Постанова
від 09.10.2020 по справі 697/115/20
ЧЕРКАСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ЧЕРКАСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Номер провадження 22-ц/821/1470/20Головуючий по 1 інстанції Справа № 697/115/20 Категорія: 311020000 Льон О. М. Доповідач в апеляційній інстанції Фетісова Т. Л.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 жовтня 2020 року м. Черкаси

Черкаський апеляційний суд в складі колегії суддів цивільної палати:

суддя-доповідачФетісова Т.Л. судді Гончар Н.І., Бондаренко С.І.

учасники справи:

позивач - ОСОБА_1 ,

відповідачі: - Таганчанська сільська рада об`єднаної територіальної громади Черкаської області (скаржник),

- Відділ освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації,

- Комунальний заклад Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. С.К.Федоренка Таганчанської сільської ради Черкаської області ,

третя особа: - Департамент освіти і науки Черкаської ОДА,

розглянув у порядку письмового провадження апеляційну скаргу представника Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області - адвоката Невкритого Валерія Михайловича на рішення Канівського міськрайонного суду Черкаської області від 30 червня 2020 року (ухвалене у залі судових засідань Канівського районного суду Черкаської області, повний текст складено 03.07.2020, суддя в суді першої інстанції Льон О.М.) у цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області, Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації, Комунального закладу Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка Таганчанської сільської ради Черкаської області , третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги на стороні відповідача: Департамент освіти і науки Черкаської ОДА, про стягнення нарахованої, але не виплаченої заробітної плати,

в с т а н о в и в :

у січні 2020 року ОСОБА_1 звернулась до суду з вказаним позовом до відповідачів, обґрунтованим тим, що вона працювала в Таганчанській загальноосвітній школі І-ІП ступенів імені С.К. Федоренка Канівської районної ради Черкаської області на посаді вчителя зарубіжної літератури з 03.09.2007. Станом на 05.12.2019 Відділ освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації не забезпечив виплату їй заробітної плати за вересень, жовтень та листопад 2019 року у зв`язку з відсутністю міжбюджетного трансферу від Таганчанської сільської ради ОТГ до Канівської РДА. Відповідно до розрахункової відомості по Таганчанській ЗОШ І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка, яка була надана за місцем роботи, за період з вересня по листопад 2019 року відповідачами було нараховано, але не виплачено заробітну плату на суму 12806,49 грн. Вона неодноразово зверталася до відповідачів з вимогою щодо виплати заборгованості по заробітній платі, але виплат проведено не було. Просила суд стягнути з відповідачів на її користь заборгованість по заробітній платі в сумі 12806,50 грн.

Рішенням Канівського районного суду Черкаської області від 30.06.2020 позов задоволено частково.

Стягнуто з Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області на користь ОСОБА_1 заборгованість по заробітній платі у розмірі 12806,50 грн. без утримання з цієї суми податків й інших обов`язкових платежів.

Стягнуто з Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області на користь держави судовий збір у розмірі 840,80 грн.

В іншій частині позову відмовлено.

При цьому суд виходив з того, що затримка у виплаті нарахованої, але невиплаченої заробітної плати за вересень-листопад місяці 2019 року позивачу виникла з причини відсутності міжбюджетного трансферту з бюджету Таганчанської ОТГ до районного бюджету. За відсутності відповідного міжбюджетного трансферту відділ освіти не мав можливості забезпечити виплату заробітної плати педагогічним працівникам, при цьому нарахування заробітної плати здійснювалося вчасно. Можливості використати інші кошти районного бюджету на погашення заборгованості із заробітної плати, відповідач Відділ освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації (далі - відділ освіти Канівської РДА) не мав, оскільки відповідно до п. 8 ч.1 ст. 7 БК України бюджетні кошти використовуються тільки на цілі, визначені бюджетними призначеннями та бюджетними асигнуваннями.

Не погоджуючись з таким рішенням суду першої інстанції, представник Таганчанської сільської ради ОТГ Черкаської області, адвокат Невкритий В.М, подав 30.07.2020 апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на незаконність та необґрунтованість судового рішення, просить рішення суду скасувати та новим рішенням відмовити в задоволенні позову.

Зазначає, що заборгованість по заробітній платі позивача виникла у зв`язку з тим, що відділ освіти Канівської РДА як роботодавець та головний розпорядник коштів районного бюджету не відобразив заборгованість по заробітній платі в первинних документах (табелі робочого часу, тарифікації),не відобразив в меморіальному ордері №5, в Головній книзі, та не зареєстрував кредиторську заборгованість в органах Казначейства. Заборгованість не була відображена в передавальному акті як дебіторська заборгованість, а тому скаржник не має реальної можливості виконати рішення суду першої інстанції у зв`язку з порушення строків виплати заробітної плати.

Скаржник не був роботодавцем ОСОБА_1 з вересня по листопад 2019 року, тому не може вважатись належним відповідачем у даній справі.

Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 367 ЦПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними в ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.

Відповідно до положень ч.ч.1, 2, 5 ст.263 ЦПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

За правилами ч.1 ст.369 ЦПК України апеляційні скарги на рішення суду у справах з ціною позову менше ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, крім тих, які не підлягають розгляду в порядку спрощеного позовного провадження, розглядаються судом апеляційної інстанції без повідомлення учасників справи.

Як вбачається зі змісту позовної заяви, предметом позову є стягнення нарахованої та невиплаченої заробітної плати в розмірі 12806,50 грн.

За таких обставин апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження відповідно до приписів ч. 13 ст. 7 ЦПК України , якою передбачено, що розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо цим Кодексом не передбачено повідомлення учасників справи. У такому випадку судове засідання не проводиться.

Заслухавши доповідь судді, вивчивши та обговоривши наявні докази по справі, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду в межах вимог та доводів апеляційної скарги, апеляційний суд дійшов таких висновків.

Сторонами у справі не оспорюється заявлений розмір заборгованості по заробітній платі, що підлягає до стягнення у розмірі 12806,50 грн. без утримання з цієї суми податків й інших обов`язкових платежів. Спір стосується визначення суб`єкта та джерел виплати нарахованої, але не виплаченої заробітної плати позивачу.

При розгляді справи встановлено, що ОСОБА_1 працювала на посаді вчителя зарубіжної літератури Таганчанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. С.К. Федоренка з 03.09.2007, про що свідчить запис у трудовій книжці від 07.10.1974 (а.с.4).

З листа-повідомлення в.о. начальника Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації №09-02/874 від 05.12.2019 (а.с.5) адресованому позивачу вбачається, що станом на 05.12.2019 Відділ освіти, молоді, спорту та культури Канівської РДА не має можливості забезпечити виплату заробітної плати педагогічним працівникам за вересень, жовтень, листопад 2019 року у зв`язку відсутністю міжбюджетного трансферту від Таганчанської ОТГ до Канівської РДА. Заробітна плата за вказаний період не зареєстрована в органах державного казначейства і не відображена у Додатку 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у Звіті про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за вересень, жовтень 2019.

Заробітна плата за вересень, жовтень, листопад 2019 року нарахована відповідно наданих табелів обліку використання робочого часу, тарифікаційного списку працівників Таганчанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. С.К. Федоренка. Заборгованість по невиплаченій заробітній платі відображена у довідці про доходи.

З довідки в.о. начальника Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації №100 від 05.12.2019 про доходи (а.с.6) вбачається, що за вересень, жовтень та листопад місяці 2019 року ОСОБА_1 нараховано 16108,80 грн. заробітної плати, з яких підлягає до сплати 12806,50 грн.

На момент розгляду справи позивача ОСОБА_1 звільнено з посади вчителя зарубіжної літератури КЗ Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка Таганчанської сільської ради Черкаської області з 12.02.2020 у зв`язку з ліквідацією закладу, відповідно до п.1 ст. 40 КЗпП України. Така обставина учасниками справи не заперечувалась.

23 грудня 2018 року на території Канівського району було утворено Таганчанську об`єднану територіальну громаду Черкаської області.

Встановлено, що з метою утримання та забезпечення належних умов функціонування закладів освіти, що обслуговують громаду Таганчанської ОТГ, у тому числі Таганчанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. С.К. Федоренка, між Таганчанською сільською радою ОТГ в особі голови ОСОБА_2 , (як Надавачем) та Канівською районною радою в особі голови ОСОБА_3 , (як Отримувачем) 15.01.2019 було укладено наступні договори.

Договором № 1 від 15.01.2019 (а.с.68 на звороті, 69) передбачено надання іншої субвенції відповідно до статей 93, 101 БК України для забезпечення належних умов функціонування, зокрема, закладів освіти, що входять до об`єднаної територіальної громади Таганчанської сільської ради. Відповідно до п.2.2 цього Договору виконавчий комітет Таганчанської сільської ради ОТГ Черкаської області зобов`язується перераховувати районному бюджету іншу субвенцію на проведення видатків, зазначених у п. 1.1 Договору, в обсягах, затверджених у сільському бюджеті, та вносити у разі необхідності, зміни до визначеної договором суми видатків.

З Договору №2 від 15.01.2019 (а.с.8, 67 на звороті, 68) вбачається надання та використання у 2019 році, зокрема, освітньої субвенції з державного бюджету, передбаченої в сільському бюджеті на утримання Таганчанської загальноосвітньої школи. Відповідно до п.3.1 цього Договору сума субвенції передбаченої в сільському бюджеті на 2019 рік становить 5500800 грн., в тому числі: освітня субвенція 4205700 грн.

Пунктом 4.1.1. Договору №2 від 15.01.2019 передбачено обов`язок Надавача протягом 2019 року профінансувати субвенцію з сільського бюджету Канівському районному бюджету в обсягах передбачених в сільському бюджеті на 2019 рік.

Додатковою угодою № 1 від 05.09.2019 внесено зміни до вище вказаного договору №2 від 15.01.2019 (а.с.9, 65), а саме п.3.1 даного договору викладено в наступній редакції: Сума субвенції передбаченої в сільському бюджеті на 2019 рік становить 4015405,36 грн., в тому числі: освітня субвенція за фактичним використанням 2720305,36 грн. Таким чином, зменшено суму субвенцій до фактично наданих (використаних) Таганчанською ОТГ.

До закінчення бюджетного періоду 2019 року інших угод щодо надання субвенцій на утримання закладів освіти Таганчанської ОТГ між сторонами не укладалися. Вказане визнається сторонами спору.

З Акту узгодження проблемних питань по Таганчанській ОТГ від 20 листопада 2019 року (а.с.72) вбачається, що комісією встановлено заборгованість (зарплата з нарахуваннями) по освітній субвенції (педагогічні працівники) за вересень-жовтень 2019 року. Визначено необхідність здійснення нарахування заробітної плати педагогічним працівникам за листопад 2019 року.

Також комісією у даному Акті зазначено про необхідність Таганчанській сільраді ОТГ для виплати заробітної плати за вересень-листопад 2019 року передати міжбюджетний трансфер до Канівського району у обсязі необхідному для виплат, оскільки школи у вересні-листопаді не були прийняті у власність громади. Канівському району та Таганчанській ОТГ внести відповідні зміни до рішень про місцеві бюджети на 2019 рік. Таганчанській ОТГ здійснити заходи щодо перерахування міжбюджетних трансфертів Канівському району до 27.11.2019. Канівському району забезпечити виплату заробітної плати до 05.12.2019. Даний акт було складено комісією у складі, зокрема, начальника фінансового відділу, бухгалтерського обліку і звітності Таганчанської ОТГ Вовк С.О., якою було здійснено помітку: (після рішення сесії ОТГ будуть заключні угоди по фінансуванню субвенції) .

З листа Державної казначейської служби від 03.11.2017 № 16-08/1011-18370 Щодо зобов`язань, взятих учасником бюджетного процесу (а.с.74) вбачається надання роз`яснення, відповідно до яких розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов`язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов`язань минулих років, узятих на облік органами Казначейства.

Листом голови Канівської РДА від 21.01.2020 № 01-01-45/148 (а.с.75) голові Таганчанської сільської ради ОТГ доведено про необхідність усунення заборгованості по заробітній платі педагогічним працівникам за вересень-листопад 2019 року на загальну суму 400636,69 грн. під час процесу передачі закладів освіти до об`єднаної територіальної громади.

Правовідносини, наявні між сторонами, мають наступне правове регулювання.

Відповідно до ст. 94 КЗпП України заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Згідно ч. 1 ст. 115 КЗпП України заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені колективним договором або нормативним актом роботодавця, але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцять календарних днів та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата.

Статтею 61 Закону України "Про освіту" визначено, що оплата праці педагогічних і науково-педагогічних працівників здійснюється за рахунок коштів державного та/або місцевого бюджетів, коштів засновників, власних надходжень закладів освіти, грантів, а також інших джерел, не заборонених законодавством.

Статтею 79 "Про освіту" врегульовано фінансово-господарську діяльність закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти, а саме:

1. Джерелами фінансування суб`єктів освітньої діяльності відповідно до законодавства можуть бути:

державний бюджет;

місцеві бюджети;

плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів;

плата за науково-дослідні роботи (послуги) та інші роботи, виконані на замовлення підприємств, установ, організацій, інших юридичних та фізичних осіб;

доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, підприємств, цехів і господарств, від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання;

гранти вітчизняних і міжнародних організацій;

дивіденди від цінних паперів, відсотки від депозитів і розміщення коштів спеціального фонду на поточних рахунках банків державного сектору;

добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;

інші джерела, не заборонені законодавством.

6. Бюджетні асигнування на освіту, включаючи кошти освітніх субвенцій, позабюджетні кошти та кошти, отримані закладом освіти як плата за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації кадрів, за надання додаткових освітніх послуг, не можуть бути вилучені в дохід держави або місцевих бюджетів. Зазначені кошти спрямовуються на діяльність, визначену установчими документами закладу освіти.

Згідно із ч.3 ст. 25 Закону України "Про освіту" засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.

Частиною 3 статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Одним з повноважень виконавчих органів місцевих рад, що передбачені статтею 32 зазначеного закону, є управління закладами освіти, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

Згідно з ч. 3 ст. 8-3 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громада об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою.

Відповідно до ч. 4 ст. 8-3 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад бюджет об`єднаної територіальної громади розробляється з урахуванням особливостей підготовки місцевих бюджетів, визначених бюджетним законодавством. До завершення періоду окремого виконання бюджету територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади, функції головного розпорядника, розпорядника бюджетних коштів територіальної громади, що приєдналася, продовжують здійснювати відповідні бюджетні установи в особі сільського, селищного, міського голови об`єднаної територіальної громади, інших керівників бюджетних установ.

Нормами ч. 4 ст. 67 Бюджетного кодексу України передбачено, що бюджети об`єднаних територіальних громад, місцеві ради яких набули повноважень за результатами перших виборів до 15 жовтня року, що передує плановому, формуються відповідно до цього Кодексу на плановий бюджетний період з урахуванням таких особливостей, зокрема:

1) доходи цих бюджетів визначаються відповідно до статей 64 та 69-1 цього Кодексу;

2) видатки та кредитування цих бюджетів визначаються відповідно до статей 89 і 91 цього Кодексу;

3) відносини між цими бюджетами та державним бюджетом визначаються відповідно до статей 97, 99, 100, 103-2, 103-4 і 108 цього Кодексу.

Відповідно до п.9 ч.1 ст. 69 БК України до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належать, зокрема, субвенції, що надаються з інших бюджетів за рахунок конкретно визначених надходжень спеціального фонду таких бюджетів.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 89 БК України до видатків, що здійснюються з бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об`єднаних територіальних громад належать видатки на освіту, що включають, окрім іншого, дошкільну освіту, загальну середню освіту (загальноосвітні навчальні заклади усіх ступенів, навчально-виховні комплекси).

Відповідно до частини 4 статті 77 Бюджетного кодексу України місцеві ради при затвердженні відповідних бюджетів мають враховувати у першочерговому порядку потребу в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати.

Пунктом 6 частини першої, частиною другою статті 97 БКУ визначена освітня субвенція, як трансферт місцевим бюджетам, що може передбачатися у Державному бюджеті України. Порядок та умови надання субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам визначаються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 103-2 БК України освітня субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників за типами.

Пунктом 3 Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 6, передбачено, що субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників закладів освіти.

Відповідно до ч. 13 ст. 8 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад щодо передачі бюджетних установ зазначено, що до завершення процесу передачі фінансування бюджетних установ, що здійснювалося за рахунок районних бюджетів, продовжує здійснюватися за рахунок відповідних районних бюджетів. При цьому, за рахунок відповідних районних бюджетів слід розуміти як міжбюджетний трансферт Таганчанської ОТГ до Канівського районного бюджету, що регулюється нормами статей 93, 101 БК України.

Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 93 та ч. 2 ст. 101 БК України місцева рада може передати кошти на здійснення окремих видатків місцевих бюджетів іншій місцевій раді у вигляді міжбюджетного трансферту до відповідного місцевого бюджету. Передача коштів між місцевими бюджетами здійснюється на підставі рішень відповідних місцевих рад, прийнятих кожною із сторін, і укладання договору. Верховна Рада Автономної Республіки Крим та місцеві ради можуть передбачати у відповідних бюджетах міжбюджетні трансферти, зокрема, субвенції на утримання об`єктів спільного користування чи ліквідацію негативних наслідків діяльності об`єктів спільного користування, дотації та інші субвенції. Умови надання зазначених субвенцій визначаються відповідним договором сторін, якщо інше не встановлено БК України.

Згідно з пунктом 8 Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 6, відповідні місцеві ради мають право:

- передавати кошти субвенції та залишки субвенції минулих років у вигляді міжбюджетного трансферту іншим місцевим бюджетам;

- перерозподіляти у межах відповідного місцевого бюджету кошти субвенції між відповідними типами закладів та установ освіти, що визначені у статті 103 Бюджетного кодексу України, для забезпечення в повному обсязі обов`язкових виплат на оплату праці з нарахуваннями педагогічним працівникам;

- розподіляти залишки субвенції на кінець бюджетного періоду відповідними рішеннями, а також додатково понад обсяги субвенції планувати та здійснювати з місцевих бюджетів оплату поточних та капітальних видатків закладів та установ освіти, що визначені у статті 103 Бюджетного кодексу України, включаючи погашення бюджетних зобов`язань минулих років, узятих на облік в органах Казначейства.

Таким чином, з часу утворення Таганчанської ОТГ та прийняття бюджету до об`єднаної територіальної громади надходив фінансовий ресурс, що повинен був бути спрямований на здійснення видатків у сфері освіти. Фінансування закладів освіти передбачалось за рахунок районного бюджету з коштів Таганчанської об`єднаної територіальної ради.

Враховуючи, що заклад освіти не був переданий з власності Канівської РДА у власність громади, на підставі договорів від 15.01.2019 виплата заробітної плати працівникам навчального закладу здійснювалось відділом освіти Канівської РДА після отримання міжбюджетного трансферту від Таганчанської об`єднаної територіальної ради.

На підставі додаткових угод від 05.09.2019 до цих договорів зменшено суму субвенцій до фактично наданих (використаних) Таганчанською ОТГ, чим по суті зупинено зобов`язання за договорами.

Затримка у виплаті заробітної плати позивача за період з вересня по листопад 2019 року виникла у зв`язку з відсутністю міжбюджетного трансферту з бюджету Таганчанської об`єднаної територіальної ради до районного бюджету. Відділ освіти Канівської РДА не мав можливість виплачувати заробітну плату з причин відсутності відповідних бюджетних асигнувань на такі цілі.

Разом з тим, прихована (не зареєстрована у місцевому органі Держказначейства) заборгованість із заробітної плати педагогічних працівників по освітній субвенції за вересень-листопад 2019 року становить, за твердженням Департаменту освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації, 421,1 тис грн., при цьому Таганчанська ОТГ має невикористаний перехідний залишок освітньої субвенції станом на 01.01.2020 в сумі 793,8 тис грн., який можливо спрямувати на покриття кредиторської заборгованості із заробітної плати педагогічним працівникам.

За таких обставин, колегія суддів погоджується з позицією суду першої інстанції, який правильно застосував відповідні положення Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , Бюджетного кодексу України , Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року № 6 , та прийняв правильне рішення про те, що з часу утворення Таганчанської ОТГ та прийняття бюджету, до об`єднаної територіальної громади надходив фінансовий ресурс, що спрямовувався на здійснення видатків у сфері освіти, тому фінансування закладів освіти, зокрема, Таганчанської загальноосвітньої шкоди І-ІІІ ступенів ім. С.К. Федоренка, повинно було здійснюватися з районного бюджету за рахунок коштів Таганчанської об`єднаної територіальної громади.

За встановлених судом обставин вірним є визначення Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області належним відповідачем у справі, оскільки орган місцевого самоврядування отримував фінансове забезпечення, необхідне для виплат заробітної плати педагогічних працівників загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. С.К.Федоренка Таганчанської сільської ради Черкаської області.

Такий висновок суду не спростовують посилання апеляційної скарги на те, що Акт узгодження проблемних питань по Таганчанській ОТГ від 20.11.2019 та заборгованість по зарплатам педагогічних працівників не були включені до передавального акту матеріальних цінностей та активів бюджетних установ (комунальних закладів) спільної власності з балансу відділу освіти Канівського РДА до Таганчанської сільської ради ОТГ, та неможливості у зв`язку з цим розглянути дане питання на сесії сільської ради та передати міжбюджетний трансферт Канівській районній раді Черкаської області для виплати відділом освіти Канівської РДА заробітної плати вчителям.

Твердження апеляційної скарги про те, що заборгованість по заробітній платі вчителям Таганчанської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка Канівської районної ради Черкаської області і, зокрема позивачу ОСОБА_1 , за період з вересня по листопад 2019 року утворилась внаслідок неконструктивних дій Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації Черкаської області як безпосереднього роботодавця та Канівської районної державної адміністрації Черкаської області як головного розпорядника коштів районного бюджету, які не відобразили заборгованість по заробітній платі в первинних документах (табелі робочого часу, тарифікації), та в меморіальному ордері № 5, Головній книзі не зареєстрували кредиторську заборгованість, не впливають на висновок суду щодо виділення Таганчанській сільській раді об`єднаної територіальної громади Черкаської області коштів на здійснення видатків у сфері освіти, та правильність висновків суду першої інстанції щодо необхідності стягнення належних позивачу сум саме з Таганчанської сільської ради ОТГ Черкаської області.

Враховуючи наведене, судом першої інстанції було повно та всебічно досліджено надані сторонами докази та прийнято законне та обґрунтоване рішення. Підстав для зміни чи скасування оскаржуваного рішення не встановлено.

Доводи апеляційної скарги не спростовують правильності висновків суду першої інстанції.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 374 ЦПК України суд апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги має право залишити судове рішення без змін, а скаргу без задоволення.

Статтею 375 ЦПК України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких обставин, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області слід залишити без задоволення, а рішення Канівського міськрайонного суду Черкаської області від 30 червня 2020 року - без змін.

У зв`язку з відмовою в задоволенні апеляційної скарги, судові витрати скаржника залишаються за ним на підставі положень ст. 141 ЦПК України.

Керуючись ст. ст. 141, 367, 368, 374, 375, 381-384 ЦПК України, апеляційний суд,

п о с т а н о в и в :

апеляційну скаргу - залишити без задоволення.

Рішення Канівського міськрайонного суду Черкаської області від 30 червня 2020 року у цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Таганчанської сільської ради об`єднаної територіальної громади Черкаської області, Відділу освіти, молоді, спорту та культури Канівської районної державної адміністрації, Комунального закладу Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені С.К. Федоренка Таганчанської сільської ради Черкаської області , третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги на стороні відповідача: Департамент освіти і науки Черкаської ОДА, про стягнення нарахованої, але не виплаченої заробітної плати, - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає чинності з дня її прийняття та може бути оскаржена до суду касаційної інстанції протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення в порядку та за умов, визначених цивільним процесуальним законодавством.

Повну постанову складено 09.10.2020.

Суддя-доповідач

Судді

СудЧеркаський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2020
Оприлюднено12.10.2020
Номер документу92107140
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —697/115/20

Ухвала від 19.03.2021

Цивільне

Канівський міськрайонний суд Черкаської області

Льон О. М.

Ухвала від 10.03.2021

Цивільне

Канівський міськрайонний суд Черкаської області

Льон О. М.

Ухвала від 18.01.2021

Цивільне

Канівський міськрайонний суд Черкаської області

Льон О. М.

Постанова від 09.10.2020

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Фетісова Т. Л.

Ухвала від 28.08.2020

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Фетісова Т. Л.

Ухвала від 28.08.2020

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Фетісова Т. Л.

Ухвала від 13.08.2020

Цивільне

Черкаський апеляційний суд

Фетісова Т. Л.

Рішення від 30.06.2020

Цивільне

Канівський міськрайонний суд Черкаської області

Льон О. М.

Рішення від 30.06.2020

Цивільне

Канівський міськрайонний суд Черкаської області

Льон О. М.

Ухвала від 13.02.2020

Цивільне

Канівський міськрайонний суд Черкаської області

Льон О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні