ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 жовтня 2020 року м. Київ № 640/13850/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Каракашьяна С.К., при секретарі судового засідання Мині І.І., за участі представників сторін: від позивача - Маслюк В.В., від третьої особи - Франків Л.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу:
За позовом Громадської організації "ОБОРОНА ПРИДНІПРОВ`Я" (Першотравнева 45,Куцеволівка,Онуфріївський район, Кіровоградська область,28122, код ЄДРПОУ41870744) до за участі третьої особи Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України (вул.Митрополита Липківського, 35,Київ 35,03035, код ЄДРПОУ37552996) Державного агентства рибного господарства України (вул.Артема, 45а,Київ 53,04053, код ЄДРПОУ37472282) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшов позов Громадської організації "ОБОРОНА ПРИДНІПРОВ`Я", в якому позивач просить :
Визнати протиправним та нечинним наказ Міністерства енергетики та захисту довкілля України Про затвердження Режиму рибальства у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) України у 2020 році в частині п. 18 Режиму рибальства у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) України у 2020 році, а саме:
п. 2 та п.9 додатку №3 до Режиму в Розділі Кам`янське водосховище Полтавська область , яким забороняється промисел протягом року - від дамби Кременчуцької ГЕС вниз за течією до початку адміністративних меж с. Григоро-Бригадирівка, координати 49°04'41.5"N 33°15'02.3"Е 48°55'03.2"N 33°50'34.0"Е; Правий берег від південної частини с. Куцеволівка Онуфріївського району Кіровоградської області Лівий берег від південної частини с. Григоро-Бригадирівка Кобеляцького району Полтавської області, координати 48°53'16.7"N 33°53'26.4"Е 48°55'57.7"N 33°52'33.0"Е;
та пункту 9.4 Режиму рибальства у рибогосподарських водних об`єктах (їх частинах) України у 2020 році, яким забороняється під час здійснення промислу на Кам`янському водосховищі використання ставних сіток з кроком вічка менше ніж 38мм.
Позовні вимоги мотивовані порушенням, на думку позивача, порядку прийняття оспорюваного акту, яке полягає у відсутності наукового обґрунтування та обговорення проекту акту, та відсутності чіткого визначення акваторії меж заборони.
При цьому, позивач стверджує про наявність порушень прав осіб, які є членами громадської організації.
Відповідачем та третьою особою позовні вимоги заперечується з огляду на дотримання порядку прийняття наказу.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва
ВСТАНОВИВ:
Наказом Міністерства енергетики та захисту довкілля України Про затвердження Режиму рибальства у рибогосподарських водних об`єктах (їхніх частинах) України у 2020 році від 26 травня 2020 року № 340, який було зареєстровано в Міністерстві юстиції України 3 червня 2020 р. за № 490/34773, відповідно до статей 8, 31 Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів", абзацу шістнадцятого підпункту 145 пункту 5 Положення про Міністерство енергетики та захисту довкілля України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 січня 2015 року № 32 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 18 вересня 2019 року № 847), з метою забезпечення раціонального використання водних біоресурсів було затверджено Режим рибальства у рибогосподарських водних об`єктах (їхніх частинах) України у 2020 році.
Зокрема, п. 2 та п.9 додатку №3 вищезазначеного Режиму було заборонено промисел протягом року - від дамби Кременчуцької ГЕС вниз за течією до початку адміністративних меж с. Григоро-Бригадирівка, координати 49°04'41.5"N 33°15'02.3"Е 48°55'03.2"N 33°50'34.0"Е; та на правому березі від південної частини с. Куцеволівка Онуфріївського району Кіровоградської області та лівому березі від південної частини с. Григоро-Бригадирівка Кобеляцького району Полтавської області, координати 48°53'16.7"N 33°53'26.4"Е 48°55'57.7"N 33°52'33.0"Е.
Не погоджуючись з зазначеним нормативно - правовим актом, позивач звернувся до суду.
Згідно з ст. 1 Закону України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів , режим промислу - встановлена на певний проміжок часу сукупність вимог та правил, які уточнюють, доповнюють або скасовують правила рибальства для оптимізації кількісного та видового складу водних біоресурсів у визначеному водному об`єкті (його частині).
Також відповідно до вказаної статті визначено, що правила рибальства - нормативно-правові акти, які у визначеному районі дії встановлюють умови, способи добування, допустимі до вилучення розміри водних біоресурсів, вимоги щодо їх охорони, а також можуть визначати кількість, типи, розміри, технічні характеристики суден флоту рибної промисловості та знарядь вилову, умови користування рибогосподарськими водними об`єктами та навантаження на них.
Відповідно до ч.1 ст. 6 Закону України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів , державне управління та регулювання у галузі рибного господарства здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері рибного господарства та рибної промисловості, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства, та інші центральні органи виконавчої влади відповідно до їх повноважень, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації.
Згідно з ст.8 Закону України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів , до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері рибного господарства та рибної промисловості належать, зокрема, затвердження правил та режимів рибальства, добування (вилучення, вилову) та відтворення водних біоресурсів.
Відповідно до ст. 31 Закону України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів , з метою забезпечення охорони, раціонального використання окремих видів водних біоресурсів, а також для доповнення, уточнення або зміни зазначених правил можуть розроблятися режими для окремих рибогосподарських водних об`єктів (їх частин). Режими затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері рибного господарства та рибної промисловості.
У відповідності до п.5.1 Правил промислового рибальства в рибогосподарських водних об`єктах України, затверджених наказом Державного комітету рибного господарства України 18.03.1999 року №33 (надалі - Правила) зазначено, що з метою створення оптимальних умов відтворення, штучного розведення, вирощування водних живих ресурсів та їх використання і охорони, до цих Правил можуть розроблятись Режими, які уточнюють і доповнюють вимоги щодо здійснення спеціального використання водних живих ресурсів у окремих рибогосподарських водних об`єктах.
Абзацом шістнадцятим підпункту 145 пункту 5 Положення про Міністерство енергетики та захисту довкілля України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 січня 2015 року №32 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 18 вересня 2019 року № 847) передбачено, що відповідач затверджує правила та режими рибальства, добування (вилучення, вилову) та відтворення водних біоресурсів.
Отже, оспорюваний наказ видано в межах повноважень відповідача.
Щодо прав позивача, порушених оспорюваним актом, суд висловлює наступну правову позицію.
Відповідно до частини 1 статті 5 та частини 2 статті 46 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист, а позивачем в адміністративній справі можуть бути громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, підприємства, установи, організації (юридичні особи), суб`єкти владних повноважень.
Згідно частини 1 статті 1 Закону України "Про громадські об`єднання" від 22.03.2012 №4572-VI (надалі - Закон №4572-VI), громадське об`єднання - це добровільне об`єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів.
Пунктом 2 частини 1 статті 11 Закону №4572-VI передбачено, що статут громадського об`єднання має містити відомості про мету (цілі) та напрями його діяльності.
Пунктом 2 частини 1 статті 21 Закону №4572-VI визначено, що для здійснення своєї мети (цілей) громадське об`єднання має право звертатися у порядку, визначеному законом, до органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб з пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями), скаргами.
При цьому, як зазначено Конституційним Судом України у рішенні від 28.11.2013 №12-рп/2013, громадська організація може захищати в суді особисті немайнові та майнові права як своїх членів, так і права та охоронювані законом інтереси інших осіб, які звернулися до неї за таким захистом, лише у випадках, якщо таке повноваження передбачено у її статутних документах та якщо відповідний закон визначає право громадської організації звертатися до суду за захистом прав та інтересів інших осіб.
Норми Закону України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів таких прав не передбачають.
При цьому, суд враховує позицію Верховного Суду, викладену в постанові від 26 лютого 2020 року у справі №826/9175/18.
Суд враховує, що позов стосується не захисту довкілля, а використання природних ресурсів, у зв`язку з чим до даних правовідносин не застосуються норми Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" від 25.06.1991 №1264-XII та ратифікованої Законом України від 06.07.1999 №832-XIV Конвенцію про доступ до інформації, участь громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля (Орхуська конвенція) від 25.06.1998.
На виконання вимог статті 264 Кодексу адміністративного судочинства України у виданні Офіційний вісник України №64 було опубліковано оголошення про відкриття провадження у даній справі.
До суду не надходило заяв про вступ у справу від будь - яких осіб, права яких були б порушені оспорюваним актом, а порушення прав позивача судом не встановлено, у зв`язку з чим, керуючись вимогами ст.ст. 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні позову Громадської організації "ОБОРОНА ПРИДНІПРОВ`Я" відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.
Повний текст рішення складено 12.10.2020.
Суддя С.К. Каракашьян
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2020 |
Оприлюднено | 15.10.2020 |
Номер документу | 92135155 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Каракашьян С.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні