ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 1.380.2019.007116
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 жовтня 2020 року
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючий-суддя Кедик М.В.,
секретар судового засідання Курпіта П.І.,
за участю:
представник позивач не прибув,
представник відповідача не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до Державного регіонального проектно-вишукувального інституту «Львівдіпроводгосп» про стягнення заборгованості з рахунків у банках -
в с т а н о в и в :
Головне управління ДПС у Львівській області звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Державного регіонального проектно-вишукувального інституту «Львівдіпроводгосп» (далі - відповідач, ДРПВІ «Львівдіпроводгосп» ) про стягнення з відповідача грошових коштів в розмірі 126942,07 грн, які знаходяться на рахунках у банках та інших фінансових установах, обслуговуючих такого платника, та з рахунків платника податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Ухвалою від 03.01.2020 суддя відкрила спрощене провадження в адміністративній справі.
Ухвалою від 13.02.2020 суд ухвалив перейти зі спрощеного позовного провадження до розгляду справи № 1.380.2019.007116 за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою від 06.07.2020 суд закрив підготовче провадження у справі та призначив справу до судового розгляду по суті.
В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що у відповідача існує податковий борг внаслідок несплати податкових зобов`язань з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності, земельного податку з юридичних осіб, податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості в розмірі 126942,07 грн. Оскільки заборгованість відповідачем добровільно не погашається, просить стягнути таку у судовому порядку.
Представник відповідача подав відзив на позовну заяву від 31.01.2020 (вх. № 5480), у якому зазначає, що Головним управлінням ДПС у Львівській області неправильно здійснено розрахунки заборгованості Державного регіонального проектно-вишукувального інституту Львівдіпроводгосп зі сплати податків. Так, згідно з позовною заявою Головного управління ДПС у Львівській області про стягнення заборгованості з рахунків у банках, сума боргу становить 126 942,07 грн станом на 01.10.2019, в тому числі сума заборгованості по земельному податку становить 927,74 грн. Однак, за даними ДРПВІ «Львівдіпроводгосп» станом на 01.01.2019 року по сплаті земельного податку була переплата в сумі 150,40 грн. За 9 місяців 2019 року нараховано земельного податку в сумі 10 413,63 грн (9 міс. х 1157,07 грн), при цьому сплачено за відповідний період 11 090,64 грн, включаючи нараховану пеню. Таким чином, заборгованість по сплаті земельного податку ДРПВІ «Львівдіпроводгосп» перед бюджетом за 9 місяців 2019 року відсутня. Зважаючи на наведене, просить відмовити у задоволенні позову про стягнення до бюджету податкового боргу в розмірі 126 942,07 грн за безпідставністю.
У судове засідання представник позивача не прибув, подав клопотання від 16.09.2020 про розгляд справи без участі представника позивача. Зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Згідно з ч. 3 ст. 205 КАС України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що неявка представника відповідача не перешкоджає розгляду справи по суті.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється відповідно до ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України у зв`язку з неявкою у судове засідання всіх учасників справи.
Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та пояснення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
ДРПВІ «Львівдіпроводгосп» зареєстроване як юридична особа у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що підтверджується копією Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Податковий борг відповідача відповідно довідки Головного управління ДПС у Львівській області від 02.10.2019 № 4144/10/55.08-16 станом на 01.10.2019 становить 126942,07 грн, а саме:
- податок на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності у розмірі 24774,91 грн;
- земельний податок з юридичних осіб у розмірі 927,74 грн;
- податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 1915,95 грн (з них основний платіж - 1704,5 грн, пеня - 211,45 грн);
- частина прибутку (доходу) господарських організацій (державних, казенних) - 84929 грн;
- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості у розмірі 14394,47 грн (з них основний платіж - 13939,33 грн, пеня - 455,14 грн).
Заборгованість відповідача за платежем податок на прибуток підприємств і організацій, що перебувають в державній власності у розмірі 24 774,91 грн становлять несплачені самостійно задекларовані суми, зазначені в деклараціях відповідача з податку на прибуток:
- від 14.02.2019 № 9310471559 у розмірі 9731 грн. Несплачений залишок становить 9107,91 грн;
- від 14.02.2019 № 9310471559 у розмірі 15 667,00 грн.
Заборгованість відповідача за платежем земельний податок з юридичних осіб у розмірі 927,74 грн становлять несплачені самостійно задекларовані суми, зазначені в податкових розрахунках земельного податку:
- від 15.02.2019 № 8095 у розмірі 771,38 грн. Несплачений залишок становить 542,05 грн;
- від 30.09.2019 № 12278 у розмірі 385,69 грн.
Заборгованість відповідача за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 1915,95 грн становлять несплачені самостійно задекларовані суми, зазначені в податкових деклараціях з ПДВ:
- від 19.06.2019 № 9130159527 у розмірі 1031,00 грн. Несплачений залишок становить 992,5 грн;
- від 16.07.2019 № 9154668206 у розмірі 160,00 грн;
- від 20.08.2019 № 9186645364 у розмірі 552,00 грн.
Залишок несплаченої пені становить 211,45 грн.
Заборгованість відповідача по частині прибутку (доходу) господарських організацій (державних, казенних) у розмірі 84 929,00 грн становлять несплачені самостійно задекларовані суми, зазначені в розрахунку частини чистого прибутку від 18.01.2019 № 9307475328.
Заборгованість відповідача за платежем податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості у розмірі 14394,47 грн становлять несплачені самостійно задекларовані суми, зазначені в податкових деклараціях з податку на нерухоме майно:
- від 11.02.2019 № 9016817734 у розмірі 10 255,15 грн. Несплачений залишок становить 3684,18 грн;
- від 11.02.2019 № 9016817734 у розмірі 10 255,15 грн.
Залишок несплаченої пені становить 455,14 грн.
У зв`язку з несплатою відповідачем грошових зобов`язань ГУ ДФС у Львівській області 19.02.2019 винесено податкову вимогу форми "Ю" № 4707-52, яку надіслано платникові податків.
Докази, які б підтверджували, що вказана податкова вимога відповідачем оскаржувалась у справі відсутні, відповідно, визначені у ній зобов`язання є узгодженими.
У добровільному порядку заборгованість відповідачем не сплачена.
Надаючи правову оцінку відносинам, що склались між сторонами, суд виходить з такого.
Відповідно до ст. 16 Податкового кодексу України платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з ст. 15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Відповідно до пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Згідно з пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 цього Кодексу вбачається, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до пп. 41.1, 41.2 ст. 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Згідно з пп. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно з п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Положеннями пп. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. 56.11 ст. 56 Податкового кодексу України, не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган у відповідності до вимог пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.1 статті 95 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно з ч. 2 ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Станом на день розгляду справи сума податкового боргу відповідача в розмірі 126 942,07 грн є узгодженою та у встановлені законом строки не сплачена, тому відповідно до пп. 14.1.175 п. 14 ст. 14 ПК України визнається сумою податкового боргу. Доказів зворотного матеріали справи не містять.
Відповідно до інформації про банківські рахунки, ДРПВІ «Львівдіпроводгосп» має відкриті рахунки в установах банку.
З врахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС у Львівській області є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами та підлягають до задоволення.
Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки, під час розгляду даної справи, свідки судом не залучались та судові експертизи не призначались, суд вважає за необхідне зазначити, що судові витрати понесені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 6, 14, 242, 243, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
вирішив:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Державного регіонального проектно-вишукувального інституту «Львівдіпроводгосп» (вул. Родини Крушельницьких, 14, м. Львів, 79017, код ЄДРПОУ 01035130) грошові кошти в розмірі 126 942 (сто двадцять шість тисяч дев`ятсот сорок дві) грн 07 копійок, які знаходяться на рахунках у банках та інших фінансових установах, обслуговуючих такого платника, та з рахунків платника податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Судові витрати стягненню не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Повний текст судового рішення складений 08.10.2020.
Суддя Кедик М.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2020 |
Оприлюднено | 09.10.2020 |
Номер документу | 92071186 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кедик Марія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні