Постанова
від 07.10.2020 по справі 280/6210/19
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

07 жовтня 2020 року м. Дніпросправа № 280/6210/19

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Щербака А.А. (доповідач),

суддів: Баранник Н.П., Малиш Н.І.,

за участю секретаря судового засідання Яковенко О.М.

розглянувши в м. Дніпро у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 11 березня 2020 року (суддя Бойченко Ю.П.) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю МЕГАРОН ЛЮКС до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

ТОВ МЕГАРОН ЛЮКС звернулось з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 11 березня 2020 року позов задоволено.

Суд вирішив визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.10.2019 №1309950/41513628, від 18.10.2019 №1309954/41513628, від 24.10.2019 №1314503/41513628, від 24.10.2019 №1314497/41513628, від 24.10.2019 №1314499/41513628, від 07.11.2019 №1324227/41513628, від 07.11.2019 №1324206/41513628, від 26.11.2019 №1337938/41513628, від 26.11.2019 №1337940/41513628, від 26.11.2019 №1337862/41513628, від 28.11.2019 №1340213/41513628.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені Товариством з обмеженою відповідальністю МЕГАРОН ЛЮКС (69041, м. Запоріжжя, вул. Сергія Синенка, 63-А; код ЄДРПОУ 41513628) податкові накладні: від 03.09.2019 №1, від 18.09.2019 №6, від 19.09.2019 №2, від 20.09.2019 №3, від 26.09.2019 №5, від 07.10.2019 №3, від 10.10.2019 №4, від 23.10.2019 №1, від 26.10.2019 №2, від 31.10.2019 №5, від 01.11.2019 №1 датою їх подання до реєстрації.

Головним управлінням ДПС України в Запорізькій області подана апеляційна скарга, просить рішення суду першої інстанції скасувати, в задоволенні позову відмовити.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права, не враховано те, що суд не врахував, що п. 13,14 Постанови КМУ №117 містять універсальний перелік документів, які не залежно від критеріїв ризиковості та виду господарської діяльності подаються на розгляд комісії.

Представник Головного управління ДПС у Запорізькій області апеляційну скаргу підтримав.

Представник позивача проти задоволення апеляційної скарги заперечував.

Колегія суддів доходить висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Як було встановлено судом першої інстанції, для здійснення господарської діяльності позивачем укладено з ТОВ ТАУЕР СІЧ договір оренди №79/ТС/03-18 від 19.03.2018, предметом якого є приміщення №304 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сергія Синенка, 63-А, загальною площею 18 м2, розташоване на 3-му поверсі будівлі.

Крім того, на підставі договору №0109/2018 від 01.09.2018 позивач орендує у ТОВ СОНЯЧНЕ НАСІННЯ ПЛЮС нежитлове приміщення, а саме: частину складу, площею 1400 кв. м, що знаходиться за адресою: 70600, Запорізька область, Пологівський район, м. Пологи, вул. Чкалова, 36г.

02 липня 2018 року ПП ВЕЛИКОБАГАЧАНСЬКИЙ КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД (Покупець) уклало з позивачем (Постачальник) договір поставки № 02/07-18, за умовами якого Позивачем здійснюється поставка сільськогосподарської продукції та добрив в кількості і за ціною згідно додаткових угод.

03 вересня 2019 року між сторонами укладена додаткова угода № 3, згідно з якою Позивач повинен був здійснити поставку наведеної в ній сільськогосподарської продукції на суму 2 095 649,33 грн. до 30 вересня 2019 р., оплату за яку повинна була бути здійснена до 30 листопада 2019 року. Сторони 27 листопада 2019 року уклали додаткову угоду, якою строк оплати визначили до 30 грудня 2019 року.

На виконання умов договору, Позивач здійснив 03 вересня 2019 року поставку, а покупець прийняв зазначений товар вартістю 2 095 649,33 грн., що підтверджується видатковою накладною №РН-0000172, а також товарно-транспортною накладною № 025688 від 03.09.2019. Транспортування товару було здійснене позивачем, безпосередньо водієм ОСОБА_1 , з яким у позивачем укладений договір № 01/п від 01.02.2019, і на підставі цього договору та наданих послуг сторонами підписаний акт від 07.10.2019.

В свою чергу, зазначений товар позивачем був придбаний в рамках взаємовідносин з ТОВ Ювента 2010 (договір поставки товару № 01/0204 від 02.04.2019; специфікації № 01/060519 від 06.05.2019, № 01/070519 від 07.05.2019; договір поставки від 07.05.2018; специфікація № 01/1405 від 14.05.2018; видаткові накладні № РН-30106 від 06.12.2018, № РН-30108 від 10.12.2018, № РН-0000023 від 20.03.2019, № РН-0000033 від 29.03.2019, № РН-0000038 від 12.04.2019, № РН-0000039 від 15.04.2019, № РН-0000041 від 19.04.2019; товарно-транспортні накладні №001002 від 06.12.2018, №001005 від 10.12.2018, №001020 від 20.03.2019, №001024 від 29.03.2019, №001050 від 12.04.2019, №001051 від 15.04.2019, №001059 від 19.04.2019; платіжні доручення № 293 від 18.12.2018, № 294 від 19.12.2018, № 2 від 25.04.2019, № 7 від 26.04.2019, № 10 від 02.05.2019, № 14 від 06.05.2019, № 25 від 13.05.2019, № 51 від 20.03.2019, № 52 від 28.05.2019, № 54 від 21.03.2019, № 85 від 03.04.2019, № 100 від 11.04.2019, № 107 від 15.04.2019, № 108 від 15.04.2019, № 109 від 16.04.2019, № 110 від 17.04.2019).

Транспортування придбаного позивачем товару було здійснене, як вбачається з товарно-транспортних накладних, експедиторами ОСОБА_1 на підставі договору № 01/п від 01.02.2019, актів від 31.03.2019, від 30.04.2019, від 31.05.2019 та ОСОБА_2 на підставі договору № 04/п від 11.03.2019, актів від 31.03.2019, від 30.04.2019, від 31.05.2019.

За фактом поставки позивачем була складена податкова накладна № 1 від 03.09.2019 на суму 2 095 649,33 грн., яка 12 вересня 2019 року направлена до єдиного вікна подання електронної звітності ДПС України, засобами телекомунікаційного зв`язку з метою її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з квитанцією від 13.09.2019, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена. В якості підстави для зупинення реєстрації податкових накладних відповідачем вказано: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 1005 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 2.1. п.2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН .

Повідомленням № 2 від 10.10.2019 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація, якої зупинена, позивачем були надані пояснення та скановані копії вищенаведених первинних документів на підтвердження господарської операції.

Проте, комісією ДПС прийнято рішення № 1309950/41513628 від 18.10.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 03.09.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме:

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження. розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт. послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні та зазначено (документі» , які не надано необхідно підкреслити).

Додатково зазначено: відсутні первинні документи щодо навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи).

02 липня 2018 року ПП ВЕЛИКОБАГАЧАНСЬКИЙ КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД (Покупець) уклало з позивачем (Постачальник) договір поставки № 02/07-18, за умовами якого позивачем здійснюється поставка сільськогосподарської продукції та добрив, згідно з додатковими угодами.

17 вересня 2019 року між сторонами укладена додаткова угода № 4, згідно з якою позивач повинен був здійснити поставку наведеної в ній сільськогосподарської продукції на суму 3 520 208,16 грн. до 30 вересня 2019 року, оплату за яку повинна була бути здійснена до 30 грудня 2019 року.

На виконання умов договору, позивач здійснив 18 вересня 2019 року поставку, а покупець прийняв зазначений товар вартістю 3 520 208,16 грн., що підтверджується видатковою накладною №РН-0000177, а також товарно-транспортною накладною № 025801 від 18.09.2019.

В свою чергу, зазначений товар Позивач придбав в рамках взаємовідносин з:

- ТОВ Агроресурс-А (договір поставки № 3418/19/ДННМ від 12.04.2019, специфікація № 1 від 12.04.2019; видаткова накладна №/04/00681 від 12.04.2019, товарно-транспортна накладна №АА00000955 від 12.04.2019, рахунок-фактура № 2450 від 12.04.2019; платіжні доручення № 103 від 12.04.2019, № 104 від 12.04.2019);

- ТОВ Ювента 2010 (договір поставки товару №01/0204 від 02.04.2019; специфікації № 01/060519 від 06.05.2019, № 01/070519 від 07.05.2019, № 01/300519 від 30.05.2019; договір поставки товару від 07.05.2018; специфікація № 01/1405 від 14.05.2018; договір поставки товару № 01/010719 від 01.07.2019; специфікація № 01/010719 від 01.07.2019; видаткові накладні № РН-0000040 від 25.04.2019, № РН-0000048 від 26.04.2019, № РН-0000049 від 26.04.2019, № РН-0000051 від 26.04.2019, № РН-0000053 від 06.05.2019, № РН-0000054 від 07.05.2019, № РН-0000055 від 07.05.2019, № РН-0000056 від 30.05.2019, № РН-0000057 від 30.05.2019, № РН-0000064 від 01.07.2019, № РН-0000065 від 02.07.2019; товарно-транспортні накладні №001059 від 19.04.2019, №001070 від 25.04.2019, №001071 від 26.04.2019, №001074 від 06.05.2019, № 001075 від 07.05.2019, №001081 від 30.05.2019, № 01083 від 01.07.2019, № 001085 від 02.07.2019, платіжні доручення № 185 від 16.08.2019, № 200 від 23.08.2019, № 150 від 22.07.2019, № 153 від 23.07.2019, № 130 від 09.07.2019, № 141 від 16.07.2019).

Транспортування придбаного позивачем товару було здійснене, як вбачається з товарно-транспортних накладних, експедиторами ОСОБА_1 на підставі договору № 01/п від 01.02.2019, актів від 30.04.2019, від 31.05.2019, від 31.07.2019 та ОСОБА_2 на підставі договору № 04/п від 11.03.2019, актів від 31.05.2019, від 31.07.2019.

09 жовтня 2019 року ТОВ МЕГАРОН ЛЮКС направило до єдиного вікна подання електронної звітності ДПС України, засобами телекомунікаційного зв`язку, податкову накладну № 6 від 18.09.2019 на суму 3 520 208,16 грн. по взаємовідносинах із ПП ВЕЛИКОБАГАЧАНСЬКИЙ КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД , з метою її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з квитанцією від 10.10.2019, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена. В якості підстави для зупинення реєстрації податкових накладних відповідачем вказано: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту І Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН .

Повідомленням № 1 від 10.10.2019 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація, якої зупинена, позивачем були надані пояснення та скановані копії вищенаведених первинних документів на підтвердження господарської операції.

Комісією ДПС прийнято рішення № 1309954/41513628 від 18.10.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 18.09.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме:

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси. акти приймання-передачі товарів (робіт. послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні та зазначено (документи, які не надано необхідно підкреслити).

Додатково зазначено: відсутні первинні документи щодо навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи).

18 квітня 2018 року позивач в якості продавця і ТОВ МАЛИНОВКА в якості покупця уклали договір № 9959а купівлі-продажу, за умовами якого позивач повинен був здійснити поставку шроту соняшникового за ціною і в обсягах згідно з додатковими угодами.

18 вересня 2019 року сторони уклали між собою додаткову угоду № 10 до вказаного договору, за умовами якої позивач повинен був здійснити поставку товару в обсязі 40 тон (+-15%) з розрахунку 4 750,00 грн за тону (без ПДВ), а всього за 228 000,00 грн. з ПДВ. У п. 4 додаткової угоди визначено, що оплата здійснюється наступним чином: 80% наступного робочого дня після поставки товару і 20% після реєстрації податкової накладної.

На виконання умов договору, позивач здійснив 19 вересня 2019 року поставку, а покупець прийняв товар в обсязі 25,160 тон, вартістю 143 412,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №РН-0000173 та рахунком-фактурою №СФ-0000124. Перевезення товару було здійснене перевізником ТОВ МК АГРОТРАНС , з яким укладений договір про перевезення вантажів автомобільним транспортом № 18/09-1 від 18.09.2019, що підтверджується також копіями акту надання послуг № 191 від 19.09.2019, товарно-транспортної накладної № 003351 від 18.09.2019, рахунку на оплату № 135 від 19.09.2019, платіжного доручення № 229 від 26.09.2019.

Після здійсненої поставки товару, на виконання умов договору купівлі-продажу, позивач виставив покупцю рахунок-фактуру № СФ-0000124 від 19.09.2019 на суму 143 412,00 грн. В той же час, на підставі п. 4 додаткової угоди покупець частково сплатив за поставлений товар у розмірі 114 729,60 грн., що підтверджується випискою по рахунку.

В свою чергу, зазначений товар позивач придбав в рамках взаємовідносин з ТОВ ВІНСЕНТ КОМПАНІ (договір поставки № 1309/19-1 від 13.09.2019; видаткові накладні № РН-0000002 від 16.09.2019, № РН-0000003 від 16.09.2019, №РН-0000004 від 16.09.2019; рахунок-фактура № СФ-00000008 від 16.09.2019; товарно-транспортні накладні № 10 від 16.09.2019, № 11 від 16.09.2019, № 12 від 16.09.2019; платіжні доручення № 238 від 08.10.2019, № 243 від 11.10.2019, № 255 від 21.10.2019, № 256 від 23.10.2019, № 264 від 25.10.2019.

15 жовтня 2019 року ТОВ МЕГАРОН ЛЮКС направило до єдиного вікна подання електронної звітності ДПС України, засобами телекомунікаційного зв`язку, податкову накладну № 2 від 19.09.2019 на суму 143 412,00 грн. по взаємовідносинах із ТОВ МАЛИНОВКА , з метою її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з квитанцією від 15.10.2019, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена. В якості підстави для зупинення реєстрації податкових накладних відповідачем вказано: ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН .

Повідомленням № 4 від 18.10.2019 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація, якої зупинена, позивачем були надані пояснення та скановані копії вищевказаних первинних документів на підтвердження господарської операції.

Комісією ДПС прийнято рішення № 1314503/41513628 від 24.10.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 19.09.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме:

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції. складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси. акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні та зазначено (документи, які не надано необхідно підкреслити).

Додатково зазначено: відсутні складські документи (інвентаризаційні описи).

18 квітня 2018 року позивач в якості продавця і ТОВ МАЛИНОВКА в якості покупця уклали договір № 9959а купівлі-продажу, за умовами якого позивач повинен був здійснити поставку шроту соняшникового за ціною і в обсягах згідно з додатковими угодами.

18 вересня 2019 року сторони уклали між собою додаткову угоду № 10 до вказаного договору, за умовами якої позивач повинен був здійснити поставку товару в обсязі 40 тон (+-15%) з розрахунку 4 750,00 грн. за тону (без ПДВ), а всього за 228 000,00 грн. з ПДВ. У п. 4 додаткової угоди визначено, що оплата здійснюється наступним чином: 80% наступного робочого дня після поставки товару і 20% після реєстрації податкової накладної.

Після здійсненої поставки товару, на виконання умов договору купівлі-продажу, позивач виставив покупцю рахунок-фактуру № СФ-0000125 від 20.09.2019 па суму 133 038,00 грн. В той же час, на підставі п. 4 додаткової угоди покупець частково сплатив за поставлений товар у розмірі 106 430,40 грн., що підтверджується випискою по рахунку.

В свою чергу, зазначений товар позивач придбав в рамках взаємовідносин з ТОВ ВІНСЕНТ КОМПАНІ (договір поставки № 1309/19-1 від 13.09.2019; видаткові накладні № РН-0000002 від 16.09.2019, № РН-0000003 від 16.09.2019, №РН-0000004 від 16.09.2019; рахунок-фактура № СФ-00000008 від 16.09.2019; товарно-транспортні накладні № 10 від 16.09.2019, № 11 від 16.09.2019, № 12 від 16.09.2019; платіжні доручення № 238 від 08.10.2019, № 243 від 11.10.2019, № 255 від 21.10.2019, № 256 від 23.10.2019, № 264 від 25.10.2019.

За фактом поставки позивачем була складена податкова накладна № 3 від 20.09.2019 на суму 133 038,00 грн., яка 15 жовтня 2019 року направлена до єдиного вікна подання електронної звітності ДПС України, засобами телекомунікаційного зв`язку з метою її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з квитанцією від 15.10.2019, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена. В якості підстави для зупинення реєстрації податкових накладних відповідачем вказано: ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН .

Повідомленням № 5 від 18.10.2019 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація, якої зупинена, позивачем були надані пояснення та скановані копії вищенаведених первинних документів на підтвердження господарської операції.

Проте, комісією ДПС прийнято рішення № 1314497/41513628 від 24.10.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 20.09.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме:

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси. акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні та зазначено (документи, які не надано необхідно підкреслити).

Додатково зазначено: відсутні складські документи (інвентаризаційні описи).

16 квітня 2018 року позивач в якості продавця і ТОВ Агрофірма Агротіс в якості покупця уклали договір № 9946а купівлі-продажу, за умовами якого позивач повинен був здійснити поставку шроту соняшникового за ціною і в обсягах згідно з додатковими угодами.

25 вересня 2019 року сторони уклали між собою додаткову угоду № 15 до вказаного договору, за умовами якої позивач повинен був здійснити поставку товару в обсязі 40 тон (+-10%) з розрахунку 4 750,00 грн за тону (без ПДВ), а всього за 228 000,00 грн. з ПДВ. У п. 3 додаткової угоди визначено, що оплата здійснюється наступним чином: 80% наступного робочого дня після поставки товару і 20% після реєстрації податкової накладної.

На виконання умов договору, 26 вересня 2019 року позивач здійснив поставку, а покупець прийняв товар в обсязі 45,320 тон, вартістю 258 324,00 грн, що підтверджується видатковою накладною №РН-0000176. Перевезення товару було здійснене перевізником ТОВ Зернотранс , з яким укладений договір про надання послуг транспортного експедирування № 131118/1 від 13.11.2018, на підтвердження чого також надано копії акту надання послуг № 1428 від 26.09.2019, товарно-транспортної накладної № 031025 від 25.09.2019, калькуляції № 1428 від 26.09.2019, рахунку на оплату № 1428 від 26.09.2019, платіжного доручення № 232 від 30.09.2019.

Після здійсненої поставки товару, на виконання умов договору купівлі-продажу, позивач виставив покупцю рахунок-фактуру № СФ 0000127 від 26.09.2019 на суму 258 324,00 грн. В той же час, на підставі п. 3 додаткової угоди покупець частково сплатив за поставлений товар у розмірі 206 750,40 грн, що підтверджується випискою по рахунку.

В свою чергу, зазначений товар позивач придбав в рамках взаємовідносин з ТОВ ВІНСЕНТ КОМПАНІ (договір поставки № 1309/19-1 від 13.09.2019; видаткові накладні № РН-0000002 від 16.09.2019, № РН-0000003 від 16.09.2019, №РН-0000004 від 16.09.2019; рахунок-фактура № СФ-00000008 від 16.09.2019; товарно-транспортні накладні № 10 від 16.09.2019, № 11 від 16.09.2019, № 12 від 16.09.2019; платіжні доручення № 238 від 08.10.2019, № 243 від 11.10.2019, № 255 від 21.10.2019, № 256 від 23.10.2019, № 264 від 25.10.2019.

За фактом поставки позивачем була складена податкова накладна № 5 від 26.09.2019 на суму 258 324,00 грн., яка 15 жовтня 2019 року направлена до єдиного вікна подання електронної звітності ДПС України, засобами телекомунікаційного зв`язку з метою її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з квитанцією від 15.10.2019, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена. В якості підстави для зупинення реєстрації податкових накладних відповідачем вказано: ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН .

Повідомленням № 3 від 18.10.2019 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація, якої зупинена, позивачем були надані пояснення та скановані копії вищевказаних первинних документів на підтвердження господарської операції.

Комісією ДПС прийнято рішення № 1314499/41513628 від 24.10.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 26.09.2019 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме:

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування. навантаження. розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси. акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні та зазначено (документи, які не надано необхідно підкреслити).

Додатково зазначено: відсутні складські документи (інвентаризаційні описи).

02 липня 2018 року ПП ВЕЛИКОБАГАЧАНСЬКИЙ КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД (Покупець) уклало з позивачем (Постачальник) договір поставки № 02/07-18, за умовами якого позивачем здійснюється поставка сільськогосподарської продукції та добрив в кількості і за ціною згідно додаткових угод.

01 жовтня 2019 року між сторонами укладена додаткова угода № 5, згідно з якої позивач повинен був здійснити поставку наведеної в ній сільськогосподарської продукції на суму 1 502 179,28 грн. до 15 жовтня 2019 року, оплату за яку повинна була бути здійснена до 30 грудня 2019 року.

На виконання умов договору, 07 жовтня 2019 року позивач здійснив поставку, а покупець прийняв зазначений товар вартістю 207 540,00 грн, що підтверджується видатковою накладною №РН-0000180, а також товарно-транспортною накладною № 025815 від 07.10.2019. Транспортування товару було здійснене позивачем, експедитором ОСОБА_1 , з яким позивачем укладений договір № 01/п від 01.02.2019, і на підставі цього договору та наданих послуг сторонами підписаний акт від 07.10.2019.

В свою чергу, зазначений товар позивачем був придбаний в рамках взаємовідносин з ТОВ Хімпромгруп (договір поставки № 17 від 06.02.2019; видаткові накладні № 427 від 21.06.2019, № 429 від 21.06.2019; товарно-транспортна накладна №000150 від 21.06.2019; рахунок на оплату № 285 від 24.06.2019; платіжні доручення № 104 від 25.06.2019, № 115 від 27.06.2019, № 118 від 03.07.2019. Перевезення товару було здійснене за рахунок позивача, а саме експедитором ОСОБА_3 , з яким позивач уклав договір на транспортно-експедиторське обслуговування № 3/п від 11.03.2019.

28 жовтня 2019 року ТОВ МЕГАРОН ЛЮКС направило до єдиного вікна подання електронної звітності ДПС України, засобами телекомунікаційного зв`язку, податкову накладну № 3 від 07.10.2019 на суму 207 540,00 грн. по взаємовідносинах із ПП ВЕЛИКОБАГАЧАНСЬКИЙ КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД , з метою її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з квитанцією від 29.10.2019, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена. В якості підстави для зупинення реєстрації податкових накладних відповідачем вказано: ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту І Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН .

Повідомленням № 6 від 30.10.2019 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація, якої зупинена, позивачем були надані пояснення та скановані копії вищенаведених первинних документів на підтвердження господарської операції.

Комісією ДПС прийнято рішення № 1324227/41513628 від 07.11.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 07.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме:

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси. акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні та зазначено (документи, які не надано необхідно підкреслити).

Додатково зазначено: відсутні первинні документи щодо навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи).

02 липня 2018 року ПП ВЕЛИКОБАГАЧАНСЬКИЙ КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД (Покупець) уклало з позивачем (Постачальник) договір поставки № 02/07-18, за умовами якого позивачем здійснюється поставка сільськогосподарської продукції та добрив в кількості і за ціною згідно з додатковими угодами.

01 жовтня 2019 року між сторонами укладена додаткова угода № 5, згідно з якою позивач повинен був здійснити поставку наведеної в ній сільськогосподарської продукції на суму 1 502 179,28 грн. до 15 жовтня 2019 року, оплату за яку повинна була бути здійснена до 30 грудня 2019 року.

На виконання умов договору, 10 жовтня 2019 року позивач здійснив поставку, а покупець прийняв зазначений товар вартістю 1 294 639,28 грн, що підтверджується видатковою накладною №РН-0000181, а також товарно-транспортними накладними № 025817 від 10.10.2019, № 025818 від 10.10.2019, № 025819 від 10.10.2019; № 025820 від 10.10.2019. Транспортування товару було здійснене позивачем, безпосередньо експедиторами ОСОБА_2 (договір № 4/п від 11.03.2019, акт від 25.10.2019), ОСОБА_4 (договір № 2/п від 11.03.2019, акт від 25.10.2019), ОСОБА_1 (договір № 1/п від 01.02.2019, акт від 25.10.2019), ОСОБА_3 (договір № 3/п від 11.03.2019, акт від 25.10.2019).

В свою чергу, зазначений товар позивачем був придбаний в рамках взаємовідносин з ТОВ Хімпромгруп (договір поставки № 17 від 06.02.2019; видаткові накладні № 435 від 25.06.2019, № 436 від 01.07.2019, № 437 від 03.07.2019, № 438 від 04.07.2019, № 470 від 04.07.2019, № 439 від 05.07.2019, № 987 від 22.07.2019; товарно-транспортні накладні №000155 від 25.06.2019, №000157 від 01.07.2019, №000160 від 03.07.2019, №000162 від 04.07.2019, №000163 від 04.07.2019, №000165 від 05.07.2019, №000180 від 22.07.2019; рахунки на оплату № 302 від 03.07.2019, № 303 від 03.07.2019, № 304 від 04.07.2019, № 305 від 05.07.2019; платіжні доручення № 115 від 27.06.2019, № 118 від 03.07.2019, № 119 від 04.07.2019, № 120 від 04.07.2019, № 122 від 04.07.2019, № 123 від 04.07.2019, № 126 від 05.07.2019, № 134 від 12.07.2019, № 135 від 15.07.2019.

29 жовтня 2019 року ТОВ МЕГАРОН ЛЮКС направило до єдиного вікна подання електронної звітності ДПС України, засобами телекомунікаційного зв`язку, податкову накладну № 4 від 10.10.2019 на суму 1 294 639,28 грн. по взаємовідносинах із ПП ВЕЛИКОБАГАЧАНСЬКИЙ КОМБІКОРМОВИЙ ЗАВОД , з метою її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з квитанцією від 29.10.2019, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена. В якості підстави для зупинення реєстрації податкових накладних відповідачем вказано: «ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН» .

Повідомленням № 7 від 30.10.2019 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація, якої зупинена, позивачем були надані пояснення та скановані копії вищезазначених первинних документів на підтвердження господарської операції.

Проте, комісією ДПС прийнято рішення № 1324206/41513628 від 07.11.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 10.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме:

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, уберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси. акти приймання-передачі товарів (робіт. послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні та зазначено (документи, які не надано необхідно підкреслити).

Додатково зазначено: відсутні первинні документи щодо навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи).

16 квітня 2018 року позивач в якості продавця і ТОВ Агрофірма Агротіс в якості покупця уклали договір № 9946а купівлі-продажу, за умовами якого позивач повинен був здійснити поставку шроту соняшникового за ціною і в обсягах згідно з додатковими угодами.

22 жовтня 2019 року сторони уклали між собою додаткову угоду № 16 до вказаного договору, за умовами якої позивач повинен був здійснити поставку товару в обсязі 80 тон (+-10%) з розрахунку 4 000,00 грн. за тону (без ПДВ), а всього за 384 000,00 грн. з ПДВ. У п. 3 додаткової угоди визначено, що оплата здійснюється наступним чином: 80% наступного робочого дня після поставки товару і 20% після реєстрації податкової накладної.

На виконання умов договору, 23 жовтня 2019 року позивач здійснив поставку, а покупець прийняв товар в обсязі 45,860 тон, вартістю 220 128,00 грн, що підтверджується видатковою накладною №РН-0000178. Перевезення товару було здійснене перевізником ТОВ «Зернотранс» , з яким укладений договір про надання послуг транспортного експедирування № 131118/1 від 13.11.2018, на підтвердження чого також надано копії акту надання послуг № 1620 від 23.10.2019, товарно-транспортної накладної № 001250 від 23.10.2019, калькуляції № 1620 від 23.10.2019, рахунку на оплату № 1620 від 23.10.2019, платіжного доручення № 267 від 30.10.2019.

Після здійсненої поставки товару, на виконання умов договору купівлі-продажу, позивач виставив покупцю рахунок-фактуру № СФ-0000129 від 23.10.2019 на суму 220 128,00 грн. В той же час, на підставі п. 3 додаткової угоди покупець частково сплатив за поставлений товар у розмірі 176 102,40 грн, що підтверджується випискою по рахунку.

В свою чергу, зазначений товар позивач придбав в рамках взаємовідносин з ТОВ АМАРОК УКРАЇНИ (договір поставки № 3/19 від 23.10.2019, видаткова накладна № 4 від 23.10.2019, рахунок на оплату № 2 від 22.10.2019, товарно-транспортна накладна № 3 від 23.10.2019, платіжне доручення № 263 від 25.10.2019). Поставку цього товару на склад позивача було здійснено експедитором ОСОБА_5 на підставі договору № 04/п від 11.03.2019, про що складений акт від 12.11.2019.

За фактом поставки позивачем була складена податкова накладна № 1 від 23.10.2019 на суму 220 128,00 грн., яка 14 листопада 2019 року направлена до єдиного вікна подання електронної звітності ДПС України, засобами телекомунікаційного зв`язку з метою її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з квитанцією від 15.11.2019, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена. В якості підстави для зупинення реєстрації податкових накладних відповідачем вказано, що: ПН/РК відповідає вимогам підпункт)' 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН .

Повідомленням № 1 від 20.11.2019 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація, якої зупинена, позивачем були надані пояснення та скановані копії вищенаведених первинних документів на підтвердження господарської операції.

Комісією ДПС прийнято рішення № 1337938/41513628 від 26.11.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 23.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме:

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси. акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуваннями наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні та зазначено (документи, які не надано необхідно підкреслити).

Додатково зазначено: відсутні складські документи (інвентаризаційні описи).

16 квітня 2018 року позивач в якості продавця і ТОВ Агрофірма «Агротіс в якості покупця уклали договір № 9946а купівлі-продажу, за умовами якого позивач повинен був здійснити поставку шроту соняшникового за ціною і в обсягах згідно додаткових угод.

22 жовтня 2019 року сторони уклали між собою додаткову угоду № 16 до вказаного договору, за умовами якої позивач повинен був здійснити поставку товару в обсязі 80 тон (+-10%) з розрахунку 4 000,00 грн. за тону (без ПДВ), а всього за 384 000,00 грн. з ПДВ. У п. 3 додаткової угоди визначено, що оплата здійснюється наступним чином: 80% наступного робочого дня після поставки товару і 20% після реєстрації податкової накладної.

На виконання умов договору, 26 жовтня 2019 року позивач здійснив поставку, а покупець прийняв товар в обсязі 47,380 тон, вартістю 227 424,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №РН-0000179. Перевезення товару було здійснене перевізником ТОВ Зернотранс , з яким укладений договір про надання послуг транспортного експедирування № 131118/1 від 13.11.2018, на підтвердження чого також надано копії акту надання послуг № 1638 від 26.10.2019, товарно-транспортної накладної № 001252 від 25.10.2019, калькуляції № 1638 від 26.10.2019, рахунку на оплату № 1638 від 26.10.2019, платіжного доручення № 267 від 30.10.2019.

Після здійсненої поставки товару, на виконання умов договору купівлі-продажу, позивач виставив покупцю рахунок-фактуру № СФ-0000130 від 26.10.2019 на суму 227 424,00 грн. В той же час, на підставі п. 3 додаткової угоди покупець частково сплатив за поставлений товар у розмірі 181 939,20 грн., що підтверджується випискою по рахунку.

В свою чергу, зазначений товар позивач придбав в рамках взаємовідносин з ТОВ АМАРОК УКРАЇНИ (договір поставки № 3/19 від 23.10.2019, видаткова накладна № 6 від 25.10.2019; рахунок на оплату № 6 від 25.10.2019, товарно-транспортна накладна № 5 від 25.10.2019; платіжне доручення № 266 від 30.10.2019). Поставку цього товару на склад позивача було здійснено експедитором ОСОБА_5 на підставі договору № 04/п від 11.03.2019, про що складений акт від 12.11.2019.

За фактом поставки позивачем була складена податкова накладна № 2 від 26.10.2019 на суму 227 424,00 грн., яка 14 листопада 2019 року направлена до єдиного вікна подання електронної звітності ДПС України, засобами телекомунікаційного зв`язку з метою її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з квитанцією від 15.11.2019, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена. В якості підстави для зупинення реєстрації податкових накладних відповідачем вказано: ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН .

Повідомленням № 2 від 20.11.2019 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація, якої зупинена, позивачем були надані пояснення та скановані копії вищевикладених первинних документів на підтвердження господарської операції.

Комісією ДПС прийнято рішення № 1337940/41513628 від 26.11.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 26.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме:

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції. складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси. акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні та зазначено (документи, які не надано необхідно підкреслити).

Додатково зазначено: відсутні складські документи (інвентаризаційні описи).

18 квітня 2018 року позивач в якості продавця і ТОВ Малиновка в якості покупця уклали договір № 9959а купівлі-продажу, за умовами якого позивач повинен був здійснити поставку шроту соняшникового за ціною і в обсягах згідно додаткових угод.

30 жовтня 2019 року сторони уклали між собою додаткову угоду № 11 до вказаного договору, за умовами якої позивач повинен був здійснити поставку товару в обсязі 40 тон (+-15%) з розрахунку 4 000,00 грн. за тону (без ПДВ), а всього за 192 000,00 грн. з ПДВ. У п. 4 додаткової угоди визначено, що оплата здійснюється наступним чином: 80% наступного робочого дня після поставки товару і 20% після реєстрації податкової накладної.

На виконання умов договору, 31 жовтня 2019 року позивач здійснив поставку, а покупець прийняв товар в обсязі 42,640 тон, вартістю 204 672,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №РН-0000182. Перевезення товару було здійснене перевізником ТОВ Зернотранс , з яким укладений договір про надання послуг транспортного експедирування № 131118/1 від 13.11.2018, на підтвердження чого також надано копії акту надання послуг № 1682 від 31.10.2019, товарно-транспортної накладної № 003380 від 30.10.2019, калькуляції № 1682 від 31.10.2019, рахунок на оплату № 1682 від 31.10.2019, платіжного доручення № 270 від 01.11.2019.

Після здійсненої поставки товару, на виконання умов договору купівлі-продажу, позивач виставив покупцю рахунок-фактуру № СФ-0000133 від 31.10.2019 на суму 204 672,00 грн. В той же час, на підставі п. 4 додаткової угоди покупець частково сплатив за поставлений товар у розмірі 163 737,60 грн., що підтверджується випискою по рахунку.

В свою чергу, зазначений товар позивач придбав в рамках взаємовідносин з ТОВ АМАРОК УКРАЇНИ (договір поставки № 3/19 від 23.10.2019, видаткова накладна № 20 від 30.10.2019; рахунок на оплату № 16 від 30.10.2019; товарно-транспортна накладна № 23 від 30.10.2019; платіжне доручення № 278 від 08.11.2019). Поставку цього товару на склад позивача було здійснено експедитором ОСОБА_5 на підставі договору № 04/п від 11.03.2019, про що складений акт від 12.11.2019.

За фактом поставки позивачем була складена податкова накладна № 5 від 31.10.2019 на суму 204 672,00 грн., яка 14 листопада 2019 року направлена до єдиного вікна подання електронної звітності ДПС України, засобами телекомунікаційного зв`язку, з мстою її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з квитанцією від 15.11.2019, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена. В якості підстави для зупинення реєстрації податкових накладних відповідачем вказано: ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН .

Повідомленням № 3 від 20.11.2019 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація, якої зупинена, позивачем були надані пояснення та скановані копії вищезазначених первинних документів на підтвердження господарської операції, про які мова піде далі.

Проте, комісією ДПС прийнято рішення № 1337862/41513628 від 26.11.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 під 31.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме:

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції. складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси. акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні та зазначено (документи, які не надано необхідно підкреслити).

Додатково зазначено: відсутні складські документи (інвентаризаційні описи).

30 жовтня 2019 року ТОВ ВІНСЕНТ КОМПАНІ (Покупець) уклало з позивачем (Постачальник) договір поставки № 3010/19-1, за умовами якого позивачем здійснюється поставка сільськогосподарської продукції та добрив, згідно з специфікаціями.

30 жовтня 2019 року між сторонами підписана специфікація № 1, згідно з якою позивач повинен був здійснити поставку наведеної в ній сільськогосподарської продукції на суму 1 401 107,45 грн. до 05 листопада 2019 року, оплату за яку повинна була бути здійснена до 31 грудня 2019 року.

На виконання умов договору, 01 листопада 2019 року позивач здійснив поставку, а покупець прийняв зазначений товар вартістю 1 401 107,45 грн., що підтверджується видатковою накладною №РН-0000183, а також товарно-транспортною накладною № 015445 від 01.11.2019.

В свою чергу, зазначений товар позивач придбав в рамках взаємовідносин з наступними контрагентами:

- ТОВ Агроресурс-А (договір поставки № 3418/19/ДННМ від 12.04.2019; специфікація № 1 від 12.04.2019; видаткові накладні №/04/00681 від 12.04.2019, №/04/01754 від 12.04.2019, №/04/00689 від 12.04.2019; товарно-транспортні накладні №АА00000955 від 12.04.2019, № АА0000958 від 12.04.2019, № АА00000966 від 12.04.2019; рахунок-фактура № 2450 від 12.04.2019; платіжні доручення № 103 від 12.04.2019, № 104 від 12.04.2019, № 105 від 12.04.2019, № 106 від 12.04.2019);

- ТОВ Ювента 2010 (договір поставки № 01/010719 від 01.07.2019; специфікація № 01/010719 від 01.07.2019; видаткова накладна №РН-0000065 від 02.07.2019; товарно-транспортна накладна №001085 від 02.07.2019; договір поставки №01/0204 від 02.04.2019; специфікації № 01/060519 від 06.05.2019, № 01/300519 від 30.05.2019, № 3 від 12.04.2019; договір поставки 01/08 від 01.08.2018; видаткові накладні №РН-0000038 від 12.04.2019, №РН-0000041 від 19.04.2019, №РН-0000053 від 06.05.2019, №РН-0000057 від 30.05.2019; товарно-транспортні накладні №001050 від 12.04.2019, №001059 від 19.04.2019, №001074 від 06.05.2019, №001081 від 30.05.2019; платіжні доручення № 185 від 16.08.2019, № 200 від 23.08.2019, № 150 від 22.07.2019, № 153 від 23.07.2019, № 130 від 09.07.2019, № 141 від 16.07.2019);

- ТОВ Торговий дім Насіння (договір № 2-2602/пр493 від 26.02.2019; додаток № 1 від 01.03.2019; видаткова накладна № Н-БП-0503-42 від 05.03.2019; рахунок на оплату № Н-ВП-0103-025 від 01.03.2019; товарно-транспортна накладна № 111112 від 05.03.2019; додаток № 2 від 23.04.2019; видаткова накладна № Н-КП-2604-002 від 26.04.2019; товарно-транспортна накладна № 111113 від 26.04.2019; платіжні доручення № 9 від 01.03.2019, № 1 від 24.04.2019).

Транспортування придбаного позивачем товару було здійснене експедиторами ОСОБА_1 (договір № 01/п від 01.02.2019, акт від 30.04.2019 та акт від 31.05.2019) та ОСОБА_2 (договір № 04/п від 11.03.2019, акт від 31.05.2019, акт від 31.07.2019).

15 листопада 2019 року ТОВ МЕГАРОН ЛЮКС направило до єдиного вікна подання електронної звітності ДПС України, засобами телекомунікаційного зв`язку, податкову накладну № 1 від 01.11.2019 на суму 1 401 107,45 грн. по взаємовідносинах із ТОВ ВІНСЕНТ КОМПАНІ , з метою її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з квитанцією від 18.11.2019, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена. В якості підстави для зупинення реєстрації податкових накладних відповідачем вказано: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН» .

Повідомленням № 4 від 21.11.2019 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація, якої зупинена, позивачем були надані пояснення та скановані копії вищезазначених первинних документів на підтвердження господарської операції.

Проте, комісією ДПС прийнято рішення № 1340213/41513628 від 28.11.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 01.11.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме:

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси. акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні та зазначено (документи, які не надано необхідно підкреслити).

Додатково зазначено: складські документи (інвентаризаційні описи), в тому числі рахунки-фактури.

Всі вказані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних позивач оскаржив до суду.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції зазначив, що відповідачами не було надано доказів про невідповідність господарських операцій позивача цілям та завданням його та його контрагентів статутної діяльності, збитковості здійснених операцій, або інших обставин, які б окремо або в сукупності могли б свідчити про не пов`язаність операцій з господарською діяльністю учасників зазначених операцій, фіктивність вчинених операцій, а також про те, що вчинення зазначених операцій не було обумовлено розумними економічними причинами.

Також суд прешої інстанції дійшов висновку, що законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов`язання ДФС зареєструвати податкову накладну в ЄРПН.

Колегія суддів з висновками суду першої інстанції погоджується.

Відповідно до підпункту 16.1.2, 16.1.3 пункт 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до підпункту б пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається згідно з приписами норми пункту 187.1 статті 187 ПК України дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Згідно із пунктами 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно з положеннями пункту 20.2 статті 20 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

В розумінні пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ №1246 від 29.12.2010 , податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пунктом 12 Порядку №1246 визначено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (п. 14 Порядку №1246).

Аналогічні норми містить постанова КМУ № 117 від 21.02.2018, якою затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 12 Порядку №117, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Пунктами 13, 14 Порядку №117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

08.08.2019 на офіційному веб-сайті ДФС України оприлюднено інформацію про те, що відповідно до вимог пункту 10 Порядку зупинення податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117, ДФС визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку та погоджені Міністерством фінансів України згідно з листом від 06.08.2019 № 26010-06-5/20111.

Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій зареєстровані в ДФС за № 1962/99-99-29-01-01 від 07.08.2019 та введені в дію 08.08.2019.

Підпунктом 1.6 пункту 1 зазначених Критеріїв визначеного, що комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

- керівник платника податку та/або головний бухгалтер, та/або особа, що має право підпису, згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстровані (перереєстровані) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» ;

- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);

- в органах ДФС наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій на реєстрацію податковій накладній/розрахунку коригування.

Судом першої інстанції вірно було зазначено, що на час виникнення спірних правовідносин та прийняття спірних у цій справі актів індивідуальної дії, хоча й набула чинності змінена редакція пункту 201.16 статті 201 ПК України, у відповідності до вимог якої прийнято Порядок № 117, проте реалізація механізму зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних поставлена у залежність від наявності критеріїв ризиковості господарських операцій.

В справі, що розглядається, реєстрація спірних податкових накладних зупинена із посиланням на пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Судом першої інстанції вірно було зазначено, що листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні ст. 117 Конституції, а відтак не є джерелом права, відповідно до статті 7 КАС України.

Також вірно судом першої інстанції зазначено, що враховуючи противоправні дії податкового органу щодо зупинення реєстрації податкових накладних, на підставі критеріїв ризиковості, визначених інформаційними листами Державної фіскальної служби України, оскільки такі листи не є правовими актами, а вимога податкового органу у квитанціях щодо надання пояснень та документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, вказана без зазначення чіткої ознаки ризиковості, така відмова є незаконною і необґрунтованою.

Контролюючим органом у рішеннях про відмову у реєстрації податкової накладної не наведено жодного порушення норм матеріального права, не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Всі первинні документи, які підтверджують господарські операції, за якими складено спірні податкові накладні позивач надавав контролюючому органу, про що свідчать матеріали справи.

Вірними є висновки суду першої інстанції про те, що відповідачами справі не доведено правомірності оскаржуваних рішень.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні.

Згідно з пунктів 19, 20 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Судом першої інстанції вірно було зазначено, що законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов`язання ДФС зареєструвати податкову накладну в ЄРПН.

Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні.

Щодо розподілу судових витрат, колегія судів, враховуючи вимоги статті 134 КАС України вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області суму 2000гривень, з урахуванням обсягу участі адвоката в підготовці та розгляді справи в апеляційній інстанції, відображеному в акті виконаних робіт, та того, що апеляційна скарга була подана Головним управлінням ДПС у Запорізькій області.

Керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 11 березня 2020 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю МЕГАРОН ЛЮКС до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії залишити без змін.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю МЕГАРОН ЛЮКС витрати на професійну правничу допомогу в сумі 2 000,00 грн. (дві тисячі гривень 00 коп.)

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до суду касаційної інстанції в строк, передбачений ст. 329 КАС України.

Постанова у повному обсязі складена 09 жовтня 2020 року.

Головуючий - суддя А.А. Щербак

суддя Н.П. Баранник

суддя Н.І. Малиш

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2020
Оприлюднено12.10.2020
Номер документу92115613
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/6210/19

Ухвала від 11.02.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 11.02.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 07.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Постанова від 07.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 13.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 13.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 28.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Рішення від 11.03.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні