ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа №500/1973/20
05 жовтня 2020 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючого судді Мартиць О.І.
за участю:
секретаря судового засідання Семеха В.Т.
представника позивача Головного управління ДПС у Тернопільській області Давиди О.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Тернопільській області до приватного підприємства "Біоресурссервіс" про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
31 липня 2020 року до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Тернопільській області до приватного підприємства "Біоресурссервіс" про стягнення податкового боргу, в якій позивач просить стягнути з рахунків у банках приватного підприємства "Біоресурссервіс", що обслуговують такого платника та за рахунок готівки, що належить приватному підприємству "Біоресурссервіс", кошти у розмірі податкового боргу в сумі 338523 (триста тридцять вісім тисяч п`ятсот двадцять три) грн. 68 коп. в тому числі по платежах:
по податку на додану вартість - 295464,68 грн. на р/рUA73899998031306002900001960, код одержувача 36488038, МФО 899998, код бюджетної класифікації 30 14010100;
по податку на прибуток приватних підприємств - 43059,00 грн. на р/р UA32899998033315931800001960, код одержувача 36488038, МФО 899998, код бюджетної класифікації 85 11021000.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідач несвоєчасно та не в повному обсязі сплачував узгоджені суми податкового зобов`язання, внаслідок чого у нього виникла заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами в розмірі 338523,68 грн. Оскільки відповідач не сплатив у добровільному порядку зазначений податковий борг, то дана сума заборгованості підлягає стягненню за рахунок готівки, що належить приватному підприємству "Біоресурссервіс" та з рахунків у банках, обслуговуючих приватне підприємство "Біоресурссервіс".
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 05.08.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. У справі призначено судове засідання на 07.09.2020.
В судовому засіданні 07.09.2020 розгляд справи відкладено до 05.10.2020 у зв`язку з неявкою представника відповідача.
05.10.2020 представник Головного управління ДПС у Тернопільській області позовні вимоги підтримав повністю з підстав викладених у позовній заяві та просив позов задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання 05.10.2020 повторно не прибув, відзив на позов не надав, про причини неявки суду не повідомив.
Суд здійснив всі, передбачені Кодексом адміністративного судочинства України (далі - КАС України) заходи щодо належного повідомлення відповідача про розгляд даної справи, відповідач вважається належним чином повідомленим про дату, час і місце розгляду справи, а його неприбуття не перешкоджає судовому розгляду.
Заслухавши пояснення представника Головного управління ДПС у Тернопільській області, вивчивши матеріали справи, дослідивши подані докази, суд встановив наступні обставини.
Приватне підприємство "Біоресурссервіс" зареєстроване органами державної реєстрації як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців
Згідно довідки про наявність податкового боргу за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами в сумі - 338523,68 грн. в т.ч. по платежах:
- по податку на додану вартість - 295464,68 грн. (основний платіж - 241571,00 грн., штрафні санкції-47383,57 грн., пеня - 6510,11 грн.)
- по податку на прибуток приватних підприємств - 43059,00 грн. (основний платіж).
Заборгованість по податку на додану вартість виникла у зв`язку з несплатою узгоджених зобов`язань, нарахованих платником самостійно згідно, декларацій з податку на додану вартість №9332144688 від 20.01.2020 за звітний період 12 місяць 2019 року в сумі 53706,00 грн., №9030301846 від 20.02.2020 за звітний період 01 місяць 2020 року в сумі 67813,00 грн., №9057365378 від 19.03.2020 за звітний період 02 місяць 2020 року в сумі 53053,00 грн., №9084886414 від 21.04.2020 за звітний період 03 місяць 2020 року в сумі 14994,00 грн., №9110382191 від 19.05.2020 за звітний період 04 місяць 2020 року в сумі 28734,00 грн., №9141593928 від 22.06.2020 за звітний період 05 місяць 2020 року в сумі 23271,00 грн., а також нараховано згідно податкових повідомлень-рішень:
№0000045204 від 08.01.2020 винесеного на підставі акта перевірки №1652/19-00-52-04/34043267 від 12.12.2019;
№0001575204 від 28.01.2020 винесеного на підставі акта перевірки №71/19-00-52-04/34043267 від 11.01.2020;
№0015845204 від 08.04.2020 винесеного на підставі акта перевірки №1386/19-00-52-04/34043267 від 19.03.2020;
№0021515204 від 25.06.2020 винесеного на підставі акта перевірки №2129/19-00-52-04/34043267 від 26.05.2020.
Також платнику нараховано пеню, яка виникла у зв`язку із несплатою узгодженого грошового зобов`язання у встановлені законодавством строки за період 29.10.2019 по 03.07.2020.
Заборгованість по податку на прибуток приватних підприємств виникла у зв`язку з несплатою узгодженого зобов`язання, нарахованого платником самостійно згідно декларації з податку на прибуток приватних підприємств №9335215566 від 02.03.2020 за 2019 рік в сумі 43059,00 грн.
Податкові повідомлення-рішення відповідачем не були оскаржені, ні в адміністративному, ні в судовому порядку, а тому грошові зобов`язання визначені в них, вважаються узгодженими.
Наявність у відповідача податкового боргу по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) підтверджується також розрахунком суми податкового боргу по податку на додану вартість, борг відображений в інтегрованій картці платника податків.
Згідно зі статтею 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України (далі ПК України).
Відповідно до пункту 6.1 статті 6 ПК України податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Пунктом 16.1 статті 16, пунктом 36.1 статті 36, пунктом 38.1 статті 38 ПК України, передбачено, що платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом; податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом; виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом, крім випадків, передбачених податковим законодавством. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно з пунктом 56.11 статті 56 ПК України грошове зобов`язання самостійно визначене платником податку оскарженню не підлягає.
Відповідно до пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
У відповідності до підпункту 133.1.1 пункту 133.1 статті 133 ПК України, платниками податку на прибуток підприємств є суб`єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.
Об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу (підпункт 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 ПК України)
Судом встановлено, що податковий борг відповідача виник внаслідок несплати платником податків сум самостійно визначених платником податків у податкових деклараціях, а тому такі суми податкових зобов`язань є узгодженими та підлягали до сплати у відповідні строки, встановлені ПК України.
Підпунктами 14.1.39, 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом; грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
У зазначені строки податкове зобов`язання відповідачем не сплачено, а тому у відповідності до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України вважається сумою податкового боргу.
В пункті 57.3 статті 57 ПК України зазначено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України після закінчення встановлених Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Пеня - це сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162. пункту 14.1 статті 14 ПК України).
Тобто, незалежно від того, з яких причин платником податку не було своєчасно погашено узгоджену суму грошового зобов`язання, такий платник після фактичного погашення податкового боргу повинен сплатити пеню у розмірі, який залежить від періоду прострочення.
У зв`язку з несплатою платником податків узгоджених сум податкових зобов`язань, податковим органом вживалися заходи щодо стягнення податкового боргу у встановленому законодавством порядку.
Згідно з пунктом 59.1 статті 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до пункту 59.3 статті 59 ПК України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.
Відповідачу виставлялась податкова вимога №1028-25 від 01.07.2014, з часу виставлення якої податковий борг платника не переривався.
Згідно пункту 87.1 статті 87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти.
Пунктом 87.2 статті 87 ПК України встановлено, що джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Відповідно до пунктів 95.1, 95.2 та 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Пунктом 95.4 статті 95 ПК України передбачено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України встановлено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Головне управління ДПС у Тернопільській області після вжиття всіх необхідних заходів, передбачених ПК України для стягнення податкового боргу з платника податків, з дотриманням строків, визначених у статті 95 ПК України, та в межах повноважень, визначених цим Кодексом, звернулося до суду з даним позовом.
Відповідно до положень частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Під час розгляду справи відповідач доказів сплати податкового боргу не надав, а також не подав заперечень щодо його наявності та розміру, доводи позивача не спростував.
Таким чином, оскільки за відповідачем обліковується податковий борг, заявлений до стягнення у цій справі, на суму 338523,68 грн. щодо наявності та розміру якого відповідачем не подано до суду відзиву на позовну заяву, не надано доказів його сплати, а вжиті контролюючим органом заходи не призвели до його погашення, тому позовні вимоги належить задовольнити повністю та стягнути податковий борг з приватного підприємства "Біоресурссервіс".
Згідно із частиною другою статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
З урахуванням цих положень витрати позивача - суб`єкта владних повноважень зі сплати судового збору за звернення до суду із даним позовом із відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління ДПС у Тернопільській області до приватного підприємства "Біоресурссервіс" про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків у банках приватного підприємства "Біоресурссервіс", що обслуговують такого платника та за рахунок готівки, що належить приватному підприємству "Біоресурссервіс", кошти у розмірі податкового боргу в сумі 338523 (триста тридцять вісім тисяч п`ятсот двадцять три) грн. 68 коп. в тому числі по платежах:
по податку на додану вартість - 295464,68 грн. на р/рUA73899998031306002900001960, код одержувача 36488038, МФО 899998, код бюджетної класифікації 30 14010100;
по податку на прибуток приватних підприємств - 43059,00 грн. на р/р UA32899998033315931800001960, код одержувача 36488038, МФО 899998, код бюджетної класифікації 85 11021000.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 12 жовтня 2020 року.
Реквізити учасників справи:
позивач:
- Головне управління ДПС у Тернопільській області місцезнаходження: вул. Білецька, 1, м. Тернопіль, 46003, код ЄДРПОУ: 43142763;
відповідач:
- Приватне підприємство "Біоресурссервіс" місцезнаходження: вул. Гагаріна 19, м. Шумськ, Шумський район, Тернопільська область, 47100, код ЄДРПОУ: 34043267.
Головуючий суддя Мартиць О.І.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2020 |
Оприлюднено | 15.10.2020 |
Номер документу | 92134118 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мартиць Оксана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні