ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
06 жовтня 2020 року Справа № 280/4964/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Конишевої О.В., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовом Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166)
до Товариства з обмеженою відповідальністю СТАЛЬМЕТКОНСТРУКЦІЯ (69009, м. Запоріжжя, вул. Оптимістична, буд.1)
про стягнення коштів за податковим боргом,
ВСТАНОВИВ:
23.07.2020 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі-позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю СТАЛЬМЕТКОНСТРУКЦІЯ (далі - відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача податковий борг у розмірі 199 433,66 грн.
В обґрунтування позовних вимог зокрема зазначив, що у відповідача є податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)в загальній сумі 49035,27 грн., з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 97099,00 грн., з єдиного податку з юридичних осіб у розмірі 53299,39 грн. Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, проте борг у добровільному порядку відповідачем не сплачений, а тому підлягає примусовому стягненню у судовому порядку. На підставі викладеного, просить стягнути з відповідача податковий борг в сумі 199 433,66 грн.
Відповідач про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Відзив на позовну заяву до суду не надходив.
Відповідно до ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Ухвалою суду від 28.07.2020 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
27.08.2020 до суду від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи з викликом сторін.
У зв`язку з тим, що суддя Запорізького окружного адміністративного суду Конишева О.В. перебувала у відпустці, розгляд справи проводиться першого робочого дня.
Щодо розгляду справи з викликом (повідомленням) сторін, суд зазначає наступне.
Порядок вирішення клопотань про розгляд справи за правилами загального позовного провадження визначений в статті 260 Кодексу адміністративного судочинства України, вимоги якого не застосовуються до справ, визначених пунктами 1-9 частини шостої статті 12 цього Кодексу.
Дана адміністративна справа згідно пункту 10 частини шостої статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України відноситься до справ незначної складності, тому клопотання представника відповідача про розгляд справи з повідомленням (викликом) сторін є безпідставним та не підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення у справі.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог виходячи з наступного.
Товариство з обмеженою відповідальністю СТАЛЬМЕТКОНСТРУКЦІЯ (код СРДПОУ41165375) зареєстровано як юридична особа 21.02.2017 року.
Станом на 22.07.2020 за підприємством рахується податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)в загальній сумі 49035,27 грн., з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 97099,00 грн., з єдиного податку з юридичних осіб у розмірі 53299,39 грн.
Податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) виник на підставі наступного.
17.05.2018 відповідачу нарахувано штрафних санкцій згідно з п.п. 120.1.1 п. 120.1.2 ст. 120.1 ПКУ по податковому повідомленню-рішенню від 02.05.2018 № 0043855001 у розмірі 2709,00 грн.
17.05.2018 відповідачу нараховано штрафних санкцій згідно з п.п. 120.1.1 п. 120.1.2 ст. 120.1 ПКУ по податковому повідомленню-рішенню від 02.05.2018 № 0043855001 у розмірі 666,67 грн.
20.07.2018 відповідачу нараховано штрафних санкцій згідно з п.п. 120.1.1 п. 120.1.2 ст. 120.1 ПКУ по податковому повідомленню-рішенню від 02.07.2018 № 0071125001 у розмірі 6084.00 грн.
23.07.2018 відповідачу нараховано штрафних санкцій згідно з п.п. 120.1.1 п. 120.1.2 ст. 120.1 ПКУ по податковому повідомленню-рішенню від 02.05.2018 № 0043855001 у розмірі 77,50 грн.
30.07.2018 відповідачу нараховано по Податковій декларації з податку на додану вартість № 9147131139 від 18.07.2018 у розмірі 2041,00 грн.
05.11.2018 відповідачу нараховано штрафних санкцій згідно з п.п. 120.1.1 п. 120.1.2 ст. 120.1 ПКУ по податковому повідомленню-рішенню від 24.10.2018 № 0142615006 у розмірі 8000,00 грн.
05.11.2018 відповідачу нараховано штрафних санкцій згідно з п.п. 120.1.1 п. 120.1.2 ст. 120.1 ПКУ по податковому повідомленню-рішенню від 24.10.2018 № 0142615006 у розмірі 1476,18 грн.
05.11.2018 відповідачу нараховано штрафних санкцій згідно з п.п. 120.1.1 п. 120.1.2 ст. 120.1 ПКУ по податковому повідомленню-рішенню від 24.10.2018 № 0142615006 у розмірі 8666,67 грн.
05.11.2018 відповідачу нараховано штрафних санкцій згідно з п.п. 120.1.1 п. 120.1.2 ст. 120.1 ПКУ по податковому повідомленню-рішенню від 24.10.2018 № 0142615006 у розмірі 1995,58 грн.
20.07.2019 відповідачу нараховано штрафних санкцій згідно з п.п. 120.1.1 п. 120.1.2 ст. 120.1 ПКУ по податковому повідомленню-рішенню від 24.05.2019 № 0065965006 у розмірі 7700,00 грн.
20.07.2019 відповідачу нараховано штрафних санкцій згідно з п.п. 120.1.1 п. 120.1.2 ст. 120.1 ПКУ по податковому повідомленню-рішенню від 24.05.2019 № 0065965006 у розмірі 7066,67 грн.
20.07.2019 відповідачу нараховано штрафних санкцій згідно з п.п. 120.1.1 п. 120.1.2 ст. 120.1 ПКУ по податковому повідомленню-рішенню від 24.05.2019 № 0065965006 у розмірі 894,67 грн.
10.10.2019 відповідачу нараховано штрафних санкцій згідно з п.п. 120.1.1 п. 120.1.2 ст. 120.1 ПКУ по податковому повідомленню-рішенню від 29.08.2019 № 0116995006 у розмірі 467,33грн.
02.12.2019 відповідачу нараховано штрафних санкцій згідно податкового повідомлення-рішення від 14.11.2019 № 0151205004 від 14.11.2019 у розмірі 170,00 грн.
05.02.2020 відповідачу нараховано штрафних санкцій згідно податкового повідомлення-рішення від 26.12.2019 № 0174955004 від 14.11.2019 у розмірі 1020,00 грн.
Таким чином, податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) становить 49035,27 грн.
Податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств становить 97099,00 грн., який виник на підставі самостійного подання платником податків податкової декларації з податку на прибуток підприємств (базовий звітний період рік) № 9310442176 від 11.03.2019.
Податковий борг з єдиного податку з юридичних осіб виник на підставі самосійного подання платником податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) № 9219932178 від 23.10.2017 у розмірі 8130,00 грн. та самосійного подання платником податкової платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) № 9296280095 від 19.02.2018 у розмірі 19061,25 грн.
Крім того, 20.05.2018 відповідачем самостійно подано податкову декларацію платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) № 9073192425 від 20.04.2018 у розмірі 14876,90 грн.
19.08.2018 відповідачем самостійно подано податкову декларацію платника єдиного податку третьої групи (юридичні особи) № 914994933 від 20.07.2018 у розмірі 11231,24 грн.
Таким чином, податковий борг з єдиного податку з юридичних осіб становить 53299,39 грн.
У зв`язку з тим, що відповідач добровільно не сплатив вказані суми заборгованості у встановлені законодавством строки, позивач звернувся до суду із даним позовом.
При вирішення даного спору по суті суд виходить з наступного.
Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. 6.1 ст. 6 ПК України, податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Пунктом 16.1 ст. 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов`язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п. 46.1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
За приписами п. 49.1, 49.2 ст. 49 ПК України, податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Підпунктами 49.18.1, 49.18.3 п. 49.18 ст. 49 ПК України встановлено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема, календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
За змістом п. 54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків (п. 56.11 ст. 56 ПК України).
За приписами п. 57.1 ст. 57 ПК України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Судом встановлено, що відповідачем самостійно були визначені податкові зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств у податковій декларації, проте самостійно визначені податкові зобов`язання відповідачем сплачені не були та набули статусу податкового боргу.
Контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію; згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган (пп.54.3.1, 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК України).
При цьому, згідно з п.56.1 ст.56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу (п.57.3 ст.57 ПК України).
Згідно із п. 58.3 ст. 58 ПК України, податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.
Із матеріалів справи вбачається, що податкові повідомлення-рішення прийняті позивачем за результатами проведення перевірки надсилались на адресу відповідача. Вказані рішення відповідачем ні у адміністративному, ні у судовому порядку оскаржено не було, а отже сума визначеного податкового зобов`язання є узгодженим, доказів протилежного відповідачем суду не надано.
Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання. (п. 59.3 ст. 59 ПК України).
Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 ПК України).
Із матеріалів справи встановлено, що відповідачу було направлено податкову вимогу від 27.11.2017 року № 238-50/825 на загальну суму 8130,00 грн.
Відповідно до п. 59.5 ст. 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Суму податкового боргу відповідачем погашено не було, у зв`язку із чим податкова вимога повторно не надсилалась.
За змістом пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання (пп.14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
Отже, виникнення податкового боргу є юридичним фактом, який пов`язаний із несплатою узгодженої суми податкового зобов`язання протягом установленого строку.
Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 95.1 - 95.4 ст. 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Під час розгляду справи відповідач доказів сплати заборгованості не надав, проти позову не заперечив, доводи позивача не спростував.
Аналіз зазначених вище вимог законодавства, наявні матеріали справи свідчать про те, що відповідачем в порушення вимог законодавства не сплачено суму податкового боргу з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)в загальній сумі 49035,27 грн., з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 97099,00 грн., з єдиного податку з юридичних осіб у розмірі 53299,39 грн., а отже позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Оскільки, відповідно до приписів ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати у даному випадку з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 12, 139, 255, 257 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 43143945) до Товариства з обмеженою відповідальністю СТАЛЬМЕТКОНСТРУКЦІЯ (69009, м. Запоріжжя, вул. Оптимістична, буд.1, код ЄДРПОУ 41165375) - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю СТАЛЬМЕТКОНСТРУКЦІЯ з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків та за рахунок готівки, що належить такому платнику, суму податкового боргу з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в розмірі 49035,27 грн. (сорок дев`ять тисяч тридцять п`ять гривень 27 коп.), з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 97099,00 грн. (дев`яносто сім тисяч дев`яносто дев`ять гривень 00 коп.), з єдиного податку з юридичних осіб у розмірі 53299,39 грн. (п`ятдесят три тисяч двісті дев`яносто дев`ять гривень 39 коп.).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Відповідно до п.п. 15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення виготовлено в повному обсязі 06.10.2020.
Суддя О.В. Конишева
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2020 |
Оприлюднено | 09.10.2020 |
Номер документу | 92070974 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні