Рішення
від 01.10.2020 по справі 682/3063/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 682/3063/18

РІШЕННЯ

іменем України

01 жовтня 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Гнап Д.Д.

за участю:секретаря судового засідання Жуковської І.С. позивача ОСОБА_1 представника відповідача Самчук О.Л. представника третьої особи Кедрун А.М. розглянув адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Улашанівської сільської ради Славутського району Хмельницької області , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Славутська міська рада про визнання протиправними та скасування рішень.

І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН

ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Улашанівської сільської ради Славутського району Хмельницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Славутська міська рада, в якій, з урахуванням збільшення позовних вимог, просить суд:

- скасувати рішення 14-ої сесії Цвітоської сільської ради VII скликання №4 від 04.11.2016 про визнання таким, що втратило чинність як не реалізоване рішення 51-ої сесії VI скликання Цвітоської сільської ради №1 від 05.08.2015 "Про добровільне об`єднання територіальних громад";

- скасувати рішення 27-ої сесії Цвітоської сільської ради VII скликання №1 від 06.11.2017, яким схвалено проект рішення сільської ради "Про добровільне об`єднання територіальних громад" про об`єднання сіл Цвітоха, Кам`янка, Ташки Цвітоської сільської ради в Улашанівську сільську об`єднану територіальну громаду;

- скасувати рішення 32-ої сесії Цвітоської сільської ради VII скликання №1 від 15.05.2018 "Про добровільне об`єднання територіальних громад", яким вирішено об`єднатися з Улашанівською сільською територіальною громадою села Улашанівка Славутського району в Улашанівську сільську об`єднань територіальну громаду з адміністративним центром в с.Улашанівка.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Цвітоська сільська рада зобов`язана виконувати волю громади та діяти виключно в інтересах своєї громади, в тому числі і в питанні добровільного об`єднання територіальних громад. Наголошує, що він та жителі села не знали про громадські обговорення щодо об`єднання Цвітоської сільської ради з Улашанівською сільською радою, а рішення сесії було прийнято на підставі сфальсифікованого підробленого протоколу проведення громадського обговорення.

Позивач вважає оскаржувані рішення Цвітоської сільської ради незаконними, прийнятими з грубим порушенням вимог чинного законодавства, такими, що порушують права територіальної громади сіл Цвітоської сільської ради, членом якої є позивач, а тому звернувся з даним позовом до суду.

В судовому засіданні позивач позов підтримав, просив його задовольнити з підстав, зазначених у позові та відповіді на відзив.

У відзиві на позов представник відповідача вказує, що Цвітоською сільською радою неодноразово проводилися громадські слухання, за результатами яких жителі сіл вирішили підтримати ініціативу Улашанівської сільської ради про добровільне об`єднання громад з центром у с.Улашанівка.

В судовому засіданні представник відповідача просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

12.05.2020 від Славутської міської ради надійшло пояснення, в якому остання вказує, що не заперечувала проти об`єднання з Цвітоською сільською радою відповідно до рішення 51-ої сесії VI скликання Цвітоської сільської ради №1 від 05.08.2015 "Про добровільне об`єднання територіальних громад". Вказує, що відповідачем протиправно визнано вищевказане рішення таким, що втратило чинність, оскільки жодним законом не передбачено право відповідної ради скасовувати своє попереднє рішення про добровільне об`єднання як нереалізоване.

ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою від 12.02.2020 справу прийнято до провадження. Вирішено розглянути її за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 11.03.2020.

З метою недопущення розповсюдження коронавірусу COVID - 19 підготовче судове засідання відкладено на 25.03.2020, 22.04.2020.

Ухвалою від 22.04.2020 прийнято до розгляду збільшені позовні вимоги. Підготовче судове засідання відкладено. Залучено у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Славутську міську раду.

09.07.2020 підготовче судове засідання відкладено на 03.09.2020.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 03.09.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 23.09.2020.

В судовому засіданні оголошено перерву до 01.10.2020.

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Відповідно до рішення 51-ї сесії Цвітоської сільради VІ скликання від 05 серпня 2015 року № 1 Про добровільне об`єднання територіальних громад вирішено об`єднатися з Славутською міською територіальною громадою у Славутську міську об`єднану територіальну громаду.

Відповідно до рішення 14-ої сесії Цвітоської сільської ради VІІ скликання від 04 листопада 2016 року вирішено: провівши громадські слухання у населених пунктах Цвітоської сільради щодо питання включення сільради до Славутської міської об`єднаної територіальної громади згідно з перспективним планом об`єднаних територіальних громад Хмельницької області, враховуючи пропозиції мешканців населених пунктів сільської ради щодо виходу зі складу Славутської міської об`єднаної територіальної громади, а також факт непроведення до цього часу виборів до Славутської міської об`єднаної територіальної громади, - визнати таким, що втратило чинність рішення 51-ї сесії VІ скликання Цвітоської сільради від 05 серпня 2015 року № 1 Про добровільне об`єднання територіальних громад як нереалізоване.

Рішенням 23-ої сесії Цвітоської сільської ради VІІ скликання від 03 серпня 2017 року вирішено: провести вивчення пропозиції Улашанівської сільської ради про добровільне об`єднання територіальних громад та подати відповідні пропозиції; провести громадське обговорення щодо можливого добровільного об`єднання територіальних громад протягом 30 днів з дня прийняття цього рішення; включити до порядку денного чергової сесії сільської ради питання про добровільне об`єднання територіальних громад, у тому числі, сіл Цвітоха, Кам`янка, Ташки Цвітоської сільради в Улашанівську сільську об`єднану територіальну громаду з центром у с. Улашанівка.

Відповідно до протоколу громадських обговорень від 20 вересня 2017 року в с. Ташки Цвітоської сільради, пропозицію Улашанівської сільської ради про добровільне об`єднання територіальних громад підтримало 10 осіб із 12 присутніх, з них з правом голосу - 10.

Відповідно до протоколу громадських обговорень від 24 вересня 2017 року в с. Кам`янка Цвітоської сільради, пропозицію Улашанівської сільської ради про добровільне об`єднання територіальних громад підтримало 15 осіб із 16 присутніх, з них з правом голосу - 15.

Відповідно до протоколу громадських обговорень від 24 вересня 2017 року в с. Цвітоха Цвітоської сільради, пропозицію Улашанівської сільської ради про добровільне об`єднання територіальних громад підтримало 15 осіб із 30 присутніх, з них з правом голосу- 27, утрималися - 12.

Рішенням 25-ої сесії Цвітоської сільської ради VІІ скликання від 26 вересня 2017 року № 1 надано згоду на добровільне об`єднання територіальних громад сіл Цвітоха, Кам`янка, Ташки Цвітоської сільської ради в Улашанівську сільську об`єднану територіальну громаду з центром у селі Улашанівка за умови: збереження та постійної матеріальної підтримки Цвітоського навчально-виховного об`єднання дошкільний навчальний заклад, середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, школа мистецтв , фельдшерсько-акушерського пункту с. Цвітоха, фельдшерсько-акушерського пункту с. Кам`янка, фельдшерсько-акушерського пункту с. Ташки, сільського клубу с. Кам`янка, сільського клубу с. Ташки, сільської бібліотеки с. Цвітоха, сільської бібліотеки с. Кам`янка.

Рішенням 27-ої сесії Цвітоської сільської ради VІІ скликання від 06 листопада 2017 року № 1 схвалено проект рішення сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громад про об`єднання сіл Цвітоха, Кам`янка, Ташки Цвітоської сільської ради в Улашанівську сільську об`єднану територіальну громаду. Доручено Улашанівському сільському голові звернутися з поданням до Хмельницької обласної державної адміністрації про утворення Улашанівської сільської об`єднаної територіальної громади. Затверджено План організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

Розпорядженням Хмельницької обласної державної адміністрації від 29 березня 2018 року № 337/2018-р Про затвердження висновку на відповідність проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України , затверджено висновок на відповідність Конституції та законам України проектів рішень Бачманівської, Волицької, Жуківської, Іванівської, Марачівської, Миньковецької, Ногачівської, Улашанівської, Цвітоської сільських рад Славутського району Про добровільне об`єднання територіальних громад щодо добровільного об`єднання територіальних громад сіл Бачманівка Бачманівської, Волиця, Губельці Волицької, Жуків Жуківської, Іванівка, Пузирки Іванівської, Марачівка Марачівської, Миньківці, Романіни, Шевченко Миньковецької, Ногачівка, Дятилівка Ногачівської, Улашанівка, Вачів, Перемишель Улашанівської, Цвітоха, Кам`янка, Ташки Цвітоської сільських рад Славутського району в Улашанівську об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селі Улашанівка Славутського району.

Рішенням 32-ої сесії Цвітоської сільської ради VІІ скликання від 15 травня 2018 року № 1 Про добровільне об`єднання територіальних громад , ураховуючи висновок Хмельницької обласної державної адміністрації, затверджений розпорядженням голови Хмельницької обласної державної адміністрації від 29 березня 2018 року № 337/2018-р, вирішено об`єднатися з Улашанівською сільською територіальною громадою села Улашанівка Славутського району Хмельницької області в Улашанівську сільську об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селі Улашанівка.

Постановою Центральної виборчої комісії від 12 жовтня 2018 року № 156 призначено на 23 грудня 2018 року перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об`єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, у тому числі Улашанівської сільської об`єднаної територіальної громади.

Вважаючи протиправними спірні рішення відповідача, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.

IV. ОЦІНКА СУДУ

В силу частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наведені положення Основного Закону кореспондують з приписами Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні (далі - Закон № 280/97-ВР), згідно з частиною третьою статті 24 якого органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Досліджуючи правомірність рішення 14-ої сесії Цвітоської сільської ради від 04.11.2016 про визнання таким, що втратило чинність як не реалізоване рішення п`ятдесят першої сесії VІ скликання Цвітоської сільської ради №1 від 05.08.2015 "Про добровільне об`єднання територіальних громад" суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Відповідно до пункту 13 статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування" пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян.

Відповідно до частини 1 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Частиною 10 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в України" встановлено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Конституційним Судом України в рішенні № 7-рп/2009 від 16.04.2009 року у справі № 1-9/2009 за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) зазначено, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності суспільних відносин" між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення.

Відтак, компетенція органів місцевого самоврядування на скасування, внесення змін до попередніх рішень обмежена у разі виникнення правовідносин, пов`язаних з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законів інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення.

Рішення 14-ої сесії Цвітоської сільської ради від 04.11.2016 про визнання таким, що втратило чинність як не реалізоване рішення п`ятдесят першої сесії VІ скликання Цвітоської сільської ради №1 від 05.08.2015 "Про добровільне об`єднання територіальних громад" є ненормативним (індивідуальним) правовим актом, тобто виникло з правовідносини, пов`язані з реалізацією членів територіальної громади. У випадку, якщо порушуються права територіальних громад, то будь-який з членів таких громад має право оскаржити відповідну дію чи рішення суб`єкта владних повноважень у суді, оскільки порушення прав місцевого самоврядування неминуче призводить до порушення прав кожного жителя відповідного муніципального утворення. Тобто, в даному випадку порушені суб`єктивні права ОСОБА_1 , і він заперечує проти їх зміни чи припинення.

Вказане означає, що рішення 14-ої сесії Цвітоської сільської ради від 04.11.2016 про визнання таким, що втратило чинність як не реалізоване рішення п`ятдесят першої сесії VІ скликання Цвітоської сільської ради №1 від 05.08.2015 "Про добровільне об`єднання територіальних громад" могло бути скасовано лише у судовому порядку, а тому Цвітоська сільська рада не мала повноважень на визнання його таким, що втратило чинність.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 23.01.2018 по справі № 1620/992/12 (К/9901/1934/18), а відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Враховуючи вищевикладене суд вважає, що позовні вимоги позивача про скасування рішення 14-ої сесії Цвітоської сільської ради від 04.11.2016 про визнання таким, що втратило чинність як не реалізоване рішення п`ятдесят першої сесії VІ скликання Цвітоської сільської ради №1 від 05.08.2015 "Про добровільне об`єднання територіальних громад" слід задовольнити.

Разом з тим, відповідно до частини першої статті 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Згідно з статтею 2 Закону № 280/97-ВР місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

За статтею 146 Конституції України, інші питання організації місцевого самоврядування, формування, діяльності та відповідальності органів місцевого самоврядування визначаються законом.

Відповідно до статті 6 Закону № 280/97-ВР первинним суб`єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста.

Територіальні громади в порядку, встановленому законом, можуть об`єднуватися в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду, утворювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно сільського, селищного, міського голову.

Територіальні громади села, селища, міста, що добровільно об`єдналися в одну територіальну громаду, можуть вийти із складу об`єднаної територіальної громади в порядку, визначеному законом.

Відносини, що виникають у процесі добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, а також добровільного приєднання до об`єднаних територіальних громад врегульовані Законом України від 05 лютого 2015 року № 157-VIII Про добровільне об`єднання територіальних громад (далі - Закон № 157-VIII; тут і далі - у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до статті 2 Закону № 157-VIII добровільне об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких принципів: 1) конституційності та законності; 2) добровільності; 3) економічної ефективності; 4) державної підтримки; 5) повсюдності місцевого самоврядування; 6) прозорості та відкритості; 7) відповідальності.

Згідно з статтею 3 вказаного Закону, суб`єктами добровільного об`єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст. Об`єднана територіальна громада, адміністративним центром якої визначено місто, є міською територіальною громадою, центром якої визначено селище, - селищною, центром якої визначено село, - сільською.

Відповідно до статті 5 Закону № 157-VIII ініціаторами добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст можуть бути: 1) сільський, селищний, міський голова; 2) не менш як третина депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради; 3) члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи; 4) органи самоорганізації населення відповідної території (за умови представлення ними інтересів не менш як третини членів відповідної територіальної громади).

Пропозиція щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад повинна, зокрема, містити: 1) перелік територіальних громад, що об`єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів; 2) визначення адміністративного центру об`єднаної територіальної громади та її найменування.

Сільський, селищний, міський голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи.

На виконання зазначених норм сільським головою забезпечено вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад та направлено звернення до депутатів та громади Цвітоської сільської ради від 15.09.2016 №363 щодо приєднання Цвітоської сільської ради до Улашанівської сільської ради.

Порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, визначається сільською, селищною, міською радою.

Відповідно до Порядку проведення громадських обговорень з питань добровільного об`єднання територіальних громад, затверджених рішенням ХХІІІ сесії Цвітоської сільської ради № 23 від 03.08.2017, цей порядок визначає механізм проведення громадського обговорення та основні вимоги до його організації.

Пунктом 3 зазначеного Порядку встановлено, що організатори громадського обговорення самостійно визначають форми його проведення, виходячи з необхідності залучення якомога більшої кількості заінтересованих учасників та власних організаційних можливостей.

Відповідно до пункту 4 Порядку забезпечення участі у громадських обговореннях цільових груп та всіх потенційно зацікавлених сторін можна досягти шляхом інформування їх у будь-який доступний спосіб, зокрема, за допомогою розміщення оголошень.

Судом встановлено, що Цвітоською сільською радою було повідомлено про громадські слухання 24.09.2017 в приміщенні школи с. Цвітоха, шляхом розміщення оголошень на території с. Цвітоха.

24.09.2017 в школі с. Цвітоха проведені громадські слухання, на яких здійснено обговорення ініціативи Улашанівської сільської ради про добровільне об`єднання територіальних громад. За результатами громадських слухань жителі села вирішили підтримати ініціативу Улашанівської сільської ради про добровільне об`єднання громад з центром в с. Улашанівка.

Факт зібрання та проведення обговорення не заперечується сторонами.

Зазначене також підтвердили в судовому засіданні допитані в якості свідків ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , які пояснили, що у селі Цвітоха були розвішані оголошення про проведення громадських слухань 24.09.2017, які відбулися в приміщенні школи. Вказали, що реєстрація учасників громадських слухань не відбувалася. Учасниками громадських слухань підтримано ініціативу Улашанівської сільської ради про добровільне об`єднання громад з центром в с. Улашанівка.

Суд відхиляє посилання позивача на недотримання процедури проведення громадського обговорення через неопублікування повідомлення в засобах масової інформації та нездійснення реєстрації учасників громадського обговорення, оскільки Порядком проведення громадських обговорень з питань добровільного об`єднання територіальних громад не встановлено такого обов`язку для відповідача.

Положеннями статті 6 Закону № 157-VIII передбачено, що сільський, селищний, міський голова після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад надсилає пропозицію про таке об`єднання сільському, селищному, міському голові суміжної територіальної громади.

У разі прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад сільський, селищний, міський голова, який ініціював об`єднання, приймає рішення про утворення спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад та інформує про це Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідні обласну раду, обласну державну адміністрацію. Спільна робоча група формується з однакової кількості представників від кожної територіальної громади, що об`єднується. Утворення спільної робочої групи є початком процедури добровільного об`єднання територіальних громад. Спільна робоча група готує проекти відповідних рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

Порядок підготовки рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад визначається статтею 7 Закону № 157-VIII.

Згідно з частиною другою цієї статті, сільські, селищні, міські голови забезпечують протягом 60 днів проведення обов`язкового громадського обговорення (громадські слухання, збори громадян, інші форми консультацій з громадськістю) підготовлених спільною робочою групою проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад, за результатами якого сільські, селищні, міські голови вносять питання про його схвалення на розгляд сільських, селищних, міських рад.

Питання про схвалення проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад розглядається сільськими, селищними, міськими радами протягом 30 днів з дня його внесення на їх розгляд та з врахуванням результатів громадського обговорення.

Схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад у п`ятиденний строк подаються Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України.

Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад готує відповідний висновок, що затверджується постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації.

У разі відповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України сільські, селищні, міські ради приймають рішення про добровільне об`єднання територіальних громад або про проведення місцевого референдуму щодо підтримки об`єднання територіальних громад.

У разі встановлення невідповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація повертає його на доопрацювання у порядку, встановленому цим Законом.

З системного аналізу наведених норм права слідує висновок, що сільський, селищний, міський голова забезпечує вивчення пропозиції щодо добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. У разі прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад, питання про схвалення проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад розглядається сільськими, селищними, міськими радами протягом 30 днів з дня його внесення на їх розгляд та з врахуванням результатів громадського обговорення. При цьому, термін громадське обговорення конкретизується як громадські слухання, збори громадян, інші форми консультацій з громадськістю.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що відповідачем було дотримано процедуру прийняття рішення 27-ої сесії Цвітоської сільради VІІ скликання від 06 листопада 2017 року № 1 Про схвалення проекту рішення Про добровільне об`єднання територіальних громад , інших підстав для скасування спірного рішення немає, а тому в задоволенні позову в цій частині слід відмовити.

Щодо позовної вимоги про скасування рішення 32-ої сесії Цвітоської сільської ради VII скликання №1 від 15.05.2017 "Про добровільне об`єднання територіальних громад", яким вирішено об`єднатися з Улашанівською сільською територіальною громадою села Улашанівка Славутського району в Улашанівську сільську об`єднань територіальну громаду з адміністративним центром в с.Улашанівка, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 3 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" суб`єктами добровільного об`єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст.

Судом встановлено, що Цвітоська сільська рада межує з сільськими радами, що обєдналися в Улашанівську сільську обєднану територіальну громаду, зокрема, з територією Улашанівської сільської ради та колишньої Миньковецької сільської ради.

Тому, доводи позивача щодо відсутності суміжності територіальних громад Цвітоської сільської ради та Улашанівської сільської ради є безпідставними.

Інших підстав для визнання протиправним та скасування рішення під час розгляду справи не встановлено.

Враховуючи викладене, в задоволенні позовних вимог в цій частині слід відмовити.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до частини 1 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.

Оскільки відповідно до вимог статті 5 Закону України "Про судовий збір" позивач звільнений від сплати судового збору та не сплачував його, розподіл судових витрат, відповідно до статті 139 КАС України не здійснюється.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов ОСОБА_1 задовольнити частково.

Скасувати рішення 14-ої сесії Цвітоської сільської ради VII скликання №4 від 04.11.2016 про визнання таким, що втратило чинність як не реалізоване рішення 51-ої сесії VI скликання Цвітоської сільської ради №1 від 05.08.2015 "Про добровільне об`єднання територіальних громад".

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 09 жовтня 2020 року

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Улашанівська сільська рада Славутського району Хмельницької області (вул. Перемоги, 4,Улашанівка,Славутський район, Хмельницька область,30070 , код ЄДРПОУ - 04405064) Третя особа:Славутська міська рада (вул. Соборності, 7, Славута, Славутський район, Хмельницька область, 30000) , код ЄДРПОУ - 21320045))

Головуючий суддя Д.Д. Гнап

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2020
Оприлюднено12.10.2020
Номер документу92114151
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —682/3063/18

Постанова від 17.03.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 22.02.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 04.02.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Рішення від 01.10.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

Ухвала від 03.09.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

Ухвала від 22.04.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

Ухвала від 12.02.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

Постанова від 22.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Соколов В.М.

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Соколов В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні