ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"13" жовтня 2020 р. справа № 300/1133/20
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Григорук О.Б., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатський інвестиційний альянс" до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, -
ВСТАНОВИВ:
Адвокат Хітько Василь Миколайович звернувся до суду в інтересах товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатський інвестиційний альянс" з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №903 від 29.11.2019.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем протиправно прийнято рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №903 від 29.11.2019 з підстав неподання позивачем протягом 12 послідовних місяців декларації з податку на додану вартість (надалі - ПДВ) за період з листопада 2018 по жовтень 2019 року з відомостями щодо постачання та/або придбання товарів з метою формування податкових зобов`язань чи податкового кредиту, оскільки протягом 12 послідовних податкових місяців подавалися до контролюючого органу декларації з податку на додану вартість з листопада 2018 року по жовтень 2019 року, які свідчать про наявність господарських операцій з постачання/придбання товарів/послуг. Зазначено, що позивачем подано податкову декларацію з ПДВ за листопад 2018 року з додатками 2, 5 на реєстрацію в органи ДПС України 20.12.2018. Відповідно до квитанцій №2 від 20.12.2018 о 15:18 - "Прийнято пакет". На момент прийняття декларації Sнакл. складає 2791,02 грн., податковий кредит 2 грн. Також, була подана податкова декларація з ПДВ за жовтень 2019 року з додатком 2,5 на реєстрацію в органи ДПС України 20.11.2019. Відповідно до квитанцій №2 від 20.11.2019 о 11:37 - "Прийнято пакет". На момент прийняття декларації Sнакл. складає 3041,02 грн., податковий кредит 250,00 грн.
03.07.2020 від відповідача на адресу суду надійшов відзив на адміністративний позов (а.с.74, 75). У відзиві представник відповідача не погодився з доводами позивача. В обґрунтування заперечень зазначив, що відповідачем правомірно прийнято оскаржуване рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №903 від 29.11.2019. В підтвердження відсутності в позивача обсягів придбання (постачання) надав довідку від 26.11.2019 за №581/09-19-04-01/11/34158233 про результати перевірки подання до податкового органу декларацій з ПДВ протягом 12 послідовних податкових місяців. В задоволенні позову просив відмовити.
17.07.2020 на адресу суду надійшла відповідь на відзив, в якій представник позивача вказує, що протягом 12 послідовних податкових місяців подавалися до контролюючого органу декларації з податку на додану вартість з листопада 2018 року по жовтень 2019 року, які свідчать про наявність господарських операцій з постачання/придбання товарів/послуг. При цьому, показники з придбання у розмірі 1250,00 грн. у жовтні 2019 року підтверджені поданою відповідачем довідкою від 26.11.2019 за №581/09-19-04-01/11/34158233. Представник позивача просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі (а.с.83-87).
Суд зазначає, що розділ VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України, було доповнено пунктом 3 згідно із Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" №540-IX від 30.03.2020, відповідно до якого під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки подання відзиву та відповіді на відзив, заперечення продовжуються на строк дії такого карантину.
Відповідно до пункту 2 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) №731-IX від 18.06.2020, який набрав чинності 17.07.2020, процесуальні строки, які були продовжені відповідно до пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону №540-IX від 30.03.2020, закінчуються через 20 днів після набрання чинності цим Законом. Протягом цього 20-денного строку учасники справи та особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим кодексом), мають право на продовження процесуальних строків з підстав, встановлених цим Законом.
Відповідно до частини 3 Прикінцевих положень розділу VI Кодексу адміністративного судочинства України, в редакції Закону №731-IX від 18.06.2020, під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.
Однак, у встановлений судом строк відповідач не скористався правом на подання заперечення на відповідь на відзив. Протягом 20-денного строку з відповідною заявою про продовження процесуального строку, встановленого судом для подання заперечення, відповідач не звертався.
Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (у письмовому провадженні) у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Карпатський інвестиційний альянс" з 22.09.2006 зареєстроване як платник податку на додану вартість за індивідуальним податковим номером №341582309180.
Протягом 12 послідовних податкових місяців з листопада 2018 року по жовтень 2019 року позивачем подавалися податкові декларації з ПДВ (а.с.7-47), в тому числі:
- 20.12.2018 позивачем подана податкова декларація з ПДВ за листопад 2018 року, відповідно до якої податковий кредит з обсягу постачання без ПДВ складає 10 грн., з ПДВ - 2 грн. (а.с.7-10);
- 18.11.2019 позивачем подана податкова декларація з ПДВ за жовтень 2019 року, відповідно до якої податковий кредит з обсягу постачання без ПДВ складає 1250 грн., з ПДВ - 250 грн. (а.с.44-47).
Відповідно до довідки про результати перевірки подання до податкового органу декларацій з ПДВ протягом 12 послідовних податкових місяців №581/09-19-04-01/11/34158233 від 26.11.2019 показники з придбання позивачем товарів з листопада 2018 року по вересень 2019 року відсутні, у жовтні 2019 року складають 1250 грн. (а.с.76).
29.11.2019 Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області прийнято рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатський інвестиційний альянс"№903, з підстав неподання позивачем протягом 12 послідовних місяців декларації з податку на додану вартість за період з листопада 2018 по жовтень 2019 року з відомостями щодо постачання та/або придбання товарів з метою формування податкових зобов`язань чи податкового кредиту (а.с.6).
Позивач звертався до Державної податкової служби України зі скаргою №3 від 21.01.2020 про скасування вказаного рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, за результатом розгляду якої, рішенням Державної податкової служби України про результати розгляду скарги №8068/6/99-00-04-01-01-06 від 02.03.2020, скаргу позивача залишено без розгляду, з підстав пропуску строку встановленого на його оскарження (а.с.51-56).
Позивач вважає протиправним рішення Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №903 від 29.11.2019, просить суд скасувати дане рішення.
При вирішенні даного спору суд виходить з наступного нормативно-правового регулювання спірних правовідносин.
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Підпунктом 16.1.3. пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов`язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до пункту 46.1 статті 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Згідно пунктів 49.1, 49.2 статті 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Пунктом 203.1 статті 203 Податкового кодексу України встановлено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Порядок реєстрації та анулювання реєстрації платника податку на додану вартість регулюється Податковим кодексом України та Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 за №1130.
Згідно підпункту "г" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Відповідно до пункту 184.2 статті 184 Податкового кодексу України анулювання реєстрації на підставі на підставах, визначених у підпунктах "б"-"з" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу. Анулювання реєстрації здійснюється на дату подання заяви платником податку або прийняття рішення контролюючим органом про анулювання реєстрації. Про анулювання реєстрації платника податку контролюючий орган зобов`язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації (пункт 184.10 статті 184 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 5.5 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 за №1130, Анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "з" пункту 5.1 цього розділу). Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.
Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами, серед іншого, є довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку) (підпункт 3 пункту 5.5 Положення від 14.11.2014 за №1130).
Пунктом 5.6 Положення від 14.11.2014 за №1130 встановлено, що за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов`язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.
Аналіз наведених норм права свідчить про обов`язок платника, зокрема, податку на додану вартість подавати податкову декларацію за кожен звітний (податковий) період - календарний місяць, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Контролюючий орган приймає рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, якщо платник податку протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Зокрема, з метою вирішення питання щодо прийняття рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість контролюючий орган має враховувати останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації до складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації. У свою чергу, підтвердним документом для прийняття контролюючим органом рішення про анулювання реєстрації у даному випадку є відповідна довідка щодо анулювання такої реєстрації.
Вказана правова позиція висловлена в постановах Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 18.09.2019 в справі №200/13263/18-а та від 18.09.2019 у справі №440/3963/18.
Відповідно до пункту 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Як встановлено, протягом 12 послідовних податкових місяців з листопада 2018 року по жовтень 2019 року позивачем подавалися податкові декларації з ПДВ, у тому числі: за листопад 2018 року, відповідно до якої податковий кредит з обсягу постачання без ПДВ складає 10 грн., з ПДВ - 2 грн. (а.с.7-10), за жовтень 2019 року, відповідно до якої податковий кредит з обсягу постачання без ПДВ складає 1250 грн., з ПДВ - 250 грн. (а.с.44-47).
Отже, позивачем подавалися податкові декларації з ПДВ з листопада 2018 року по жовтень 2019 року з відомостями щодо постачання товарів з метою формування податкових зобов`язань чи податкового кредиту, зокрема за листопад 2018 року та за жовтень 2019 року.
Відповідно до довідки відповідача про результати перевірки подання до податкового органу декларацій з ПДВ протягом 12 послідовних податкових місяців №581/09-19-04-01/11/34158233 від 26.11.2019 показники з придбання позивачем товарів з листопада 2018 року по вересень 2019 року відсутні, у жовтні 2019 року складають 1250 грн. (а.с.76).
Отже, відповідачем прийнято рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №903 від 29.11.2019 з необґрунтованих підстав - неподання позивачем протягом 12 послідовних місяців декларації з податку на додану вартість за період з листопада 2018 по жовтень 2019 року з відомостями щодо постачання та/або придбання товарів з метою формування податкових зобов`язань чи податкового кредиту, оскільки позивачем подавалися податкові декларації з ПДВ за вказаний період з відомостями щодо постачання товарів з метою формування податкових зобов`язань чи податкового кредиту.
За таких обставин, суд дійшов до висновку, що слід визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області від 29.11.2019 за №903 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатський інвестиційний альянс".
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи те, що позовні вимоги підлягають задоволенню, слід стягнути з відповідача, за рахунок його бюджетних асигнувань, на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2102,00 гривень.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість №903 від 29.11.2019.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 43142559, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатський інвестиційний альянс" (код ЄДРПОУ 34158233, Дільниця Піги буд. 50, с. Татарів, м. Яремча, Івано-Франківська обл., 78596) сплачений судовий збір в розмірі 2102,00 (дві сто два) гривень.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Відповідно до частини 3 Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України, під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Григорук О.Б.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2020 |
Оприлюднено | 15.10.2020 |
Номер документу | 92157714 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні