Рішення
від 07.10.2020 по справі 280/7050/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

07 жовтня 2020 року Справа № 280/7050/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Стрельнікової Н.В. при секретарі Фесик А.В., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Запорізької територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність" (69095, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.95; код ЄДРПОУ 39434317)

до Степногірської селищної територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області (71611, Запорізька область, Василівський район, смт.Степногірськ, вул.Шкільна, буд.24; код ЄДРПОУ 43788936)

про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

06 жовтня 2020 року о 10 год. 45 хв. до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Запорізької територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність" (надалі - позивач) до Степногірської селищної територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області (надалі - відповідач), в якій позивач просить суд: 1) визнати протиправним та скасувати рішення Степногірської селищної територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області, оформлене у вигляді Постанови №17 від 01.10.2020; 2) зобов`язати Степногірську селищну територіальну виборчу комісію Василівського району Запорізької області зареєструвати Запорізькою територіальною організацією Політичної партії "Європейська Солідарність" щодо реєстрації кандидатом у депутати ОСОБА_1 .

У позові позивач зазначив наступне. 24.09.2020 Запорізька територіальна організація Політичної партії «Європейська Солідарність» надала перелік документів у відповідності до вимог ст.223 Виборчого кодексу України до Степногірської селищної територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області про реєстрацію кандидатом у депутати Степногірської селищної ради Василівського району Запорізької області ОСОБА_1 . 24.09.2020 відповідач прийняв рішення оформлене у вигляді Постанови №9 «Про відмову у реєстрації кандидата в депутати в багатомандатних виборчих округах з виборів депутатів Степногірської селищної ради Василівського району Запорізької області Запорізької територіальної організація Політичної партії «Європейська Солідарність» на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року» яким відмовив у реєстрації ОСОБА_1 в реєстрації її як кандидатом в депутати. Своє рішення відповідач обґрунтував порушенням позивачем вимог ч.2 ст.218 Виборчого кодексу України. Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 29.10.2020 року по справі №280/6802/20 Постанову №9 від 24.09.2020 Відповідача скасовано та зобов`язано повторно розглянути документи, надані позивачем, щодо реєстрації ОСОБА_1 . 01.10.2020 Відповідач повторно розглянув надані до комісії документи, щодо реєстрації кандидатом у депутати Степногірської селищної ради Василівського району Запорізької області ОСОБА_1 та відмовив у реєстрації оформивши своє рішення Постановою №17 від 01.10.2020 року. Позивач вважає прийняте рішення відповідача незаконним з огляду на наступне. Позивач дійсно у відповідності до ч. 2 ст.218 Виборчого кодексу України не встиг повідомити Відповідача про дату, час і місце проведення конференції Позивача на якій було висунуто кандидатом у депутати ОСОБА_1 , бо рішення про намір висунути кандидата у депутати до Степногірської селищної ради Василівського району Запорізької області було прийнято безпосередньо на конференції, яка відбулась 19.09.2020 року (до проведення конференції такого наміру Позивач не мав). Тобто, формально Позивач порушив порядок висування, передбачений ч. 2 ст.218 Виборчого кодексу України, проте Позивач вважає таке порушення не суттєвим з огляду на наступне. Постановою Центральної виборчої комісії від 11 вересня 2020 року № 249 надано РОЗ`ЯСНЕННЯ щодо застосування окремих положень Виборчого кодексу України стосовно висування кандидатів на місцевих виборах (далі - Роз`яснення). В зазначених Роз`ясненнях містяться виключні підстави для відмови в реєстрації кандидатів. Серед зазначених підстав не зазначено, що відсутність повідомлення є достатньою підставою для відмови в реєстрації кандидатів. Більш того, в п.7 Роз`яснень зазначено, що відсутність повідомлень, передбачених в частинах третій та четвертій ст. 218 Виборчого кодексу України не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів. Згідно ч.б ст. 64 Виборчого кодексу України у разі скасування судом рішення виборчої комісії, у тому числі з питання визнання голосування на виборчій дільниці недійсним, встановлення підсумків голосування та результатів виборів, рішення з цього питання приймає виборча комісія, рішення якої було скасовано, або відповідна виборча комісія вищого рівня на підставі рішення суду. При цьому, якщо рішення не було скасовано з формальних підстав, виборча комісія не може прийняти рішення, яке по суті повторює скасоване рішення. На підставі наведеного позивач просить суд задовольнити позовні вимоги.

Представник позивача у судове засідання не з`явився, подав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги просить задовольнити повністю.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено наступне. Відповідач вважає, що рішення щодо відмови в реєстрації кандидата в депутати є законним та обгрунтованим. Відповідно до ч. 2 ст. 218 ВК України, про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів, конференції. Загальний порядок висування кандидатів стосується всіх організацій партій. Крім цього, відповідно до ч.1 ст. 218 ВК України, всування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом. Саме Кодексом встановлено порядок інформування територіальної виборчої комісії про проведення конференції або зборів. Також до комісії не було представлено затвердженого порядку висування кандидатів організацією партії, або іншого документа в якому зазначаються умови та терміни висування кандидатур громадян України, які мають намір реалізувати право бути обраними на виборчі посади в державні органи та органи місцевого самоврядування через організацію Партії, в якому б зазначалося, що не є порушенням прийняття рішення про висування кандидата безпосередньо в ході конференції без попереднього погодження кандидатур. Також відповідач у відзиві зазначає, що постанова Центральної виборчої комісії №249 від 11.09.2020 розроблена з метою забезпечення реалізації на рівних засадах виборчих прав громадян України, дотримання принципів і засад виборчого процесу, однакового застосування положень ВК України стосовно висування кандидатів у депутати та не є законодавчо-нормативним актом, яким на теперішній час є саме ВК України. На підставі наведеного відповідач просить суд залишити адміністративний позов без розгляду.

Представник відповідача подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою судді від 06.10.2020 відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 07.10.2020 за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

Враховуючи що представниками сторін були заявлені до суду клопотання про розгляд справи без їх участі, на підставі ч.3 ст. 194 КАС України, судовий розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

Відповідно до ч.1 ст. 78 КАС України, обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованого сумніву щодо достовірності цих обставин або добровільності їх визнання. Обставини, які визнаються учасниками справи, зазначаються в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників.

Згідно ч. 3 ст. 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 29.09.2020 у справі № 280/6802/20, яке набрало законної сили 02.10.2020 зокрема встановлено наступні обставини, які не заперечуються сторонами.

У Постанові Степногірської селищної територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області від 24.09.2020 за №9 «Про відмову в реєстрації кандидата в депутати в багатомандатних виборчих округах з виборів депутатів Степногірської селищної ради Василівського району Запорізької області Запорізької територіальної організації політичної партії «Європейська солідарність» на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року» (надалі - Постанова Степногірської селищної територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області від 24.09.2020 за №9) зазначено: «… До Степногірської селищної територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області 24 вересня 2020 року надійшла заява про реєстрацію кандидата в депутати в багатомандатних виборчих округах з виборів депутатів Степногірської селищної ради Василівського району Запорізької області Запорізької територіальної організації політичної партії «Європейська солідарність» . Розглянувши зазначені документи, Степногірська селищна територіальна виборча комісія Василівського району Запорізької області у відповідності вимогам Виборчого кодексу України ст.230 п.1 ч.1 та ст.218 ч.2 ПОСТАНОВЛЯЄ: 1.Відмовити в реєстрації кандидата в депутати в багатомандатних виборчих округах з виборів депутатів Степногірської селищної ради Василівського району Запорізької області Запорізької територіальної організації політичної партії «Європейська солідарність» ОСОБА_1 за відсутності Повідомлення від політичної партії «Європейська солідарність» (в порядку частини ч.2 статті 218 Виборчого кодексу). …» .

Судом досліджено Довідку №20 про прийняття територіальною виборчою комісією документів, поданих на реєстрацію кандидатів у депутати та кандидатів на посаду селищного голови на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Згідно з ч.2 ст.218 Виборчого кодексу України про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів, конференції.

Позивач не заперечує факту не дотримання вимог ч.2 ст.218 Виборчого кодексу України при висуванні кандидата у депутати Степногірської селищної ради Василівського району Запорізької області ОСОБА_1 .

Відповідно до п.1 ч.1 ст.230 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі: порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій.

Як зазначено у п.2-1 ч.1 ст.205 Виборчого кодексу України, Центральна виборча комісія, крім повноважень, передбачених Законом України "Про Центральну виборчу комісію": приймає обов`язкові для виконання всіма суб`єктами виборчого процесу, установами, підприємствами, організаціями, а також органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами роз`яснення з питань застосування цього Кодексу.

Постановою Центральної виборчої комісії від 11.09.2020 за №249 «Про Роз`яснення щодо застосування окремих положень Виборчого кодексу України стосовно висування кандидатів на місцевих виборах» затверджено «Роз`яснення щодо застосування окремих положень Виборчого кодексу України стосовно висування кандидатів на місцевих виборах» .

Згідно з п.7 вказаного «Роз`яснення щодо застосування окремих положень Виборчого кодексу України стосовно висування кандидатів на місцевих виборах» вимоги частин третьої та четвертої статті 218 Кодексу, що передбачають порядок акредитації засобів масової інформації та їх повідомлення місцевими організаціями партій про проведення зборів, конференцій організацій партій з метою висування кандидатів, стосуються інформаційного забезпечення виборчого процесу місцевих виборів, а не безпосередньо висування кандидатів на місцевих виборах. Тому недотримання цих вимог не може слугувати підставою для відмови в реєстрації кандидатів через порушення встановленого Кодексом порядку висування кандидатів.

Звідси, не дотримання вимоги ч.2 ст.218 Виборчого кодексу України свідчить про порушення встановленого Виборчим кодексом України порядку висування кандидатів, а тому може слугувати підставою для відмови в реєстрації кандидатів.

Відповідно до ч.1 ст.223 Виборчого кодексу України відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, висунутих організацією партії у багатомандатних виборчих округах, за умови отримання нею таких документів: 1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня або печаткою партії; 2) рішення конференції, зборів організації партії, зазначеного у частині восьмій статті 220 цього Кодексу, про висування кандидатів у депутати від організації партії та затвердженого переліку кандидатів у депутати відповідної ради, який додається до такого рішення і є його невід`ємною частиною, за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, який обов`язково повинен містити відомості, зазначені у частині десятій статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді; 3) заяв осіб, включених до переліку кандидатів у депутати відповідної ради від організації партії про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії (в тому числі у відповідному багатомандатному виборчому окрузі), які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та на обробку персональних даних кандидата у депутати, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності мандата - зазначити про його відсутність); 4) документ про внесення організацією партії або кандидатом грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу; 5) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом у депутати змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді); 6) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді; 7) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати. У разі виявлення територіальною виборчою комісією розбіжностей між переліком кандидатів до відповідної ради від організації партії, наданим на паперових носіях та в електронному вигляді, перевагу має документ на паперових носіях. Подання документів до відповідної територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, висунутих організацією партії в багатомандатних округах, здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії. Представнику організації партії, уповноваженому на підставі довіреності від організації партії, який подав передбачені цією частиною документи, територіальна виборча комісія видає довідку із зазначенням дати і часу прийняття документів, переліку прийнятих документів.

Як зазначено у ч.3 ст.230 Виборчого кодексу України, помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів. Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.

Однак, повідомлення у письмовій формі організації партії про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів до відповідної територіальної виборчої комісії (передбачене ч.2 ст.218 Виборчого кодексу України) не відноситься до документів, що подаються на реєстрацію кандидатів у депутати та кандидатів на посаду селищного голови на місцевих виборах (передбачені ч.1 ст.223 Виборчого кодексу України), а тому до спірної ситуації не можуть бути застосовані приписи ч.3 ст.230 Виборчого кодексу України.

У Протоколі засідання Степногірської селищної територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області №5 від 24.09.2020 зазначено, що: всього членів комісії - 18 чоловік; за рішення про відмову у реєстрації кандидата в депутати в багатомандатних виборчих округах з виборів депутатів Степногірської селищної ради Василівського району Запорізької області Запорізької територіальної організації політичної партії «Європейська солідарність» на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року - проголосувало 8 чоловік, 2 людини - було проти.

Згідно з ч.4 ст.36 Виборчого кодексу України засідання виборчої комісії є повноважним за умови присутності на ньому більше половини її складу.

Відповідно до ч.12 ст.36 Виборчого кодексу України рішення виборчої комісії після його розгляду та обговорення на засіданні виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії, крім випадків, передбачених цим Кодексом. Рішення комісії набирає чинності з моменту його прийняття. (…).

Таким чином, оскаржувана Постанова Степногірської селищної територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області від 24.09.2020 за №9 всупереч приписів ч.12 ст.36 Виборчого кодексу України не прийнята більшістю голосів від складу комісії.

Звідси, Постанова Степногірської селищної територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області від 24.09.2020 за №9 є протиправною та підлягає скасуванню.

При цьому, суд вважає за можливе зобов`язати Степногірську селищну територіальну виборчу комісію Василівського району Запорізької області повторно розглянути документи надані Запорізькою територіальною організацією Політичної партії «Європейська Солідарність» щодо реєстрації кандидатом у депутати ОСОБА_1 .

З огляду на вищенаведене, рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 29.09.2020 по справі № 280/6802/20 було задоволено позовну заяву повністю, визнано протиправною та скасовано Постанову Степногірської селищної територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області від 24.09.2020 за №9 «Про відмову в реєстрації кандидата в депутати в багатомандатних виборчих округах з виборів депутатів Степногірської селищної ради Василівського району Запорізької області Запорізької територіальної організації політичної партії «Європейська солідарність» на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року» та зобов`язано Степногірську селищну територіальну виборчу комісію Василівського району Запорізької області (71611, Запорізька область, Василівський район, смт.Степногірськ, вул.Шкільна, буд.24; код ЄДРПОУ 43788936) повторно розглянути документи, надані Запорізькою територіальною організацією Політичної партії «Європейська Солідарність» (69095, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.95; код ЄДРПОУ 39434317) щодо реєстрації кандидатом у депутати ОСОБА_1 .

Внаслідок повторного розгляду відповідачем заяви позивача на виконання рішення суду й була прийнята спірна постанова №17 від 01.10.2020, якою знов було відмовлено у реєстрації кандидата в депутати в багатомандатних виборчих округах з виборів депутатів Степногірської селищної ради Василівського району Запорізької області Запорізької територіальної організації Політичної партії Європейська солідарність ОСОБА_1 за відсутності повідомлення від політичної партії Європейська Солідарність (в порядку частини 2 статті 218 Виборчого кодексу).

Відповідно до ч. 4 ст. 245 КАС України, у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Отже, оскільки відповідачем була прийнята спірна постанова на виконання рішення суду, в якому вже було надано правову оцінку та зазначено про правомірність відмови відповідача в реєстрації кандидата з підстав не дотримання вимоги ч.2 ст.218 Виборчого кодексу України що в свою чергу свідчить про порушення встановленого Виборчим кодексом України порядку висування кандидатів, а тому може слугувати підставою для відмови в реєстрації кандидатів, а скасована попередня постанова відповідача судом була з підстав прийняття її всупереч приписів ч.12 ст.36 Виборчого кодексу України не більшістю голосів від складу комісії, суд вважає що постанова відповідача №17 від 01.10.2020 про повторну відмову в реєстрації кандидата в депутати була прийнята правомірно і скасуванню не підлягає.

З огляду на вищенаведене, безпідставними є посилання позивача на постанову Центральної виборчої комісії №249 від 11.09.2020 та на ч.6 ст. 64 ВК України, якою передбачено, що у разі скасування судом рішення виборчої комісії, у тому числі з питання визнання голосування на виборчій дільниці недійсним, встановлення підсумків голосування та результатів виборів, рішення з цього питання приймає виборча комісія, рішення якої було скасовано, або відповідна виборча комісія вищого рівня на підставі рішення суду. При цьому, якщо рішення не було скасовано з формальних підстав, виборча комісія не може прийняти рішення, яке по суті повторює скасоване рішення. В даному випадку судом у справі №280/6802/20 рішення комісії було скасовано саме з формальних підстав, у зв`язку з недотриманням відповідачем процедури прийняття рішення, при цьому суд погодився з прийнятим відповідачем рішенням по суті.

Оскільки суд дійшов до висновку про відмову у задоволенні позовних вимог в частині визнання протиправною та скасування спірної постанови, то у суду відповідно відсутні підстави для задоволення позовних вимог в частині зобов`язання відповідача зареєструвати кандидатом у депутати ОСОБА_1 . Отже, позовні вимоги не підлягають задоволенню у повному обсязі.

Як зазначено у ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням з`ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню. Доводи позивача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

Відповідно до ч. 9 ст. 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом. Оскільки позиваечм під час подання позову та до цього часу судовий збір не було сплачено та оскільки у задоволенні позову судом відмовлено, судовий збір підлягає стягненню з позивача на користь Державного бюджету України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246, 271-273 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог Запорізької територіальної організації Політичної партії «Європейська Солідарність» (69095, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.95; код ЄДРПОУ 39434317) до Степногірської селищної територіальної виборчої комісії Василівського району Запорізької області (71611, Запорізька область, Василівський район, смт.Степногірськ, вул.Шкільна, буд.24; код ЄДРПОУ 43788936) про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії відмовити повністю.

Стягнути з Запорізької територіальної організації Політичної партії «Європейська Солідарність» (69095, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.95; код ЄДРПОУ 39434317) на користь Державного бюджету України судовий збір за подання позовної заяви у сумі 2102 грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двух днів з дня його проголошення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.

Повний текст судового рішення складено 07.10.2020.

Суддя Н.В. Стрельнікова

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2020
Оприлюднено08.10.2020
Номер документу92070890
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/7050/20

Рішення від 07.10.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні