Рішення
від 01.10.2020 по справі 826/7884/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 жовтня 2020 року м. Київ № 826/7884/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Григоровича П.О., за участі секретаря судового засідання Морозової Я.В., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної авіаційної служби України доТовариства з обмеженою відповідальністю Українсько-середземноморські авіалінії про стягнення заборгованості у розмірі 564 098,61 грн. Представник позивача - Стародубець М.В.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Державна авіаційна служба України звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з даним позовом, в якому просить:

- стягнути з ТОВ Українсько-середземноморські авіалінії на користь Державної авіаційної служби України заборгованість зі сплати державних зборів до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях у сумі 564 098,61 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.11.2018, залишеною без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 04.02.2019, позов залишено без розгляду на підставі п.1 ч.1 ст.240 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постановою Верховного Суду від 20.08.2020 ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.11.2018 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 04.02.2019 скасовано, справу направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Ухвалою від 07.09.2020 прийнято справу до провадження та призначено до судового розгляду в судовому засіданні.

Під час розгляду справи в судовому засідання представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд їх задовольнити, посилаючись на доводи, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, будучи належним чином повідомленим про дату час та місце проведення судового засідання, докази чого наявні в матеріалах справи. Правом на подання відзиву не скористався, з заявами/клопотаннями до суду не звертався, внаслідок чого суд вважає за можливе розглянути справу в вирішити спір на підставі наявних доказів.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

В липні 2017 - березні 2018 Відповідач провадив господарську діяльність з перевезення пасажирів та вантажу авіаційним транспортом.

На підставі звітів про пасажирів, які відправляються з аеропорту України та про вантаж, що відправляється чи прибуває до аеропорту України, за липень 2017р. - березень 2018 р., копії яких містяться у справі, позивачем виставлено відповідачу для оплати рахунки-фактури: за липень 2017 року - рахунок-фактура № 354 від 21.08.2017 на суму 132 192,45 грн.; за серпень 2017 року - № 401 від 21.09.2017 на суму 138 112,86 грн., за вересень 2017 року - № 449 від 23.10.2017 на суму 99 886,32 грн., за жовтень 2017 № 496 від 21.11.2017 на суму 58 377,73 грн.; за листопад 2017 року - № 541 від 21.12.2017 на суму 51 014,37 грн., за грудень 2017 року - № 44 від 22.01.2018 на суму 60 193,65 грн., за січень 2018 року - № 90 від 21.02.2018 на суму 11 130,77 грн.; за лютий 2018 року - № 134 від 21.03.2018 на суму 11 096,18 грн., за березень 2018 року - № 329 від 23.04.2018 на суму 2 094,28 грн.

Загальна сума по вказаним рахункам-фактурам становить 564 098,61 грн.

Доказів оплати вказаних рахунків відповідачем до суду не надано, про наявність таких доказів суду не повідомлено.

Одночасно в матеріалах справи відсутні докази оскарження відповідачем дій позивача по виставленню вказаних рахунків-фактур.

Оскільки кошти в сумі 564 098,61 грн відповідачем в добровільному порядку не сплачені, позивач вважає таку суму заборгованістю, внаслідок чого звернувся до суду з даним позовом.

Оцінивши за правилами ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Згідно з п.п. 3, 4 ч. 5 ст. 12 Повітряного кодексу України (далі - ПК України) надходженнями Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях є державні збори із суб`єктів авіаційної діяльності:

- за кожного пасажира, який відлітає з аеропорту України (п. 3);

- за кожну тонну вантажу, що відправляється чи прибуває до аеропорту України (п. 4).

Згідно з ч. 7 ст. 12 ПК України забезпечення надходження та використання коштів Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях здійснює уповноважений орган з питань цивільної авіації.

Державіаслужба є уповноваженим органом з питань цивільної авіації відповідно до Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.10.2014 №520.

Згідно з ч. 8 ст. 12 ПК України платежі, що підлягають сплаті до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях, є обов`язковими для всіх суб`єктів авіаційної діяльності.

Згідно з ч. 9 ст. 12 ПК України, перелік, розмір та порядок сплати державних зборів, порядок використання коштів Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях визначаються Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 28.09.1993 №819 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.03.2017 №182) затверджено Положення про Державний спеціалізований фонд фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях (далі - Положення №819).

Згідно з п. 3 Положення №819 державні збори, які справляються Державіаслужбою із суб`єктів авіаційної діяльності в установленому цим Положенням порядку, зараховуються до Фонду. Перелік та розмір державних зборів визначені додатками 1 і 2.

Згідно з п. 11 Положення №819 розрахунок державних зборів, визначених додатком 2, проводиться щомісяця на підставі звіту про пасажирів, які відлітають з аеропорту України, та про вантаж, що відправляється чи прибуває до аеропорту України.

Платником рахунка-фактури на сплату державних зборів, визначених додатком 2, є авіаперевізник, який виконував повітряні перевезення.

Рахунок-фактура на сплату державних зборів, визначених додатком 2, сплачується протягом 30 днів з дати його оформлення.

Державні збори, не сплачені протягом 30 днів з дати оформлення рахунка-фактури на сплату державних зборів, визначених додатком 2, вважаються простроченою заборгованістю перед Фондом.

Розрахунок сум, визначених у виставлених рахунках-фактурах, здійснювався позивачем на підставі додатку 2 до Положення №819.

Оскільки на час вирішення спору по суті заявлених позовних вимог відповідачем не надано доказів сплати коштів в сумі 564098,61 грн та одночасно не надано доказів оскарження відповідних дій позивача, суд приходить до висновку про те, що заявлена до стягнення сума є простроченою заборгованістю відповідача, яка підлягає стягнення в судовому порядку, внаслідок чого позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Окружний адміністративний суд міста Києва приймає до уваги те, що рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.06.2018 у справі №826/11485/17, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 20.11.2018, визнано незаконними та нечинними з моменту прийняття п. 11, додатки 2 та 4 Положення про Державний спеціалізований фонд фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.09.1993 №819 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.03.2017 №182).

Разом з тим, ч.2 ст.265 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що нормативно-правовий акт втрачає чинність повністю або в окремій його частині з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду.

Зазначені вище норми Положення №819 втратили чинність 22.11.2018, а отже, були чинними, як на час виникнення спірних правовідносин, так і станом на дату звернення позивача до суду з даним позовом.

До того ж, як зазначено Верховним Судом в Постанові від 24.04.2020 в аналогічній справі №826/7916/17, період, за який позивач просить стягнути заборгованість, охоплюється періодом, протягом якого Положення №819 (в частині ставок державного збору) визнано нечинним. На дату виникнення заборгованості, яку просить стягнути позивач, пункт 5 розділу ІІ Додатку до Положення №819 був чинним. Також він був чинним на час звернення з цим позовом (березень 2014 року) до Господарського суду м. Києва. В подальшому постановою Київського апеляційного господарського суду від 16 травня 2017 року провадження у справі було припинено у зв`язку з тим, що спір не підлягає розгляду за правилами господарського судочинства.

Та обставина, що на дату касаційного перегляду цієї справи вказаний пункт визнано нечинним (з 1 січня 2014 року) не може заперечити того, що в період, коли виникли спірні правовідносини він фактично діяв і ставки, визначені Положенням №819, Державна авіаційна служба України застосовувала. Так само їх мали б застосовувати авіаперевізники, надаючи послуги з перевезення пасажирів і багажу.

В контексті спірних правовідносин для цієї справи визначальним є сутнісний підхід Суду до правової оцінки ситуації, яка склалася у зв`язку зі змінами у правовому регулюванні і способом застосування цих законодавчих змін. У цій справі зміни у правовому регулюванні зумовлені судовим рішенням у справі №826/17492/16, на яке посилається відповідач, доводячи відсутність підстав стягувати з нього державний збір, розрахований відповідно до Порядку №819. Але якщо норми цього порядку діяли раніше, були обов`язковими і їх виконували, то говорити про безпідставність вимог позивача після того, як їх визнано нечинними в контексті спірних правовідносин є недоречним.

За таких обставин, враховуючи фактичні обставини справи в контексті норм ст.265 Кодексу адміністративного судочинства України, приймаючи до уваги зазначену вище правову позицію Верховного Суду, Окружний адміністративний суд міста Києва дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог.

Керуючись статтями 2, 6, 72-77, 90, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Українсько - середземноморські авіалінії на користь Державної авіаційної служби України заборгованість зі сплати державних зборів до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях у сумі 564 098,61 грн (п`ятсот шістдесят чотири тисячі дев`яносто вісім грн 61 коп.).

ДЕРЖАВНА АВІАЦІЙНА СЛУЖБА УКРАЇНИ (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 37536026, адреса: 01135, м.Київ, ПРОСПЕКТ ПЕРЕМОГИ, будинок 14).

Товариства з обмеженою відповідальністю Українсько-середземноморські авіалінії (04116, м. Київ, вул. Шулявська, буд. 7, код ЄДРПОУ 30180773).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Повне рішення складено 12.10.2020.

Суддя П.О. Григорович

Дата ухвалення рішення01.10.2020
Оприлюднено15.10.2020
Номер документу92163488
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення заборгованості у розмірі 564 098,61 грн. Представник позивача - Стародубець М.В

Судовий реєстр по справі —826/7884/18

Ухвала від 11.05.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 22.03.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Рішення від 01.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Постанова від 20.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 13.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 12.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Постанова від 04.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Постанова від 04.02.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 16.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні