ї до місцевої державної адміністрації або до виконавчого комітету сільської, селищної ради. Виконавчий комітет сільської, селищної ради передає заяву про надання державної соціальної допомоги до місцевої державної адміністрації.

До заяви про надання державної соціальної допомоги додаються, серед іншого, декларація про доходи та майно осіб, які входять до складу сім`ї (абзац 4 частини 3 статті 4 Закону № 1768-III).

У свою чергу, в декларацію не включаються державна соціальна допомога, призначена відповідно до цього Закону; нарахована субсидія за спожиті житлово-комунальні послуги; сплачені членами сім`ї аліменти; грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, на час її проведення, безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, на час здійснення зазначених заходів.

Суд зазначає, що наведеними вище правовими нормами встановлений обов`язковий порядок надання державної соціальної допомоги та вичерпний перелік тих складових, які можуть не включатись заявником до декларації про надання державної соціальної допомоги.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням вищевикладеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України приходить до висновку про відмову в задоволенні позову.

Оскільки в задоволенні позову відмовлено, питання про судові витрати не вирішуються.

Керуючись статтями 2-17, 19-20, 42-47, 55-60, 72-77, 90, 94-99, 122, 124-125, 132, 139, 143, 159-165, 168, 171, 173, 192-196, 224, 225-228, 229-230, 241, 243, 245, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позову - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.О. Аканов

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2020
Оприлюднено08.10.2020
Номер документу92070408
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/4901/20-а

Ухвала від 11.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Рішення від 08.10.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 08.09.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 15.06.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 21.05.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні