Постанова
від 13.10.2020 по справі 160/2771/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

13 жовтня 2020 року м. Дніпросправа № 160/2771/20

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Щербака А.А. (доповідач),

суддів: Баранник Н.П., Малиш Н.І.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Дніпровської міської ради на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 травня 2020 року (суддя Дєєв М.В.) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АСТА до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Дніпровська міська рада про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

ТОВ АСТА звернулась з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Дніпровська міська рада про визнання протиправним та скасування посадкового повідомлення-рішення.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 травня 2020 року позов задоволено.

Суд вирішив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області форми Р від 04.11.2019 р. №000559504, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб у сумі 207665,24 грн.

Дніпровською міською радою подана апеляційна скарга, просить рішення суду першої інстанції скасувати, в задоволенні позову відмовити.

Апеляційна скарга обґрунтована, що судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права, судом першої інстанції неповно з`ясовані обставини справи, не враховано витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок від 17.07.2018 №45/130718/03-07, від 13.06.2019 №1005-4235, затверджених відділом у м. Дніпрі управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області.

Адміністративна справа розглянута апеляційним судом відповідно до пункту 3 частини 1 ст.311 КАС України в порядку письмового провадження, на підставі наявних у ній доказів.

Колегія суддів доходить висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Як було встановлено судом першої інстанції, ТОВ АСТА зареєстроване департаментом адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради від 13.12.2002, реєстраційний номер Ю0020885 та перебуває на обліку ГУ ДПС у Дніпропетровській області. Основний вид діяльності -надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (КВЕД 68.20).

Між TOB АСТА та Дніпровською міською радою було укладено наступні договори:

1)договір оренди землі від 14.09.2016, згідно з яким ТОВ АСТА прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 1, 5179 га, що знаходиться за адресою: м. Дніпро, Амур-Нижньодніпровський район, пр-т. Слобожанський, 31Д, кадастровий номер 1210100000:01:185:0132. Цільове призначення земельної ділянки згідно з договором оренди землі: (КВЦПЗ) 03.07 (для будівництва та обслуговування будівель торгівлі); 03.15 (для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови). Строк дії договору десять років;

2)договір оренди землі від 14.09.2016, згідно з яким ТОВ АСТА прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 0, 9225 га, що знаходиться за адресою: м. Дніпро, Амур-Нижньодніпровський район, пр-т. Слобожанський, 31Д, кадастровий номер 1210100000:01:185:0131. Цільове призначення земельної ділянки згідно з договором оренди землі: (КВЦПЗ) 03.07 (для будівництва та обслуговування будівель торгівлі); 03.15 (для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови). Строк дії договору десять років;

3)договір оренди землі від 05.07.2011, згідно з яким ТОВ АСТА прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 0, 3648 га, що знаходиться за адресою: м. Дніпро, бульвар Слави, 2Б, кадастровий номер 1210100000:03:080:0176. Цільове призначення земельної ділянки - (КВЦПЗ) 1.11.3 (роздрібна торгівля та комерційні послуги). Строк дії договору п`ятнадцять років;

4)договір оренди землі від 15.04.2005, згідно якого ТОВ АСТА прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 0, 2256 га, що знаходиться за адресою: м. Дніпро, вул. Виконкомівська, у районі будинку 16, кадастровий номер 1210100000:03:318:0063. Цільове призначення земельної ділянки - (КВЦПЗ) 1.11.3 (роздрібна торгівля та комерційні послуги). Строк дії договору п`ятнадцять років.

Згідно з отриманими позивачем копіями витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за 2017 рік (№84/070217/03-07 та №83/070217/03-07 від 08.02.2017), цільове призначення земельних ділянок (кадастровий номер 1210100000:03:080:0176 та кадастровий номер 1210100000:03:318:0063) не визначено: Інформація не внесена до відомостей ДЗК , коефіцієнт Кф дорівнює 2,00, нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:03:080:0176 складає 12077815,34 грн., нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:03:318:0063 складає 10073237,86 грн.

ТОВ АСТА було задекларовано орендну плату за земельну ділянку (кадастровий номер 1210100000:03:080:0176) за 2017 рік на суму 362334,46 грн. та за земельну ділянку (кадастровий номер 1210100000:03:318:0063) за 2017 рік на суму 302197,14 грн.

На підставі наказу ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 12.09.2019 №228-п та направлень на перевірку №79 та № 90 від 12.09.2019 посадовими особами ГУ ДПС у Дніпропетровській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку TOB АСТА з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельні ділянки, що перебувають в користуванні TOB АСТА на підставі укладених договорів оренди землі: площею 0,9225 га (кадастровий номер -1210100000:01:185:0131), площею 1,5179 га (кадастровий номер - 1210100000:01:185:0132), площею 0,2256 га (кадастровий номер - 1210100000:03:318:0063), площею 0,3648 га (кадастровий номер -1210100000:03:080:0176) за період з 01.01.2016 по 31.12.2018, за результатами якої складено акт № 942/04-36-05-04/32281016 від 25.09.2019.

Відповідно до висновків акту перевірки встановлено порушення позивачем п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16, п. 286.1, п.286.2 ст. 286, п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України, внаслідок чого встановлено заниження орендної плати за земельні ділянки, розташовані на території Амур - Нижньодніпровського району, за період з 14.09.2016 по 31.12.2018 на суму 14,1 грн. з них за 14.09.2016 - 31.12.2016р. на суму 0,0грн., за 2017 рік на суму 7,05 грн., за 2018 рік на суму 7,05 грн., та за земельні ділянки, розташовані на території Соборного району за період з 01.01.2017 по 31.12.2017 на суму 166132,17 грн.

На підставі акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення - рішення форми Р від 04.11.2019 №000559504, яким було збільшено суму грошового зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб в сумі 207665,24 грн.

Крім того, позивачем 26.11.2019 від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області було отримано лист №25547/10/04-36-05-04 від 04.11.2019 до акту перевірки, яким відповідач виправив описки в частині перевірки ділянки площею 0,9225 га (кадастровий номер - 1210100000:01:185:0131) за 2017 та 2018 роки та зазначив, що висновок акту перевірки вважати вірним в наступній редакції, а саме: Перевіркою встановлено порушення п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16, п.286.1 п.286.2 ст.286, п.289.1 ст.289 Податкового Кодексу України, внаслідок чого встановлено заниження орендної плати за земельні ділянки, розташовані на території Амур - Нижньодніпровського району, за період з 14.09.2016 по 31.12.2018 на суму 1 333 624,16 грн., за 2017 рік на суму - 666 812,08 грн., за 2018 рік на суму - 666 812,08 грн., та за земельні ділянки, розташовані на території Соборного району за період з 01.01.2017 по 31.12.2017 на суму 166 132,17 грн.

З урахуванням вищезазначеного листа відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 04.11.2019 № 000561504, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем орендна плата з юридичних осіб в розмірі 1667030,26 грн.

Відповідно до рішення Державної податкової служби України від 10.02.2020 №5128/6/99-00-08-05-06-06 про результати розгляду скарги, скаргу ТОВ АСТА задоволено частково, а саме, скасовано податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області форми Р від 04.11.2019 № 000561504 та залишено без змін податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області форми Р від 04.11.2019 №000559504.

Позивач податкове повідомлення-рішення форми від 04.11.2019 №000559504 оскаржив до суду.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції зазначив, що викладені в акті перевірки обставини, що слугували прийняттю оскаржуваного податкового повідомлення-рішення є неправомірними та необґрунтованими, спростовуються вищенаведеними доказами та прийняті без врахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Колегія суддів з висновками суду першої інстанції погоджується.

Відповідно до пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Згідно з пп.14.1.147 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України плата за землю це обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності

Відповідно до пп.14.1.136 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - це обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Відповідно до п.288.7 ст.288 Податкового кодексу України, податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік (п.285.1 ст.285 Податкового кодексу України). Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців) (п.285.2 ст.285 Податкового кодексу України).

Згідно з пунктом 288.1 статті 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки (п.288.2 ст.288 Податкового кодексу України). Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду (п.288.3 ст.288 Податкового кодексу України).

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (п.288.4 ст.288 Податкового кодексу України).

Пунктом 286.2 ст.286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до п. 287.3 ст.287 Податкового кодексу України , податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Згідно з п.289.1 ст.289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Відповідно до ч.2 ст.20 Закону України Про оцінку земель , дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ч.3 ст. 23 Закону України Про оцінку земель ).

Відповідно до п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України, при поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею платником подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Як було встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, при розрахунку орендної плати за землю за 2017 рік, позивачем використаний розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідно до витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №84/070217/03-07 та №83/070217/03-07 від 08.02.2017, із коефіцієнтом, який характеризує функціональне використання земельної ділянки Кф - 2,00 . Відповідно до розділу цільове призначення (КВЦПЗ) Інформація не внесена до відомостей Державного земельного кадастру .

В акті перевірки відповідач посилається на витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 13.06.2019 № 1006-4235 та від 17.07.2019 № 45/130718/03-07, згідно з якими коефіцієнт Кф земельної ділянки - 2,50, нормативна грошова оцінка земельних ділянок за 2017 рік (кадастровий номер -1210100000:03:318:0063) складає 12591547,32 грн. та земельної ділянки (кадастровий номер -1210100000:03:080:0176) складає 15097244,87 грн.

Процедура проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів з 01.01.2017 визначається Порядком нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №489 від 25.11.2016 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 19.12.2016 р. за №1647/29777.

Відповідно до п.3 Розділу ІІ Порядку №489 ( в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) нормативна грошова оцінка всіх категорій земель та земельних ділянок населених пунктів (за винятком земель сільськогосподарського призначення та земельних ділянок водного фонду, що використовуються для риборозведення) визначається згідно з формулою 1.

Згідно з п.5 Розділу ІІ Порядку №489 коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/18306 (додаток 1).

Таким чином, коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки, який впливає на визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка є базою оподаткування плати за землю, встановлюється залежно від коду виду цільового призначення земель.

Судом першої інстанції вірно було взято до уваги те, що у Примітках Додатку І до Порядку №489 визначено, що у разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) застосовується із значенням 2,0.

Отже, єдиною умовою за якої починаючи з 01.01.2017 р. повинен застосовуватися Кф інший, ніж із значенням 2,0 , є наявність у відомостях Державного земельного кадастру коду Класифікації видів цільового призначення земель.

Згідно з Додатком №9 до Порядку №489, яким затверджено форму витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку, передбачено зазначення у витязі із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки лише дати формування витягу. Зазначення у витязі інших дат, в тому числі стосовно визначення нормативної грошової оцінки станом на будь-яку іншу дату, Додатком 9 до Порядку №489 не передбачено.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про правомірність застосування позивачем у розрахунку розміру орендної плати відомості, які були отримані від ГУ Держгеокадастру в Дніпропетровській області, а саме, витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №84/070217/03-07 та №83/070217/03-07 від 08.02.2017 при тому, що витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, на які посилається відповідач, на час подання декларації за 2017 рік, не існувало, а тому вони не могли бути враховані позивачем при розрахунку розміру орендної плати за землю.

Доводи апеляційної скарги зазначеного не спростовують, підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні.

Керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Дніпровської міської ради залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 травня 2020 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АСТА до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Дніпровська міська рада про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Постанова у повному обсязі складена 13 жовтня 2020 року.

Головуючий - суддя А.А. Щербак

суддя Н.П. Баранник

суддя Н.І. Малиш

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2020
Оприлюднено15.10.2020
Номер документу92164522
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/2771/20

Ухвала від 23.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 22.11.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

Ухвала від 12.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 13.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Рішення від 19.05.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні