ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУ Д УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 квітня 2010 р. № Б29/248-08
Вищий господарський суд України у складі колегії суд дів:
Головуючого
суддів Удовиченка О.С.
Міщенка П.К.,
Заріцької А.О.
розглянувши
касаційну скаргу Лівобержної МДПІ м. Дніпр опетровська
на ухвалу господарського суду Дніпр опетровської області
від 07.12.2009 року
у справі
господарського суду
за заявою
до боржника № Б29/248-08
Дніпропетровської област і
Управління Пенсійного фон ду України в Індустріальном у районі міста Дніпропетровс ька
Приватне підприємство "Гіт а-Ті"
про визнання банкрутом
В судове засідання предс тавники сторін, скаржника не з'явилися, про час і місце суд ового засідання були повідом лені належним чином.
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарсь кого суду Дніпропетровської області від 18.11.08 визнано банк рутом Приватне підприємство "Гіта-Ті", відкрито ліквідацій ну процедуру у справі, призна чено ліквідатора - арбітражн ого керуючого Андросову Вікт орію Євгеніївну.
Ухвалою господарського су ду Дніпропетровської област і від 07.12.09 р. затверджено л іквідаційний баланс та звіт ліквідатора Приватного підп риємства "Гіта-Ті", ліквідован о юридичну особу - Приватне підприємство "Гіта-Ті" та пров адження у справі припинено.
Не погоджуючись з ухвалою господарського суду Дніпроп етровської області від 07.12.09 р. Лівобережна міжрайонн а державна податкова інспекц ія м. Дніпропетровська з вернулась до Вищого господар ського суду України з касаці йною скаргою, в якій просить у хвалу скасувати, посилаючис ь на неповне дослідження всі х обставин справи, що призвел о до передчасного висновку п ро затвердження звіту ліквід атора та ліквідаційного бала нсу.
Перевіривши юридичну оці нку обставин справи та повно ту їх встановлення, проаналі зувавши правильність застос ування судом норм матеріальн ого та процесуального права, колегія суддів Вищого госпо дарського суду України вважа є, що касаційна скарга не підл ягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно ст.41 ГПК України господарські суди розглядаю ть справи про банкрутство у п орядку провадження, передбач еному цим Кодексом, з урахува нням особливостей, встановле них Законом України "Про відн овлення платоспроможності б оржника або визнання його ба нкрутом".
Згідно зі ст.ст. 4, 43 ГПК Україн и судове рішення є законним т а обґрунтованим лише у випад ку всебічного повного та об' єктивного розгляду в судовом у процесі всіх обставин спра ви в їх сукупності у відповід ності з нормами матеріальног о та процесуального права.
У даній справі судом першої інстанції порушено провадже ння у справі про банкрутст во Приватного підприємства " Гіта-Ті" за заявою Управлінн я Пенсійного фонду України в Індустріальному районі м. Дн іпропетровська.
Постановою від 18.11.08 р. боржни ка визнано банкрутом, відкри то ліквідаційну процедуру у справі, призначено ліквідато ра - арбітражного керуючого А ндросову Вікторію Євгеніївн у, ліцензія АВ №307250 (АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НО МЕР_1).
Під час ліквідаційної проц едури ліквідатором вжито не обхідних заходів щодо повідо млення про визнання господар ським судом відсутнього борж ника банкрутом усіх відомих йому кредиторів.
В ході ліквідаційної проце дури ліквідатором виявлено, розглянуто та визнано вимоги наступних кредиторів:
- Управління Пенсійного фон ду України в Індустріальному районі м. Дніпропетровська - 6084,00грн.;
- Лівобережна міжрайонна де ржавна податкова інспекція м . Дніпропетровська - 3966,29грн.
- Індустріальний районний ц ентр зайнятості м. Дніпропет ровська - 24,00грн.
- Відділення виконавчої ди рекції Фонду соціального стр ахування від нещасних випадк ів на виробництві та професі йних захворювань України в м .Дніпропетровська - 226,07грн.
- Індустріальна районна вик онавча дирекція Дніпропетро вського обласного відділенн я Фонду соціального страхува ння з тимчасової втрати прац ездатності, м. Дніпропетровс ьк 745,18грн.
Встановлені вимоги кредит орів залишились незадоволен ими у зв' язку з відсутністю майна боржника.
В порядку ст. 32 Закону Україн и “Про відновлення платоспро можності боржника або визнан ня його банкрутом” ліквідато ром було подано звіт по лікві дації підприємства банкрута та ліквідаційний баланс.
Ухвалою господарського су ду Дніпропетровської област і від 07.12.2009 року затверджено вищ езазначений звіт ліквідатор а та ліквідаційний баланс ПП "Гіта-Ті" та припинено провад ження у справі.
Згідно ст. 33 ГПК України кожн а сторона повинна довести ті обставини, на які вона посила ється як на підставу своїх ви мог і заперечень. Докази пода ються сторонами та іншими уч асниками судового процесу.
Ухвала суду про затверджен ня звіту ліквідатора, ліквід аційного балансу є за своєю п равовою природою судовим ріш енням, яке підсумовує хід лік відаційної процедури, в яком у необхідно повно відобразит и обставини, що мають значенн я для даної справи (вчинення н алежних дій по виявленню акт ивів та пасивів боржника, зок рема, виявлення ліквідатором кредиторів та дотримання їх процесуальних прав підчас р озгляду їх грошових вимог, до ведення неможливості віднов лення платоспроможності бор жника внаслідок вжитих лікві датором заходів, доведення н еможливості задоволення виз начених ліквідатором вимог к редиторів з наслідками його ліквідації), висновки суду пр о встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бу ти вичерпними, відповідати д ійсності та підтверджуватис я достовірними доказами, дос лідженими в судовому засідан ні (Постанова Пленуму Верхов ного Суду України від 29.12.1976 №11).
Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни "Про відновлення плато спроможності боржника або ви знання його банкрутом” вбач ається, що ліквідатор з дня свого призначення здійсн ює такі повноваження: прийм ає до свого відання майно бо ржника, вживає заходів по заб езпеченню його збереження; в иконує функції з управлінн я та розпорядження майном банкрута; здійснює інвентар изацію та оцінку майна бан крута згідно з законодавство м; аналізує фінансове станов ище банкрута; виконує повнов аження керівника (органів уп равління) банкрута; очолює лі квідаційну комісію та формує ліквідаційну масу.
Як вбачається з вимог ст. 25 За кону ліквідатор зобов'язаний вчинити всі можливі дії щодо з'ясування активу та пасиву б оржника шляхом запитів до ві дповідних органів, у тому чис лі державної виконавчої служ би, банківських установ, бюро технічної інвентаризації, р еєстраційних відділень МВС У країни тощо.
Відповідно ст. 32 Закону післ я завершення усіх розрахункі в з кредиторами ліквідатор п одає до господарського суд у звіт та ліквідаційний бал анс, до якого додаються: показ ники виявленої ліквідацій ної маси (дані її інвентари зації); відомості про реаліз ацію об'єктів ліквідаційно ї маси з посиланням на уклад ені договори купівлі-продажу ; копії договорів купівлі-пр одажу та акти приймання-пере дачі майна; реєстр вимог кред иторів з даними про розміри п огашених вимог кредиторів; д окументи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Отже, законодавцем передба чено обов' язковий перелік д одатків до звіту ліквідатора , які подаються суду разом із з вітом ліквідатора та є предм етом дослідження в судовому засіданні за підсумками лікв ідаційної процедури, яке про водиться за участю кредиторі в.
Судом першої інстанції бул о досліджено здійснення лікв ідатором передбачених чинни м законодавством заходів з л іквідації боржника та викона ння ним своїх обов' язків пі д час ліквідаційної процедур и, у зв'язку з чим суд дійшов ви сновку про відповідність зві ту ліквідатора вимогам Закон у.
Зокрема, як вбачається з мат еріалів справи для виявлення та формування ліквідаційно ї маси, ліквідатором здійсне но запити до ДП "Дніпропетров ське МБТІ", Дніпропетровсько ї регіональної філії ДП "Цент р державного земельного када стру при держкомземі України ", Дніпропетровського відділ ення реєстраційно-екзаменац ійної роботи № 1 ДАІ УМВС Укра їни в Дніпропетровській обла сті, Інспекції державного те хнічного нагляду Дніпропетр овської обласної державної а дміністрації.
Згідно довідок КП "Дніпропе тровське МБТІ" № 16954 від 25.12.208р., Дн іпропетровської регіональн ої філії ДП "Центр державного земельного кадастру при дер жкомземі України" №Ц/117 від 10.01.2009р ., ДВ РЕР№1 ДАІ ГУ МВС України в Д ніпропетровській області №14 /1РЕР-950 від 28.02.2009р., Інспекції держ авного технічного нагляду Дн іпропетровської обласної де ржавної адміністрації № 65-02-13 в ід 14.01.2009р. за боржником автотран спортних засобів і механізмі в, сільськогосподарської тех ніки, земельних ділянок та ін шого рухомого або нерухомого майна не зареєстровано.
Відповідно до довідки Інду стріального ВДВС Дніпропетр овського МУЮ № 10559 від 15.06.2009р. (т.1 а.с . 67) на виконанні виконавчих до кументів про стосовно боржни ка у відділі не перебуває.
Згідно довідки Лівобережн ої МДПІ м. Дніпропетровська № 9110-240-47 від 15.01.2008р. рахунки банкрута у банківських установах зак рито.
Ухвала суду першої інстанц ії про затвердження звіту лі квідатора та ліквідаційного балансу містить аналіз звіт у ліквідатора та висновки су ду про необхідність ліквідац ії юридичної особи боржника, а тому господарський суд дій шов правомірного висновку п ро можливість затвердження з віту ліквідатора та ліквідац ійного балансу.
Доводи скаржника, викладен і у касаційні скарзі, не спрос товують висновків суду попер едньої інстанції.
Зокрема, господарським суд ом правильно зазначено, що у с праві про розкриття банківсь кої таємниці за заявою подат кового органу вирішується пи тання про розкриття інформац ій, яка містить банківську та ємницю. Ця інформація необхі дна податковому органу для п роведення перевірки своєчас ності, достовірності, повнот и нарахування та сплати пода тків та зборів (обов'язкових п латежів).
Згідно з п. 6 ч. 6 ст. 111 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні” позаплан ова виїзна перевірка, про нео бхідність проведення якої йд еться у клопотанні ДПА, прово диться у разі реорганізації (ліквідації) підприємства, тр ивалість позапланової перев ірки не повинна перевищувати 10 робочих днів та може бути пр одовжена на термін не більше 5 робочих днів.
Доказів проведення переві рки суду не подано, хоча часу д ля її проведення в ДПІ було до статньо, так відомості про на явність справи про банкрутст во боржника були відомі ДПІ щ е 27.02.2009р., що підтверджується її листом за вих. №5858/10/10-1, та іншим и матеріалами справи.
Враховуючи викладене, коле гія суддів Вищого господарсь кого суду України дійшла вис новку про залишення ухвали г осподарського суду Дніпропе тровської області від 07.12.2009р. у справі № Б29/248-08 без змін.
Згідно ст. ст. 125, 129 Конституц ії України та рішення Консти туційного Суду України №8-рп/20 10 від 11 березня 2010 року постано ва Вищого господарського су ду України касаційному оскар женню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 1115, 1117, 1119 - 11111 Го сподарського процесуальног о кодексу України, Вищий госп одарський суд України -
ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу Лівоб ержної МДПІ м. Дніпропетровс ька залишити без задоволення .
Ухвалу господарського су ду Дніпропетровської област і від 07.12.2009
у справі № Б29/248-08 залишити б ез змін.
Постанова Вищого господа рського суду України в касац ійному порядку оскарженню не підлягає.
Головуючий Удовиченко О.С.
С у д д я М іщенко П.К.
С у д д я З аріцька А.О.
Суд | Вищий господарський суд України |
Дата ухвалення рішення | 13.04.2010 |
Оприлюднено | 21.12.2011 |
Номер документу | 9208874 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Вищий господарський суд України
Міщенко П.K.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні