Справа № 420/7697/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 жовтня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., за участю секретаря судового засідання Рижук В.І., представника позивача - адвоката Янчука В.М., представники відповідачів - не з`явилися, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Дочірнього підприємства «АМБРА ФРУТ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Дочірнє підприємство «АМБРА ФРУТ» звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 22.04.2020 року №1535337/41584091, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №8 від 13.12.2019 року;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №8 від 13.12.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ДП АМБРА ФРУТ є юридичною особою та згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, зареєстроване як суб`єкт господарювання, про що внесено відповідний запис до реєстру №1 556 102 0000 063693. Основним видом діяльності ДП АМБРА ФРУТ є неспеціалізована оптова торгівля (код КВЕД 46.90). ДП АМБРА ФРУТ є імпортером та посередником. У процесі своєї господарської діяльності ДП АМБРА ФРУТ придбаває товар як у постачальників-нерезидентів, так і у вітчизняних постачальників. Позивач є платником податку на додану вартість, про що 01.10.2017 року внесено запис до реєстру платників податку на додану вартість, що підтверджується витягом №1715534500741.
28 листопада 2019 року між ДП АМБРА ФРУТ та ТОВ СУЧАСНИЙ МОДЕРН (код за ЄДРПОУ 33898608) був укладений Договір поставки №AF00-000463, предметом якого є постачання продуктів харчування в асортименті (фінік, інжир, курага, ананас, інше). Поставка товару за цим Договором (п.4.4) здійснювалась транспортом Постачальника та за його рахунок. За вказаним Договором та видатковою накладною №695 від 13 грудня 2019 року ДП АМБРА ФРУТ реалізувало продукти харчування на суму 239 939,86 грн., у тому числі ПДВ - 39 989,98 грн., інжир сушений, насіння кунжуту сушене, очищене, фініки сушені Іран, фундук обсмажений, очищений від шкарлупи та шкіри, ананаси сушені (цукати), лайм сушений (цукати) шматочками.
Товар отримував комірник ТОВ СУЧАСНИЙ МОДЕРН ОСОБА_1 на підставі генеральної довіреності від 58.11.2019 р.
Поставка Товару здійснювалась згідно до п.4.4 Договору, на умовах вивозу Товару за рахунок Постачальника на склад Покупця та відповідно товарно-транспортної накладної №Р695 від 13.12.2019 року.
Позивач вказав, що розрахунки з ТОВ СУЧАСНИЙ МОДЕРН відображені в бухгалтерському обліку. Оплату вартості реалізованого товару було здійснено ТОВ СУЧАСНИЙ МОДЕРН у січні 2020 р. згідно з платіжним дорученням №1187 від 16 січня 2020 р.
Позивач зазначив, що товар, що був реалізований ТОВ СУЧАСНИЙ МОДЕРН , придбавався позивачем для подальшої реалізації у резидента TOB ТАМІРА ТОРГ (код за ЄДРПОУ 42558036), згідно договору поставки №0104/19-42 від 01 квітня 2019 р., на підставі видаткової накладної №6468 від 13 грудня 2019 р. та товарно-транспортної накладної від 13 грудня 2019 р. №Р6468 на суму 239845,44 грн. Поставка товару здійснювалась згідно п.3.3 договору за рахунок покупця на умовах самовивозу зі складу постачальника, який розташований за адресою: м. Одеса, вул. Моторна, будівля 8-Л.
Розрахунки проводились по безготівковому розрахунку, що підтверджується банківськими виписками за 2019 року та 1 квартал 2020 року та відображені в бухгалтерському обліку.
Позивач вказав, що відповідно за першого подією та згідно п.201.10 ст.201 ПК України, а саме: по факту реалізації Товару за видатковою накладною №695 від 13 грудня 2019 р., позивачем було складено на користь ТОВ СУЧАСНИЙ МОДЕРН податкову накладну №8 від 13 грудня 2019 р. та своєчасно 28.12.2019 р. подано її на реєстрацію.
Однак позивачем було отримано квитанцію №1 від 28.12.2019 р., де було визначено: Документ не прийнято - Відсутній укладений з платником 4158409 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов`язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору .
Позивач зазначив, що ДП АМБРА ФРУТ неодноразово та безуспішно подавало заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів, починаючи з 20.12.2019 року по лютий 2020 року.
Тільки після усунення технічної проблеми (як було визначено комісією ГУ ДПС в Одеській області), що не давало змоги подавати на реєстрацію жодного документа та податкової звітності, після відновлення функціонування Договору про визнання електронних документів, позивач вдруге 12.03.2020 р. подав на реєстрацію податкову накладну №8 від 13 грудня 2019 року.
Відповідно до квитанції №1 від 12.03.2020 р. за реєстраційним номером 9335319987 податкову накладну №8 від 13.12.2019 р. прийнято, але реєстрацію зупинено. У підставі вказано: Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/PK від 13.12.2019 №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/PK в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
17 квітня 2020 року позивачем засобами електронного сервісу M.E.DOC направлено до Головного управління ДПС України в Одеській області Повідомлення №7 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до податкової накладної №8 від 13.12.2019 року разом із 33 додатками.
На підтвердження подання Повідомлення №7 від 17.04.2020 року з додатками, позивачем було отримано квитанцію №2 від 17.04.2020 року про те, що документи доставлені до ГУ ДПС України в Одеській області та прийняті.
22 квітня 2020 року Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято Рішення №1535337/41584091 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №8 від 13.12.2019 року у зв`язку із наступним: неподання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити) .
При цьому в оскаржуваному Рішенні №1535337/41584091 від 22.04.2020 року Головним управлінням ДПС в Одеській області не зазначено (не підкресленої, яких саме документів не надано позивачем, втім як не було зазначено в квитанції №1 від 12.03.2020 року, які саме копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/PK для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних необхідно надати Позивачу.
З оскаржуваним рішенням позивач не погоджується, вважає його незаконними та необґрунтованим.
Ухвалою від 18.09.2020 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі. Задоволено клопотання позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження. Ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін. Призначено перше судове засідання для розгляду справи по суті на 16 вересня 2020 року об 11:00 год.
У судовому засіданні 16.09.2020 року оголошено перерву до 30.09.2020 року до 15:00 год. у зв`язку з неотриманням відповідачем відповіді на відзив, та з метою дотримання процесуальних прав учасників справи на подання решти заяв по суті справи.
У судовому засіданні 30.09.2020 року оголошено перерву до 06.10.2020 року до 09:30 год.
У судове засідання, призначене на 06.10.2020 року на 09:30 год., з`явився представник позивача.
Представники відповідачів у судове засідання не з`явилися, про причини неявки суд не повідомили.
Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити з підстав, викладених у позові.
Представник відповідача ДПС України відзив на позов на подав.
Представник відповідача ГУ ДПС в Одеській області проти задоволення позову заперечував, вважав позов необгрунтованим. 03.09.2020 року представник відповідача надав письмовий відзив на позов, у якому зазначив, що ДП АМБРА ФРУТ направило на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкових накладних податкову накладну №8 від 13.12.2019 року. За отриманою квитанцію з єдиного вікна приймання звітності ДПС України було повідомлено, що реєстрація відповідної податкової накладної зупинена та висловлено пропозицію щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Надалі платник податків, направив повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній №8 від 13.12.2019 року.
Однак, відповідно до рішенням комісії №1535336/41584091 від 22.04.2020 р. відмовлено ДП АМБРА ФРУТ у реєстрації податкової накладної №8 від 13.12.2019.
Відповідач вказав, що Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році від 07.12.2017 року №2245-VIII пункт 200.16 статті 200 Податкового кодексу України був викладений у новій редакції, та з 1 січня 2018 року передбачає, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, затверджений наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 (чинний з 14.12.2019, далі - Порядок №520), у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Зокрема, згідно пункту 5 Порядку №520, перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових Форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктом 9 Порядку №520 визначено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Відповідно до пункту 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.
Отже, рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН про відмову в реєстрації податкових накладних ДП АМБРА ФРУТ було не прийнято у зв`язку з ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку.
Платником податків ДП АМБРА ФРУТ не було надано під час реєстрації податкових накладних наступні документи, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг. зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси. акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні.
Отже, рішення комісії №1535336/41584091 від 22.04.2020 р. про відмову ДП АМБРА ФРУТ у реєстрації податкової накладної №8 від 13.12.2019 р. із посиланням на підставу - надання документів платником податку копій документів недостатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування - є повністю обґрунтованим.
Заслухавши вступне слово представника позивача та представника відповідача ГУ ДПС в Одеській області, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив наступні обставини.
Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Дочірнє підприємство «АМБРА ФРУТ» зареєстроване 08.09.2017 року за №1 556 102 0000 063693 (а.с. 8-12).
Основним видом економічної діяльності ДП «АМБРА ФРУТ» є: «Неспеціалізована оптова торгівля» (код КВЕД 46.90).
Позивач є платником податку на додану вартість, про що 01.10.2017 року внесено запис до реєстру платників податку на додану вартість, що підтверджується витягом №1715534500741 (а.с. 13).
Судом встановлено, що 28 листопада 2019 року між ДП АМБРА ФРУТ (Постачальник) та ТОВ СУЧАСНИЙ МОДЕРН (Покупець) був укладений Договір поставки №AF00-000463, предметом якого є постачання продуктів харчування в асортименті (фінік, інжир, курага, ананас, інше). Поставка товару за цим Договором (п.4.4) здійснювалась транспортом Постачальника та за його рахунок. За вказаним Договором та видатковою накладною №695 від 13 грудня 2019 року ДП АМБРА ФРУТ реалізувало продукти харчування на суму 239 939,86 грн., у тому числі ПДВ - 39 989,98 грн., інжир сушений, насіння кунжуту сушене, очищене, фініки сушені Іран, фундук обсмажений, очищений від шкарлупи та шкіри, ананаси сушені (цукати), лайм сушений (цукати) шматочками (а.с. 16-21, 25).
Поставка Товару здійснювалась згідно до п.4.4 Договору на умовах вивозу Товару за рахунок Постачальника на склад Покупця та відповідно товарно-транспортної накладної №Р695 від 13.12.2019 року (а.с. 26).
Оплату вартості реалізованого товару було здійснено ТОВ СУЧАСНИЙ МОДЕРН у січні 2020 р. згідно з платіжним дорученням №1187 від 16 січня 2020 р. на суму 861690,60 грн. (а.с. 31).
Товар, що був реалізований ТОВ СУЧАСНИЙ МОДЕРН придбавався позивачем для подальшої реалізації у резидента TOB ТАМІРА ТОРГ (код за ЄДРПОУ 42558036), згідно договору поставки №0104/19-42 від 01 квітня 2019 р., на підставі видаткової накладної №6468 від 13 грудня 2019 р. та товарно-транспортної накладної від 13 грудня 2019 р. №Р6468 на суму 239845,44 грн. Поставка товару здійснювалась згідно п.3.3 договору за рахунок покупця на умовах самовивозу зі складу постачальника, який розташований за адресою: м. Одеса, вул. Моторна, будівля 8-Л (а.с. 32-36).
Розрахунки проводились по безготівковому розрахунку, що підтверджується банківськими виписками за 2019 року та 1 квартал 2020 року та відображені в бухгалтерському обліку (а.с. 37-39).
13.12.2019 року позивач склав податкову накладну №8 на поставку ТОВ СУЧАСНИЙ МОДЕРН товару на загальну суму 239939,86 грн., у тому числі ПДВ 39989,98 грн. та направив її для реєстрації у встановленому законодавством порядку (а.с. 40).
Однак позивачем було отримано квитанцію №1 від 28.12.2019 р., де було визначено: Документ доставлено до центрального рівня ДПС України 28.12.2019 року в 12:39:42. Документ не прийнято - Відсутній укладений з платником 4158409 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов`язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору (а.с. 41).
Судом встановлено, що ДП АМБРА ФРУТ неодноразово та безуспішно подавало заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів, починаючи з 20.12.2019 року по лютий 2020 року (а.с. 44-52).
Тільки після усунення технічної проблеми (як було визначено комісією ГУ ДПС в Одеській області), що не давало змоги подавати на реєстрацію жодного документа та податкової звітності, після відновлення функціонування Договору про визнання електронних документів, позивач вдруге 12.03.2020 р. подав на реєстрацію податкову накладну №8 від 13 грудня 2019 року.
Відповідно до квитанції №1 від 13.03.2020 р. податкову накладну №8 від 13.12.2019 р. прийнято, але реєстрацію зупинено. Як підставу зупинення реєстрації вказано: Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/PK від 13.12.2019 №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/PK в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 43).
17 квітня 2020 року позивачем засобами електронного сервісу M.E.DOC направлено до Головного управління ДПС в Одеській області Повідомлення №7 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до податкової накладної №8 від 13.12.2019 року разом із додатками (а.с. 57), а саме: пояснення; лист до ГУ ДПС по розблокуванню ПН №8 від 13.12.2019 р; податкова накладна №8 від 13.12.2019 року та квитанція №1; видаткова накладна №695 від 13.12.2019 року; товарно-транспортна накладна №Р695 від 13 грудня 2019 року; рахунок на оплату; договір поставки AF00-000463 від 28.11.2019 року та довіреність; оборотно-сальдова відомість за рахунком 361 ТОВ СУЧАСНИЙ МОДЕРН за 01.12.2019 р. - 31.03.2020 р.; банківська виписка за грудень 2019 року - березень 2020 року; акт звірки взаємних розрахунків за листопад 2019 р. - січень 20 р. з ТОВ СУЧАСНИЙ МОДЕРН ; видаткова накладна та ТТН №6468 з TOB ТАМІРА ТОРГ ; платіжне доручення №1187 ТОВ СУЧАСНИЙ МОДЕРН ; договір поставки №0104/19-42 від 01.04.2019 року з додатками з ТОВ Таміра Торг ; акт звірки взаємних розрахунків за листопад 2019 р. - грудень 2019 р. з ТОВ Таміра Торг ; банківська виписка за 01.01.2019 р. - 31.03.2020 р. з ТОВ Таміра Торг ; оборотно-сальдова відомість за рахунком 631 за 01.01.2019 р. - 31.03.2020 р. з ТОВ Таміра Торг ; квитанція про реєстрацію зведеної податкової накладної №16 від 28.12.2019 року; договір оренди нежилого приміщення №0201 від 02.01.2020 року з ОСОБА_2 та акт приймання-передачі; договір оренди нежилого приміщення №0111 від 01.10.2018 року та акт приймання-передачі; банківська виписка по розрахунку з ОСОБА_2 за 01.2019 р. - 03.2020 р.; банківська виписка по оплатам ПДФО із доходів ОСОБА_2 ; банківська виписка по оплатам військового збору із доходів ОСОБА_2 за 01.2019 р. - 03.2020 р.; оборотно-сальдова відомість за рахунком 631 за 01.2019 р. - 03.2020 р. ОСОБА_2 ; штатний розпис №0201/20 від 02.01.2020 року та наказ №22 від 02.01.2019 р. про затвердження штатного розпису; договір купівлі- продажу рухомого майна (основних засобів) №0310 від 03.10.2018 року з ТОВ Цитрон Фуд та акт приймання-передачі; видаткова накладна №241 від 03.10.2018 року ТОВ Цитрон Фуд ; оборотно-сальдова відомість за рахунком 631 від З 1.03.2020 року ТОВ Цитрон Фуд ; договір оренди нежитлового приміщення №02 від 01.09.2019 року та акт приймання-передачі з ПП Розан Броксервіс ; акти надання послуг №№1130; 1099; 839; від 31.12.2019 року з ПП Розан Броксервіс ; банківська виписка за 10.2019-03.2020 року ПП Розан Броксервіс ; акт звірки взаємних розрахунків за 2019 рік з ПП Розан Броксервіс ; оборотно-сальдова відомість за рахунком 631 за 01.01.2019 - 31.03.2020 рік ПП Розан Броксервіс ; оборотно-сальдова відомість за рахунком 281 Товари на складі за 01.01.2019 - 31.03.2020; Заява про приєднання до договору про визнання електронних документів, повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису та квитанції №1 від 20.12.2019 року.
На підтвердження подання Повідомлення №7 від 17.04.2020 року з додатками, позивачем було отримано квитанцію №2 від 17.04.2020 року про те, що документи доставлені до ГУ ДПС України в Одеській області та прийняті (а.с. 58).
22.04.2020 року комісією Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №1535337/41584091 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити) (а.с. 96).
Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положеннями п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п.201.7 ст.201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). У разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та враховується при визначенні загальних податкових зобов`язань.
Згідно п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Так, механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165.
Пунктами 5, 6 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4). У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4). Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» , «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення. За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4). Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, п.5 якого встановлено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/ інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Як встановлено судом, відповідно до квитанції №1 від 13.03.2020 р. податкову накладну №8 від 13.12.2019 р. прийнято, але реєстрацію зупинено. У підставі вказано: Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/PK від 13.12.2019 №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/PK в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 43).
Так, згідно п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, визначеного додатку 1 до Порядку №1165 - у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Разом з тим, ані в оскаржених рішеннях, ані у відзиві відповідачами не зазначено, яка саме у контролюючого органу наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
У рішенні від 22.04.2020 року №1535337/41584091 комісією Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, як підставу для прийняття рішення вказано ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити) (а.с. 96).
Зі змісту вказаного рішення не вбачається, які саме документи не було надано позивачем, оскільки жодного з перелічених документів не підкреслено.
При цьому, у самій формі рішення зазначається, що документи, які не надано, необхідно підкреслити.
Суд зазначає, що вищенаведена підстава для прийняття оскаржуваного рішення (без зазначення того, які саме документи не було надано) є формальною, оскільки неможливо встановити, що конкретно не надав суб`єкт підприємницької діяльності, а відповідно неможливо встановити і конкретну підставу прийняття оскаржуваного рішення.
При цьому, з матеріалів справи вбачається, що 17 квітня 2020 року позивачем засобами електронного сервісу M.E.DOC направлено до Головного управління ДПС України в Одеській області Повідомлення №7 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до податкової накладної №8 від 13.12.2019 року разом із додатками (а.с. 57), а саме: пояснення; лист до ГУ ДПС по розблокуванню ПН №8 від 13.12.2019 р; податкова накладна №8 від 13.12.2019 року та квитанція №1; видаткова накладна №695 від 13.12.2019 року; товарно-транспортна накладна №Р695 від 13 грудня 2019 року; рахунок на оплату; договір поставки AF00-000463 від 28.11.2019 року та довіреність; оборотно-сальдова відомість за рахунком 361 ТОВ СУЧАСНИЙ МОДЕРН за 01.12.2019 р. - 31.03.2020 р.; банківська виписка за грудень 2019 року - березень 2020 року; акт звірки взаємних розрахунків за листопад 2019 р. - січень 20 р. з ТОВ СУЧАСНИЙ МОДЕРН ; видаткова накладна та ТТН №6468 з TOB ТАМІРА ТОРГ ; платіжне доручення №1187 ТОВ СУЧАСНИЙ МОДЕРН ; договір поставки №0104/19-42 від 01.04.2019 року з додатками з ТОВ Таміра Торг ; акт звірки взаємних розрахунків за листопад 2019 р. - грудень 2019 р. з ТОВ Таміра Торг ; банківська виписка за 01.01.2019 р. - 31.03.2020 р. з ТОВ Таміра Торг ; оборотно-сальдова відомість за рахунком 631 за 01.01.2019 р. - 31.03.2020 р. з ТОВ Таміра Торг ; квитанція про реєстрацію зведеної податкової накладної №16 від 28.12.2019 року; договір оренди нежилого приміщення №0201 від 02.01.2020 року з ОСОБА_2 та акт приймання-передачі; договір оренди нежилого приміщення №0111 від 01.10.2018 року та акт приймання-передачі; банківська виписка по розрахунку з ОСОБА_2 за 01.2019 р. - 03.2020 р.; банківська виписка по оплатам ПДФО із доходів ОСОБА_2 ; банківська виписка по оплатам військового збору із доходів ОСОБА_2 за 01.2019 р. - 03.2020 р.; оборотно-сальдова відомість за рахунком 631 за 01.2019 р. - 03.2020 р. ОСОБА_2 ; штатний розпис №0201/20 від 02.01.2020 року та наказ №22 від 02.01.2019 р. про затвердження штатного розпису; договір купівлі- продажу рухомого майна (основних засобів) №0310 від 03.10.2018 року з ТОВ Цитрон Фуд та акт приймання-передачі; видаткова накладна №241 від 03.10.2018 року ТОВ Цитрон Фуд ; оборотно-сальдова відомість за рахунком 631 від З 1.03.2020 року ТОВ Цитрон Фуд ; договір оренди нежитлового приміщення №02 від 01.09.2019 року та акт приймання-передачі з ПП Розан Броксервіс ; акти надання послуг №№1130; 1099; 839; від 31.12.2019 року з ПП Розан Броксервіс ; банківська виписка за 10.2019-03.2020 року ПП Розан Броксервіс ; акт звірки взаємних розрахунків за 2019 рік з ПП Розан Броксервіс ; оборотно-сальдова відомість за рахунком 631 за 01.01.2019 - 31.03.2020 рік ПП Розан Броксервіс ; оборотно-сальдова відомість за рахунком 281 Товари на складі за 01.01.2019 - 31.03.2020; Заява про приєднання до договору про визнання електронних документів, повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису та квитанції №1 від 20.12.2019 року.
Таким чином, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 22.04.2020 року №1535337/41584091, яким позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної №8 від 13.12.2019 року, не містить повної інформації щодо причин та підстав його прийняття, у рішенні не зазначено, яких саме документів не надано позивачем для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Суд вважає, що позивач виконав свій обов`язок щодо надіслання відповідачу первинних документів.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Дочірнього підприємства «АМБРА ФРУТ» про визнання протиправним та скасування рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 22.04.2020 року №1535337/41584091, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №8 від 13.12.2019 року; зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Дочірнього підприємства «АМБРА ФРУТ» №8 від 13.12.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних - є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Дочірнього підприємства «АМБРА ФРУТ» підлягають повному задоволенню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.139 КАС України, суд присуджує позивачу всі здійснені ним документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, ч.1 ст.139, ст.ст. 241-246, п.15.5 ч.1 розділу VII КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Позов Дочірнього підприємства «АМБРА ФРУТ» - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 22.04.2020 року №1535337/41584091, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №8 від 13.12.2019 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Дочірнього підприємства «АМБРА ФРУТ» №8 від 13.12.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 43142370) на користь Дочірнього підприємства «АМБРА ФРУТ» (адреса: вул. Пушкінська, 36, офіс 524, м. Одеса, 65011, код ЄДРПОУ 41584091) судові витрати у розмірі 2102 грн. (дві тисячі сто дві гривні).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (адреса: Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Дочірнього підприємства «АМБРА ФРУТ» (адреса: вул. Пушкінська, 36, офіс 524, м. Одеса, 65011, код ЄДРПОУ 41584091) судові витрати у розмірі 2102 грн. (дві тисячі сто дві гривні).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд з одночасною подачею копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 12 жовтня 2020 року.
Суддя В.В. Андрухів
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2020 |
Оприлюднено | 15.10.2020 |
Номер документу | 92158463 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні