Рішення
від 12.10.2020 по справі 640/2895/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 жовтня 2020 року м. Київ № 640/2895/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом

за позовомМіністерства юстиції України доПолітичної партії Блок опозиційних сил проанулювання реєстраційного свідоцтва, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Міністерство юстиції України (далі - позивач) з позовом до Політичної партії Блок опозиційних сил (далі - відповідач), в якому просить суд:

анулювати реєстраційне свідоцтво Політичної партії Блок опозиційних сил (код ЄДРПОУ 36240921, 01015, м. Київ, вул. Старонаводницька, 29), свідоцтво № 163-п-п від 18.11.2008 року.

Позов обґрунтовано тим, що Політична партія Блок опозиційних сил протягом 10 років не висувала кандидатів на виборах Президента України та виборах народних депутатів України, що відповідно до статті 24 Закону України Про політичні партії в Україні є підставою для анулювання реєстрації свідоцтва в судовому порядку.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.02.2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику сторін) та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

03 квітня 2020 року відповідачем надано відзив на адміністративний позов, який проти позовних вимог заперечив у повному обсязі.

Відзив обґрунтовано тим, що партія мала намір приймати участь у позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019 року, проте скрутне матеріальне становище унеможливило внесення грошової застави, водночас 10.02.2020 року відповідачем було висунуто кандидата у народні депутати проміжних виборів народного депутата в одномандатному виборчому окрузі № 179 (Харківська область), 15.03.2020 року, за таких умов відсутні підстави для анулювання свідоцтва в порядку статті 24 Закону України Про політичні партії в Україні .

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

18 листопада 2008 року Міністерством юстиції України зареєстровано Прогресивно-демократичну партію України та видано свідоцтво № 163-п-п. Партія має статус юридичної особи та зареєстрована 16.12.2008 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за номером 10671020000013594.

11 червня 2014 року Другим (позачерговим) з`їздом партії змінено назву Прогресивно-демократичної партії України на Партія розвитку України .

25 квітня 2019 року відповідно до Протоколу VII (позачергового) з`їзду Політичної партії Партія розвитку України затверджено зміни до Програми Політичної партії у зв`язку із зміною назви організації партії на Політичну партію Блок опозиційних сил .

15 січня 2020 року, з метою перевірки дотримання вимог статті 24 Закону України Про політичні партії в Україні позивач звернувся із листом № 432/00019.4.1/6-20 до Центральної виборчої комісії для отримання інформації щодо висування відповідачем кандидатів на участь у виборах народних депутатів України та на виборах Президента України протягом останніх 10 років.

31 січня 2020 року у відповідь на звернення позивача Центральною виборчою комісією листом № 21-41-211 надано інформацію стосовно партій, які висували та подавали документи щодо реєстрації кандидатів на пост Президента України на виборах Президента України (чергових, позачергових) протягом 2010-2019 років та кандидатів у народні депутати України в загальнодержавному багатомандатному та одномандатному виборчих округах на виборах народних депутатів України (чергових, позачергових, повторних, проміжних) протягом 2005-2019 років.

Із поданої інформації позивачем встановлено, що відповідачем протягом 10 років не висувались кандидати на пост Президента України на виборах Президента України (чергових, позачергових) протягом 2010-2019 років та у народні депутати України в загальнодержавному багатомандатному та одномандатному виборчих округах на виборах народних депутатів України (чергових, позачергових, повторних, проміжних) протягом 2005-2019 років.

З огляду на порушення відповідачем вимог статті 24 Закону України Про політичні партії України , вбачаючи наявність підстав для анулювання реєстрації, Міністерство юстиції України звернулось до суду із даним адміністративним позовом.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органі місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 2 та частини 9 статті 17 Закону України Про Центральну виборчу комісію від 30.06.2004 року № 1932-IV (далі - № 1932) Центральна виборча комісія (далі - Комісія) відповідно до своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад, зокрема, виборчого процесу, однакове застосування законодавства України про вибори на всій території України. Комісія здійснює контроль за дотриманням політичними партіями, іншими суб`єктами виборчого процесу, зокрема, вимог законодавства про вибори.

Крім того, комісія згідно із Законом України Про вибори Президента України від 05.03.1999 року № 474-XIV та Про вибори народних депутатів України від 17.11.2011 року № 4061-VI реєструє кандидатів на пост Президента України, кандидатів у депутати, включених до виборчого списку політичної партії у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, та кандидата в депутати, висунутого партією, у відповідному одномандатному виборчому окрузі за умови отримання нею відповідних документів.

Приписами статті 18 Закону України Про політичні партії в Україні від 05.04.2001 року № 2365-III (далі - Закон № 2365) державний контроль за діяльністю політичних партій здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, інших громадських формувань, за додержанням політичною партією вимог Конституції та законів України, а також статуту політичної партії, крім випадків, коли здійснення такого контролю законом віднесено до повноважень інших органів державної влади.

Міністерство юстиції України здійснює, відповідно до закону, контроль та організовує роботу пов`язану із забезпеченням діяльності у сфері державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, в тому числі шляхом проведення моніторингу реєстраційних дій відповідно до закону, та приймає обов`язкові до виконання рішення, передбачені законом.

Відповідно до приписів статті 23 Закону № 2365 Політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстрації в порядку, встановленому цим та іншими законами України.

Статтею 24 Закону № 2365 передбачено, що у разі невисування політичною партією своїх кандидатів по виборах Президента України та виборах народних депутатів України протягом десяти років орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до суду з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва. Інші підстави для анулювання реєстраційного свідоцтва не допускаються.

Рішення суду про анулювання реєстрації політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск її керівних органів, обласних, міських, районних організацій і первинних осередків та інших статутних утворень, передбачених статутом партії, припинення членства в політичній партії.

Отже, суд при розгляді відповідної позовної заяви Міністерства юстиції України, на час прийняття рішення, має встановити факт неучасті політичної партії у виборах протягом останніх 10 років.

Так, суд погоджується з позицією позивача, що станом на дату подання даного адміністративного позову (07.02.2020 року) відомості щодо не висування відповідачем кандидатів на вибори Президента України та Народних депутатів України, наданні 31 січня 2020 року листом Центральною виборчою комісією України № 21-41-211 були актуальними.

В той же час, відповідачем надано до матеріалів справи докази участі у проміжних виборах народного депутата України в одномандатному виборчому окрузі № 179 (Харківської області), а саме: протокол Х З`їзду Політичної партії Блок опозиційних сил від 18.01.2020 року, яким прийнято рішення про висування кандидата у народні депутати України; заяву про реєстрацію кандидата від 10.02.2020 року разом із доказами внесення грошової застави; Постанову Центральної виборчої комісії України від 12.02.2020 року № 30 про реєстрацію кандидатів у народні депутати України в одномандатному окрузі № 179 на проміжних виборах народного депутата України від 15.03.2020 року.

Таким чином, суд не може прийняти до уваги інформацію надану листом Центральною виборчою комісією України від 31.01.2020 року № 21-41-211, адже станом на дату розгляду справи по суті відповідач приймав участь у виборах, а за таких умов відсутні підстави для застосування положень статті 24 Закону України Про політичні партії в Україні .

Виходячи з системного аналізу фактичних обставин справи та наявних в матеріалах справи доказів, суд приходить до висновку, про відсутність підстав для задоволення позовних вимог щодо анулювання реєстраційного свідоцтва Політичної партії Блок опозиційних сил № 163-п-п від 18.11.2008 року.

Згідно із частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Оцінюючи подані сторонами докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, з урахуванням обставин зазначених вище, суд прийшов до переконання про відмову у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Відповідно до положень частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно яких підлягають відшкодуванню або оплаті витрати позивача - не суб`єкта владних повноважень при задоволенні адміністративного позову.

Керуючись вимогами ст.ст. 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Міністерства юстиції України відмовити у повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Суддя І.М. Погрібніченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.10.2020
Оприлюднено15.10.2020
Номер документу92163550
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/2895/20

Ухвала від 31.01.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Заїка Микола Миколайович

Рішення від 13.01.2025

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 28.02.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 10.01.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 05.10.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 30.07.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 30.07.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Постанова від 30.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мельник-Томенко Ж.М.

Ухвала від 29.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мельник-Томенко Ж.М.

Ухвала від 24.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мельник-Томенко Ж.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні