Справа № 408/1566/20-а
Провадження № 2-а/408/20/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 жовтня 2020 року смт Біловодськ
Суддя Біловодського районного суду Луганської області Соболєв Є.О., розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до інспектора Управління патрульної поліції в Луганській області взводу № 1 2-ї роти Калашнікова Сергія Сергійовича, в якій позивач просить: визнати дії протиправними та скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, якою на позивача було накладено адміністративне стягнення за ч. 1 ст. 121 КУпАП у вигляді штрафу в розмірі 340,00 грн.; закрити відносно нього провадження у справі про адміністративне правопорушення,
ВСТАНОВИВ:
Обґрунтовуючи свої вимоги позивач вказав, що винесеною відповідачем постановою від 14 травня 2020 року серії БАА № 435065 на нього накладене адміністративне стягнення у вигляді штрафу в сумі 340,00 грн за адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 121 КУпАП. Відповідно до цієї постанови його звинувачено в тому, що він 14.05.2020 о 10:00 годині в смт Новоайдар по вул. Великий Шлях керував автомобілем КАМАЗ 53215 державний номер НОМЕР_1 , що належить ОСОБА_2 , який було переобладнано, а саме: збільшено висоту бортів з порушенням правил, норм, стандартів чинного законодавства без узгодження в установленому законом порядку, чим порушив п. 31.1, 32.2 (б) ПДР. Із зазначеною постановою позивач не згоден і просить її скасувати, посилаючись на те, що відповідач не взяв до уваги, що згідно протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу № 00886-00300-20 від 05.03.2020 жодних претензій до технічного стану автомобіля встановлено не було, а співробітник СРПП заміри проводив рулеткою без будь-яких документів про проходження Державної сертифікації. Також позивач вказує, що відповідач позбавив його можливості скористатись правовою допомогою, а складена постанова не відповідає вимогам закону.
Відповідач в судове засідання не з`явився, надав відзив на позов, в якому заперечував проти позовних вимог позивача, просив розглянути справу без його участі.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню з таких підстав.
Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно статті 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Відповідно до вимог статті 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
З оскаржуваної постанови серії БАА № 435065 від 14.05.2020, згідно якої на позивача було накладено адміністративне стягнення за ч. 1 ст. 121 КУпАП у вигляді штрафу в розмірі 340,00 грн., вбачається, що ОСОБА_1 було притягнуто до адміністративної відповідальності за те, що він 14 травня 2020 року о 10:00 годині в смт Новоайдар по вул. Великий Шлях керував автомобілем КАМАЗ 53215 державний номер НОМЕР_1 , що належить ОСОБА_2 , який було переобладнано, а саме: збільшено висоту бортів з порушенням правил, норм, стандартів чинного законодавства без узгодження в установленому законом порядку, чим порушив п. 31.1, 32.2 (б) ПДР.
Вказана постанова відповідачем винесена в порушення зазначених вище норм закону.
Так, згідно ч. 3 ст. 283 КУпАП постанова по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, крім даних, визначених частиною другою цієї статті, повинна, зокрема, містити відомості про технічний засіб, яким здійснено фото або відеозапис (якщо такий запис здійснювався), а також правові наслідки невиконання адміністративного стягнення та порядок його оскарження.
Оскаржувана постанова відомостей про технічний засіб, яким здійснено фото або відеозапис фіксації правопорушення, а також відомостей про порядок її оскарження не містить взагалі.
Також, ця постанова, яка роздрукована за допомогою спеціального приладу, не відповідає за змістом додатку № 5 до Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі (зі змінами і доповненнями), затвердженої наказом МВС від 07.11.2015 № 1395, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 10 листопада 2015 р. за № 1408/27853.
Крім цього, у своєму позові позивач вказував про те, що ним, під час керування автомобілем, не було допущено порушень Правил дорожнього руху України, вимог про швидкість, зупинку, стоянку та перетинання перехрестя. А також, відповідно до п.3 Порядку проведення обов`язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 року № 137, була проведена перевірка технічного стану транспортного засобу та складено протокол № 00886-00300-20 від 05.03.2020 року, жодних претензій до технічного стану автомобіля встановлено не було.
Проте, відповідач всупереч ч. 2 ст. 77 КАС України, якою передбачається, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, доказів правомірності прийнятого рішення, не надав.
За таких обставин суд згоден з позивачем, що оскаржувана постанова є незаконною, а тому позовні вимоги ОСОБА_1 є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 241-246, 286 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позов ОСОБА_1 задовольнити.
Скасувати постанову серії БАА № 435065 від 14 травня 2020 року про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі, якою на ОСОБА_1 було накладено адміністративне стягнення за ч. 1 ст. 121 КУпАП у вигляді штрафу в розмірі 340,00 грн., справу про адміністративне правопорушення відносно нього закрити за відсутністю складу правопорушення.
Рішення може бути оскаржене безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його підписання.
Рішення набирає законної сили в порядку, передбаченому статтею 255 КАС України.
Суддя Є.О. Соболєв
Суд | Біловодський районний суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2020 |
Оприлюднено | 09.10.2020 |
Номер документу | 92085233 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Біловодський районний суд Луганської області
Соболєв Є. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні