РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
13 жовтня 2020 року м. РівнеСправа №460/3561/20
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Н.О. Дорошенко, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом:
Головне управління ДПС у Рівненській області доАгрофірми "Боремель" Товариства з обмеженою відповідальністю компанії "Промагроінвест" про стягнення коштів платника податків, який має податковий борг з рахунків у банках, В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДПС у Рівненській області (далі - ГУ ДПС у Рівненській області, позивач) звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Агрофірми "Боремель" Товариства з обмеженою відповідальністю компанії "Промагроінвест" (далі - Агрофірма "Боремель", відповідач) про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих даного платника, та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, на загальну суму податкового боргу 197230,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що станом на 18.05.2020 за Агрофірмою Боремель перед бюджетом рахується податковий борг на загальну суму 197230,00 грн (124553,12 грн - податок на додану вартість, 72676,88 грн - податок на прибуток підприємств), який у добровільному порядку відповідачем не сплачений.
Ухвалою суду від 21.05.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи. Встановлено строк для подання відповідачем відзиву на позовну заяву.
Вказане судове рішення надіслане рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням на адресу відповідача: с.Боремель, Демидівський район, Рівненська область, 35210, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.25). Вказана адреса відповідає податковій адресі платника податків - позивача, наявної у податкового органу (а.с.6-7).
Відповідно до частини першої статті 7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.
Згідно з частиною першою статті 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.
Проте, поштове відправлення повернулося до суду без вручення адресату із зазначенням причин його невручення: "інші причини, що не дали змоги виконати обов`язки щодо пересилання поштового відправлення" (а.с.24).
Відповідно до п.1 ч.4 ст.124 КАС України, у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.
Згідно з п.5 ч.6 ст.251 КАС України, днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
За таких обставин, в розумінні статей 124 та 251 КАС України ухвала суду від 15.06.2020 вважається врученою відповідачу та, як наслідок, відповідач належним чином повідомлений про розгляд даної справи судом.
У встановлений судом строк відповідач відзиву не надав.
У визначений пунктом 3 Розділу VI «Прикінцеві положення» КАС України строк клопотань про продовження процесуального строку для надання відзиву, у зв`язку із запровадженням в Україні карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), від відповідача не надходило.
Будь-яких клопотань щодо розгляду справи з викликом учасників справи чи відкладення розгляду справи у зв`язку із запровадженням в Україні карантину від сторін не надходило.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, з`ясувавши усі обставини справи, перевіривши їх дослідженими доказами, суд встановив та врахував таке.
За даними ГУ ДПС у Рівненській області станом на 18.05.2020 за Агрофірмою Боремель рахується податковий борг на загальну суму 197230,00 грн (а.с.4), а саме: 124553,12 грн - податку на додану вартість, 72676,88 грн - податку на прибуток підприємств.
Податковий борг з податку на додану вартість в сумі 124553,12 грн виник на підставі:
- податкового повідомлення-рішення форми «Ш» від 20.09.2019 №0084605112 (а.с.13), прийнятого на підставі акта перевірки від 07.08.2019 №94/17-00-51-12/31425284, яким до відповідача застосовано штраф на суму 10132,20 грн;
- залишку пені в сумі 114420,92 грн (а.с.11-12).
Вказане податкове повідомлення-рішення вважається врученим відповідачу в силу вимог п.58.3 ст.58 Податкового кодексу України (а.с.13 зворот), у встановленому законом порядку ним не оскаржувалося.
Борг з податку на прибуток підприємств виник на підставі залишку пені на борг минулих років в сумі 72676,88 грн (а.с.9-10).
З метою погашення податкового боргу відповідачем для Агрофірми Боремель було сформовано та надіслано податкову вимогу форми "Ю1" від 11.07.2008 №1/34 на суму 11501,00 грн (а.с.8). Вказана податкова вимога вважається врученою відповідачу відповідно до п.58.3 ст.58 ПК України (а.с.8), у встановленому законом порядку ним не оскаржувалася.
Відповідачем добровільно не сплачено суму податкового боргу, що зумовило звернення контролюючого органу до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.
Стаття 67 Конституції України передбачає обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно зі ст.9 Податкового кодексу України (далі - ПК України), податок на додану вартість та податок на прибуток підприємств належать до загальнодержавних податків і зборів та справляються на всій території України.
Відповідно до п.16.1.4 ст.16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Стаття 19-1 ПК України визначає функції органів доходів і зборів, до яких, зокрема, відноситься здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, своєчасністю подання податкової звітності, здійснення контролю за погашенням податкового боргу з податків та зборів платників податків, у тому числі тих, майно яких перебуває у податковій заставі, організовує роботу та здійснює контроль за застосуванням арешту майна платника податків, що має податковий борг, та/або зупинення видаткових операцій на його рахунках у банку, здійснює інші функції, визначені цим Кодексом та законами України.
Згідно з п.54.1 ст.54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
За змістом п.57.3 ст.57 ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом з причин, пов`язаних з порушенням податкового законодавства (за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу), платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно зі ст.129 ПК України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Відповідно до п.59.1 ст.59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 ПК України визначено, що контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 цього пункту, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень (п.41.4 ст.41 ПК України).
Відповідно до пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з п.95.3 ст.95 ПК України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
При цьому, згідно з абзацом 7 пункту 87.1 статті 87 ПК України, не можуть бути джерелом погашення податкового боргу, крім погашення податкового боргу з податку на додану вартість (крім податкового боргу, що виник до 1 липня 2015 року), кошти на рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Тобто кошти платника податків, які знаходяться на його рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритого в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, можуть бути джерелом погашення податкового боргу лише з податку на додану вартість.
Така позиція суду узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 22.10.2018 у справі №821/1431/17 (№К/9901/51946/18), які є обов`язковими для врахування судами в силу вимог ч.5 ст.242 КАС України.
Враховуючи викладене, беручи до уваги, що податковий борг Агрофірми "Боремель" у встановлені законом строки не сплачено, а його наявність підтверджується матеріалами справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ґрунтуються на вимогах закону, відповідають обставинам справи, підтверджені належними та допустимими доказами, а тому підлягають задоволенню повністю.
Підстави для застосування ст.139 КАС України у суду відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов Головного управління ДПС у Рівненській області (вул.Відінська, 12, м.Рівне, 33023; код ЄДРПОУ 43142449) до Агрофірми "Боремель" Товариства з обмеженою відповідальністю компанії "Промагроінвест" (с.Боремель, Демидівський район, Рівненська область, 35210; код ЄДРПОУ 31425284) про стягнення коштів з рахунків у банках та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість задовольнити повністю.
Стягнути з Агрофірми "Боремель" Товариства з обмеженою відповідальністю компанії "Промагроінвест" (с.Боремель, Демидівський район, Рівненська область, 35210; код ЄДРПОУ 31425284) кошти з рахунків у банках, обслуговуючих даного платника, та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, на суму податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 124553,12 грн (сто двадцять чотири тисячі п`ятсот п`ятдесят три гривні 12 коп.) на рахунок UA828999980313040029000017431 Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код ЄДРПОУ одержувача 38043407, одержувач: УК у Демидівському районі/отг с.Боремель/14010100;
Стягнути з Агрофірми "Боремель" Товариства з обмеженою відповідальністю компанії "Промагроінвест" (с.Боремель, Демидівський район, Рівненська область, 35210; код ЄДРПОУ 31425284) кошти з рахунків у банках, обслуговуючих даного платника, на суму податкового боргу з податку на прибуток підприємств в сумі 72676,88 грн (сімдесят дві тисячі шістсот сімдесят шість гривень 88 коп.) на рахунок UA418999980333139318000017431 Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код ЄДРПОУ одержувача 38043407, одержувач: УК у Демидівському районі/отг с.Боремель/11021000.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 13 жовтня 2020 року.
Суддя Н.О. Дорошенко
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2020 |
Оприлюднено | 15.10.2020 |
Номер документу | 92159044 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Н.О. Дорошенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні