Рішення
від 12.10.2020 по справі 280/7210/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

12 жовтня 2020 року 21 год. 45 хв.Справа № 280/7210/20 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Сіпаки А.В., за участю секретаря судового засідання Гопки Л.І.,

за участю:

представник позивача - Гладкий Д.В.

представник відповідача - Першин І.М.

представник третьої особи Запорізькї обласної організації політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «БАТЬКІВЩИНА» - Гайдук С.П.

розглянувши за правилами, передбаченими статтею 273 Кодексу адміністративного судочинства України, в порядку загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ» (69035, Запорізька область, місто Запоріжжя, проспект Соборний, будинок 160, офіс 5.5, код ЄДРПОУ 43713377)

до Новоолександрівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області (70433, Запорізька область, Запорізький район, село Новоолександрівка, вул.Центральна, будинок 64, код ЄДРПОУ 43789963)

треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Запорізька регіональна організація Політичної партії «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» ; Регіональна організація Політичної партії «ОПОЗИЦІЙНИЙ БЛОК» в Запорізькій області; Запорізьку територіальна організація Політичної партії «ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ» ; кандидат на посаду сільського голови Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_1 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №1 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_2 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №2 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_3 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №2 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_4 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №1 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_5 ; Запорізька обласна організація політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «БАТЬКІВЩИНА» ; кандидат на посаду сільського голови Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_6 ; Запорізька обласна організація Політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» ; кандидат в депутати на посаду сільського голови Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_1 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_7 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_8 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_9 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №3 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_10 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_11 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №6 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_12 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №5 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_13

про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

10.10.2020 о 14:40 год. до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ» (далі - позивач) до Новоолександрівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області (далі - відповідач), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Запорізька регіональна організація Політичної партії «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» ; Регіональна організація Політичної партії «ОПОЗИЦІЙНИЙ БЛОК» в Запорізькій області; Запорізьку територіальна організація Політичної партії «ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ» ; кандидат на посаду сільського голови Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_1 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №1 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_2 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №2 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_3 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №2 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_4 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №1 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_5 ; Запорізька обласна організація політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «БАТЬКІВЩИНА» ; кандидат на посаду сільського голови Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_6 ; Запорізька обласна організація Політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» ; кандидат в депутати на посаду сільського голови Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_1 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_7 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_8 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_9 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №3 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_10 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_11 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №6 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_12 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №5 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_13 , в якій позивач просить суд:

- визнати протиправною та скасувати постанову Новоолександрівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області від 08 жовтня 2020 року, якою утворено склади дільничних виборчих комісій Новоолександрівською сільською територіальною виборчою комісією Запорізькою району Запорізької області та протокольне рішення, яким відхилено усі кандидатури подані позивачем;

- зобов`язати Новоолександрівську сільську територіальну виборчу комісію Запорізького району Запорізької області протягом одного дня з дня набрання рішенням суду у цій справі законної сили повторно утворити склади дільничних виборчих комісій з урахуванням кандидатур, поданих позивачем.

В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що позивач надав до Новоолександрівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області подання для обовязкового включення до складу дільничних виборчих комісій звичайних та/або спеціальних виборчих дільниць за п. 1ч. 1 ст. 204 Виборчого кодексу України, а також подання для включення шляхом жеребкування до складу дільничних виборчих комісій звичайних та/або спеціальних виборчих дільниць за п. 3 ч. 1 ст. 204 Виборчого кодексу України. В свою чергу відповідач виніс протокольне рішення від 08.10.2020, яким відхилив усі кандидатури до складу дільничних виборчих комісій на відповідному окрузі, поданих Запорізькою Обласною організацією Політичної партії Слуга Народу . Позивач вважає, що відповідач в порушення вимог Виборчого кодексу України виніс протокольне рішення про відмову у включенні членів дільничної виборчої комісії від Запорізької Обласної організації Політичної партії Слуга Народу , постанова взагалі не приймалась, що не відповідає вимогам щодо оформлення рішень виборчої комісії. Крім того звертає увагу суду на те, що подання Запорізької Обласної організації Політичної партії Слуга Народу були надані у належний строк, з дотриманням всіх вимог виборчого законодавства, про що свідчить другий примірник відповідних подань із проставленим вхідним номером, прізвищем з ініціалами та підписом особи, відповідальної за прийом документів у Новоолександрівській сільській територіальній виборчій комісії Запорізького району Запорізької області та довідками про прийняття документів № 59 та № 60. З урахуванням вищевикладеного вважає, що посилання відповідача про нібито відсутні підписи керівника місцевої організації політичної партії або печатки місцевої організації відповідної політичної партії вищого рівня або печатки політичної патії є необгрунтованими. Просить позов задовольнити.

Ухвалою суду від 10.10.2020 відкрито загальне позовне провадження у справі з урахуванням положень статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), призначено підготовче засідання на 11.10.2020 о 11:00 год. Крім того, витребувано від Новоолександрівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області докази по справі (належним чином засвідчені копії - для долучення до матеріалів справи, оригінали - суду для огляду), а саме: постанову Новоолександрівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області від 08.10.2020, якою відмовлено у включенні кандидатур до складу дільничних виборчих комісій на відповідному окрузі, поданих ЗАПОРІЗЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ» з додатками та протокол засідання Новоолександрівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області від 08.10.2020; журнал реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії; протокол засідання (у разі наявності) Новоолександрівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області від 08.10.2020 з питань розгляду подання ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ» щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій; постанову Новоолександрівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області від 08.10.2020, якою утворено склади дільничних виборчих комісій.

Ухвалою суду від 11.10.2020 залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Запорізьку регіональну організацію Політичної партії «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» ; Регіональну організацію Політичної партії «ОПОЗИЦІЙНИЙ БЛОК» в Запорізькій області; Запорізьку територіальну організацію Політичної партії «ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ» ; кандидата на посаду сільського голови Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_1 ; кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №1 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_2 ; кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №2 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_3 ; кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №2 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_4 ; кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №1 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_5 ; Запорізьку обласну організацію політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «БАТЬКІВЩИНА» ; кандидата на посаду сільського голови Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_14 ; Запорізьку обласну організацію Політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» ; кандидата в депутати на посаду сільського голови Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_1 ; кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_7 ; кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_8 ; кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_9 ; кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №3 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_10 ; кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_11 ; кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №6 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_12 ; кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №5 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_13

11.10.2020 представник відповідача подав до суду витребувані докази. Відзив до суду не надав.

В підготовчому судовому засіданні 11.10.2020 оголошено перерву до 12.10.2020 до 09 год. 30 хв.

В підготовчому судовому засіданні 12.10.2020 оголошувалась перерва до 14 год. 00 хв. та до 17 год. 00 хв.

Протокольною ухвалою суду 12.10.2020 підготовче провадження було закрито та призначено розгляд справи по суті на 12.10.2020 на 18 год. 30 хв.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечив, суду пояснив, що при прийнятті документів не передбачено право комісій надавати оцінку відповідності їх вимогам чинного законодавства. Питання не прийняття чи прийняття вирішується на засіданні комісії та складені довідки про прийняття документів не містять інформацію щодо відповідності чи невідповідності поданих документів вимогам, встановлених для них. Зазначив, що невідповідність подань формі та вимогам, встановленим ч. 4 ст. 204 Виборчого кодексу України було встановлено комісією, що про складено відповідний Акт від 01.10.2020.

Разом з тим звернув увагу суду, що подані позивачем до матеріалів справи подання також не відповідають формі, оскільки в них відсутні примітки, відповідно до форми подань, затвердженої Постановою ЦВК від 24.07.2020 № 137.

Зазначив також, що на засіданні комісії 08.10.2020 на порядку денному першочергово було винесено два питання і під час проведення засідання комісії було внесено зміни до порядку денного та включено питання щодо прийняття подань щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій поданих позивачем. У звязку з цим підготувати постанову про неприйняття їх не було можливості за браком часу і комісією було прийнято рішення винести протокольне рішення. Вважає, що підстав для скасування постанови № 71 від 08.10.2020 немає, оскільки на момент її прийняття питання по прийняттю подань вже було вирішене. Просить в задоволенні позову відмовити.

Представники третіх осіб в судове засідання не зявились, про дату, час та місце слухання справи повідомлялись у відповідності до вимог ч. 2 ст. 268 КАС України, шляхом складання телефонограми та шляхом оприлюднення судом на веб-порталі судової влади України інформації про дату, час та місце слухання справи.

Від кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_9 , кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_7 , кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №5 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_13 , кандидата на посаду сільського голови Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_1 , кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №3 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_10 та кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_8 надійшли до суду заяви, в яких вони зазначають, що рішення відповідача є законним, обгрунтованим та таким, що прийнято у межах повноважень, у порядку та спосіб встановлений законодавством України. проти позовних вимог заперечують та вважають їх такими, що не підлягають задоволенню.

В судовому засіданні представник третьої особи Запорізької обласної організації політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «БАТЬКІВЩИНА» зазначив, що подані позивачем подання повинні були бути прийняті і з яких підстав на них були відсутні підписи та печатки організації партії, і якщо були відсутні, йому не відомо. Вважає, що підставі для відхилення подань у відповідача не було, однак зазначає, що, на його думку, належним способом захисту позивача є скасування протокольного рішення та зобовязання включення до складу дільничних виборчих комісій позивача.

Суд, заслухавши думку представника позивача, представника відповідача, представника третьої особи, на підставі наявних у суду матеріалів, встановив такі обставини.

Постановою Верховної Ради України від 15.07.2020 №795-IX «Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році» на неділю, 25.10.2020, призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.

Центральна виборча комісія постановою від 08.08.2020 №160 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, а постановою від 14.08.2020 №176 призначила перші вибори депутатів районних рад, на 25.10.2020.

29.09.2020 Запорізькою Обласною організацією Політичної партії Слуга Народу було подано до Новоолександрівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області подання для включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій. Зазначені подання було отримано членом Новоолександрівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області ОСОБА_15 о 15 год. 57 хв. 29.09.2020 вх. № 59 та о 16 год. 00 хв. 29.09.2020 за вх. № 60, що підтверджується відповідним написом з датою та часом отримання на копії подання та підписом із зазначенням прізвища та ініціалів члена комісії.

Крім того, членом Новоолександрівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області ОСОБА_15 складено довідки за № 59 та № 60 про прийняття від Запорізької Обласної організації Політичної партії Слуга Народу документів, а саме: подання, копії паспорту та електронного носія.

01.10.2020 членами Новоолександрівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області було складено Акт, відповідно до якого надані Запорізькою Обласною організацією Політичної партії Слуга Народу подання не підписані керівником місцевої організації партії, на поданнях відсутня печатка та дата.

Судом встановлено, що під час засідання Новоолександрівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області 08.10.2020 на порядку денному було поставлено три питання, два з яких - це розгляд подання Запорізької Обласної організації Політичної партії Слуга Народу щодо обовязкового включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій та про утворення дільничних виборчих комісій № 230223, № 230200, № 230201, № 230224, що підтверджується наданим до суду протоколом № 9 засідання комісії від 08.10.2020.

За результатами засідання з питання № 2 було комісією було прийнято протокольне рішення № 2, відповідно до якого було вирішено подання Запорізької Обласної організації Політичної партії Слуга Народу відхилити, у звязку з відсутністю у ньому обовязкових реквізитів визначених Постановою.

08.10.2020 за результатами засідання Новоолександрівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області утворені та сформовані склади дільничних виборчих комісій виборчих дільниць № 230223, № 230200, № 230201, № 230224 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, призначити їх керівний склад згідно з додатками 1-4.

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.

Відповідно до статті 71 Конституції України вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, визначає Виборчий кодекс України.

Відповідно до частин 1, 2статті 63 Виборчого кодексу України (далі - Кодекс), рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

Згідно з частиною 1 статті 64 Кодексу суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Відповідно до пункту 1-1 частини 1 статті 64 Кодексу, виключно до суду шляхом подання позовної заяви оскаржуються: рішення чи дії окружної виборчої комісії, рішення чи дії територіальної виборчої комісії, крім встановлених цим Кодексом випадків.

Розділ ІІ Кодексу визначає основні принципи виборчого права.

Одним з основних принципів виборчого права є принцип рівного виборчого права, який закріплений у статті 12 Кодексу.

Як зазначено у частині 4, 5 вказаної статті усі партії (організації партій), які набули статусу суб`єкта виборчого процесу відповідно до цього Кодексу, мають рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі відповідних загальнодержавних (відповідних місцевих) виборів у порядку та в межах, встановлених цим Кодексом.

Рівність прав і можливостей кандидатів, партій (організацій партій) - суб`єктів виборчого процесу брати участь у виборчому процесі відповідних виборів забезпечується:

1) забороною привілеїв чи обмежень кандидатів в залежності від суб`єкта висування, за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, інвалідності та стану здоров`я, за мовними або іншими ознаками;

2) забороною втручання органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб та службових осіб у виборчий процес, за винятком здійснення повноважень, передбачених цим Кодексом;

3) рівним та неупередженим ставленням органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, державних та комунальних підприємств, закладів, установ, організацій, їх посадових та службових осіб до кандидатів, партій (організацій партій) - суб`єктів відповідного виборчого процесу;

4) забороною використання для фінансування передвиборної агітації інших коштів, крім коштів виборчого фонду партії (кандидата, організації партії);

5) рівним та неупередженим ставленням засобів масової інформації, інформаційних агентств до кандидатів, партій (організацій партій) - суб`єктів виборчого процесу.

Статтею 32 Кодексу встановлено, що в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів (частина 1).

До виборчих комісій належать, зокрема, територіальні виборчі комісії (частина 2).

Відповідно до статті 33 Кодексу виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.

Відповідно до положень Кодексу в ході організації підготовки та проведення місцевих виборів місцеві організації політичних партій беруть участь у реалізації виборчих процедур, зокрема, в утворенні та формуванні складу територіальних виборчих комісій, утворенні дільничних виборчих комісій, висуванні кандидатів.

Частиною першою статті 204 Кодексу визначено, що дільнична виборча комісія утворюється відповідною міською чи районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією не пізніш як за п`ятнадцять днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії.

Право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій мають:

1) місцеві організації політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання;

2) місцева організація політичної партії, яка уклала угоду про політичну співпрацю на відповідних місцевих виборах з депутатською групою, про утворення якої оголошено на сесії Верховної Ради України не пізніше 1 січня року, в якому відбуваються вибори.

Одна депутатська група, про утворення якої оголошено на сесії Верховної Ради України не пізніше 1 січня року, в якому відбуваються вибори, може укласти лише одну угоду про політичну співпрацю на відповідних місцевих виборах лише з однією політичною партією.

Угода підписується керівником (керівниками) депутатської групи, про утворення якої оголошено на сесії Верховної Ради України не пізніше 1 січня року, в якому відбуваються вибори, та головою політичної партії, з якою її укладено.

Про укладання відповідної угоди керівник (керівники) депутатської групи, про утворення якої оголошено на сесії Верховної Ради України не пізніше 1 січня року, в якому відбуваються вибори, не пізніш як за дев`яносто п`ять днів до дня голосування повідомляє Апарат Верховної Ради України листом, разом з яким надсилається один примірник політичної угоди.

Апарат Верховної Ради України повідомляє Центральну виборчу комісію про укладання відповідної угоди не пізніш як за дев`яносто один день до дня голосування та надсилає копію політичної угоди;

3) місцеві організації політичних партій, від яких зареєстровано кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) рад;

4) кандидати у депутати сільських, селищних, міських (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) рад;

5) кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови.

При утворенні дільничної виборчої комісії відповідна територіальна виборча комісія визначає осіб, які підлягають включенню до складу відповідної дільничної виборчої комісії, з числа кандидатур, поданих суб`єктами подання, визначеними пунктами 3-5 цієї частини, за результатами жеребкування, що проводиться у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією, не пізніш як на восьмий день після закінчення строку внесення подань щодо кандидатур до складу такої комісії.

Щодо кандидатур, поданих суб`єктами подання, зазначеними у пункті 1 цієї частини, жеребкування не проводиться. Кандидатури від таких суб`єктів подання включаються до складу кожної дільничної виборчої комісії (не більше двох осіб до складу кожної дільничної виборчої комісії) за умови наявності відповідних подань та їх відповідності встановленим цим Кодексом вимогам.

Щодо кандидатур, поданих суб`єктами подання, зазначеними у пункті 2 цієї частини, жеребкування не проводиться. Кандидатури від таких суб`єктів подання включаються до складу кожної дільничної виборчої комісії (не більше однієї особи до складу кожної дільничної виборчої комісії) за умови наявності відповідних подань та їх відповідності встановленим цим Кодексом вимогам.

У разі якщо до складу дільничної виборчої комісії одночасно внесено подання щодо кандидатур від двох і більше місцевих організацій однієї політичної партії, то до складу такої комісії підлягає включенню кандидатура від місцевої організації політичної партії вищого щодо інших організацій партії рівня.

Кандидатури, внесені до складу дільничної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, передбаченим статтею 34 цього Кодексу, порушення вимог цієї частини та частини четвертої цієї статті шляхом прийняття відповідного рішення територіальною виборчою комісією або в результаті застосування механізму жеребкування, передбаченого цією частиною.

Рішення про відхилення кандидатур за результатами жеребкування не приймається.

Таким чином склад відповідної ДВК формується відповідною ТВК не пізніш як за п`ятнадцять днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії. (ч. 1 ст. 204 ВК України).

До складу ДВК підлягають включенню в обов`язковому порядку представники від суб`єктів подання, визначених п.п. 1-2 ч. 1 ст. 204 ВК України, представники інших суб`єктів подання (у даному випадку п. 3, п. 5 вказаної статті) включаються до складу ДВК за результатами жеребкування.

Відповідно до ч. 4 ст. 204 Кодексу місцева організація політичної партії, про утворення депутатської фракції якої оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання, а у разі її відсутності у структурі відповідної політичної партії - обласна чи республіканська в Автономній Республіці Крим організація цієї політичної партії згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм, вносять до відповідної територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій (не більше двох осіб до складу кожної дільничної виборчої комісії).

Місцева організація політичної партії, яка уклала угоду про політичну співпрацю на відповідних місцевих виборах з депутатською групою, про утворення якої оголошено на сесії Верховної Ради України не пізніше 1 січня року, в якому відбуваються місцеві вибори, місцева організація партії, від якої зареєстровано кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також сільської, селищної, міської (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) рад, а у разі їх відсутності у структурі відповідної політичної партії - обласна чи республіканська в Автономній Республіці Крим організація цієї політичної партії згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм, вносять до відповідної територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій (не більше однієї особи до складу кожної дільничної виборчої комісії).

Подання підписується керівником місцевої організації політичної партії та скріплюється печаткою відповідної місцевої організації політичної партії або печаткою місцевої організації відповідної політичної партії вищого рівня, або печаткою політичної партії.

Кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів сільської, селищної, міської (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) рад, кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови вносять до територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу відповідних дільничних виборчих комісій (не більше однієї особи до складу кожної дільничної виборчої комісії) за своїм підписом.

Зазначені подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій вносяться не пізніш як за двадцять чотири дні до дня виборів за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

Подання щодо кандидатур до складу дільничної виборчої комісії може вноситися до відповідної виборчої комісії за допомогою електронних сервісів у порядку, визначеному Центральною виборчою комісією.

У поданні щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій зазначаються відомості, передбачені частиною десятою статті 203 цього Кодексу.

До подання додаються копії паспорта громадянина України (копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки) або копії першої та другої сторінок тимчасового посвідчення громадянина України (для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної запропонованої особи.

Заяви осіб, запропонованих до складу дільничної виборчої комісії, про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб`єкта подання, згоду виконувати посадові обов`язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії та про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб`єктам подання на відповідних виборах надаються відповідним суб`єктам подання до моменту внесення до територіальних виборчих комісій подання стосовно кандидатур до складу дільничних виборчих комісій.

У разі виявлення територіальною виборчою комісією одночасного внесення однієї кандидатури до складу дільничної виборчої комісії від різних суб`єктів подання територіальна виборча комісія звертається до відповідних суб`єктів подання, кандидата, запропонованого до складу дільничної виборчої комісії, для уточнення інформації та надання заяви про згоду на участь у роботі дільничної виборчої комісії від відповідного суб`єкта подання. У разі непідтвердження згоди особи на участь у роботі дільничної виборчої комісії від відповідного суб`єкта подання територіальна виборча комісія відхиляє кандидатуру такої особи.

Під час судового розгляду адміністративної справи в суді представник відповідача заперечував проти того, що подання кандидатур до складу ДВК від позивача за формою відповідали вимогам встановленим статтею 204 Кодексу та на поданнях були відсутні примітки, відповідно до форми подань, затверджених Постановою ЦВК від 24.07.2020 № 137 Про форми подань щодо кандидатур до складу виборчих комісій, які здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів .

Разом з тим, суд звертає увагу на ту обставину, що частиною 1 статті 204 Кодексу визначено, що кандидатури, внесені до складу дільничної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, передбаченим статтею 34 цього Кодексу, порушення вимог цієї частини та частини четвертої цієї статті шляхом прийняття відповідного рішення територіальною виборчою комісією або в результаті застосування механізму жеребкування, передбаченого цією частиною.

Зазначений перелік підстав для відхилення кандидатур до складу дільничної виборчої комісії є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає.

Позивачем до матеріалів справи надано належним чином завірені копії подань із проставленням підпису керівника організації партії, печатки та підпису. Також позивачем додані до матеріалів справи Довідка № 60, складеної о 16:00 год., згідно якої членом комісії відповідача від Запорізької Обласної організації Політичної партії Слуга Народу Даневським Р.М. було прийнято подання на 2 арк., копію паспорту на 4 арк. та електронний носій 1 шт.. Аналогічну Довідку складено о 15:57 год. за № 59 про прийняття від позивача документів, а саме: подання подання на 2 арк., копію паспорту на 8 арк. та електронний носій 1 шт.

Суд зазначає, що виходячи з системного аналізу статті 204 Кодексу вбачається, що за результатами отриманих від місцевих організацій політичних партій подань щодо кандидатур до складу дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія може прийняти рішення або про включення таких осіб до складу ДВК, або про відхилення таких кандидатур. Це не стосується питання відхилення кандидатур за результатами жеребкування, коли згідно вимог ст. 204 Кодексу рішення не приймається.

Проте, жодного з вказаних рішень Новоолександрівською сільською територіальною виборчою комісією Запорізького району Запорізької області не прийнято, доказів протилежного суду не надано.

Суд зазначає, що результати голосування Новоолександрівською сільською територіальною виборчою комісією Запорізького району Запорізької області від 08.10.2020 щодо прийняття подань кандидатур до складу ДВК, які запропоновані позивачем, у вигляді Протокольного рішення № 2 з питання № 2 порядку денного засідання Новоолександрівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області, свідчить про недотримання відповідачем вимог статті 204 Кодексу, оскільки за результатами розгляду таких подань могло бути прийнято лише рішення у формі постанови. Крім того прийняття або відхилення подань кандидатур до складу дільничних виборчих комісій не відноситься до поточної діяльності виборчої комісії, коли виборча комісія може приймати протокольні рішення, зміст яких заноситься до протоколу виборчої комісії та не оформлюється окремим документом, як це передбачено ч. 5 ст. 37 Кодексу.

Суд критично відноситься до складеного членами комісії Акту від 01.10.2020 про невідповідність подань щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій, оскільки такий акт не в повній мірі відповідає вимогам ч. 6 ст. 37 Кодексу, а саме підписи членів комісії не скріплені печаткою виборчої комісії.

Суд не бере до уваги посилання відповідача, що форма подань в частині відсутності приміток не відповідає встановленій формі подань кандидатур, затверджених Постановою ЦВК від 24.07.2020 № 137, оскільки обовязковість наявності таких приміток не передбачена вимогами ч. 4 ст. 204 Кодексу.

Крім того, на думку суду подані позивачем документи та їхній зміст не дозволяє довільно тлумачити зміст та форму таких подань. Такі недоліки могли бути встановлені комісією при прийнятті документів, оскільки вони були очевидними і могли бути усунуті.

Суд зазначає, що з моменту подання документів 29.09.2020, які після реєстрації в Журналі реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії, відповідно до положень п.п. 13.12, п.п. 13.13 п. 13 Порядку

організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого Постановою ЦВК від 10.08.2020 № 173, повинні були подані голові комісії (в разі відсутності голови комісії - заступнику голови), який дає відповідні доручення членам комісії та залученим спеціалістам, експертам щодо їх попереднього розгляду та підготовки відповіді та за підсумками попереднього розгляду документа, звернення член комісії у разі необхідності розгляду питання на засіданні комісії готує проєкт постанови відповідно до пункту 4.7 цього Порядку, про що інформує голову комісії (у разі його відсутності - заступника голови комісії), у випадку невідповідності встановленим вимогам і до моменту прийняття протокольного рішення щодо відмови у прийнятті відповідач не повідомив позивача про можливість усунення недоліків, що суд вважає надмірним формалізмом з огляду на швидкоплинність виборчого процесу та строки утворення та формування складу дільничних виборчих комісій.

Оскільки протиправно було відмовлено у відхиленні подань Запорізької Обласної організації Політичної партії Слуга Народу шляхом прийняття протокольного рішення № 2 від 08.10.2020, а не постанови, та відповідачем порушено права субєктів подання кандидатур на участь у складі дільничних виборчих комісій, тому суд вважає, що постанова про утворення таких дільничних виборчих комісій також підлягає скасуванню.

Суд наголошує на тому, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним і таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Тому, у даному випадку належним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання Новоолександрівську сільську територіальну виборчу комісію Запорізького району Запорізької області повторно розглянути питання утворення та формування складу дільничних виборчих комісій виборчих дільниць № 230223, № 230200, № 230201, № 230224 та включити до їх складу в обов`язковому порядку кандидатури, внесені поданням ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ»

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку про те, що заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та доведеними наданими до матеріалів справи письмовими доказами, у зв`язку з чим необхідно позов підлягає задоволенню.

Відповідно до приписів частини 1 статті 139 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Частиною 9 статті 273 КАС України передбачено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до частини 2 статті 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою-підприємцем встановлено ставку судового збору 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

У статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» установлено з 1 січня 2020 року прожитковий мінімум для працездатних осіб у сумі 2 102,00 грн.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст.2, 5, 9, 77, 132, 139, 143, 268-273, 278 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ» (69035, Запорізька область, місто Запоріжжя, проспект Соборний, будинок 160, офіс 5.5, код ЄДРПОУ 43713377) до Новоолександрівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області (70433, Запорізька область, Запорізький район, село Новоолександрівка, вул.Центральна, будинок 64, код ЄДРПОУ 43789963), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Запорізька регіональна організація Політичної партії «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ» ; Регіональна організація Політичної партії «ОПОЗИЦІЙНИЙ БЛОК» в Запорізькій області; Запорізьку територіальна організація Політичної партії «ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ» ; кандидат на посаду сільського голови Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_1 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №1 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_2 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №2 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_3 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №2 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_4 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №1 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_5 ; Запорізька обласна організація політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «БАТЬКІВЩИНА» ; кандидат на посаду сільського голови Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_6 ; Запорізька обласна організація Політичної партії «ЗА МАЙБУТНЄ» ; кандидат в депутати на посаду сільського голови Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_1 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_7 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_8 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_9 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №3 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_10 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_11 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №6 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_12 ; кандидат у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №5 з виборів депутатів Новоолександрівської сільської ради Запорізького району Запорізької області ОСОБА_13 про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії -задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати протокольне рішення Новоолександрівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області № 2 від 08.10.2020, яким відхилено подання ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ» .

Визнати протиправною та скасувати постанову Новоолександрівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області № 71 від 08.10.2020 Про утворення дільничних виборчих комісій виборчих дільниць № 230223, № 230200, № 230201, № 230224 .

Зобов`язати Новоолександрівську сільську територіальну виборчу комісію Запорізького району Запорізької області повторно розглянути питання утворення та формування складу дільничних виборчих комісій виборчих дільниць № 230223, № 230200, № 230201, № 230224 та включити до їх складу в обов`язковому порядку кандидатури, внесені поданням ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ» .

Стягнути на користь ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ» (69035, Запорізька область, місто Запоріжжя, проспект Соборний, будинок 160, офіс 5.5, код ЄДРПОУ 43713377) за рахунок бюджетних асигнувань Новоолександрівської сільської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області (70433, Запорізька область, Запорізький район, село Новоолександрівка, вул.Центральна, будинок 64, код ЄДРПОУ 43789963) судові витрати, у вигляді судового збору у сумі 4204,00 грн.

Судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених статтями 273, 275-277, 280, 282, пунктами 5 та 6 частини першої статті 283, статтями 286-288 цього Кодексу, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Апеляційні скарги на судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 273-277 цього Кодексу, можуть бути подані у дводенний строк з дня їх проголошення, а на судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.

Текст рішення виготовлено в повному обсязі та підписано 12 жовтня 2020 року.

Суддя А.В. Сіпака

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.10.2020
Оприлюднено15.10.2020
Номер документу92157570
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/7210/20

Рішення від 12.10.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 11.10.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 10.10.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні