ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
12 жовтня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2964/20
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Тихонов І.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін за позовом Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Кедр Ліс про стягнення податкової заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
06 серпня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Луганській області (далі також - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю Кедр Ліс (далі також - відповідач), в якій просить стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих відповідача у сумі податкової заборгованості - 9777,85 грн., що складається з податку на доходи з фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді з/п в сумі - 1530,00 грн., з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі - 7227,85 грн., та податку на прибуток приватних підприємств у сумі - 1020,00 грн., що виникла за період з 24.09.2018 по 19.08.2019 та стягнути з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ податкову заборгованість ПДВ у сумі - 7227,85 грн.
В обґрунтуванням позовних вимог позивач зазначає, що відповідач зареєстровано Кремінською районною державною адміністрацією Луганської області 10.12.2013 (номер державної реєстрації 10261020000014701).
З 11.12.2013 Відповідач перебуває на податковому обліку, як платник податків за основним місцем обліку Відповідач обліковується у Кремінській ДНІ Рубіжанського управління Головного управління ДПС у Луганській області., номер взяття на облік 977.
Станом на 09.07.2020 за відповідачем обліковується податкова заборгованість у сумі 9777,85 грн., що складається з податку на доходи з фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді з/п в сумі - 1530,00 грн., з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі - 7227,85 грн., та податку на прибуток приватних підприємств у сумі - 1020,00 грн., за період з 24.09.2018 по 19.08.2019.
Податковий борг складається з:
1) податку на доходи з фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді з/п у сумі - 1530,00 грн., з яких штрафні санкції - 1530,00 грн. - нараховано у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0047361303 від 06.07.2018 на суму 1530,00 грн. по строку сплати 24.09.2018, винесеного на підставі акта №2119/12-32-13-03/39014068 від 05.07.2018 про результати камеральної перевірки податкової звітності: податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку наданого реєстраційний №9298023808, 9298023683, 9271321033 від 05.02.2018 за І квартал 2017, III квартал 2017, IV квартал 2016 року Товариства з обмеженою відповідальністю КЕДР ЛІС .
В ході проведеної перевірки встановлено порушення п.51.1 ст.51, п.176.2(6) ст.176 ПКУ. Відповідальність за вказане порушення передбачена п. 119.2 ст.119 ПКУ. Згідно п. 119.2 ст.119 ПКУ, неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми отриманої оплати від фізичних осіб за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов`язань платника податку та/або до зміни платника податку - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень.
2) податку на додану вартість у сумі - 7227,85 грн., з яких штрафні санкції - 7227,85 грн.
- нараховано у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0001481205 від 08.10.2018 на суму - 3060,00 грн. по строку сплати 21.10.2018, винесеного на підставі акта №3508/12-32-12-05/39014068 від 15.08.2018 про результати камеральної перевірки з питань неподання податкової звітності з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю КЕДР ЛІС за квітень, травень, червень 2018 року. Дані камеральної перевірки свідчать про неподання податкової звітності з податку на додану вартість платником ТОВ КЕДР ЛІС , код ЄДРПОУ 39014068 за квітень, травень та червень 2018 року. Відповідальність платника передбачена пунктом 120.1 статті 120 ПКУ.
- нараховано у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0001425105 від 08.10.2018 на суму - 500,00 грн. по строку сплати 21.10.2018, винесеного на підставі акта №3926/12-32-51-05/39014068 від 26.09.2018 про результати камеральної перевірки ТОВ КЕДР ЛІС з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за квітень - травень 2018 року. Дані камеральної перевірки свідчать про несвоєчасну реєстрацію податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом строків, визначених п.201.20 ст.201 ПКУ. Відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН передбачена п. 120-1.1 ст.120-1 ПКУ.
- нараховано у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення- рішення №0001425105 від 08.10.2018 року на суму - 1308,70 грн. по строку сплати 21.10.2018, винесеного на підставі акта №3926/12-32-51-05/39014068 від 26.09.2018 про результати камеральної перевірки ТОВ КЕДР ЛІС з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за квітень - травень 2018 року. Дані камеральної перевірки свідчать про несвоєчасну реєстрацію податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом строків, визначених п.201.20 ст.201 ПКУ. Відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН передбачена п. 120-1.1 ст. 120-1 ГІКУ.
- нараховано у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0000435105 від 08.01.2019 на суму - 1511,25 грн. по строку сплати 20.01.2019, винесеного на підставі акта №107/12-32-51-05/39014068 від 22.12.2018 про результати камеральної перевірки ТОВ КЕДР ЛІС з питань своєчасності сплати податкових зобов`язань з податку на додану вартість за січень, липень 2016 року. Дані камеральної перевірки свідчать про порушення термінів сплати узгодженої суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість ТОВ КЕДР ЛІС протягом строків, визначених п.203.2 ст.203 ПКУ. Відповідальність платника передбачена пунктом 126.1 статті 126 глави 11 розділу II ПКУ.
- нараховано у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0000425105 від 08.01.2019 року на суму - 847,90 грн. по строку сплати 20.01.2019 року, винесеного на підставі акта №107/12-32-51-05/39014068 від 22.12.2018 року про результати камеральної перевірки ТОВ КЕДР ЛІС з питань своєчасності сплати податкових зобов`язань з податку на додану вартість за січень, липень 2016 року. Дані камеральної перевірки свідчать про порушення термінів сплати узгодженої суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість ТОВ КЕДР ЛІС протягом строків, визначених п.203.2 ст.203 ПКУ. Відповідальність платника передбачена пунктом 126.1 статті 126 глави 11 розділу II ПКУ.
3) податку на прибуток приватних підприємств у сумі - 1020,00 грн., з яких штрафні санкції - 1020,00 грн. - нараховано у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0009085105 від 04.07.2019 на суму - 1020,00 грн. по строку сплати 19.08.2019, винесеного на підставі акта №528/12-32-51-05/39014068 від 10.05.2019 про результати камеральної перевірки з питань неподання податкової декларації з податку на прибуток Товариством з обмеженою відповідальністю КЕДР ЛІС за 2018 рік. Дані камеральної перевірки свідчать про неподання податкової декларації з податку на прибуток ТОВ КЕДР ЛІС за 2018 рік. Відповідальність платника передбачена пунктом 120.1 статті 120 глави 11 розділу II ПКУ.
Відповідачу було сформовано податкову вимогу від 13.09.2016 №556-17, яку направлено 20.10.2016 рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення та 24.10.2016 вручено особисто під підпис.
Враховуючи те, що заходи з погашення податкового боргу, які були здійснені податковими органами не дали позитивного результату, борг добровільно платником податків не сплачено, позивач звернувся до суду.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 08.07.2019 відкрито провадження у справі та призначено в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (а.с. 54-56).
У вказаній ухвалі запропоновано відповідачу надати відзив на позовну заяву протягом п`ятнадцятиденного строку з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі та роз`яснено, що в разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.
Відповідно до частин 8, 11 ст. 126 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
За таких обставин, враховуючи, що відповідачем не отримано поштове відправлення з причин незалежних від суду, суд вважає, що відповідач був належно повідомлений про розгляд даної справи.
Станом 12 жовтня 2020 року відзив на позовну заяву до суду не надходив.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79, 90 КАС України, суд дійшов наступного.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю Кедр Ліс (ідентифікаційний код 39014068, місцезнаходження: 92900, Луганська область, місто Кремінна, вулиця Набережна, буд. 57) зареєстровано як юридична особа Кремінською районною державною адміністрацією Луганської області 10.12.2013 за № 10261020000014701 (а.с. 40-41).
Як вбачається з матеріалів справи, за відповідачем станом на 04.06.2019 обліковується заборгованість з податку на доходи з фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді з/п у сумі 1530,00 грн, податку на додану вартість у сумі 7227,85 грн., податку на прибуток приватних підприємств у сумі 1020,00 грн. (а.с. 21).
Вказаний борг виник з наступних підстав.
ГУ ДФС у Луганській області було проведено камеральну перевірку відповідача щодо неподання (несвоєчасного подання) податкової декларації про майновий стан і доходи та виявлених помилок (порушень), за результатами якої складено акт від 05.07.2018 № 2119/12-32-13-03/39014068 (а.с. 9-10), який повернуто позивачу за терміном зберігання (а.с. 11).
Контролюючим органом було винесено податкове повідомлення-рішення форми ПС від 06.07.2018 № 004736/303, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 1530 грн. (а.с. 7), яке повернуто позивачу за терміном зберігання (а.с. 8).
Доказів оскарження зазначеного податкового повідомлення-рішення суду не надано.
За результатами камеральної перевірки податкової звітності відповідача складено акт №2119/12-32-13-03/39014068 від 05.07.2018 (а.с. 9-10), яким встановлено, що податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку наданого реєстраційний №9298023808, 9298023683, 9271321033 від 05.02.2018 за І квартал 2017, III квартал 2017, IV квартал 2016 року у зв`язку з несплатою узгодженого податкового повідомлення-рішення №0047361303 від 06.07.2018 (а.с. 7) на суму 1530,00 грн. по строку сплати 24.09.2018.
Таким чином, з матеріалів справи вбачається, що за відповідачем рахується податковий борг з податку на доходи з фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді з/п у сумі 1530,00 грн (а.с. 6).
ГУ ДФС у Луганській області було проведено камеральну перевірку відповідача з питань неподання податкової звітності з ПДВ за квітень, травень, червень 2018 року, за результатами якої складено акт від 15.08.2018 № 3508/12-32-12-05/39014068 (а.с. 16-17), який повернуто позивачу за терміном зберігання (а.с. 18).
Контролюючим органом було винесено податкове повідомлення-рішення форми ПС від 08.10.2018 № 0001481205, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 3060 грн. (а.с. 14), яке отримано посадовою особою платника податків 11.10.2018 (а.с. 15).
Доказів оскарження зазначеного податкового повідомлення-рішення суду не надано.
ГУ ДФС у Луганській області було проведено камеральну перевірку відповідача з питань з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за квітень, травень, червень 2018 року, за результатами якої складено акт від 26.09.2018 № 3926/12-32-51-05/39014068 (а.с. 22-23), який отримано відповідачем 02.10.2018 (а.с. 24).
Контролюючим органом було винесено податкове повідомлення-рішення форми Н від 08.10.2018 № 0001425105, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 500 грн. та 1308,69 грн. (а.с. 19), яке отримано посадовою особою платника податків 11.10.2018 (а.с. 21).
Доказів оскарження зазначеного податкового повідомлення-рішення суду не надано.
ГУ ДФС у Луганській області було проведено камеральну перевірку відповідача з питань з питань своєчасності сплати податкових зобов`язань з податку на додану вартість за січень, липень 2016 року, за результатами якої складено акт від 22.12.2018 № 107/12-32-51-05/39014068 (а.с. 30-31), який отримано відповідачем 27.12.2018 (а.с. 32).
Контролюючим органом було винесено податкове повідомлення-рішення форми Ш від 08.10.2018 № 0000425105, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 847,90 грн. (а.с. 27), яке отримано посадовою особою платника податків 10.01.2019 (а.с. 29).
Контролюючим органом було винесено податкове повідомлення-рішення форми Ш від 08.10.2018 № 0000435105, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 1511,25 грн. (а.с. 25), яке отримано посадовою особою платника податків 10.01.2019 (а.с. 29).
Доказів оскарження зазначених податкових повідомлень-рішень суду не надано.
Таким чином, з матеріалів справи вбачається, що за відповідачем рахується податковий борг з податку на доходи з фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді з/п у сумі 7227,85 грн (а.с. 13).
ГУ ДФС у Луганській області було проведено камеральну перевірку відповідача з питань з питань неподання податкової декларації з податку на прибуток за 2018 рік, за результатами якої складено акт від 10.05.2019 № 528/12-32-51-05/39014068 (а.с. 37), який повернуто позивачу за терміном зберігання (а.с. 38).
Контролюючим органом було винесено податкове повідомлення-рішення форми ПС від 04.07.2019 № 0009085105, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 1020,00 грн. (а.с. 35), яке повернуто позивачу за терміном зберігання (а.с. 36).
Доказів оскарження зазначеного податкового повідомлення-рішення суду не надано.
Таким чином, з матеріалів справи вбачається, що за відповідачем рахується податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств у сумі - 1020,00 грн., (а.с. 34).
Відповідачу було сформовано податкову вимогу від 13.09.2016 №556-17, яку направлено 20.10.2016 рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення та 24.10.2016 вручено особисто під підпис (а.с.39).
Оцінюючи обґрунтованість позовних вимог, суд дійшов наступних висновків.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до статті 14 Податкового кодексу України:
- грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 14.1.175 пункту 14.1).
На момент розгляду справи судом сума заборгованості з податку на додану вартість за березень 2018 року в сумі 17907,00 грн. відповідачем не погашена.
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов`язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
Відповідно до пункту 49.16 статті 49 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний погасити податкове зобов`язання, самостійно визначене ним у такій податковій декларації, протягом строків, установлених Кодексом.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до пункту 203.1. статті 203 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Платник податку зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1. цієї статті для подання податкової декларації (пункт 203.2. ст.203 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI).
Відповідно до ст.137 Податкового кодексу України податок на прибуток нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 ПКУ, від бази оподаткування. Відповідальність за повноту утримання та своєчасність перерахування до бюджету податку, зазначеного в пункті 57.1-1 статті 57 та 141.4 статті 141 ПКУ, покладається на платників податку, які здійснюють відповідні виплати.
Відповідно до п. 137.4. статті 137 ПКУ податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду, крім:
- виробників сільськогосподарської продукції, визначеної статтею 209 цього Кодексу, які можуть обрати річний податковий (звітний) період, який починається з 1 липня поточного звітного року і закінчується 30 червня наступного звітного року;
- у разі якщо особа ставиться на облік і контролюючим органом як платник податку протягом податкового (звітного) періоду, перший податковий (звітний) період розпочинається з дати, на яку припадає початок такого обліку, і закінчується останнім календарним днем-такого податкового (звітного) періоду;
- якщо платник податку ліквідується (у тому числі до закінчення першого податкового (звітного) періоду), останнім податковим; (звітним) періодом вважається період, на який припадає дата ліквідації.
Відповідно до ст.126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання протягом строків, визначених ПК, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
Відповідно до пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Згідно п.203.2 ст. 203 ПКУ платник податку зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Отже, позивачем у передбачений законом спосіб заявлені позовні вимоги на погашення наявної суми податкового боргу відповідача.
Згідно з пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
За правилами, визначеними пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Відповідно до підпункту 20.1.34. пункту 20.1. статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до норм п.п. 95.1-95.3 ст. 95 Податкового кодексу України:
- контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
- стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
- стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, шо належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п. 95.2, п. 95.3, п.95.4 ст.95 ПКУ).
Згідно положень Постанови Кабінету Міністрів України № 1244 від 29.12.2010 р. "Про деякі питання реалізації статті 95 Податкового кодексу України", якою визначено механізм стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу, вилучення готівки у платника податків у рахунок погашення його податкового боргу здійснюється працівниками контролюючого органу з урахуванням вимог пунктів 95.2 - 95.4 статті 95 Податкового кодексу України, а саме:
п.2 - Вилучення готівки у платника податків у рахунок погашення його податкового боргу здійснюється працівниками контролюючого органу (далі - працівники) з урахуванням вимог пунктів 95.2 - 95.4 статті 95 Податкового кодексу України .
п.3 - Під час вилучення готівки працівники рахують наявні кошти. У разі коли обсяг коштів у платника податків перевищує суму його податкового боргу, вилученню підлягає готівка на суму боргу .
п.4 .- У рахунок погашення податкового боргу спрямовується також готівка, виявлена працівниками у касі платника податків, у тому числі в скриньці реєстратора розрахункових операцій, та в інших місцях зберігання коштів .
п. 5.6 - За результатами вилучення готівки складається акт встановленої форми. Вилучена готівка в національній валюті вноситься працівником до банку, для перерахування до відповідного бюджету в день її стягнення, а в разі неможливості такого внесення -на наступний робочий день. Готівка в іноземній валюті передається банку або іншій фінансовій установі, що має право на реалізацію іноземної валюти, у зазначений строк для її продажу відповідно до законодавства та подальшого перерахування згідно з вимогами абзацу першого цього пункту .
Законом України від 21.12.2016 № 1797-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу щодо покращення інвестиційного клімату в Україні доповнено Податковий кодекс України статтею 19-3 та викладено в новій редакції підпункту 19.1.1 пункту 19.1 статті 19, якими визначено перелік функцій державний податкових інспекцій, а функції контрольно-перевірочної роботи закріплено виключно за контролюючими органами обласного та центрального рівнів.
З метою погашення податкового боргу податковим органом направлено відповідачу податкові вимоги форми «Ю» № 556-17 від 13.09.2016 (а.с. 39). Однак, вжиті заходи не призвели до погашення податкового боргу.
Визначена у податковій вимозі форми «Ю» сума грошового зобов`язання відповідачем не сплачена, податкова вимога не оскаржувалась ані в адміністративному, ані в судовому порядку.
Податковий борг у добровільному порядку не сплачено, що підтверджується витягом з інтегрованої картки платника податків (а.с. 6, 13, 34).
Отже, відповідачем не надано заперечень щодо нарахованих контролюючим органом сум податкових зобов`язань, податкові зобов`язання відповідача є узгодженими та наявність податкового боргу відповідача у сумі 9777,85 грн станом на час розгляду даної адміністративної справи підтверджена матеріалами справи.
Таким чином, суд вважає встановленим, що у відповідача дійсно існує податковий борг у зазначеній сумі, про яку він повідомлений, яка ним не оспорена, до теперішнього часу не сплачена.
За таких обставин суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що слід задовольнити.
Відповідно до частини четвертої статті 139 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 139, 194, 205, 242-246, 250, 255, 295, п.15.5 Розділу VІІ Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДПС в Луганській області (93401, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, буд. 72, код 43143746) до Товариства з обмеженою відповідальністю Кедр Ліс (місце реєстрації: 92900, Луганська область, м. Кремінна, вул. Набережна, буд. 57, код 39014068) про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.
Стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих відповідача у сумі податкової заборгованості - 9777,85 грн., що складається з податку на доходи з фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді з/п в сумі - 1530,00 грн., з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі - 7227,85 грн. ( в тому числі з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ), та податку на прибуток приватних підприємств у сумі - 1020,00 грн., що виникла за період з 24.09.2018 по 19.08.2019.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя І.В. Тихонов
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2020 |
Оприлюднено | 15.10.2020 |
Номер документу | 92129059 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.В. Тихонов
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні