Рішення
від 30.09.2020 по справі 200/4531/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 вересня 2020 р. Справа№200/4531/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Голуб В.А., за участі секретаря судового засідання Гуменної В.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до опорного закладу Олександрівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Олександрівської селищної ради Донецької області про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до опорного закладу Олександрівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Олександрівської селищної ради Донецької області про застосування заходів реагування.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за наслідком проведення перевірки відповідача встановлено низку порушень нормативно-правових актів України у сфері пожежної та техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей. Посилаючись на приписи статті 67 Кодексу цивільного захисту України позивач зазначив, що наявність цих порушень є підставою застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації (роботи) наведеного об`єкту. У зв`язку із чим просить суд застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи):

філії Дмитро-Дар`ївський навчально-виховний комплекс заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - дитячий садок опорного закладу Олександрівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Олександрівської селищної ради Донецької області, розташованої за адресою: Донецька обл., Олександрівський р-н, с. Дмитро-Дар`ївка, вул. Космонавтів, 3-а;

філії Золотопрудський навчально-виховний комплекс заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - дитячий садок опорного закладу Олександрівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Олександрівської селищної ради Донецької області, розташованої за адресою: Донецька обл., Олександрівський р-н, с. Золоті Пруди, вул. Центральна, 78, до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.

В установлений законом строк, відповідачем відзив на адміністративний позов не поданий. Згідно з приписами статті 175 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у строк, встановлений судом в ухвалі про відкриття провадження у справі, відповідач має право надіслати суду - відзив на позовну заяву і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову; позивачу, іншим відповідачам, третім особам - копію відзиву та доданих до нього документів. Частиною другою вказаної статті КАС України визначено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

12 травня 2020 року Донецький окружний адміністративний суд прийняв до розгляду позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до опорного закладу Олександрівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Олександрівської селищної ради Донецької області про застосування заходів реагування та відкрив провадження у справі № 200/4531/20-а. Суд визначив, що справа буде розглядатися за правилами загального позовного провадження та призначив підготовче засідання у справі на 13 год 00 хв 10 червня 2020 року.

10 червня 2020 року суд ухвалою відклав підготовче засідання у адміністративній справі до 14 год 30 хв 01 липня 2020 року.

Ухвалою від 01 липня 2020 року суд клопотання представника відповідача про відкладення підготовчого засідання, - задовольнив. Відклав підготовче засідання до 16 год 00 хв 03 серпня 2020 року. Продовжив строк підготовчого провадження на тридцять днів з ініціативи суду.

03 серпня 2020 року суд знову клопотання представника відповідача про відкладення підготовчого засідання, - задовольнив. Суд ухвалою відклав підготовче засідання до 10 год 00 хв 08 вересня 2020 року.

08 вересня 2020 року суд ухвалою закрив підготовче провадження по адміністративній справі та призначив судовий розгляд по суті на 12 год 30 хв 30 вересня 2020 року.

На судове засідання сторони, належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, не з`явились.

Враховуючи наведене, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін.

Згідно з частиною четвертою статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Позивач - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (далі - ГУ ДСНС України у Донецькій області), є юридичною особою, код ЄДРПОУ 38652962, місцезнаходження: 87547, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Митрополитська, буд. 175 (а.с.67-68).

Відповідач - опорний заклад Олександрівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Олександрівської селищної ради Донецької області (код ЄДРПОУ 25703607), є юридичною особою, який розташований за адресою: Україна, 84000, Донецька обл., Олександрівський р-н, селище міського типу Олександрівка, вулиця Абрикосова, будинок 15 (а.с.75-77).

Суд зазначає, що у складі відповідача наявні дві філії:

філія Дмитро-Дар`ївський навчально-виховний комплекс "Заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - дитячий садок" (місцезнаходження: Україна, 84005, Донецька обл., Олександрівський р-н, село Дмитро-Дар`ївка, вулиця Космонавтів, будинок 3-а;

філія Золотопрудський навчально-виховний комплекс "Заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - дитячий садок" (місцезнаходження: Україна, 84023, Донецька обл., Олександрівський р-н, село Золоті пруди, вулиця Центральна, будинок 78.

Вказане підтверджено витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.75-77).

У період з 23.01.2020 року по 24.01.2020 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , листа першого заступника Голови ДСНС України Мельчуцького О.Г. від 11.12.2019 року № 02-17767/261 (а.с.63-64), доручення Прем`єр-міністра України від 11.12.2019 року № 44205/1/1-19 (а.с.65-66), наказу 102 ДПРЧ ГУ ДСНС України у Донецькій області від 13.01.2020 року № 11 Про здійснення позапланової перевірки (а.с.57-60) проведено позапланову перевірку приміщень та території:

філії Дмитро-Дар`ївський навчально-виховний комплекс заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - дитячий садок опорного закладу Олександрівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Олександрівської селищної ради Донецької області, розташованої за адресою: Донецька обл., Олександрівський р-н, с. Дмитро-Дар`ївка, вул. Космонавтів, 3-а;

філії Золотопрудський навчально-виховний комплекс заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - дитячий садок опорного закладу Олександрівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Олександрівської селищної ради Донецької області, розташованої за адресою: Донецька обл., Олександрівський р-н, с. Золоті Пруди, вул. Центральна, 78.

В контексті дослідження матеріалів справи, суд вважає за доцільне розглянути необхідність застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) спочатку філії Дмитро-Дар`ївський навчально-виховний комплекс заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - дитячий садок , а потім філії Золотопрудський навчально-виховний комплекс заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - дитячий садок .

Так, актом перевірки від 24.01.2020 року № 13 було встановлено наступні порушення у філії Дмитро- Дар`ївський навчально-виховний комплекс заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - дитячий садок :

1. Заклад не забезпечений зовнішнім водопостачанням.

2. Для кожного приміщення об`єкта не розроблені та не затверджені керівником об`єкта або уповноваженою ним посадовою особою інструкції про заходи пожежної безпеки.

3. Плани евакуації людей на випадок пожежі не відкориговані.

4. Територія об`єкта, а також будинки, споруди, приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки.

5. Працівники об`єкта не дотримуються встановленого протипожежного режиму.

6. Дерев`яні елементи горищних покриттів закладу (крокви, лати) не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності.

7. Допускається засмічування та захаращування приміщення бібліотеки сторонніми предметами (папір, тканина, дерев`яні дошки.

8. Допускається встановлення на вікнах приміщень, де перебувають люди, ґрати.

9. Евакуаційні двері з приміщень не обладнанні внутрішніми запорами, які легко відмикаються.

10. Внутрішні сходи та шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням.

11. Допускається захаращення шляхів евакуації коридор на 2-му поверху шафою.

12. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні кухні (розподільчих коробках).

13. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні роздягальні (розподільча коробка).

14. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні фапу (освітлення).

15. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні фапу (розподільча коробка).

16. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні коридору біля ФАПу (розподільча коробка).

17. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні спортивної зали (освітлення).

18. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні котельні (розподільчі коробки).

19. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні котельні (освітлення).

20. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в підсобному приміщенні котельні (розподільча коробка).

21. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в підсобному приміщенні котельні (освітлення).

22. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі на освітлення, розетку в приміщенні кабінету директора.

23. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі на освітлення в приміщені столової 1-го поверху.

24. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі на освітлення в приміщенні туалету 1-го поверху.

25. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі на освітлення в приміщенні коридору 1-го поверху.

26. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі на освітлення в приміщенні спальні 1-го поверху.

27. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі на освітлення евакуаційного виходу з дитячого садочку 1-го поверху.

28. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі на вмикач центрального евакуаційного виходу з 1-го поверху.

29. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі від електричного щита 1-го поверху.

30. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі на розетку в приміщенні 4-го класу 2-го поверху.

31. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі на вході до приміщення котельні.

32. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі від електричного щита на вмикач в приміщенні котельні.

33. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі від електричного щита на розетку в приміщенні котельні.

34. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі від електричного щита на освітлення в приміщенні котельні.

35. Допускається підвішування світильників безпосередньо на струмопровідних проводах в приміщенні котельні.

36. Приміщення не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56-2014 Системи протипожежного захисту .

37. Система внутрішнього водопостачання знаходиться в несправному стані (не підключено водогін з пожежними кранами до водопровідної мережі).

38. Не обладнаний ПК №2 кран-комплектом, а саме пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом, а також важелем для полегшення відкривання вентиля.

39. Пожежні кран-комплекти розміщені у навісних шафках, які не мають отвори для провітрювання і не пристосовані для візуального огляду їх без розкривання.

40. Не проведено технічне обслуговування і перевірка на працездатність пожежних кран-комплектів не рідше одного разу на шість місяців шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування. Не всі пожежні кран-комплекти справні і доступними для використання.

41. Кабінети з комп`ютерами не забезпечено вуглекислотними вогнегасниками.

42. Не забезпечено працюючий персонал засобами індивідуального захисту органів дихання згідно діючих нормативних актів (а.с.25-56).

Водночас, згідно акту від 30.06.2020 року, який складено за результатами проведення перевірки усунення порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки в філії Дмитро-Дар`ївський навчально-виховний комплекс заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - дитячий садок зокрема не усунуто наступні порушення:

· Заклад не забезпечений зовнішнім водопостачанням.

· Територія об`єкта, а також будинки, споруди, приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки.

· Дерев`яні елементи горищних покриттів закладу (крокви, лати) не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності.

· Внутрішні сходи та шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням.

· Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі на освітлення, розетку в приміщенні кабінету директора.

· Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі на освітлення в приміщенні спальні 1-го поверху.

· Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі на освітлення евакуаційного виходу з дитячого садочку 1-го поверху.

· Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі від електричного щита 1-го поверху.

· Приміщення не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56-2014 Системи протипожежного захисту .

· Система внутрішнього водопостачання знаходиться в несправному стані (не підключено водогін з пожежними кранами до водопровідної мережі).

· Не обладнаний ПК №2 кран-комплектом, а саме пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом, а також важелем для полегшення відкривання вентиля.

· Не проведено технічне обслуговування і перевірка на працездатність пожежних кран-комплектів не рідше одного разу на шість місяців шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування. Не всі пожежні кран-комплекти справні і доступними для використання.

· Кабінети з комп`ютерами не забезпечено вуглекислотними вогнегасниками.

· Не забезпечено працюючий персонал засобами індивідуального захисту органів дихання згідно діючих нормативних актів (а.с.95-107).

В свою чергу, актом перевірки від 24.01.2020 року № 13 було встановлено наступні порушення у філії Золотопрудський навчально-виховний комплекс заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - дитячий садок :

1. Плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі розроблені не у відповідності до вимог ДСТУ 7317:2013.

2. Територія об`єкта, а також будинки, споруди, приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки.

3. Працівники об`єкта не дотримуються встановленого протипожежного режиму.

4. Посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях .

5. Не проведений замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.

6. Реконструкцію приміщень здійснено не на підставі проектної документації, яка затверджена у встановленому порядку (не надано проект щодо реконструкції приміщень 1-го поверху для розміщення дітей дошкільного віку).

7. Не забезпечено працюючий персонал засобами індивідуального захисту органів дихання згідно діючих нормативних актів.

8. Допускаються до роботи особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань цивільного захисту.

9. У приміщенні електрощитової не встановлено протипожежні двері, внаслідок чого можливі втрата цілісності та втрата теплоізолювальної спроможності даної перешкоди.

10. Внутрішні сходи та шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням.

11. Евакуаційні двері з приміщень не обладнанні внутрішніми запорами, які легко відмикаються (спортивна зала).

12. Допускається захаращення шляхів евакуації на першому поверсі будівельними матеріалами (запасний вихід).

13. Експлуатація електроустановок не відповідає вимогам ПУЕ, а саме: оргтехніка без заземлення (кабінет інформатики).

14. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні актової зали (розподільчі коробки).

15. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні бібліотеки (розподільчі коробки).

16. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні кабінету № 10 (розподільчі коробки).

17. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в службовому приміщенні біля кабінету № 10 (розподільчі коробки).

18. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в коридорі 1-го поверху (живлення світильників).

19. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в коридорі 2-го поверху (живлення світильників).

20. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні кабінету математики (живлення світильників).

21. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні кабінету математики (розподільча коробка).

22. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні кабінету української мови (живлення світильників).

23. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні кабінету української мови (розподільча коробка).

24. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні хімії (живлення світильників).

25. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні санвузла (живлення світильників).

26. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні кабінету історії (живлення світильників).

27. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні фізики (розподільчі коробки).

28. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні фізики (живлення світильників).

29. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в розподільчих коробках (горище).

30. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні комірника (живлення світильників).

31. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в підвальному приміщенні навчального корпусу (розподільчі коробки).

32. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в підвальному приміщенні навчального корпусу (живлення світильників).

33. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні коридору 1-го поверху (розподільчі коробки).

34. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні майстерні (розподільчих коробках).

35. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні майстерні (розподільчих коробках верстатів).

36. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в підсобному приміщенні майстерні (розподільча коробка).

37. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в підсобному приміщенні майстерні (живлення світильників).

38. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в харчоблоці (розподільчі коробки).

39. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів м`ясний цех (розподільча коробка).

40. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів спортивна зала (розподільчі коробки).

41. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів спортивна зала (живлення світильників).

42. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів електрощитова (розподільча коробка).

43. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні кабінету № 2 (розподільча коробка).

44. Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж в приміщенні класу № 10 (електромережа до розетки).

45. Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж в приміщенні класу № 10 (електромережа до мультимедійної дошки).

46. Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж в приміщенні кабінету математики.

47. Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж в приміщенні кабінету інформатики.

48. Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж (відеонагляд горища).

49. Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж (підвальне приміщення).

50. Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж (в підвальному приміщенні кімната слюсаря).

51. Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж (в приміщенні харчоблоку до бойлеру).

52. Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж (в приміщенні м`ясного цеху).

53. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі (в підсобному приміщенні спортивної зали).

54. Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж (в коридорі І-го поверху).

55. Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж (в коридорі І-го поверху електричний провід до котельні).

56. Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж (в приміщеннях І-го поверху де проводяться ремонтні роботи).

57. Приховане прокладання проводів у кімнаті для очищення води не підтверджено актом проведення прихованих робіт.

58. Електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) (в коридорі 1-го поверху).

59. Електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) (в коридорі 2-го поверху).

60. Електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) (в підвальному приміщенні навчального корпусу).

61. Електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) (в приміщенні харчоблоку).

62. Електрощит, не оснащений схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) в приміщенні майстерні.

63. Електрощит, не оснащений схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) в приміщенні кабінету інформатики.

64. Електрощит, не оснащений схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) в приміщенні для очищення води.

65. Електрощит, не оснащений схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) в приміщенні електрощитової).

66. Допускається користування пошкодженим вимикачем в підсобному приміщенні історії.

67. Допускається користування пошкодженими вимикачами в підвальних приміщеннях навчального корпусу.

68. Допускається користування пошкодженим вимикачем в підсобному приміщенні спортивної зали.

69. Допускається користування пошкодженою розеткою в приміщенні класу № 4.

70. Допускається застосування подовжувачів, які не відповідають вимогам ПУЕ, що пред`являються до переносних (пересувних) електропроводок в приміщенні кабінету № 2.

71. Будівлю не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56-2014 Системи протипожежного захисту .

72. Не забезпечено підтримку в постійній готовності штучної водойми.

73. Не встановлено біля місця розташування пожежної водойми покажчики (об`ємні зі світильником або плоскі із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесеними на них: для пожежної водойми - літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми.

74. Пожежний щит недоукомплектований засобами пожежогасіння, які розміщуються на пожежному щиті, згідно переліку, а саме: вогнегасники - 3 шт., сокира-1 шт.

75. Відсутній порядковий номер та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів на пожежному щиті.

76. Експлуатація вогнегасників здійснюється не згідно з вимогами Типових норм належності вогнегасників (не забезпечено разтрубами вогнегасник за № 1).

77. Експлуатація вогнегасників здійснюється не згідно з вимогами Типових норм належності вогнегасників (не забезпечено разтрубами вогнегасник за № 2).

78. Експлуатацію вогнегасників здійснюється не згідно з вимогами Типових норм належності вогнегасників (не забезпечено разтрубами вогнегасник за № 3).

79. Експлуатацію вогнегасників здійснюється не згідно з вимогами Типових норм належності вогнегасників (не забезпечено разтрубами вогнегасник за № 4).

80. Експлуатацію вогнегасників здійснюється не згідно з вимогами Типових норм належності вогнегасників (не забезпечено разтрубами вогнегасник за № 5).

81. Пожежний щит недоукомплектований засобами пожежогасіння, які розміщуються на пожежному щиті, згідно переліку, а саме: вогнегасники - 3 шт., сокира-1 шт.

82. Для котельні не визначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок НПАОП 40.1-1.32-01, які необхідно позначати на вхідних дверях до приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні.

83. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні котельні.

84. Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі в приміщенні котельні.

85. Електрощит, не оснащений схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) (в котельні).

Водночас, згідно з актом від 30.06.2020 року, який складено за результатами проведення перевірки усунення порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки в філії Золотопрудський навчально-виховний комплекс заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - дитячий садок , зокрема, не усунуто наступні порушення:

· Плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі розроблені не у відповідності до вимог ДСТУ 7317:2013.

· Територія об`єкта, а також будинки, споруди, приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки.

· Посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях .

· Не проведений замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.

· Реконструкцію приміщень здійснено не на підставі проектної документації, яка затверджена у встановленому порядку (не надано проект щодо реконструкції приміщень 1-го поверху для розміщення дітей дошкільного віку).

· Не забезпечено працюючий персонал засобами індивідуального захисту органів дихання згідно діючих нормативних актів.

· Допускаються до роботи особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань цивільного захисту.

· У приміщенні електрощитової не встановлено протипожежні двері, внаслідок чого можливі втрата цілісності та втрата теплоізолювальної спроможності даної перешкоди.

· Внутрішні сходи та шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням.

· Експлуатація електроустановок не відповідає вимогам ПУЕ, а саме: оргтехніка без заземлення (кабінет інформатики).

· З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в службовому приміщенні біля кабінету № 10 (розподільчі коробки).

· З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в коридорі 1-го поверху (живлення світильників).

· З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні кабінету української мови (живлення світильників).

· З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні хімії (живлення світильників).

· З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні санвузла (живлення світильників).

· З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні кабінету історії (живлення світильників).

· З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні фізики (живлення світильників).

· З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в розподільчих коробках (горище).

· З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в підвальному приміщенні навчального корпусу (розподільчі коробки).

· З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в підвальному приміщенні навчального корпусу (живлення світильників).

· З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні майстерні (розподільчих коробках).

· З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в підсобному приміщенні майстерні (розподільча коробка).

· З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в підсобному приміщенні майстерні (живлення світильників).

· З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів спортивна зала (живлення світильників).

· З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів електрощитова (розподільча коробка).

· Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж в приміщенні класу № 10 (електромережа до розетки).

· Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж в приміщенні класу № 10 (електромережа до мультимедійної дошки).

· Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж в приміщенні кабінету інформатики.

· Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж (відеонагляд горища).

· Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж (підвальне приміщення).

· Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж (в підвальному приміщенні кімната слюсаря).

· Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж (в приміщенні харчоблоку до бойлеру).

· Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж (в приміщенні м`ясного цеху.

· Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж (в коридорі І-го поверху).

· Допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж (в коридорі І-го поверху електричний провід до котельні).

· Приховане прокладання проводів у кімнаті для очищення води не підтверджено актом проведення прихованих робіт.

· Електрощит, не оснащений схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) в приміщенні електрощитової)

· Допускається користування пошкодженими вимикачами в підвальних приміщеннях навчального корпусу.

· Допускається користування пошкодженим вимикачем в підсобному приміщенні спортивної зали.

· Будівлю не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56-2014 Системи протипожежного захисту .

· Не забезпечено підтримку в постійній готовності штучної водойми.

· Не встановлено біля місця розташування пожежної водойми покажчики (об`ємні зі світильником або плоскі із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесеними на них: для пожежної водойми - літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми.

· Експлуатація вогнегасників здійснюється не згідно з вимогами Типових норм належності вогнегасників (не забезпечено разтрубами вогнегасник за № 1).

· Експлуатація вогнегасників здійснюється не згідно з вимогами Типових норм належності вогнегасників (не забезпечено разтрубами вогнегасник за № 2).

· Експлуатацію вогнегасників здійснюється не згідно з вимогами Типових норм належності вогнегасників (не забезпечено разтрубами вогнегасник за № 3).

· Експлуатацію вогнегасників здійснюється не згідно з вимогами Типових норм належності вогнегасників (не забезпечено разтрубами вогнегасник за № 4).

· Експлуатацію вогнегасників здійснюється не згідно з вимогами Типових норм належності вогнегасників (не забезпечено разтрубами вогнегасник за № 5).

· Пожежний щит недоукомплектований засобами пожежогасіння, які розміщуються на пожежному щиті, згідно переліку, а саме: вогнегасники - 3 шт., сокира-1 шт.

· Для котельні не визначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок НПАОП 40.1-1.32-01, які необхідно позначати на вхідних дверях до приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні.

· З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщенні котельні.

· Допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі в приміщенні котельні.

· Електрощит, не оснащений схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) (в котельні).

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню у повному обсязі, з наступних підстав.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року № 877-V (далі - Закон № 877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Відповідно до ч. 7 ст. 7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Частиною 2 ст. 12 Закону № 877-V передбачено, що у разі застосування санкцій за порушення вимог законодавства, зокрема, якщо законом передбачаються мінімальні та максимальні розміри санкцій, враховується принцип пропорційності порушення і покарання. Санкція, що застосовується до суб`єкта господарювання при першому порушенні, не може бути вищою за мінімальну санкцію, передбачену відповідним законом.

Відповідно до п.п.29, 33 та 43 ч.1 ст.2 Кодексу цивільного захисту України об`єкт підвищеної небезпеки - об`єкт, який згідно із законом вважається таким, на якому є реальна загроза виникнення аварії та/або надзвичайної ситуації техногенного чи природного характеру; пожежна безпека - відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю; техногенна безпека - відсутність ризику виникнення аварій та/або катастроф на потенційно небезпечних об`єктах, а також у суб`єктів господарювання, що можуть створити реальну загрозу їх виникнення. Техногенна безпека характеризує стан захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного характеру. Забезпечення техногенної безпеки є особливою (специфічною) функцією захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій.

Відповідно до пп.32-33 ч.1 ст.2 Кодексу цивільного захисту України, пожежа - неконтрольований процес знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для істот та навколишнього природного середовища; пожежна безпека - відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.

Отже, пожежі відносяться до надзвичайних ситуацій, а загроза життю та здоров`ю людей виникає не лише при наявності порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що безпосередньо можуть до неї призвести, але й за наявності інших порушень по нездійсненню заходів щодо захисту людей від шкідливого впливу небезпечних чинників при вже виниклій пожежі або підвищують ризик розвитку пожеж.

Згідно з п.21 ч.1 ст.20 Кодексу цивільного захисту України до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить: забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки.

Відповідно до ч.1 ст.64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

До повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей (п.12 ч.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України).

Частиною 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

Згідно з ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Отже, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених відповідних заходів (перевірок тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.

У постанові Верховного Суду від 18.09.2018 року по справі № 826/12258/14 зазначено, що захід реагування у вигляді повного зупинення є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

При цьому, згідно з п.35-36 постанови Верховного Суду від 28.02.2019 по справі № 810/2400/18 недодержання суб`єктами господарювання вимог у сфері техногенної та пожежної безпеки призводить до невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення. Забезпечення державою конституційних прав громадян на захист життя, здоров`я та власності від невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій має пріоритетне значення.

Відповідно до п. 41 постанови Верховного Суду від 31.07.2019 року по справі № 2040/6351/18 законодавець пов`язує настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.

У п. 48 постанови Верховного Суду від 04.06.2019 року по справі № 809/443/16 та п.45 постанови Верховного Суду від 31.07.2019 року по справі № 2040/6351/18 зазначено, що посилання позивача на те, що ним усунуто частину виявлених порушень не свідчить про минування загрози життю та здоров`ю людей та, як наслідок, відсутності підстав для застосування відповідних заходів реагування.

Верховний Суд у п. 55 постанови від 03.04.2020 року по справі № 806/77/18 зазначив, що необладнання приміщень закладу системою протипожежного захисту, незабезпечення приміщення системою оповіщення людей про пожежу за об`єктивним критерієм є такими, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, оскільки стосуються, зокрема, протипожежних норм.

Відповідна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 27.06.2019 року в справі № 814/2356/17, від 07.08.2019 року в справі № 810/1820/18.

Верховний Суд у п.33 постанови від 31.03.2020 року у справі № 160/998/19 ствердив: "Оскільки порушення пожежної безпеки не були усунуті в повному обсязі, а ті, які залишились, можуть створювати загрозу життю або здоров`ю учнів та персоналу навчального закладу, суди попередніх інстанцій дійшли обґрунтованого висновку про наявність підстав для застосування заходів реагування."

Отже, порушення, які залишились у відповідних філіях, на переконання суду, є суттєвими, що, у свою чергу, не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння, дають підстави для застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) філії Дмитро-Дар`ївський навчально-виховний комплекс заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - дитячий садок та філії Золотопрудський навчально-виховний комплекс заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - дитячий садок .

Суд наголошує на тому, що при обранні виключного заходу реагування у вигляді повного зупинення діяльності філій відповідача судом має враховуватися принцип співмірності обраного заходу реагування обсягу та ступеню тяжкості допущених порушень, а також дотримання справедливого балансу між інтересами відповідача і публічними інтересами.

Надаючи оцінку виявленим під час контролюючого заходу та відображеним у акті перевірки порушенням, суд дійшов висновку про те, що у сукупності порушення відповідача у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту повинні кваліфікуватись як такі, що створюють реальну загрозу життю і здоров`ю людей, працюючих в дошкільних навчальних закладах та дітей, які є вихованцями даних дошкільних навчальних закладах, оскільки можуть призвести до займання та розповсюдження вогню в приміщеннях вказаного закладу.

Такого висновку дійшов Верховний Суд в постанові від 06.12.2019 року по справі №806/3108/17.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Аналогічні положення передбачено приписами ч.5 ст.13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", за якими висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов`язковими для всіх суб`єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права.

Відповідно до ч.6 ст.13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права.

Таким чином, оскільки на час розгляду спірних правовідносин у суді доказів, які б свідчили про повне усунення відповідачем порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, не надано, а виявлені порушення продовжують створювати загрозу життю та здоров`ю людей, суд дійшов висновку про те, що наявність наведених порушень вимог протипожежної безпеки призводить до невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій і, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю людей.

У постанові Верховного Суду від 18.09.2018 року по справі № 826/12258/14 зазначено, що захід реагування у вигляді повного зупинення є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до першого речення ст. 2 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод встановлено, що право кожного на життя охороняється законом. Цей припис зобов`язує державу вживати належних заходів для захисту життя осіб, які знаходиться під її юрисдикцією. Слід зазначити, що це зобов`язання повинно тлумачитися як таке, що застосовується в контексті будь-якої діяльності, публічної чи ні, в якій право на життя може бути поставлене під сумнів.

При цьому, суд враховує, що застосований захід реагування має тимчасовий характер, період дії якого залежить безпосередньо від факту усунення відповідачем виявлених порушень.

Крім того, застосований до філій відповідача захід реагування має також спонукаючий характер, направлений на забезпечення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у навчальних закладах.

Також такий захід реагування як повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту - не є санкцією за порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, а є превентивним заходом, який спрямований на недопущення існування невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.

Вказана правова позиція зазначена у постанові Верховного Суду від 28.02.2019 року по справі № 810/2400/18 .

Суд зазначає, що підставою для застосування заходів реагування є встановлення порушень у сфері пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, незалежно від їх кількості. Відсутність в матеріалах справи документів, які б спростовували факт тривання порушень у сфері пожежної безпеки у будівлі дошкільних навчальних закладах, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей свідчить про наявність підстав для застосування заходів реагування, передбачених Кодексом цивільного захисту України.

Враховуючи те, що виявлені порушення в організації роботи з питань пожежної безпеки відповідачем усунуті не в повному обсязі, носять тривалий характер і створюють загрозу життю та здоров`ю людей, суд дійшов висновку про наявність підстав для застосовування до філій відповідача таких заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) як повне зупинення експлуатації (роботи) об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті перевірки від 24.01.2020 року № 13.

Виходячи із викладеного, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Частиною 2 ст.139 КАС України передбачено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

У зв`язку з відсутністю наведених судових витрат у позивача, судові витрати розподілу не підлягають.

Згідно з ч. 3 ст. 243 КАС України у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.

Керуючись ст.ст. 9, 77, 133, 139, 242, 244-250, 255, 262, 295, 297, 382 КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (ЄДРПОУ 38652962; 87547, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Митрополитська, буд. 175) до опорного закладу Олександрівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Олександрівської селищної ради Донецької області (код ЄДРПОУ 25703607, 84000, Донецька обл., Олександрівський р-н, селище міського типу Олександрівка, вулиця Абрикосова, будинок 15) про застосування заходів реагування, - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи):

філії Дмитро-Дар`ївський навчально-виховний комплекс заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - дитячий садок опорного закладу Олександрівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Олександрівської селищної ради Донецької області, розташованої за адресою: 84005, Донецька обл., Олександрівський р-н, с. Дмитро-Дар`ївка, вул. Космонавтів, буд. 3-а;

філії Золотопрудський навчально-виховний комплекс заклад загальної середньої освіти І-ІІ ступенів - дитячий садок опорного закладу Олександрівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Олександрівської селищної ради Донецької області, розташованої за адресою: 84023, Донецька обл., Олександрівський р-н, с. Золоті Пруди, вул. Центральна, 78 до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначених об`єктів.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 09.10.2020 року.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя В.А. Голуб

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2020
Оприлюднено15.10.2020
Номер документу92126513
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/4531/20-а

Рішення від 30.09.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В.А.

Ухвала від 08.09.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В.А.

Ухвала від 03.08.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В.А.

Ухвала від 01.07.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В.А.

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В.А.

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні