Справа № 560/4375/20
РІШЕННЯ
іменем України
09 жовтня 2020 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Ковальчук А.М.
розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Кутковецької сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Кутковецької сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення тридцять третьої сесії Кутковецької сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області сьомого скликання від 07.07.2020 №9 про відмову у затверджені проекту землеустрою щодо відведення у власність ОСОБА_1 земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства загальною площею 2,0 га з кадастровим номером 6825285400:05:002:0123, розташованої за межами населених пунктів Кутковецької сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області, та у передачі у власність ОСОБА_1 зазначеної у проекті землеустрою земельної ділянки;
- зобов`язати Кутковецьку сільську раду Чемеровецького району Хмельницької області на найближчому пленарному засіданні чергової сесії затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 6825285400:05:002:0123 та передати її у власність ОСОБА_1 .
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що суб`єктом владних повноважень за відсутності законних правових підстав було відмовлено ОСОБА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га сільськогосподарського призначення з кадастровим номером 6825285400:05:002:0123 з метою подальшої безоплатної передачі у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Кутковецької сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області.
Ухвалою суду від 12 серпня 2020 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін.
Відповідачем 01.09.2020 подано до суду відзив на позов в якому зазначає, що відповідно до рішення №32 від 14 квітня 2020 року тридцять другої сесії сьомого скликання Кутковецької сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області, сільською радою була замовлена технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельної дялінки Кутковецької сільської ради для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Кутківці на території Кутковецької сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області.
Вказує, що відповідно до розробленої документації із землеустрою земельна ділянка площею 2,0 га з кадастровим номером 6825285400:05:002:0123 поділена на дві окремі земельні ділянки площею по 1,0 га. Отже, враховуючи те, що земельна ділянка з кадастровим номером 6825285400:05:002:0123 поділена на дві окремі земельні ділянки до моменту розгляду заяви ОСОБА_1 , тому рішення сесії сьомого скликання від 07.07.2020 №9 є правомірним. Просить відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-9951-СГ від 21.12.2018 позивачу надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за межами населених пунктів Кутковецької сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області, загальною площею земельної ділянки 2,0 га, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства.
На підставі вказаного дозволу позивач замовив у ліцензованій землевпорядній організації (ФОП ОСОБА_2 ) проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_1 . Зазначений проект землеустрою був виготовлений в 2019 році.
Проект землеустрою погоджений департаментом природних ресурсів та екології Хмельницької ОДА 27.03.2019, а також пройшов Державну експертизу землевпорядної документації. Висновком державної експертизи землевпорядної документації від 20.03.2019 №2822/82-19 вказаний проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 визнаний таким, що відповідає вимогам земельного законодавства України і прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим актам. Зауваження та пропозиції до проекту в державного експерта були відсутні.
Сформована на підставі вказаного проекту землеустрою земельна ділянка з кадастровим номером 6825285400:05:002:0123 зареєстрована у Державному земельному кадастрі за рішенням державного кадастрового реєстратора 17.04.2019.
Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 31 січня 2018 року № 60-р з 01 лютого 2018 року Державній службі України з питань геодезії, картографії та кадастру доручено передати усі земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності в комунальну власність. На виконання зазначеної постанови уряду 26 лютого 2020 року земельна ділянка державної форми власності з кадастровим номером 6825285400:05:002:0123 передана у комунальну власність територіальної громади села Кутківці Чемеровецького району в особі Кутковецької сільської ради.
Після розроблення вказаного проекту землеустрою, його погодження та отримання позитивного висновку Державної експертизи землевпорядної документації проект землеустрою, у відповідності з приписами ст.ст.118, 122 Земельного кодексу України, 12.05.2020 був переданий для затвердження до Кутковецької сільської ради Чемеровецького району.
Кутковецька сільська рада розглянула заяву позивача щодо затвердження зазначеного проекту землеустрою та щодо передачі зазначеної земельної ділянки у власність та рішенням тридцять третьої сесії Кутковецької сільської ради сьомого скликання від 07 липня 2020 року №9 відмовила у затвердженні вказаного проекту землеустрою та у передачі у власність зазначеної у проекті землеустрою земельної ділянки.
Причиною відмови у задоволенні заяви щодо затвердження проекту землеустрою у рішенні сесії сільської ради вказано, що земельна ділянка площею 2,0 га з кадастровим номером 6825285400:05:002:0123 відсутня у комунальній власності Кутковецької сільської ради.
Не погоджуючись із наданою відмовою, наголошуючи, що зазначена підстава для відмови у затвердженні проекту землеустрою не входить до вичерпного переліку таких підстав, визначеного Земельним кодексом України, позивач звернувся із вказаним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.
Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначено Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 №280/97-ВР (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон №280/97-ВР).
Положеннями статті 25 Закону №280/97-ВР визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Статтею 59 Закону №280/97-ВР встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймаються на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради.
Частиною першою статті 3 Земельного кодексу України від 25.10.2001 №2768-III (далі - Земельний кодекс України) визначено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Згідно з частиною першою статті 22 Земельного кодексу України землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.
Відповідно до частини другої статті 22 Земельного кодексу України до земель сільськогосподарського призначення належать: сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги); несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель лісогосподарського призначення, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо).
Положеннями частини третьої статті 22 Земельного кодексу України встановлено, що землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування, зокрема, громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства.
Частиною другою статті 116 Земельного кодексу України визначено, що набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Згідно з частиною п`ятою статті 116 Земельного кодексу України земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Повноваження органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування визначені статтею 122 Земельного кодексу України.
Так, положеннями статті 122 Земельного кодексу України передбачено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, районні ради передають земельні ділянки у власність або у користування з відповідних земель спільної власності територіальних громад для всіх потреб.
Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у власність врегульовано статтею 118 Земельного кодексу України.
Частиною шостою статті 118 Земельного кодексу України визначено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Положеннями частини сьомої статті 118 Земельного кодексу України встановлено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Відповідно до частини восьмої статті 118 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Частиною дев`ятою статті 118 Земельного кодексу України врегульовано, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду (частина десята статті 118 Земельного кодексу України).
У Рішенні Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ) від 20.10.2011 у справі "Рисовський проти України" суд підкреслив особливу важливість принципу належного урядування. Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (Беєлер проти Італії, Онер`їлдіз проти Туреччини, Megadat.com S.r.l. проти Молдови, Москаль проти Польщі).
Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ("Лелас проти Хорватії" від 20.05.2010, "Тошкуце та інші проти Румунії" від 25.11.2008) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси ("Онер`їлдіз проти Туреччини" та "Беєлер проти Італії").
Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків ("Лелас проти Хорватії").
Суд критично ставиться до доводів відповідача в частині наявності правових підстав для відмови позивачу у затвердженні проекту землеустрою та зазначає, що факт поділу земельної ділянки площею 2,0 га з кадастровим номером 6825285400:05:002:0123 на дві окремі ділянки не передбачено як підставу для відмови у затвердженні проекту землеустрою відповідно Земельного кодексу України.
Судом враховано, що позивачу наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №22-9951-СГ від 21.12.2018 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за межами населених пунктів Кутковецької сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області (6825285400:05:002:0123), орієнтовним розміром земельної ділянки 2,0 га, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства.
Проект землеустрою погоджений департаментом природних ресурсів та екології Хмельницької ОДА 27.03.2019, а також пройшов Державну експертизу землевпорядної документації. Висновком державної експертизи землевпорядної документації від 20.03.2019 №2822/82-19 вказаний проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 визнаний таким, що відповідає вимогам земельного законодавства України і прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим актам. Зауваження та пропозиції до проекту в державного експерта були відсутні.
Сформована на підставі вказаного проекту землеустрою земельна ділянка з кадастровим номером 6825285400:05:002:0123 зареєстрована у Державному земельному кадастрі за рішенням державного кадастрового реєстратора 17.04.2019.
Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 31 січня 2018 року № 60-р з 01 лютого 2018 року Державній службі України з питань геодезії, картографії та кадастру доручено передати усі земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності в комунальну власність. На виконання зазначеної постанови уряду 26 лютого 2020 року земельна ділянка державної форми власності з кадастровим номером 6825285400:05:002:0123 передана у комунальну власність територіальної громади села Кутківці Чемеровецького району в особі Кутковецької сільської ради.
Суд також звертає увагу відповідача, що юридична конструкція частини дев`ятої статті 118 Земельного кодексу України передбачає імперативне затвердження проекту землеустрою у разі його належного попереднього погодження в порядку статті 186-1 Земельного кодексу України.
Підстави щодо відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність визначено Земельним кодексом України виключно як підстави для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою (частина сьома статті 118 Земельного кодексу України) або для надання відмови у його погодженні (частина шоста статті 186-1 Земельного кодексу України).
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про відсутність у відповідача правових підстав для прийняття рішення про відмову позивачу у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.
Враховуючи вищевикладене суд вважає за необхідне визнати протиправним та скасувати рішення тридцять третьої сесії Кутковецької сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області сьомого скликання від 07.07.2020 №9 про відмову у затверджені проекту землеустрою щодо відведення у власність ОСОБА_1 земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства загальною площею 2,0 га з кадастровим номером 6825285400:05:002:0123, розташованої за межами населених пунктів Кутковецької сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області, та у передачі у власність ОСОБА_1 зазначеної у проекті землеустрою земельної ділянки.
Щодо заявлених позовних вимог зобов`язального характеру, суд зазначає наступне.
Питання затвердження проекту землеустрою та передачі земельної ділянки у власність належать в контексті спірних правовідносин до виключних повноважень Кутковецької сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області.
Статтею 6 Конституції України визначено, що державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову.
Зобов`язання судом вчинити певні дії за відсутності відповідного волевиявлення органу є порушенням його виключної, передбаченої Конституцією України, компетенції на здійснення права власності від імені Українського народу та управління землями, яке підлягає захисту.
Суд не може вирішувати питання, віднесені до компетенції органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, зокрема, про затвердження проекту землеустрою з подальшою передачею земельних ділянок у власність, постійне користування, оренду, укладення чи поновлення договору оренди земельної ділянки, зміну цільового призначення землі тощо.
Позиція суду узгоджується із правовими висновками Великої Палати Верховного Суду, викладеними у постанові від 11 вересня 2018 року у справі №712/10864/16-а (провадження №11-518апп18), які відповідно до частини п`ятої статті 242 КАС України, статті 13 Закону №1402-VIII є обов`язковими для всіх суб`єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права та враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права.
Таким чином, заявлені позовні вимоги не можуть бути задоволені у спосіб, обраний позивачем.
Враховуючи наявність порушеного права та необхідність його судового захисту, застосовуючи механізм захисту порушеного права та його відновлення, керуючись повноваженнями, наданими частиною другою статті 9, частиною другою статті 245 КАС України, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та зобов`язати Кутковецьку сільську раду Чемеровецького району Хмельницької області на найближчому пленарному засіданні повторно розглянути проект землеустрою щодо відведення у власність ОСОБА_1 земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства загальною площею 2,0 га з кадастровим номером 6825285400:05:002:0123, розташованої за межами населених пунктів Кутковецької сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області та за результатами розгляду прийняти рішення відповідно норм Земельного кодексу України та з урахуванням висновків суду і встановлених обставин справи.
Здійснивши системний аналіз норм чинного законодавства та наявних у матеріалах справи доказів, суд зазначає, що рішення 33 сесії VII скликання Кутковецької сельської ради Чемеровецького району Хмельницької області від 07.07.2020 №9 прийняте з порушенням частини другої статті 19 Конституції України та не відповідає вимогам частини другої статті 2 КАС України.
У відповідності зі статтею 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір, водночас частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).
Враховуючи зазначене, оцінюючи у сукупності встановлені обставини та перевіривши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що наявні всі підстави для часткового задоволення адміністративного позову.
Відповідно до частин 1 та 3 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Кутковецької сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії задоволити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення 33 сесії VII скликання Кутковецької сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області від 07.07.2020 №9 щодо відмови ОСОБА_1 в затверджені проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення, з кадастровим номером - 6825285400:05:002:0123 площею 2,0 га з метою подальшої безоплатної передачі у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Кутковецької сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області.
Зобов`язати Кутковецьку сільську раду Чемеровецького району Хмельницької області на найближчому пленарному засіданні повторно розглянути проект землеустрою щодо відведення ОСОБА_1 земельної ділянки сільськогосподарського призначення, з кадастровим номером - 6825285400:05:002:0123 площею 2,0 га з метою подальшої безоплатної передачі у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Кутковецької сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області та за результатами розгляду прийняти рішення відповідно до норм Земельного кодексу України та з урахуванням висновків суду і встановлених обставин справи.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 840 (вісімсот сорок) грн 80 коп., за рахунок бюджетних асигнувань Кутковецької сільської ради Чемеровецького району Хмельницької області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Кутковецька сільська рада Чемеровецького району Хмельницької області (вул. Центральна 16,Кутківці,Чемеровецький район, Хмельницька область,31612 , код ЄДРПОУ - 04404119)
Головуючий суддя А.М. Ковальчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2020 |
Оприлюднено | 08.09.2022 |
Номер документу | 92114130 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ковальчук А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні