Рішення
від 30.09.2020 по справі 760/26735/19
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/26735/19

Провадження №2/760/2308/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2020 року Солом`янський районний суд м. Києва в складі:

головуючого судді - Кушнір С.І.

за участю секретаря - Каліш С.В.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю Л-Квартал Сервіс про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії та відшкодування моральної шкоди, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_1 25.09.2019 р. звернулася до суду із зазначеним позовом до відповідача ТОВ Л-Квартал Сервіс про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії та відшкодування моральної шкоди, в якому просить:

визнати протиправними дії відповідача з відключення гарячого водопостачання в житловому комплексі Л-Квартал ;

зобов`язати відповідача терміново поновити гаряче водопостачання в житловому комплексі Л-Квартал і в подальшому, в тому числі в неопалювальний період, дотримуватись норми ч. 2 ст. 8 Закону України Про житлово-комунальні послуги щодо безперервності надання комунальних послуг;

зобов`язати відповідача відшкодувати завдану позивачу моральну шкоду в розмірі 10000 грн.;

стягнути з відповідача на користь позивача суму сплаченого судового збору у розмірі 2305 грн. 20 коп.

Обґрунтовуючи підстави звернення до суду з позовом до ТОВ Л-Квартал Сервіс про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії та відшкодування моральної шкоди, позивач ОСОБА_1 посилається на наступне.

Так, позивач є власником квартири в житловому комплексі Л-Квартал , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 . 02.11.2017 р. між нею та ТОВ Л-Квартал Сервіс було укладено договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води і водовідведення. Даний договір було укладено шляхом підписання заяви про приєднання до публічного договору, розміщеному на офіційному веб-сайті відповідача.

Позивач посилається на те, що 20.06.2019 р. відповідач зупинив роботу котельні житлового комплексу, обладнану трьома котлами виробництва компанії Роберт Брш Лтд моделі Unimat UT-L 10/1350, припинивши тим самим гаряче водопостачання в житловому комплексі. В той же день, відповідач повідомив про це мешканців, розмістивши об`яву на дошках оголошень в будинках, пообіцявши усунути недоліки до 04.07.2019 р., тобто протягом двох тижнів. В своєму листі від 17.07.2019 р. відповідач мотивував відключення гарячого водопостачання збоями, які начебто почали відбуватися в роботі котлів після закінчення опалювального сезону в квітні 2019 р., і назвав ситуацію аварійною. Відповідач пов`язує збої з недостатнім споживанням води в житловому комплексі та зазначає, що гаряче водопостачання буде поновлено лише за умови підвищення теплового навантаження від системи тепло споживання , яке може відбутися тільки в опалювальний період, коли котельня вироблятиме також тепло для опалення квартир. Отже, на думку позивача, відповідач фактично відмовився постачати гарячу воду в житловий комплекс в неопалювальний період. Позивач зазначає, що станом на 25.09.2019 р. (день звернення до суду з позовом), постачання гарячої води в житловому комплексі не поновлено.

Такі дії відповідача з відключення водопостачання в житловому комплексі позивач вважає неправомірними, такими, що не відповідають нормам законів України та порушують її права, в зв`язку з чим позивач звернулася до суду з позовом.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, 25.09.2019 р. зазначену цивільну справу передано в провадження судді Солом`янського районного суду м. Києва Кушнір С.І.

Ухвалою суду від 30.09.2019 р. відкрито спрощене позовне провадження в цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю Л-Квартал Сервіс про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії та відшкодування моральної шкоди.

Визначено відповідачу строк на подання відзиву на позов у порядку, передбаченому ст. 178 ЦПК України, - 30 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

Позивачу роз`яснено право подати до суду відповідь на відзив у порядку, передбаченому ст. 179 ЦПК України, протягом 15 днів з дня отримання відзиву відповідача на позов.

06.11.2019 р. до суду від представника відповідача ТОВ Л-Квартал Сервіс надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого представник відповідача просить відмовити в задоволенні позову в повному обсязі, посилаючись на безпідставність та необґрунтованість позовних вимог. У поданому відзиві, представник відповідача як на підставу своїх заперечень проти позову вказав на те, що зупинення постачання гарячої води у житловому комплексі, розташованому за адресами: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 , було здійснено ТОВ Л-Квартал Сервіс з метою запобігання наслідкам, настання яких завдало би значно більшої шкоди всім споживачам житлового комплексу, ніж їм завдала відсутність гарячого водопостачання.

Так, 20.06.2019 р. відбувся черговий збій у роботі обладнання котельні. В зв`язку з чим, для виявлення причини та усунення неполадок було аварійне зупинення обладнання котельні, про що 20.06.2019 р. повідомлено мешканців зазначених будинків.

26.06.2019 р. Товариство отримало лист №26/06-1 від Обслуговуючої компанії ТОВ ІЦ Алміс з поясненнями, які грунтуються на офіційній відповіді компанії постачальника обладнання котельні, щодо роботи обладнання та подальшими рекомендації для довготривалого режиму роботи, а саме при зменшенні теплового навантаження від системи теплопостачання до рівня, що значно нижче номінальної потужності одного котла, потрібно забезпечити старт пальника не частіше 4 раз на годину.

На той момент частота включень пальника становила до 10 разів на годину, як наслідок відбувалися збої в роботі обладнання.

Одночасно було виявлено вихід з ладу трансформатору розжигу та електродів, які на гарантійному обслуговуванні та підлягають заміні. Обладнання є замовною позицією з терміном поставки 30 робочих днів.

Виходячи з наведеного, для збереження обладнання на гарантійному обслуговуванні, особливо під час опалювального сезону та вимог HAK НАФТОГАЗ УКРАЇНИ щодо оптимізації споживання природного газу , Товариство було вимушено аварійно зупинити обладнання котельні до усунення недоліків.

На думку відповідача, наслідками продовження роботи котельні мали стати: припинення гарантійного обслуговування обладнання котельні, вихід обладнання котельні з ладу та припинення постачання газу компанією Нафтогаз України , в зв`язку з накопиченням заборгованості перед нею.

ТОВ Л-Квартал Сервіс вважає, що зазначена мета відключення гарячого водопостачання виключає протиправність їх дій, оскільки вони були здійснені з урахуванням забезпечення розумного балансу між приватними та публічними інтересами.

При цьому, дії ТОВ Л-Квартал Сервіс не можуть розцінюватись як винна поведінка, що виключає стягнення моральної шкоди.

Також представник відповідача вказав, що 29.10.2019 р. ТОВ Л-Квартал Сервіс відновлено постачання гарячої води до приміщень споживачів разом з початком опалювального сезону. Тому відповідна вимога втратила свою актуальність.

Разом із відзивом представником ТОВ Л-Квартал Сервіс подано до суду заперечення щодо розгляду справи у спрощеному провадженні, відповідно до яких представник відповідача просить здійснювати розгляд справи в порядку загального позовного провадження, обґрунтовуючи клопотання складністю справи, а також її значенням, що становить суспільний інтерес.

22.11.2019 р. до суду від позивача ОСОБА_1 надійшла відповідь на відзив, відповідно до якої позивач повністю підтримує заявлені позовні вимоги, просить позов задовольнити, а заперечення відповідача, викладені у відзиві на позовну заяву, позивач вважає безпідставними та необґрунтованими.

У поданій до суду відповіді на відзив, позивач просить проводити розгляд справи в порядку спрощеного провадження.

Ухвалою суду від 25.11.2019 р., в задоволенні клопотання представника відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю Л-Квартал Сервіс про розгляд справи за правилами загального позовного провадження у цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю Л-Квартал Сервіс про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії та відшкодування моральної шкоди - відмовлено.

Продовжено розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження.

Інших заперечень проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження чи клопотання про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін до суду від сторін не надійшло.

Зважаючи на те, що справа розглядалась за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, відповідно до ч. 2 статті 247 ЦПК України фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Вивчивши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Відповідно до ч. 1 ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Згідно ч. 3 ст. 12 ЦПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з вимогами п.п. 1, 2, 3 ч. 1 ст. 264 ЦПК України, під час ухвалення рішення суд вирішує, чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються; чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи; які правовідносини сторін випливають із встановлених обставин.

Частиною 1 ст. 2 ЦПК України передбачено, що завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

З матеріалів справи судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 є власником квартири, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 , яка знаходиться у житловому комплексі ТОВ Л-квартал Сервіс , на підставі договору купівлі-продажу квартири від 17.07.2017 р., посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Антроповим О.Ю., зареєстрованого в реєстрі за №2535.

Вбачається, що ТОВ Л-Квартал Сервіс є виконавцем послуг з постачання опалення, гарячої води і водовідведення для житлового комплексу, розташованого за адресами: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 .

Як вбачається з матеріалів справи, 02.11.2017 р. між ОСОБА_1 та ТОВ Л-Квартал Сервіс було укладено договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води і водовідведення. Даний договір було укладено шляхом підписання заяви про приєднання до публічного договору А4-77-3 від 02.11.2017 р.

Відповідно до ч. 1 ст. 316 ЦК України правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.

Згідно положень ст. 317 ЦК України власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном. На зміст права власності не впливають місце проживання власника та місцезнаходження майна.

Власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. При здійсненні своїх прав та виконанні обов`язків власник зобов`язаний додержуватися моральних засад суспільства. Усім власникам забезпечуються рівні умови здійснення своїх прав. Власність зобов`язує. Власник не може використовувати право власності на шкоду правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію та природні якості землі (ст. 319 ЦК України).

Відповідно до ст. 322 ЦК України власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.

ТОВ Л-Квартал Сервіс є виконавцем послуг з постачання опалення, гарячої води і водовідведення для житлового комплексу, розташованого за адресами: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 . Зазначені обставини не заперечуються сторонами.

Відповідно до правил ст. 901 ЦК України, за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Згідно ч. 1 ст. 509 ЦК України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші, тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Відповідно до загальних умов виконання зобов`язання, встановлених ч. 1 ст. 526 ЦК України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства. Недотримання таких вимог призводить до порушення зобов`язань.

Порушенням зобов`язання, згідно зі ст. 610 ЦК України, є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Таким чином, уклавши з власниками квартир житлового комплексу, розташованого за адресами: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 , договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води і водовідведення, ТОВ Л-Квартал Сервіс взяв на себе зобов`язання надавати споживачам послуги, зокрема, з постачання гарячої води (п. 2.1 договору). Згідно з п. 3.5 договору, ТОВ Л-Квартал Сервіс зобов`язався надавати цю послугу споживачам безперебійно, за винятком випадків, встановлених чинним законодавством України та самим договором. Договором обумовлено два таких випадки: проведення аварійно-відбудовних робіт, тобто робіт спрямованих на ліквідацію наслідків аварії (п. 5.1.13), та планові зупинки для проведення ремонтних і профілактичних робіт, про які ТОВ Л-Квартал Сервіс зобов`язався повідомляти споживачів через засоби масової інформації, а також письмово не пізніш як за 10 днів (п. 6.2.7).

Відповідно до статті 714 ЦК України, за договором постачання енергетичними та іншими ресурсами через приєднану мережу одна сторона (постачальник) зобов`язується надавати другій стороні (споживачеві, абонентові) енергетичні та інші ресурси, передбачені договором, а споживач (абонент) зобов`язується оплачувати вартість прийнятих ресурсів та дотримуватись передбаченого договором режиму її використання, а також забезпечити безпечну експлуатацію енергетичного та іншого обладнання. До договору постачання енергетичними та іншими ресурсами через приєднану мережу застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, положення про договір поставки, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин сторін. Законом можуть бути передбачені особливості укладення та виконання договору постачання енергетичними та іншими ресурсами.

Встановлено, що 20.06.2019 р. у житловому комплексі, розташованого за адресами: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 , мало місце зупинення ТОВ Л-Квартал Сервіс котельні житлового комплексу, в зв`язку з чим було відключено власникам квартир житлового комплексу гаряче водопостачання.

20.06.2019 р. ТОВ Л-Квартал Сервіс повідомив про це мешканців житлового комплексу, розмістивши відповідну об`яву на дошках оголошень в будинках, зазначивши текст наступного змісту: У зв`язку з аварійною зупинкою обладнання котельні ЖК Л-Квартал з 20.06.2019 р. буде відсутнє гаряче водопостачання. Орієнтовний строк усунення аварійної ситуації до 04.07.2019 р. .

Зазначені обставини також не заперечуються сторонами.

Дії відповідача з відключення гарячого водопостачання в житловому комплексі позивач вважає неправомірними, такими, що не відповідають нормам законів України та порушують її права, в зв`язку з чим позивач звернулася до суду з позовом.

Нормативно-правовим актом, який регулює відносини, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг, є Закон України Про житлово-комунальні послуги .

Так, згідно зі ст. 5 Закону, до складу житлово-комунальних послуг, поряд з житловою послугою входять комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.

Ч. 1 ст. 1 Закону наведено визначення термінів:

аварія - пошкодження, вихід з ладу, відмова, неможливість експлуатації внутрішньобудинкових систем, а також пошкодження несучих, огороджувальних та несучоогороджувальних конструкцій будівлі, які спричинили або можуть спричинити шкоду життю та здоров`ю людей, пошкодження майна, унеможливлюють надання житлово-комунальних послуг споживачам (п. 1);

виконавець комунальної послуги - суб`єкт господарювання, що надає комунальну послугу споживачу відповідно до умов договору (п. 2);

житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг (п. 5).

Ст. 7 Закону визначено права та обов`язки споживачів.

Так, згідно ч. 1 ст. 7 Закону, споживач має право, зокрема: одержувати своєчасно та належної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством і умовами укладених договорів (п. 1); на усунення протягом строку, встановленого договорами про надання житлово-комунальних послуг або законодавством, виявлених недоліків у наданні житлово-комунальних послуг (п. 4).

Відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону, виконавець комунальної послуги зобов`язаний: забезпечувати своєчасність надання, безперервність і відповідну якість комунальних послуг згідно із законодавством та умовами договорів про їх надання (п. 1); вживати заходів до ліквідації аварій, усунення порушень якості послуг у строки, встановлені законодавством (п. 6).

Згідно ст. 16 Закону, надання комунальних послуг здійснюється безперервно, крім часу перерв на ліквідацію наслідків аварії або на проведення ремонтних і профілактичних робіт, при чому про перерву для проведення ремонтних і профілактичних робіт виконавець послуги має повідомити споживача не пізніш як за 10 днів.

Як вбачається з матеріалів справи, 24.10.2017 р. ТОВ Л-Квартал Сервіс укладено договір № 02/10-17-ОК на технічне обслуговування обладнання котельні з ТОВ ІЦ Алміс (Обслуговуюча компанія).

26.06.2019 р. Товариство отримало лист №26/06-1 від Обслуговуючої компанії ІЦ Алміс з поясненнями, які грунтуються на офіційній відповіді компанії постачальника обладнання котельні, щодо роботи обладнання та подальшими рекомендації для довготривалого режиму роботи, а саме при зменшенні теплового навантаження від системи теплопостачання до рівня, що значно нижче номінальної потужності одного котла, потрібно забезпечити старт пальника не частіше 4 раз на годину.

На той момент частота включень пальника становила до 10 разів на годину, як наслідок відбувалися збої в роботі обладнання.

Така експлуатація лічильника газу проходить в позаштатному режимі (витрата газу менше Qмін ) і як наслідок відбувається автоматичне донарахування додаткових обсягів споживання природнього газу коректором.

Також, Обслуговуюча компанія наголосила, що необхідно або підвищити теплове навантаження від системи тепло споживання або зупинити обладнання до настання сприятливих нормативних умов. навантаження на обладнання котельні.

Дана інформація була направлена ТОВ Л-Квартал Сервіс ОСОБА_1 листом за Вих. № 1707/2019-1 від 17.07.2019 р. у відповідь на її заяву №3213 від 25.06.2019 р.

З матеріалів справи вбачається, що у зв`язку з відсутністю гарячого водопостачання ОСОБА_1 неодноразово зверталася до керівництва ТОВ Л-Квартал Сервіс з заявами про надання інформації щодо поновлення гарячого водопостачання у житловому комплексі Л-Квартал , що підтверджується відповідними заявами від 02.08.2019 р., від 12.08.2019 р., які містяться в матеріалах справи.

Відсутність гарячого водопостачання за адресою: АДРЕСА_2 , власником якої є позивач з 20.06.2019 р. по 29.10.2019 р. включно, підтверджується актами-претензіями від 29.07.2019 р., від 13.09.2019 р.

Правовідносини, які виникли між сторонами з приводу централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення регулюються Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 №630 (далі - Правила).

Пунктом 32 Правил визначено обов`язки виконавця.

Так, Виконавець зобов`язаний:

1) своєчасно надавати споживачу послуги в установлених обсягах, належної якості, безпечні для його життя, здоров`я та які не спричиняють шкоди його майну, відповідно до вимог законодавства та цих Правил;

2) інформувати споживача про адресу та номер телефону диспетчерської, аварійної або аварійно-диспетчерської служби (зазначаються в договорі і рахунках на сплату послуг, розміщуються на дошках оголошень в усіх під`їздах багатоквартирного будинку, а також на дошках оголошень, розташованих поблизу житлового будинку);

3) надавати споживачеві в установленому законодавством порядку інформацію про перелік послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру тарифів, нормативи (норми) споживання, режим надання послуг, їх споживчі властивості, якісні показники надання послуг, граничні строки усунення аварій або інших порушень порядку надання послуг, а також інформацію про ці Правила (зазначається у договорі, а також розміщується на дошці оголошень у приміщенні виконавця);

4) контролювати установлені міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж;

5) проводити два рази на рік перевірку стану внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку із складенням відповідного акта;

6) узгодити із споживачем не пізніше ніж за три робочих дні до проведення планових робіт всередині житлового приміщення час доступу до такого приміщення з наданням йому відповідного письмового повідомлення;

7) повідомляти споживача про плановану перерву в наданні послуг через засоби масової інформації, а також письмово не пізніше ніж за 10 днів до її настання (крім перерви, що настає внаслідок аварії або дії непереборної сили) із зазначенням причини та часу перерви в наданні послуг;

8) відновлювати надання послуг за письмовою заявою споживача шляхом зняття пломб із запірних вентилів у квартирі (будинку садибного типу) протягом доби;

9) забезпечувати за заявою споживача взяття на абонентський облік у тижневий строк квартирних засобів обліку;

10) утримувати внутрішньобудинкові мережі у належному технічному стані, здійснювати їх технічне обслуговування та ремонт;

11) інформувати споживача протягом доби з дня виявлення недоліків у роботі внутрішньобудинкових інженерних систем та/або інженерного обладнання, що розташовані за межами багатоквартирного будинку або житлового будинку (у разі його особистого звернення - невідкладно), про причини та очікувану тривалість зупинення надання послуг або обмеження їх кількості, а також про причини порушення якісних показників надання послуг;

12) усувати аварії та інші порушення порядку надання послуг, а також виконувати заявки споживачів у строк, установлений законодавством та договором;

13) вести облік скарг (заяв, вимог, претензій) споживачів щодо кількості та якості надання послуг, а також облік їх розгляду;

14) зменшувати розмір плати за послуги у разі тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім`ї на підставі його письмової заяви та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання);

15) звільняти від плати за послуги у разі їх ненадання та виплачувати компенсацію за перевищення строків проведення аварійно-відбудовних робіт;

16) проводити перерахунок розміру плати за надання послуг у разі ненадання їх, надання не в повному обсязі, зниження якості, зокрема відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України та визначеному договором;

17) своєчасно проводити за власний рахунок роботи з усунення виявлених несправностей, пов`язаних з отриманням послуг, що виникли з його вини;

18) відшкодовувати збитки, завдані майну та/або приміщенню споживача та/або членів його сім`ї, шкоду, заподіяну його життю чи здоров`ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг, а також моральну шкоду в порядку та розмірі, які визначаються відповідно до законодавства і договору;

19) сплачувати споживачу неустойку (штраф, пеню) у разі ненадання послуг або надання послуг неналежної якості у порядку та у випадках, передбачених законодавством і договором;

19 -1 ) забезпечити проведення оплати послуг з опалення на поточний рахунок із спеціальним режимом використання шляхом зазначення реквізитів такого рахунка в договорі.

Згідно вимог ст.ст. 76, 77, 79, 80 ЦПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до ч. 1 ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 89 ЦПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Стаття 15 ЦК України передбачає право кожної особи на захист свого цивільного права в разі його порушення, невизнання або оспорювання, а також на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Вказана норма визначає об`єктом захисту порушене, невизнане або оспорювань право чи цивільний інтерес. Порушення права пов`язане з позбавленням його володільця можливості здійснити (реалізувати) своє право повністю або частково. При оспорюванні або невизнані права виникає невизначеність у праві, викликана поведінкою іншої особи.

Таким чином, порушення, невизнання або оспорювання суб`єктивного права є підставою для звернення особи до суду за захистом цього права із застосуванням відповідного способу захисту.

Особа, права якої порушено, може скористатись не будь-яким, а конкретним способом захисту свого права. Під способами захисту суб`єктивних цивільних прав розуміють закріплені законом матеріально-правові заходи примусового характеру, за допомогою яких проводиться поновлення (визнання) порушених (оспорюваних) прав та вплив на порушника.

Згідно з вимогами ст. 16 ЦК України, звертаючись до суду, позивач за власним розсудом обирає спосіб захисту. Обравши способом захисту визнання правочину недійсним, позивач у силу ст. 10 ЦПК України зобов`язаний довести правову та фактичну підставу недійсності правочину.

Як встановлено судом, 20.06.2019 р. у житловому комплексі, розташованого за адресами: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 , мало місце зупинення ТОВ Л-Квартал Сервіс котельні житлового комплексу, в зв`язку з чим було відключено власникам квартир житлового комплексу гаряче водопостачання.

Відновлення постачання гарячої води до приміщень споживачів відбулось 29.10.2019 року з початком опалювального сезону, про що зазначили сторони у відзиві та відповіді на відзив.

Разом з тим, будь-яких доказів, що підтверджували б аварійне зупинення обладнання котельні ТОВ Л-Квартал Сервіс суду не надано та матеріали справи не містять.

За результатами судового розгляду, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для визнання протиправними дій відповідача з відключення гарячого водопостачання з квартирі позиивача, оскільки наявними в матеріалах справи доказами підтверджується факт зупинення роботи котельні житлового комплексу Л-Квартал , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 що не відповідає нормам чинного законодавства, оскільки доказів збою в роботі котельні чи аварійне зупинення обладнання котельні ТОВ Л-Квартал Сервіс суду не надано. Даний факт також визнається відповідачем. Таким чином, позивачу, як власнику квартири, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 , та як споживачу, не було надано належної якості послуги з постачання гарячої води.

Враховуючи викладене, вимоги позивача в частині визнання протиправними дій відповідача з відключення гарячого водопостачання в житловому комплексі Л-Квартал є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Що стосується вимоги про зобов`язання відповідача терміново поновити гаряче водопостачання в житловому комплексі Л-Квартал , в цій частині позовних вимог слід відмовити, з огляду на те, що 29.10.2019 р. ТОВ Л-Квартал Сервіс відновлено постачання гарячої води в житловому комплексі до приміщень споживачів. Вказані обставини позивачем не спростовано. Завданням судочинства є захист порушених прав та не може стосуватись прав на майбутнє.

Також позивач просить стягнути з відповідача завдану їй моральну шкоду в розмірі 10000 грн.

При з`ясуванні фактів, з якими закон пов`язує відшкодування моральної шкоди, суд виходить з вимог ст. 1167 ЦК України, яка визначає підстави покладання обов`язку по відшкодуванню такої шкоди та обставини, які мають враховуватися при визначенні розміру відшкодування.

Відповідно до положень частин першої та другої статті 23 ЦК України особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав. Моральна шкода полягає: у фізичному болю та стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв`язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров`я; у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв`язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім`ї чи близьких родичів; у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв`язку із знищенням чи пошкодженням її майна; у приниженні честі та гідності фізичної особи, а також ділової репутації фізичної або юридичної особи.

Згідно зі статтею 611 ЦК України моральна шкода підлягає відшкодуванню у разі порушення зобов`язання, якщо таке відшкодування встановлено договором або законом.

Частиною 1 статті 1167 ЦК України передбачено, що моральна шкода, завдана фізичній особі чи юридичній особі неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю, відшкодовується особою, яка її завдала, за наявності її вини, тобто заподіяна моральна шкода відшкодовується тій фізичній особі, права якої були безпосередньо порушені протиправними діями (бездіяльністю) інших осіб. При відшкодуванні моральної шкоди необхідно з`ясовувати, чим підтверджується факт заподіяння позивачеві моральних страждань, а також в якій матеріальній формі позивач оцінює заподіяну йому шкоду та чим він при цьому керується.

Відповідно до ст.22 Закону України "Про захист прав споживачів" при задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.

Звертаючись до суду з вказаним позовом, ОСОБА_1 вказує на те, що протиправними діями відповідача, шляхом припинення гарячого водопостачання в житловому комплексі, в т.ч. в її квартиру, їй було завдано моральну шкоду.

Виходячи з роз`яснень, що містяться в п.п. 3, 9 постанови Пленуму Верховного Суду України від 31 березня 1995 року № 4 Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди (зі змінами та доповненнями), під моральною шкодою слід розуміти втрати немайнового характеру внаслідок моральних чи фізичних страждань, або інших негативних явищ, заподіяних фізичній чи юридичній особі незаконними діями або бездіяльністю інших осіб.

Розмір відшкодування моральної (немайнової) шкоди суд визначає залежно від характеру та обсягу страждань (фізичних, душевних, психічних тощо), яких зазнав позивач, характеру немайнових втрат (їх тривалості, можливості відновлення тощо) та з урахуванням інших обставин. Зокрема, враховуються стан здоров`я потерпілого, тяжкість вимушених змін у його життєвих і виробничих стосунках, час та зусилля, необхідні для відновлення попереднього стану. При цьому суд має виходити із засад розумності, виваженості та справедливості.

Відповідно до загальних підстав цивільно-правової відповідальності обов`язковому з`ясуванню при вирішенні спору про відшкодування моральної (немайнової) шкоди підлягають: наявність такої шкоди, протиправність діяння її заподіювача, наявність причинного зв`язку між шкодою і протиправним діянням заподіювача та вини останнього в її заподіянні.

Розмір відшкодування визначається судом з урахуванням суті позовних вимог, характеру діяння особи, яка заподіяла шкоду, фізичних чи моральних страждань потерпілого, а також інших негативних наслідків.

При цьому, відповідно до ст. 614 ЦК України, особа несе відповідальність, в тому числі щодо відшкодування моральної шкоди, за наявності вини (умислу або необережності) цієї особи.

З урахуванням всіх обставин справи, суд вважає доведеним, що протиправними діями відповідача, які стали наслідком припинення гарячого водопостачання в житловому комплексі, в т.ч. в квартирі позивача, в період з 20.06.2019 року по 29.10.2019 рогку, ОСОБА_1 завдано моральну шкоду, яка полягала у душевних стражданнях, оскільки позивач не мала можливості користуватись послугою гарячого водопостачання.

Разом з тим, суд вважає завищеним розмір відшкодування моральної шкоди, що просить позивач. Тому, враховуючи вимоги розумності і справедливості, характер правопорушення, глибину фізичних та душевних страждань, ступінь вини відповідача, а також з урахуванням інших обставин, які мають істотне значення, суд вважає за необхідне стягнути з відповідача на користь позивача 1000 грн. на відшкодування моральної шкоди.

Таким чином, на основі повно та всебічно з`ясованих обставин, на які посилаються сторони, як на підставу своїх вимог та заперечень підтверджених доказами, перевірених в судовому засіданні, оцінивши їх належність, допустимість, а також достатність, взаємозв`язок у їх сукупності, встановивши правовідносини, які випливають із встановлених обставин та правові норми, які підлягають застосуванню до цих правовідносин, суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог.

Відповідно до ч. 1 ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Згідно п. 1 ч. 2 ст. 141 ЦПК України інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: у разі задоволення позову - на відповідача.

Таким чином, з ТОВ Л-Квартал Сервіс підлягає стягненню на користь позивача сума судового збору в розмірі 1536,80 грн.

Керуючись Законом України Про житлово-комунальні послуги , ст.ст. 11, 15, 16, 23, 316, 317, 322, 391, 509, 526, 610, 614, 901, 1167 ЦК України, ст.ст. 10, 12, 13, 76-81, 258, 263-265, 273, 354 ЦПК України, на підставі, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю Л-Квартал Сервіс про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії та відшкодування моральної шкоди - задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Товариства з обмеженою відповідальністю Л-Квартал Сервіс з відключення гарячого водопостачання в житловому комплексі Л-Квартал .

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Л-Квартал Сервіс (ЄДРПОУ: 40983340, адреса: м. Київ, бульвар Вацлава Гавела, 6) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_5 ) 1000 грн. моральної шкоди та суму судовий збір в розмірі 1536,80 грн.

В решті позовних вимог - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Київського апеляційного суду через суд першої інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя: С.І. Кушнір

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.09.2020
Оприлюднено14.10.2020
Номер документу92179240
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —760/26735/19

Рішення від 30.09.2020

Цивільне

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

Ухвала від 25.11.2019

Цивільне

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

Ухвала від 30.09.2019

Цивільне

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні