Рішення
від 10.10.2020 по справі 500/3001/20
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/3001/20

10 жовтня 2020 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючого судді Мартиць О.І.

за участю:

секретаря судового засідання Семеха В.Т.

представників позивача Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" адвокатів Пасічника А.З., Рекуша О.Р.

представника відповідача Бучацької міської територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області Григоришина А.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" до Бучацької міської територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

09 жовтня 2020 року Тернопільська обласна організація політичної партії "Довіра" звернулася до Тернопільського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Бучацької міської територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, в якій просить:

- визнати протиправною бездіяльність Бучацької міської територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області щодо неприйняття 07.10.2020 на засіданні комісії рішення про реєстрацію кандидатами у депутати Бучацької міської ради Чортківського району Тернопільської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра",

- зобов`язати Бучацьку міську територіальну виборчу комісію Чортківського району Тернопільської області прийняти постанову, якою зареєструвати кандидатів у депутати Бучацької міської ради Тернопільської області висунутих Тернопільською обласною організацією політичної партії "Довіра" на зборах 19 вересня 2020 року на перші місцеві вибори 25 жовтня 2020 року із врахуванням допущених технічних помилок у списку по територіальному виборчому окрузі №1, де помилково зазначено під №8 ОСОБА_1 та під №9 ОСОБА_2 , тоді як на зборах Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" прийнято рішення про висування під №9 ОСОБА_1 та під №8 ОСОБА_2 , а також по територіальному виборчому окрузі №2, де помилково зазначено під №7 ОСОБА_3 та під №8 ОСОБА_4 , тоді як на зборах Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" прийнято рішення про висування під №7 ОСОБА_4 та під №8 ОСОБА_3 .

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 07.10.2020 позивач звернувся до відповідача з клопотанням про реєстрацію кандидатів у депутати Бучацької міської ради, включених до єдиного та територіального виборчих списків Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року. До клопотання було подано рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 02.10.2020 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 06.10.2020.

07.10.2020 на засіданні комісії таке рішення прийнято не було, оскільки за рішення про реєстрацію кандидатів від Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" проголосувало лише 6 членів комісії з 17-ти присутніх. 08.10.2020 Бучацька міська територіальна виборча комісія Чортківського району Тернопільської області надала письмово відповідь на звернення позивача, у якій вказала, що рішення стосовно реєстрації кандидатів у депутати до Бучацької міської ради від Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" не прийнято через недостатність голосів членів комісії під час голосування.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 09.10.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі з урахуванням вимог статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України). У справі призначено судове засідання на 10.10.2020.

В судовому засіданні 10.10.2020 представники позивача позовні вимоги підтримали повністю з підстав, викладених у позовній заяві та просили задовольнити.

Представник відповідача визнав позовну вимогу про визнання протиправною бездіяльності Бучацької міської територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області щодо неприйняття 07.10.2020 на засіданні комісії рішення про реєстрацію кандидатами у депутати Бучацької міської ради Чортківського району Тернопільської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" та не заперечив проти її задоволення.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Бучацьку міську територіальну виборчу комісію Чортківського району Тернопільської області прийняти постанову, якою зареєструвати кандидатів у депутати Бучацької міської ради Тернопільської області висунутих Тернопільською обласною організацією політичної партії "Довіра" на зборах 19 вересня 2020 року на перші місцеві вибори 25 жовтня 2020 року із врахуванням допущених технічних помилок у списку по територіальному виборчому окрузі №1, де помилково зазначено під №8 ОСОБА_1 та під №9 ОСОБА_2 , тоді як на зборах Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" прийнято рішення про висування під №9 ОСОБА_1 та під №8 ОСОБА_2 , а також по територіальному виборчому окрузі №2, де помилково зазначено під №7 ОСОБА_3 та під №8 ОСОБА_4 , тоді як на зборах Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" прийнято рішення про висування під №7 ОСОБА_4 та під №8 ОСОБА_3 , покладається на розсуд суду.

Заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши матеріали справи, дослідивши подані докази, суд встановив наступні обставини.

23.09.2020 позивач подав до Бучацької міської територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області рішення Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" з додатками від 19.09.2020. За результатами розгляду поданих позивачем документів Бучацька міська територіальна виборча комісія Чортківського району Тернопільської області 25.09.2020 прийняла постанову №13 щодо реєстрації кандидатів у депутати Бучацької міської ради Чортківського району Тернопільської області на місцевих виборах, що відбудуться 25.10.2020. У списку зареєстрованих Бучацькою міською територіальною виборчою комісією кандидатів у депутати Бучацької міської ради, зокрема, у розділі VII наведено кандидатів від Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра". Водночас, на зборах Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра", що відбулись 19.09.2020 були у встановленому Виборчим кодексом України порядку висунені кандидати із дещо іншою черговістю. Така різниця у виборчих списках, затверджених рішенням зборів від 19.09.2020 та поданих на реєстрацію до Бучацької ТВК виникла через допущену технічну помилку при виготовленні дублікатів списків для подачі їх до ТВК.

Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 02.10.2020 позов задоволено частково. Визнано протиправною та скасовано постанову Бучацької міської територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області від 25 вересня 2020 року №13 в частині реєстрації кандидатів у депутати Бучацької міської ради, включених до єдиного та територіального виборчих списків Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра". Зобов`язано Бучацьку міську територіальну виборчу комісію Чортківського району Тернопільської області повторно розглянути питання реєстрації кандидатів у депутати Бучацької міської ради, включених до єдиного та територіального виборчих списків Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та прийняти рішення відповідно до вимог Виборчого кодексу України з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 06.10.2020 рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 02.10.2020 в адміністративній справі №500/2845/20 за позовом Тернопільської територіальної організації Радикальної Партії Олега Ляшка до Бучацької міської територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії - змінено, а саме:

- в абзаці третьому резолютивної частини цього рішення суду формулювання "з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні" - виключено.

У решті частини рішення суду залишено без змін.

Як встановлено судом та не заперечується учасниками справи, 07.10.2020 Тернопільська обласна організація політичної партії "Довіра" звернулася до Бучацької міської територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області з клопотанням про реєстрацію кандидатів у депутати Бучацької міської ради, включених до єдиного та територіального виборчих списків Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

До клопотання позивач додав рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 02.10.2020 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 06.10.2020 в адміністративній справі №500/2845/20.

Пунктом 1 порядку денного засідання Бучацької міської територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області від 07.10.2020 зазначено - щодо повторного розгляду питання реєстрації кандидатів в депутати Бучацької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року на підставі рішення Тернопільського окружного адміністративного суду по справі №500/2845/20 від 02.10.2020.

Як видно з протоколу №6 засідання Бучацької міської територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області від 07.10.2020 при винесенні головуючим питання про реєстрацію кандидатів в депутати Бучацької міської ради від Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" відповідно до поданих 07.10.2020 єдиного та територіальних виборчих списків даної політичної партії: за проголосували 6 членів комісії, проти - 9, утрималися - 3. За результатами голосування з даного питання рішення не прийнято.

08.10.2020 Бучацька міська територіальна виборча комісія Чортківського району Тернопільської області на заяви позивача повідомила, що 07.10.2020 комісією розглядалося питання про реєстрацію кандидатів у депутати до Бучацької міської ради від Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра". У зв`язку з тим, що рішення із зазначеного питання не набрало більшої кількості голосів від складу комісії, визначеної пунктом 12 статті 36 Виборчого кодексу України, постанова про реєстрацію кандидатів у депутати до Бучацької міської ради від Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" не виносилась.

Не погоджуючись з такими діями відповідача, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (частина перша статті 2 КАС України).

Відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість рішення відповідача на відповідність вимогам частини другої статті 2 КАС України, суд виходить з наступного.

Виборчий кодекс України відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Згідно з частиною першою статті 1 Виборчого кодексу України, вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом.

Право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму. (частина перша статті 273 КАС України)

Дана стаття кореспондується з положеннями Виборчого кодексу України, а саме статтею 64 частиною першою, в якій зазначено, що суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Постановою Верховної Ради України від 15 липня 2020 року "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених пунктами 2 і 3 цієї Постанови) на неділю 25 жовтня 2020 року".

30 серпня 2020 року Центральна виборча комісія прийняла Постанову №208 "Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року", якою постановила: оголосити з 5 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.

Приписами частини першої статті 20 Виборчого кодексу України передбачено, що виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Статтею 196 Виборчого кодексу України визначено, що виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом. (частина перша статті 219 Виборчого кодексу України).

За нормами частини дев`ятої статті 219 Виборчого кодексу України під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).

У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку.

Статтею 222 Виборчого кодексу України визначено умови реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч).

Згідно частини першої статті 227 Виборчого кодексу України кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.

За нормами частини першої статті 222 Виборчого кодексу України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею вичерпного переліку документів.

Територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи. (частина друга статті 222 Виборчого кодексу України)

В частині шостій статті 227 Виборчого кодексу України зазначено, що територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

За змістом частини третьої статті 230 Виборчого кодексу України помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.

Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.

Рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування). (частина четверта статті 230 Виборчого кодексу України)

Як видно з матеріалів справи рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 02.10.2020, залишеним в силі постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 06.10.2020 у справі №500/2845/20, зокрема визнано протиправною та скасовано постанову Бучацької міської територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області від 25 вересня 2020 року №13 в частині реєстрації кандидатів у депутати Бучацької міської ради, включених до єдиного та територіального виборчих списків Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра".

Відповідно до частини шостої статті 64 Виборчого кодексу України у разі скасування судом рішення виборчої комісії, у тому числі з питання визнання голосування на виборчій дільниці недійсним, встановлення підсумків голосування та результатів виборів, рішення з цього питання приймає виборча комісія, рішення якої було скасовано, або відповідна виборча комісія вищого рівня на підставі рішення суду. При цьому, якщо рішення не було скасовано з формальних підстав, виборча комісія не може прийняти рішення, яке по суті повторює скасоване рішення.

Також вказаним рішенням суду зобов`язано Бучацьку міську територіальну виборчу комісію Чортківського району Тернопільської області повторно розглянути питання реєстрації кандидатів у депутати Бучацької міської ради, включених до єдиного та територіального виборчих списків Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та прийняти рішення відповідно до вимог Виборчого кодексу України.

Як слідує з матеріалів справи, та визнається сторонами у справі, за результатами розгляду звернення Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" з цього питання Бучацькою міською територіальною виборчою комісією Чортківського району Тернопільської області рішення у встановленому законом порядку не прийнято.

З огляду на вищевикладене, суд робить висновок про наявність підстав для визнання протиправною бездіяльності Бучацької міської територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області щодо неприйняття відповідачем 07.10.2020 на засіданні комісії рішення стосовно реєстрації кандидатів у депутати Бучацької міської ради Чортківського району Тернопільської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра".

Щодо вимог позивача про зобов`язання Бучацьку міську територіальну виборчу комісію Чортківського району Тернопільської області прийняти постанову, якою зареєструвати кандидатів у депутати Бучацької міської ради Тернопільської області висунутих Тернопільською обласною організацією політичної партії "Довіра" на зборах 19 вересня 2020 року на перші місцеві вибори 25 жовтня 2020 року із врахуванням допущених технічних помилок у списку по територіальному виборчому окрузі №1, де помилково зазначено під №8 ОСОБА_1 та під №9 ОСОБА_2 , тоді як на зборах Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" прийнято рішення про висування під №9 ОСОБА_1 та під №8 ОСОБА_2 , а також по територіальному виборчому окрузі №2, де помилково зазначено під №7 ОСОБА_3 та під №8 ОСОБА_4 , тоді як на зборах Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" прийнято рішення про висування під №7 ОСОБА_4 та під №8 ОСОБА_3 , суд зазначає наступне.

В мотивувальній частині постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 06.10.2020, прийнятої за результатами розгляду апеляційної скарги Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 02.10.2020 у справі №500/2845/20 зазначено що "... при прийнятті нового рішення ТВК повинна керуватися нормами чинного законодавства та фактичними обставинами справи. Відносно доводів Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра", про те, що мала місце технічна помилка при формуванні документів, що подавалися до територіальної виборчої комісії, а при висуванні кандидатів вимоги щодо забезпечення в кожній п`ятірці списку кандидатів не менше двох осіб кожної статі та почерговість кандидатів у депутати була дотримана, то колегія суддів зазначає, що це питання зобов`язана вирішити ТВК при прийнятті нового рішення (постанови) з приводу реєстрації кандидатів у депутати Бучацької міської ради, включених до єдиного та територіального виборчих списків Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра".

За нормами частини четвертої статті 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

В свою чергу, згідно статті 14 КАС України судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Питання організації роботи виборчих комісій врегульовано статтею 36 Виборчого кодексу України.

Основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою комісії, в разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії. На письмову вимогу третини складу виборчої комісії голова виборчої комісії або його заступник зобов`язаний скликати засідання комісії не пізніше наступного дня після отримання такої вимоги. (абзац 3 частини першої статті 36 Виборчого кодексу України)

Відповідно до частини четвертої статті 36 Виборчого кодексу України засідання виборчої комісії є повноважним за умови присутності на ньому більше половини її складу.

Згідно частини дванадцятої статті 36 Виборчого кодексу України рішення виборчої комісії після його розгляду та обговорення на засіданні виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

За нормами частини першої статті 37 Виборчого кодексу України документування діяльності виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цим Кодексом та порядком ведення діловодства виборчих комісій, що затверджується Центральною виборчою комісією.

Частиною третьою статті 37 Виборчого кодексу України встановлено що рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови, яка повинна містити:

1) найменування комісії;

2) найменування постанови;

3) дату, час та місце її прийняття і порядковий номер;

4) мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії;

5) посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня чи судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови;

6) резолютивну частину.

Постанова підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання).

Як зазначалося вище, матеріалами справи підтверджено та визнається сторонами у справі, що за результатами розгляду поданих позивачем документів відповідачем постанова в порядку, встановленому статтею 37 Виборчого кодексу України, не винесена.

Визначаючи спосіб та порядок усунення наслідків порушень відповідачем виборчого законодавства суд повинен врахувати правові приписи статей 37, 222, 227, 230 Виборчого кодексу України щодо умов реєстрації кандидатів у депутати, порядку реєстрації кандидатів у депутати, прийняття рішень ТВК щодо реєстрації (відмови у реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати).

Отже, суд вважає, що при прийнятті рішення ТВК повинна керуватися нормами чинного законодавства та фактичними обставинами справи та не допускати протиправної бездіяльності.

З урахуванням наведеного, обираючи спосіб захисту порушених прав позивача внаслідок протиправної бездіяльності відповідача, суд вважає, що позовні вимоги підлягають до задоволення шляхом зобов`язання відповідача Бучацьку міську територіальну виборчу комісію Чортківського району Тернопільської області повторно розглянути питання щодо реєстрації кандидатів у депутати висунутих Тернопільською обласною організацією політичної партії "Довіра" на зборах 19 вересня 2020 року на перші місцеві вибори 25 жовтня 2020 року.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За змістом частини першої статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Таким чином, виходячи з встановлених обставин справи, оцінивши добуті докази в їх сукупності за правилами статті 90 КАС України та наведені положення чинного законодавства, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення.

Відповідно до частини дев`ятої статті 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

За звернення до суду із вказаним позовом, позивачем при поданні позовної заяви не сплачено судовий збір, у зв`язку з чим у відповідності до вимог частини дев`ятої статті 273 КАС України та з урахуванням частини першої статті 139 КАС України, суд вважає за необхідне стягнути з відповідача до Державного бюджету України судовий збір у розмірі 2102,00 грн.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра" до Бучацької міської територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Бучацької міської територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області щодо неприйняття 07.10.2020 на засіданні комісії рішення про реєстрацію кандидатами у депутати Бучацької міської ради Чортківського району Тернопільської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Тернопільської обласної організації політичної партії "Довіра".

Зобов`язати Бучацьку міську територіальну виборчу комісію Чортківського району Тернопільської області повторно розглянути питання щодо реєстрації кандидатів у депутати, висунутих Тернопільською обласною організацією політичної партії "Довіра" на зборах 19 вересня 2020 року на перші місцеві вибори 25 жовтня 2020 року відповідно до вимог Виборчого кодексу України.

Стягнути з Бучацької міської територіальної виборчої комісії Чортківського району Тернопільської області в дохід Державного бюджету України судовий збір в розмірі 2102,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня проголошення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 10 жовтня 2020 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- Тернопільська обласна організація політичної партії "Довіра" місцезнаходження: вул. Зелена, 15А, с. Петриків, Тернопільський район, Тернопільська область, 47720 код ЄДРПОУ: 43743354

відповідач:

- Бучацька міська територіальна виборча комісія Чортківського району Тернопільської області місцезнаходження: майдан Волі, 1, м. Бучач, Бучацький район, Тернопільська область, 48400 код ЄДРПОУ: 43788086

Головуючий суддя Мартиць О.І.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2020
Оприлюднено12.10.2020
Номер документу92119230
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/3001/20

Рішення від 10.10.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 09.10.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні