ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 жовтня 2020 року м. Київ № 640/23995/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу
за позовомДержавної екологічної інспекції Столичного округу доТовариства з обмеженою відповідальністю ЛІВОБЕРЕЖЖЯ ПЛЮС прозобов`язання чинити дії,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Державна екологічна інспекція Столичного округу (далі - ДЕІ Столичного округу, позивач) із позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю ЛІВОБЕРЕЖЖЯ ПЛЮС (далі - ТОВ ЛІВОБЕРЕЖЖЯ ПЛЮС , відповідач), в якому просить суд:
зобов`язати ТОВ ЛІВОБЕРІЖЖЯ ПЛЮС (04119, вул. Дегтярівськам.21, літ. А м. Київ, Код ЄДРПОУ 32493671) винести за межі прибережно-захисної смуги будівлі та споруди ЖК РІВЕРСТОУН , які розташовані за адресою: вул. Дніпровська набережна, 14, м. Київ, на земельних ділянках з кадастровими номерами 8000000000:90:141:0020; 8000000000:90:141:0030.
Позивач обґрунтовуючи позовні вимоги зазначає, що відповідачем порушено вимоги природоохоронного законодавства шляхом забудови прибережних захисних смуг на земельних ділянках з кадастровими номерами 8000000000:90:141:0020; 8000000000:90:141:0030.
Так, за результатами проведеного позивачем позапланового заходу контролю шляхом проведення перевірки дотримання відповідачем природоохоронного законодавства встановлено порушення відповідачем вимог статті 89 Водного кодексу України та не надання затверджених проектних документів щодо будівництва. За результатами даного контрольного заходу відповідачу було внесено припис від 10.09.2019 року про усунення встановлених порушень законодавства, однак зазначений припис відповідачем виконано не було, через що позивач звернувся до суду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 07.12.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику сторін) та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.
08 січня 2020 року на виконання ухвали про відкриття провадження у справі відповідачем надано відзив на адміністративний позов, яким останній проти позовних вимог заперечив у повному обсязі.
При цьому відповідач зазначає, що всі роботи на земельних ділянках здійснювались відповідно до затверджених проектів землеустрою та відповідно до дозвільних документів з дотриманням вимог природоохоронного законодавства.
Крім того, відповідач зазначає, що на виконання припису позивача листом від 05.11.2019 № 05-11-19 (вхідна дата до ДЕІ Столичного округу 08.11.2019 року) було надано всі дозвільні документи на підтвердження відсутності порушень законодавства.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В:
На підставі наказу ДЕІ Столичного округу від 27.08.2019 року № 1408-п, направлення на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) від 27.08.2019 року № 2/7/001413 державним інспекторами був здійснений позаплановий захід державного нагляду (контролю) шляхом проведення перевірки на предмет дотримання вимог природоохоронного законодавства у частині дотримання вимог законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів ТОВ ЛІВОБЕРЕЖЖЯ ПЛЮС .
За результатами перевірки позивачем складено акт від 30.08.2019 року, яким зафіксовано наступні порушення:
- пункту д статті 20-2 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , а саме не надання затверджених проектних документів щодо будівництва об`єктів ЖК Ріверстоун на території прибережно-захисної смуги водного об`єкту; висновок державної екологічної експертизи, висновок оцінки впливу на довкілля до проектної документації; затверджений проект Берегоукріплення затоки р. Дніпро на території землевідводу ТОВ ЛІВОБЕРЕЖЖЯ ПЛЮС на Дніпровській набережній, 14 в Дарницькому районі м. Києва та наявні висновки/погодження до нього; затверджений проект щодо водоохоронних зон р. Дніпро та наявні висновки/погодження до нього; затверджений проект прибережно-захисної смуги р. Дніпро та наявні висновки /погодження до нього;
- пункту 4 частини 2 статті 89 Водного кодексу України, а саме: відповідач, відповідно до наданого Договору оренди земельної ділянки серії ВВС № 104634 від 31.05.2005 року та Договору про внесення змін до Договору оренди земельної ділянки серії ВКТ № 448426 від 14.10.2008 року, експлуатує земельні ділянки з кадастровими номерами 8000000000:90:141:0020; 8000000000:90:141:0030 (за адресою: вул. Дніпровська набережна, 14, м. Київ), відповідно до Детального плану території 11-го мікрорайону Позняки - Західні, затвердженого рішенням Київської міської ради Про затвердження детального плану території 15.11.2007 року, будівлі та споруди ЖК Ріверстоун , які розташовані на зазначених земельних ділянках знаходиться в прибережно-захисній смузі затоки р. Дніпро. Також, перевіркою встановлено, що в межах прибережно-захисної смуги затоки р. Дніпро проводяться будівельні роботи, згідно з паспортами об`єктів будівництва: Будівництво житлово-офісного та культурно-оздоровчого комплексу з об`єктами інфраструктури по вул. Дніпровська Набережна, 14 та Будівництво житлово офісного та культурно-оздоровчого комплексу з об`єктами інфраструктури по вул. Дніпровська Набережна, 14 у Дарницькому районі м. Києва ;
- статті 47 та статті 88 Водного кодексу України, а саме: відповідач перекрив вільний доступ до водного об`єкту, території набережної затоки р. Дніпро металевими парканами із встановленими електронними замками та охороною. На момент проведення перевірки інформацію щодо обмеження доступу громадян до водного об`єкту підтвердив охоронець ЖК Ріверстоун та працівник ТОВ ЛІВОБЕРЕЖЖЯ ПЛЮС ;
- абзац 7 частини 1 статті 17-1 Закону України Про охорону земель від 19.06.2003 року № 962-IV (далі - Закон №962), а саме: не забезпечується додержання режиму використання земель природоохоронного призначення;
- абзац 7 частини 1 статті 7 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель від 19.06.2003 року № 963-IV (далі - Закон № 963), а саме: відповідачем не дотримується режим використання територій, що підлягають особливій охороні;
- абзац 8 статті 142 Земельного Кодексу України, а саме: відповідачем не дотримується використання водоохоронних зон і прибережних захисних смуг, а також додержання режиму використання їх територій.
Також за результатами зазначеної перевірки позивачем винесено припис від 10.09.2019 року, яким зобов`язано відповідача у термін до 24.09.2019 року:
- надати до ДЕІ Столичного округу копії: затверджених проектних документів щодо будівництва об`єктів ЖК Ріверстоун на території прибрежно-захисної смуги водного об`єкту; висновок державної екологічної експертизи; висновок оцінки впливу на довкілля до проектної документації; затверджений проект Берегоукріплення затоки р. Дніпро на території землевідводу ТОВ ЛІВОБЕРЕЖЖЯ ПЛЮС на Дніпровській набережній, 14 в Дарницькому районі м. Києва та наявні висновки/погодження до нього; затверджений проект щодо водоохоронних зон р. Дніпро та наявні висновки/погодження до нього; затверджений проект прибережно-захисної смуги р. Дніпро та наявні висновки/погодження до нього;
- не допускати проведення будівельних робіт в межах прибережно-захисної смуги водного об`єкту;
- забезпечити вільний доступ громадян до водного об`єкту;
- забезпечити додержання режиму використання земель природоохоронного призначення;
- дотримуватись режиму використання територій, що підлягають особливій охороні.
17 жовтня 2019 року з метою перевірки виконання відповідачем припису від 10.09.2019 року ДЕІ Столичного округу наказом № 1663-П призначено проведення позапланової перевірки ТОВ ЛІВОБЕРЕЖЖЯ ПЛЮС .
За результатами проведеної перевірки позивачем встановлено часткове виконання відповідачем вимог припису від 10.09.2019 року, а саме частково забезпечено вільний доступ громадян до водного об`єкту через охорону ЖК Ріверстоун , решта вимог припису не виконано, що закріплено у акті перевірки від 18.10.2019 року.
Також, за результатами зазначеної перевірки позивачем складено припис від 24.10.2019 року, яким у строк до 08.11.2019 року зобов`язано відповідача:
- надати до ДЕІ Столичного округу копії: затверджених проектних документів щодо будівництва об`єктів ЖК Ріверстоун на території прибрежно-захисної смуги водного об`єкту; висновок державної екологічної експертизи; висновок оцінки впливу на довкілля до проектної документації; затверджений проект Берегоукріплення затоки р. Дніпро на території землевідводу ТОВ ЛІВОБЕРЕЖЖЯ ПЛЮС на Дніпровській набережній, 14 в Дарницькому районі м. Києва та наявні висновки/погодження до нього; затверджений проект щодо водоохоронних зон р. Дніпро та наявні висновки/погодження до нього; затверджений проект прибережно-захисної смуги р. Дніпро та наявні висновки/погодження до нього;
- не допускати проведення будівельних робіт в межах прибережно-захисної смуги водного об`єкту;
- забезпечити вільний доступ громадян до водного об`єкту;
- забезпечити додержання режиму використання земель природоохоронного призначення;
- дотримуватись режиму використання територій, що підлягають особливій охороні;
- виконувати вимоги органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства у визначені строки.
На виконання припису від 24.10.2019 року відповідач листом від 05.11.2019 року № 05-11-19 надіслав до ДЕІ Столичного округу документи на підтвердження відсутності порушень в діях ТОВ ЛІВОБЕРЕЖЖЯ ПЛЮС при будівництві житлово-офісного та культурно-оздоровчого комплексу з об`єктами інфраструктури по вул. Дніпровська Набережна, 14.
Вважаючи, що вжиті позивачем заходи реагування щодо порушень відповідачем природоохоронного законодавства не дали результатів, ТОВ ЛІВОБЕРЕЖЖЯ ПЛЮС не усунені порушення встановлені перевірками, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, ДЕІ Столичного округу звернулось до суду з даним адміністративним позовом.
Розглядаючи спірні правовідносини, суд виходить з того, що відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положеннями абзацу 6 частини 3 статті 19 Господарського Кодексу України держава здійснює контроль і нагляд за господарською діяльністю суб`єктів господарювання у таких сферах: виробництва і праці - за безпекою виробництва і праці, додержанням законодавства про працю: за пожежною, екологічною, санітарно-гігієнічною безпекою: за дотриманням стандартів, норм і правил, якими встановлено обов`язкові вимоги щодо умов здійснення господарської діяльності.
Відповідно до частини 1 статті 238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб`єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб`єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Згідно із частинами 1 та 2 статті 246 Господарського кодексу України здійснення будь-якої господарської діяльності, що загрожує життю і здоров`ю людей або становить підвищену небезпеку для довкілля, забороняється. У разі здійснення господарської діяльності з порушенням екологічних вимог діяльність суб`єкта господарювання може бути обмежена або зупинена Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, а також іншими уповноваженими органами в порядку, встановленому законом.
У відповідності до статті 5 Закону України від 25.06.1991 року № 1264-ХІІ Про охорону навколишнього природного середовища (далі - Закон № 1264) державній охороні і регулюванню використання на території України підлягають: навколишнє природне середовище як сукупність природних і природно-соціальних умов та процесів, природні ресурси, як залучені в господарський обіг, так і невикористовувані в економіці в даний період (земля, надра, води, атмосферне повітря, ліс та інша рослинність, тваринний світ), ландшафти та інші природні комплекси.
Державній охороні від негативного впливу несприятливої екологічної обстановки підлягають також здоров`я і життя людей.
Згідно із статтею 40 Закону № 1264, використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з: одержанням обов`язкових екологічних вимог, зокрема, раціонального і економічного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій, здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища.
Статтею 61 Земельного кодексу України передбачено, що прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності. У прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється: а) розорювання земель (крім підготовки ґрунту для залуження і залісення), а також садівництво та городництво; б) зберігання та застосування пестицидів і добрив; в) влаштування літніх таборів для худоби; г) будівництво будь- яких споруд (крім гідротехнічних, навігаційного призначення, гідрометричних та лінійних), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів; ґ) влаштування звалищ сміття, гноєсховищ, накопичувачів рідких і твердих відходів виробництва, кладовищ, скотомогильників, полів фільтрації тощо; д) миття та обслуговування транспортних засобів і техніки. Об`єкти, що знаходяться у прибережній захисній смузі, можуть експлуатуватися, якщо при цьому не порушується її режим. Не придатні для експлуатації споруди, а також ті, що не відповідають встановленим режимам господарювання, підлягають винесенню з прибережних захисних смуг. Режим господарської діяльності на земельних ділянках прибережних захисних смуг уздовж річок, навколо водойм та на островах встановлюється законом.
Відповідно до статті 168 Земельного кодексу України об`єктом особливої охорони держави є всі землі в межах території України.
Зазначена норма, також кореспондується статтею 2 Закону України Про охорону земель від 19.06.2003 року № 962-IV (далі - Закон №962).
У відповідності статті 88 Водного кодексу України з метою охорони поверхневих водних об`єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм в межах водоохоронних зон виділяються земельні ділянки під прибережні захисні смуги.
Прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною:
для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею менше 3 гектарів - 25 метрів;
для середніх річок, водосховищ на них та ставків площею більше 3 гектарів - 50 метрів;
для великих річок, водосховищ на них та озер - 100 метрів.
Зазначена норма також кореспондується у статті 60 Земельного кодексу України.
Згідно ст. 89 Водного кодексу України у прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється:
розорювання земель (крім підготовки грунту для залуження і залісення), а також садівництво та городництво;
зберігання та застосування пестицидів і добрив;
влаштування літніх таборів для худоби;
будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, навігаційного призначення, гідрометричних та лінійних), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів;
миття та обслуговування транспортних засобів і техніки;
влаштування звалищ сміття, гноєсховищ, накопичувачів рідких і твердих відходів виробництва, кладовищ, скотомогильників, полів фільтрації тощо.
У відповідності до ч. 2 ст. 19 Закону України Про охорону земель державний контроль за додержанням вимог законодавства про охорону земель здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального
Відповідно до ст. 202 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить, зокрема, обмеження чи зупинення (тимчасове) діяльності підприємств і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, законодавства про оцінку впливу на довкілля, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.
Центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів є Державна екологічна інспекція України, правовий статус якої визначено у Положенні, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2017 року №275.
Відповідно до пункту 2 розділу 2 Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України 11.08.2017 року №312, Держекоінспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог, зокрема, природоохоронного законодавства.
Пунктом 1 Розділу І Положення про Державну екологічну інспекцію Столичного округу, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 27.11.2018 року № 259 (далі - Положення № 259), визначено, що Державна екологічна інспекція Столичного округу є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, та їй підпорядковується.
Згідно пункту 6 розділу II Положення № 259 функціями ДЕІ Столичного округу є, зокрема: проведення перевірки (у тому числі документальні) із застосуванням інструментально-лабораторного контролю; складення відповідно до законодавства актів за результатами здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства з питань, що належать до її компетенції; надання обов`язкових до виконання приписів щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства та здійснення контролю за їх виконанням; звернення до суду із позовом щодо обмеження чи зупинення діяльності підприємств і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 року № 877-V (далі - Закон № 877.
У відповідно до статті 1 Закону № 877, державний нагляд (контроль) це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Заходами державного нагляду (контролю) є планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом;
Згідно частин 6 - 8 статті 7 Закону № 877 за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості:
дату складення акта;
тип заходу (плановий або позаплановий);
форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо);
предмет державного нагляду (контролю);
найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід;
найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства.
Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
Згідно із приписами частини 1 статті 8 Закону №877 орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право: вимагати від суб`єкта господарювання усунення виявлених порушень вимог законодавства; вимагати припинення дій, які перешкоджають здійсненню державного нагляду (контролю); відбирати зразки продукції, призначати експертизу, одержувати пояснення, довідки, документи, матеріали, відомості з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), у випадках та порядку, визначених законом; надавати (надсилати) суб`єктам господарювання обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків; застосовувати санкції до суб`єктів господарювання, їх посадових осіб та вживати інших заходів у межах та порядку, визначених законом.
Відповідно до частин 1-3 статті 12 Закону № 877 невиконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб`єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законом.
У разі застосування санкцій за порушення вимог законодавства, зокрема, якщо законом передбачаються мінімальні та максимальні розміри санкцій, враховується принцип пропорційності порушення і покарання. Санкція, що застосовується до суб`єкта господарювання при першому порушенні, не може бути вищою за мінімальну санкцію, передбачену відповідним законом.
У разі несплати суб`єктом господарювання застосованої до нього штрафної санкції за результатами здійснених заходів державного нагляду (контролю) протягом 15 календарних днів з дня вручення або направлення розпорядчого документа в порядку, передбаченому абзацами дванадцятим і тринадцятим частини дев`ятої статті 7 цього Закону, якщо розпорядчі документи не були оскаржені до органу державного нагляду (контролю) та/або в судовому порядку та залишені в силі, сума санкції стягується в судовому порядку.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач за результатами невиконання відповідачем приписів від 10.09.2019 року та від 24.10.2019 року не реалізував своє право на застосування до відповідача штрафних санкцій передбачених статтею 12 Закону № 877, натомість звернувся до суду із даним адміністративним позовом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України суб`єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.
Суд зазначає, що право звернення позивача до суду на реалізацію наданих йому повноважень передбачено статтею 202 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , статтею 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та пунктом 6 розділу II Положення про Державну екологічну інспекцію Столичного округу.
У той же час, відповідно до приписів вказаних правових норм його повноваження стосуються лише звернення щодо обмеження чи зупинення (тимчасове) діяльності підприємств і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності.
Натомість, у позовних вимогах ДЕІ Столичного округу просить суд зобов`язати ТОВ ЛІВОБЕРІЖЖЯ ПЛЮС винести за межі прибережно-захисної смуги будівлі та споруди ЖК РІВЕРСТОУН , які розташовані за адресою: вул. Дніпровська набережна, 14, м. Київ, на земельних ділянках з кадастровими номерами 8000000000:90:141:0020; 8000000000:90:141:0030.
Водночас, суд звертає увагу позивача, що ані Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , ані Положенням про Державну екологічну інспекцію Столичного округу не передбачено право позивача звертатись до суду із позовами про зобов`язання юридичних осіб здійснити певні дії.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органі місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, позивач звертаючись до суду із даним адміністративним позовом вийшов за межі повноважень передбачених законом.
Частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до частини 2 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Таким чином, за вказаних обставин суд приходить до переконання про наявність підстав для відмови у задоволенні позовних вимог.
Відповідно до положень частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно яких підлягають відшкодуванню або оплаті витрати позивача - не суб`єкта владних повноважень лише при задоволенні адміністративного позову.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні з адміністративним позовом до суду було сплачено судовий збір в розмірі 1 921,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 28.11.2019 року № 626, що міститься в матеріалах справи.
Враховуючи відмову у задоволенні позовних вимог сплачений судовий збір позивачу не повертається.
Керуючись вимогами ст.ст. 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову Державної екологічної інспекції Столичного округу відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.
Суддя І.М. Погрібніченко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2020 |
Оприлюднено | 16.10.2020 |
Номер документу | 92190752 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Погрібніченко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні