Рішення
від 12.10.2020 по справі 640/7380/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 жовтня 2020 року м. Київ № 640/7380/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Бояринцевої М.А., розглянувши у порядку спрощеного провадження адміністративну справу

за позовомПриватного акціонерного товариства "Київспецтранс" до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Приватне акціонерне товариство Київспецтранс (далі - позивач та/або ПрАТ Київспецтранс ) з позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (далі - відповідач та/або контролюючий орган/ГУ ДПС у м. Києві) та просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 20.03.2019 року №0237191212 та вирішити питання щодо судових витрат.

Мотивуючі позовні вимоги позивач посилається на відсутність у нього обов`язку щодо сплати податку - плата за користування земельними ділянками, які використовуються юридичними і фізичними особами, у тому числі у разі переходу права власності на будівлі, споруди (їх частини), але право власності на які або право оренди яких в установленому законодавством порядку не оформлено, посилаючись на рішення в адміністративній справі №826/10434/16. Крім того, позивач вказує, що при перевірці використано електронну форму декларації з плати за землю підприємства від 19.02.2018 року №9025285388, яка, в свою чергу є доказом в матеріалах адміністративної справи №826/9411/18, в межах якої оскаржується податкове повідомлення-рішення №0297781209 від 21.05.2018 року, яким визначено грошове зобов`язання за вказаним податком у розмірі 272982,84 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 1364914,42 грн. Також, ПрАТ Київспецтранс вказує, що не отримувало податкового повідомлення-рішення (форма Ш ) №3962241212 від 04.07.2018 року, а тому відсутні підстави для нарахування штрафних санкцій згідно даного податкового повідомлення-рішення.

Представником відповідача подано відзив на позовну заяву, у якому останній стверджує про правомірність прийнятого ним рішення та просить суд відмовити в задоволенні адміністративного позову.

В свою чергу, представником позивача подано відповідь на відзив на позовну заяву.

Справа вирішується на підставі наявних в ній матеріалів.

Розглянувши подані матеріали, повно та всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті судом звертає увагу на наступне.

На підставі підпункту 19 1 .1.2 пункту 19 1 .1 статті 19 1 , підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, пункту 75.1 статті 75, згідно порядку встановленого статтею 76 та пункту 86.2 статті 86 Податкового кодексу України ГУ ДФС у м. Києві здійснено камеральну перевірку з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності сплати суми (зобов`язання) по земельному податку з юридичних осіб Приватного акціонерного товариства Київспецтранс , за наслідком якої складено акт від 14.02.2019 року №000770/26-15-12-12-12/2772037 (далі - акт перевірки).

Як вбачається з акту перевірки, при її здійсненні використано Інформаційний ресурс ДФС у м. Києві Облік платежів , індивідуальну картку платника по коду бюджетної класифікації 18010500 - Земельний податок з юридичних осіб, електронну форму податкової декларації з плати за землю та електронну форму податкового повідомлення-рішення по земельному податку (форма Ш ).

За результатами перевірки встановлено, що ПрАТ Київспецтранс несвоєчасно сплачено самостійно визначені грошові зобов`язання з плати за землю з юридичних осіб, чим порушено вимоги пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України та порушено терміни сплати (перерахування) визначеного контролюючим органом грошового зобов`язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні по земельному податку (форма Ш ).

Не погоджуючись із висновками акту перевірки позивачем подано заперечення, за наслідком розгляду яких ГУ ДФС у м. Києві листом від 15.03.2019 року №48488/10/26-15-12-12-18 повідомила позивача про залишення висновків акту перевірки від 14.02.2019 року №000770/26-15-12-12-12/2772037 без змін.

В подальшому, контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 20.03.2019 року №0237191212, яким застосовано до Приватного акціонерного товариства Київспецтранс штраф у розмірі 20% у сумі 417949,64 грн. за платежем земельний податок з юридичних осіб (далі - оскаржуване та/або спірне рішення).

Вирішуючи спір по суті суд керується положеннями чинного законодавства, яке діяло станом на час виникнення спірних правовідносин та звертає увагу на наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Підпунктом 14.1.72 пункту 14.1 статті 14 земельний податок - обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі - податок для цілей розділу XII цього Кодексу).

Згідно із підпунктом 14.1.34 пункту 14.1 статті 14 ПК України власники земельних ділянок - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які відповідно до закону набули права власності на землю в Україні, а також територіальні громади та держава щодо земель комунальної та державної власності відповідно.

Платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК України).

При цьому, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (пп. 16.1.4 п. 16.1 статті 16 ПК України).

Відповідно до приписів пунктів 49.1, 49.2 статті 49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.

Згідно із пунктом 269.1 статті 269 ПК України платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Об`єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності (п. 270.1 ст. 270 ПК України).

Базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено (п. 271.1 ст. 271 ПК України).

Відповідно до пунктів 285.1, 285.2 статті 285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою (п. 287.1 статті 287 ПК України).

Разом з цим, положеннями пункту 57.1 статті 57 ПК України передбачено, що платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Між тим, не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків (п. 56.11 статті 56 ПК України).

Як зазначено позивачем у відповіді на відзив на позовну заяву, при перевірці використано електронну форму податкової декларації з плати на землю підприємства від 19.12.2018 року №9025285358, яка є доказом в матеріалах справи №826/9411/18, в межах якої оскаржується податкове повідомлення-рішення від 21.05.2018 року №0297781209.

Таким чином, на думку ПрАТ Київспецтранс його зобов`язання є не узгодженим в цій частині.

Суд погоджується з доводами позивача в цій частині мотивуючи це наступним.

ПрАТ Київспецтранс подало до ДПІ у Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2018 рік від 19.02.2018 року №9025285388.

Відповідно до Декларації від 19.02.2018 року ПрАТ Київспецтранс вказало річну суму земельного податку (до сплати) у сумі 1 637 895,19 грн.

В подальшому, позивачем подано до ДПІ у у Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), уточнююча, за 2018 рік від 30.03.2018 року №9055671353.

ГУ ДФС у м. Києві проведено камеральну перевірку уточнюючої податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2018 рік ПАТ Київспецтранс, за результатом якої складено акт від 25.04.2018 року №233/26-15-12-09-19/02772037.

На підставі акта камеральної перевірки акт від 25.04.2018 року №233/26-15-12-09-19/02772037 ГУ ДФС у м. Києві винесено податкове повідомлення - рішення №0297781209.

При перевірці використано електронну форму уточнюючої податкової декларації за 2018 рік з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) реєстраційний номер 9055671353 від 30.03.2018 року.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 27.04.2020 року, яке залишено без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 11.08.2020 року у справі №826/9411/18, у задоволенні позову Приватного акціонерного товариства КИЇВСПЕЦТРАНС до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовлено.

У вказаному вище рішенні судом встановлено наступне:

Камеральною перевіркою уточнюючої податкової декларації за 2018 рік з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) реєстраційний номер 9055671353 від 30.03.2018 року встановлено, що зобов`язання з земельного податку з юридичних осіб (КБК 18010500) за земельну ділянку 78:129:0004 за січень і лютий 2018 року визначена платником у сумі 0 грн.00 коп. (нуль гривень 00 копійок) щомісяця.

Однак, камеральною перевіркою визначена сума заниження податкового зобов`язання з земельного податку з юридичних осіб (КБК 18010500) за податковий період січень, лютий 2018р., термін сплати по яким настав на час проведення перевірки, на підставі Довідки № Ю-29566/2017 про розмір нормативної грошової оцінки (НГО) земельної ділянки у розмірі 272982,84 грн.

Отже, наведений контролюючим органом розрахунок містить складові, правильність визначення яких підтверджена належними, достатніми і достовірними доказами, відтак, спірне податкове повідомлення - рішення є правомірним. .

Звідси слідує, що податкові зобов`язання за податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2018 рік від 19.02.2018 року №9025285388, з урахуванням уточнюючої податкової декларації за 2018 рік від 30.03.2018 року №9055671353 та за наявності рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27.04.2020 року, яке залишено без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 11.08.2020 року у справі №826/9411/18 є узгодженим з 11.08.2020 року.

Суд зазначає, що уточнюючою податковою декларацією за 2018 рік від 30.03.2018 року №9055671353 позивачем зменшено свої зобов`язання до 0 грн. за податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2018 рік від 19.02.2018 року №9025285388, що в свою чергу, в судому порядку не підтверджено.

З урахуванням наведеного, суд вважає, що застосування контролюючим органом штрафу за порушення граничних строків сплати земельного податку за податковою декларацією за 2018 рік від 19.02.2018 року №9025285388 станом на час складання акту від 14.02.2019 року №000770/26-15-12-12-12/2772037 є протиправним.

Загальна сума штрафу за порушення граничних строків сплати земельного податку за податковою декларацією за 2018 рік від 19.02.2018 року №9025285388 становить 270 154, 68 грн.

Також, при вирішенні спору по суті суд враховує, що до позивача застосовано штраф за порушення граничних строків сплати грошового зобов`язання визначеного податковим повідомленням-рішення від 04.07.2018 року форми Ш №0396241212.

Між тим, Приватне акціонерне товариство Київспецтранс заперечує факт отримання такого податкового повідомлення-рішення.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.09.2020 року у справі №640/7380/19 витребувано від відповідача податкове повідомленням-рішення від 04.07.2018 року форми Ш №0396241212.

На виконання вимог ухвали суду від 08.09.2020 року контролюючим органом надано вищевказане податкове повідомлення-рішення із доказами отримання останнього позивачем 12.08.2018 року.

З урахуванням наведеного, доводи Приватного акціонерного товариства Київспецтранс щодо неузгодженості податкового повідомлення-рішення від 04.07.2018 року форми Ш №0396241212 є безпідставними та спростованими вищевикладеним.

Доказів сплати узгодженого грошового зобов`язання за вищевказаним податковим повідомленням-рішенням матеріали адміністративної справи не містять.

В той же час, позивачем не надано до суду жодних належних доказів на підтвердження своєчасності сплати самостійно узгодженого грошового зобов`язання за податковими розрахунками №9299621740 від 19.02.2018 року, від 09.03.2018 року, №9299330814 від 27.02.2018 року, №9020464233 від 19.02.2016 року.

Таким чином, підсумовуючи вищевикладене суд частково погоджується із обґрунтованістю позовних вимог та вважає, що сума штрафу у розмірі 270 154, 68 грн. застосована контролюючим органом станом на дату складання акту перевірки протиправно, оскільки зобов`язання, за несвоєчасну сплату яких застосовано штраф набули статусу узгоджених 11.08.2020 року.

В той же час, доводи позивача в частині відсутності у нього обов`язку щодо сплати податку - плата за користування земельними ділянками, які використовуються юридичними і фізичними особами, у тому числі у разі переходу права власності на будівлі, споруди (їх частини), але право власності на які або право оренди яких в установленому законодавством порядку не оформлено спростовується рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 27.04.2020 року №826/9411/18.

Частиною 1 статті 73 КАС України встановлено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно із частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 КАС України).

З огляду на приписи наведених правових норм процесуального права при розгляді судом спору щодо правомірності рішень органу державної податкової служби, яким платнику податків донараховані податкові зобов`язання чи відмовлено у наданні податкових вигод, презумується добросовісність платника податків, якщо зазначеним органом не доведено інше. Такий підхід узгоджується з практикою Європейського Суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі Компанія Вестберґа таксі Актіеболаґ та Вуліч проти Швеції визначив, що …адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління. .

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані докази, суд дійшов до висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову, а саме визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 20.03.2019 року №0237191212, прийнятого Головним управлінням ДФС у м. Києві в частині застосування до Приватного акціонерного товариства Київспецтранс штрафу у розмірі 270 154, 68 грн.

В іншій частині оскаржуване рішення суд вважає правомірним.

Оскільки позов підлягає до задоволення частково, сума судового збору, яка підлягає стягненню на користь позивача становить 4052,32 грн.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 2, 72-73, 77-78, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов Приватного акціонерного товариства Київспецтранс (04208, м. Київ, проспект Правди, б. 85, код ЄДРПОУ 02772037) до Головного управління Державної податкової служби у місті Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, б. 33/19, код ЄДРПОУ 43141267) задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 20.03.2019 року №0237191212, прийняте Головним управлінням Державної фіскальної служби у місті Києві в частині застосованої до Приватного акціонерного товариства Київспецтранс суми штрафу у розмірі 270 154 (дві сімдесят тисяч сто п`ятдесят чотири) грн. 68 коп.

3. В іншій частині податкове повідомлення-рішення від 20.03.2019 року №0237191212, прийняте Головним управлінням Державної фіскальної служби у місті Києві залишити без змін.

4. Стягнути з Головного управління Державної податкової служби у місті Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, б. 33/19, код ЄДРПОУ 43141267) на користь Приватного акціонерного товариства Київспецтранс (04208, м. Київ, проспект Правди, б. 85, код ЄДРПОУ 02772037) суму судового збору у розмірі 4 052 (чотири тисячі п`ятдесят дві) грн. 32 коп.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України.

Суддя М.А. Бояринцева

Дата ухвалення рішення12.10.2020
Оприлюднено15.10.2020
Номер документу92163573
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/7380/19

Ухвала від 05.06.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 08.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 06.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 23.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 27.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 14.07.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 02.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 02.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Рішення від 12.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні