ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"13" жовтня 2020 р. справа № 300/531/20
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Панікара І.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління житлово-комунального господарства Івано-Франківської обласної державної адміністрації до Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування рішення від 08.10.2018, -
ВСТАНОВИВ:
Управління житлово-комунального господарства Івано-Франківської обласної державної адміністрації (надалі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (надалі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення від 08.10.2018.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем оскаржуваним рішенням від 08.10.2018 року № 0068575513, безпідставно застосовано штрафні санкції в розмірі 2 936,80 грн. та нараховано пеню в сумі 46 308,19 грн. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску. Позивач зазначив, що з 26.04.2012 року (внесення відомостей про припинення) Управління житлово-комунального господарства Івано-Франківської обласної державної адміністрації не здійснює господарську діяльність та не має у своєму штаті працівників, тобто не використовує найману працю, внаслідок чого, згідно абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 4 ЗУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» не може бути платником єдиного внеску. Окрім того, з 26.07.2012 року платником єдиного внеску та страхових внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування є правонаступник - Департамент будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської ОДА. Позивач вважає рішення № 0068575513 від 08.10.2018 року протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 04.03.2020 року, судова справа № 300/531/20 передана головуючому судді Грицюку П.П.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06.03.2020 року відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Розпорядженням в.о. керівника апарату Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.06.2020 року за № 68, згідно наказу № 121-ОС від 19.06.2020 року "Про відрахування зі штату суду судді ОСОБА_1 ", призначено повторний автоматизований розподіл судової справи № 300/531/20.
Відповідно до витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 22.06.2020 року, судову справу № 300/531/20 передано головуючому судді Панікару І.В.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25.06.2020 року прийнято до судового розгляду вказану адміністративну справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи. Зобов`язано Головне управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області, подати суду, належним чином засвідчені матеріали перевірки на підстави яких винесено оскаржуване рішення, самостійно подану звітність позивача про нарахування єдиного податку за період з 2013 по 2017 рік, витяг з облікової картки платника податків, довідку із зазначенням суму єдиного податку на яку контролюючим органом нараховано штраф (10 %) у розмірі 2936,80 грн., та 46308,19 грн. - пені (0,1 суми недоїмки), а також інші письмові документи, на підставі яких нараховано штраф та пеню.
Головуючий по справі суддя Панікар І.В. в період з 01.07.2020 року по 31.07.2020 року перебував у відпустці, з 03.08.2020 року по 06.08.2020 року суддя перебував на листку тимчасової непрацездатності, у зв`язку з чим, 60-денний строк розгляду справи продовжено.
Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 27.03.2020 року (а.с. 45-46), згідно змісту якого, представник відповідача щодо можливості задоволення заявлених позовних вимог заперечив. Вказав, що згідно особової картки платника по єдиному внеску за період з 2013 - 2017 років позивачем самостійно нараховано, проте несвоєчасно сплачено суми єдиного внеску. У зв`язку з чим, контролюючим органом рішенням № 0068575513 від 08.10.2018 року застосовано штрафні санкції в сумі 2 936,80 грн. та нараховано пеню 46 308,19 грн.
Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, дослідивши позовну заяву, відзив на позов, та в сукупності письмові докази, встановив наступне.
Управління житлово-комунального господарства Івано-Франківської обласної державної адміністрації 20.05.2008 року зареєстроване як юридична особа та взяте на податковий облік Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області.
08.10.2018 року Головним управлінням Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області прийнято рішення № 0068575513, яким до позивача застосовано штрафні санкції в розмірі 2 936,8 грн. та нараховано пеню в сумі 46 308,19 грн. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску (а.с.8).
Не погоджуючись із оскаржуваним рішенням № 0068575513 від 08.10.2018 року, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з наступного їх правового регулювання.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначено ЗУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» ).
Згідно положень пункту 2 частини 1 статті 1 ЗУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» , єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 4 ЗУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» , платниками єдиного внеску є роботодавці, зокрема, підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Згідно пункту 1 частини 1 статті 7 ЗУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» , єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), частини 1 статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Судом встановлено, що відповідно до виписки з Єдиного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців, з 26.04.2012 року Управління житлово-комунального господарства Івано-Франківської обласної державної адміністрації (УЖКГ ОДА) перебуває в стані припинення, однак, державним реєстратором Реєстраційної служби Івано-Франківського міського управління юстиції в Івано-Франківській області не внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи - УЖКГ ОДА (а.см.13-16).
26.07.2012 року Департамент будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської ОДА зареєстрований як юридична особа та у відповідності до частини 1 статті 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" є платником єдиного внеску та страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
Водночас, згідно пункту 1.3 Положення про департамент будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням обласної державної адміністрації від 13.07.2012 року № 479, Департамент є правонаступником прав і зобов`язань головного управління регіонального розвитку та будівництва обласної державної адміністрації, управління житлово-комунального господарства обласної державної адміністрації і управління містобудування та архітектури обласної державної адміністрації.
Суд зазначає, що з 26.07.2012 року платником єдиного внеску та страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування є правонаступник - Департамент будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської ОДА, внаслідок чого, з 26.07.2012 року Управління житлово-комунального господарства Івано-Франківської обласної державної адміністрації не може бути платником єдиного внеску, оскільки матиме місце факт подвійного оподаткування.
Внаслідок чого, після прийняття Івано-Франківською ОДА рішення про ліквідацію Управління житлово-комунального господарства Івано-Франківської обласної державної адміністрації та реєстрації його правонаступника, відповідач відповідно до ЗУ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» не мав права нараховувати позивачу будь-які штрафні санкції та пеню за несплату чи несвоєчасну сплату єдиного внеску.
Окрім того, судом встановлено, що на виконання постанови Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30.06.2015 року у справі № 809/3852/13-а, Департамент будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Івано-Франківської ОДА як правонаступник, сплатив заборгованість Управління житлово-комунального господарства Івано-Франківської обласної державної адміністрації по єдиного внеску та штрафних санкцій, яка виникла до прийняття рішення про ліквідацію позивача, що свідчить про відсутність будь-якої заборгованості позивача по сплаті єдиного внеску.
Вказане підтверджується меморіальними ордерами: № 10 (49817842), № 10 (49812110) від 20.05.2016 року та платіжним дорученням № 10 від (49941906) від 20.05.2016 року (а.с. 31-33).
Водночас, суд зазначає, що ухвалою суду від 25.06.2020 року витребувано у відповідача належним чином засвідчені матеріали перевірки на підстави яких винесено оскаржуване рішення, самостійно подану звітність позивача про нарахування єдиного податку за період з 2013 по 2017 рік, витяг з облікової картки платника податків, довідку із зазначенням суму єдиного податку на яку контролюючим органом нараховано штраф (10 %) у розмірі 2936,80 грн., та 46308,19 грн. - пені (0,1 суми недоїмки), а також інші письмові документи, на підставі яких нараховано штраф та пеню.
Однак, на виконання вимог ухвали суду від 25.06.2020 року відповідачем надано: рішення Головного управління ДФС в Івано-Франківській області № 0068575513 від 08.10.2018 року; розрахунок штрафної санкції та пені; квитанцію про поштове відправлення рішення; витяг з інтегрованої картки платника за 2013-2017 роки (а.с.79-88).
Разом із тим, матеріали перевірки на підстави яких винесено оскаржуване рішення, самостійно подану звітність позивача про нарахування єдиного податку за період з 2013 по 2017 рік та довідку із зазначенням суму єдиного податку на яку контролюючим органом нараховано штраф (10 %) у розмірі 2936,80 грн., та 46308,19 грн. - пені (0,1 суми недоїмки), відповідачем не надано в ході розгляду справи.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім того, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на наведене, суд приходить до висновку, що рішення Головного управління ДФС в Івано-Франківській області № 0068575513 від 08.10.2018 року винесено необґрунтовано, з порушенням норм податкового законодавства України, внаслідок чого, останнє слід визнати протиправним та скасувати, а позовні вимоги такими, що підлягають до задоволення.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи те, що позовні вимоги підлягають задоволенню, слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області на користь позивача сплачений судовий збір в розмірі 2 449,19 грн.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Управління житлово-комунального господарства Івано-Франківської обласної державної адміністрації - задоволити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області № 0068575513 від 08.10.2018 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 39394463, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018) на користь Управління житлово-комунального господарства Івано-Франківської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 35914935, вул. С. Бандери, 77, м. Івано-Франківськ, 76018) сплачений судовий збір в розмірі 2 449,19 грн. (дві тисячі чотириста сорок дев`ять гривень дев`ятнадцять копійок).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Учасники справи:
Позивач:
Управління житлово-комунального господарства Івано-Франківської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 35914935, вул. С. Бандери, 77, м. Івано-Франківськ, 76018).
Відповідач:
Головне управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 39394463) , вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018.
Суддя /підпис/ Панікар І.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2020 |
Оприлюднено | 15.10.2020 |
Номер документу | 92157695 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Панікар І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні