ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 жовтня 2020 року Справа № 160/13073/20 16:25
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бондар М.В.
при секретарі судового засідання Жарій О.І.
за участі
позивача ОСОБА_1
представника позивача Мамчура Ю.В.
представника відповідача Юхимчук Н.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Першого кандидата у депутати Піщанської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області від Дніпропетровської обласної організації політичної партії "Пропозиція" ОСОБА_1 до Піщанської сільської територіальної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області про визнання протиправними дій, скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
О 18 год. 00 хв. 14 жовтня 2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Першого кандидата у депутати Піщанської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області від Дніпропетровської обласної організації політичної партії "Пропозиція" ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 ) до Піщанської сільської територіальної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області (адреса: 49094, с.Знаменівка, вул.Центральна, б.182), в якій позивач просить:
-визнати дії Піщанської сільської територіальної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області щодо призначення керівного складу дільничних виборчих комісій виборчих дільниць №№ 120313-120316, 120319-120320, 120330-120332, 120338-120342 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року - незаконними;
-визнати протиправною та скасувати постанову Піщанської сільської територіальної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області №49 від 09 жовтня 2020 року в частині призначення керівного складу дільничних виборчих комісій виборчих дільниць №№ 120313-120316, 120319-120320, 120330-120332, 120338-120342 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року;
-зобов`язати Піщанську сільську територіальну виборчу комісію Новомосковського району Дніпропетровської області повторно призначити керівний склад виборчих комісій виборчих дільниць №№ 120313-120316, 120319-120320, 120330-120332, 120338-120342 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, дотримуючись принципу рівного виборчого права, тобто від різних суб`єктів подання: місцевих організацій політичних партій та кандидатів на посаду Піщанського сільського голови.
В обґрунтування позову зазначено, що 09 жовтня 2020 року Піщанська сільська територіальна виборча комісія Новомосковського району Дніпропетровської області постановою №49 «Про утворення дільничних виборчих комісії виборчих дільниць №№ 120313-120316, 120319- 120320, 120330-120332, 120338-120342 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року» утворила вищевказані дільничні виборчі комісії та призначила керівний склад згідно з додатком. Проте, Піщанська сільська територіальна виборча комісія Новомосковського району Дніпропетровської області, призначаючи керівний склад дільничних виборчих комісій №№120313, 120315, 120330, 120338, 120339, 120340, 120342, порушила вимоги частини 6 статті 204 Виборчого кодексу України, а саме - на дві керівні посади в одній дільничній виборчій комісії були призначені особи від одного суб`єкту подання Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ . Крім того, у дільничних виборчих комісіях 120314, 120316, 120319, 120320, 120331, 120332, 120341 суб`єкт подання Дніпропетровська Обласна організація ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ отримав в обов`язковому порядку одну з керівних посад. На думку позивача, вказаними діями Піщанська сільська територіальна виборча комісія Новомосковського району Дніпропетровської області порушила принцип рівного виборчого права стосовно інших суб`єктів подання та вважає дії відповідача такими, що не відповідають вимогам частини 6 статті 204 Виборчого кодексу України, а також такими, що порушують рівність суб`єктів виборчого процесу щодо права рівного розподілу керівних посад серед кандидатур суб`єктів подання, які були включені до складу відповідної виборчої комісії. Отже, оскаржувана постанова є незаконною та підлягає скасуванню в частині призначення керівних посад.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2020 року о 08 год. 50 хв. відкрито загальне позовне провадження у справі за правилами статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, призначено підготовче засідання на 15 жовтня 2020 року о 14 год. 00 хв. та зобов`язано відповідача надати до суду засвідчені належним чином копії оскаржуваної постанови з додатками; документів, що стали підставою для прийняття оскаржуваної постанови та протоколу засідання територіальної виборчої комісії від 09.10.2020 року.
Відповідачем відзив на позов надано не було.
Представник відповідача надала до канцелярії суду копії оскаржуваної постанови з додатками та протоколу засідання територіальної виборчої комісії від 09.10.2020 року.
Враховуючи скорочені строки розгляду справ даної категорії, встановлені статтею 273 Кодексу адміністративного судочинства України, керуючись частиною 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України та думкою учасників справи щодо можливості розгляду справи на підставі наданих документів, суд прийшов до висновку про необхідність розгляду справи на підставі наявних у справі доказів.
15 жовтня 2020 року закрито підготовче провадження та за письмової згоди позивача та представників сторін розпочато розгляд справи по суті.
В судовому засіданні позивач та представник позивача позовні вимоги підтримали, просили позов задовольнити у повному обсязі, посилаючись на порушення порядку жеребкування, відсутність належної комунікації між виборчою комісією та представниками політичних партій, порушення частини 6 статті 204 Виборчого кодексу України та принципу рівності між різними суб`єктами висування кандидатур до складу дільничних виборчих комісій під час призначення керівного складу дільничних виборчих комісій.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечувала проти задоволення позову та пояснила, що жеребкування не проводилось, оскільки не вистачало людей для формування дільничних виборчих комісій. ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ СЛУГА НАРОДУ висунула свої кандидатури до складу дільничних виборчих комісій як місцева організація політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання (пункт 1 частини 1 статті 204 Виборчого кодексу України) та місцева організація політичної партії, від якої зареєстровано кандидатів у депутати сільської ради (пункт 3 частини 1 статті 204 Виборчого кодексу України), тобто від різних суб`єктів подання кандидатур. Керівний склад дільничних виборчих комісій сформовано з дотриманням частини 6 статті 204 Виборчого кодексу України. Під час утворення дільничних виборчих комісій не застосовується принцип пропорційності, а враховується попередній досвід роботи кандидатів у дільничних виборчих комісіях.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
09 жовтня 2020 року Піщанська сільська територіальна виборча комісія Новомосковського району Дніпропетровської області Постановою №49 «Про утворення дільничних виборчих комісії виборчих дільниць №№ 120313-120316, 120319-120320, 120330-120332, 120338-120342 з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року» , утворила дільничні виборчі комісії та призначила їх керівний склад згідно з додатком, зокрема:
1)додаток №1. Керівний склад дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 120313 сформовано наступним чином:
голова комісії - ОСОБА_2 , 1970 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 3 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
заступник голови комісії - ОСОБА_3 , 1961 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 1 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
секретар комісії - ОСОБА_4 , 1986 року народження - від ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ (пункт 1 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
2)додаток №3. Керівний склад дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 120315 сформовано наступним чином:
голова комісії - ОСОБА_5 , 1982 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 1 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
заступник голови комісії - ОСОБА_6 , 1981 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 3 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
секретар комісії - ОСОБА_7 , 1985 року народження - від ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ (пункт 1 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
3)додаток №7. Керівний склад дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 120330 сформовано наступним чином:
голова комісії - ОСОБА_8 , 1972 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 1 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
заступник голови комісії - ОСОБА_9 , 1956 року народження - від Новомосковської районної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» (пункт 1 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
секретар комісії - ОСОБА_10 , 1969 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 3 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
4)додаток №10. Керівний склад дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 120338 сформовано наступним чином:
голова комісії - ОСОБА_11 , 1979 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 1 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
заступник голови комісії- ОСОБА_12 , 1991 року народження - від ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ (пункт 1 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
секретар комісії - ОСОБА_13 , 1966 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 3 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
5)додаток №11. Керівний склад дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 120339 сформовано наступним чином:
голова комісії - Філоненко Юлія Миколаївна. 1988 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 1 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
заступник голови комісії - ОСОБА_14 , 1962 року народження - від Новомосковської районної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» (пункт 1 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
секретар комісії - ОСОБА_15 , 1987 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 3 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
6)додаток №12. Керівний склад дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 120340 сформовано наступним чином:
голова комісії - ОСОБА_16 , 1954 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 1 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
заступник голови комісії - ОСОБА_17 , 1961 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 3 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
секретар комісії - ОСОБА_18 , 1948 року народження - від Новомосковської районної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» (пункт 1 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
7)додаток №14. Керівний склад дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 120342 сформовано наступним чином:
голова комісії - ОСОБА_19 , 1990 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 1 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
заступник голови комісії - ОСОБА_20 , 1987 року народження - від ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ПРОПОЗИЦІЯ (пункт 3 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
секретар комісії - ОСОБА_21 , 1994 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 3 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України).
Також, судом встановлено, що:
1)відповідно до додатку №2 до постанови головою дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №120314 призначено ОСОБА_22 , 1997 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 1 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
2)відповідно до додатку №4 до постанови головою дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №120316 призначено ОСОБА_23 , 1972 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 1 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
3)відповідно до додатку №5 до постанови головою дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №120319 призначено ОСОБА_24 , 1971 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 1 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
4)відповідно до додатку №6 до постанови секретарем дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №120320 призначено ОСОБА_25 , 1959 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 1 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
5)відповідно до додатку №8 до постанови секретарем дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №120331 призначено ОСОБА_26 , 1987 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 3 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
6)відповідно до додатку №9 до постанови головою дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №120332 призначено ОСОБА_27 , 1966 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 1 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
7)відповідно до додатку №13 до постанови головою дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №120341 призначено ОСОБА_28 , 1976 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 1 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України).
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає наступне.
Постановою Верховної Ради України "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" №795-ІХ від 15.07.2020 року призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на 25 жовтня 2020 року (день тижня - неділя).
Постановою Центральної виборчої комісії "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020" від 08.08.2020 р. №160 призначено на неділю, 25 жовтня 2020 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.
Виборчий кодекс України відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.
При вирішені спору суд виходить із того, що згідно із приписами статті 63 Виборчого кодексу України рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.
У статті 20 Виборчого кодексу України визначено, що виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.
Згідно зі статтею 196 Виборчого кодексу України, виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.
Територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених цим Кодексом та законами України (частина 1 статті 206 Виборчого кодексу України).
Відповідно до частини 1 статті 204 Виборчого кодексу України дільнична виборча комісія утворюється відповідною міською чи районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією не пізніш як за п`ятнадцять днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії.
Право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій мають:
1) місцеві організації політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання;
2) місцева організація політичної партії, яка уклала угоду про політичну співпрацю на відповідних місцевих виборах з депутатською групою, про утворення якої оголошено на сесії Верховної Ради України не пізніше 1 січня року, в якому відбуваються вибори.
3) місцеві організації політичних партій, від яких зареєстровано кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) рад;
4) кандидати у депутати сільських, селищних, міських (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) рад;
5) кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови.
На підставі частини 6 статті 204 Виборчого кодексу України голова, заступник голови та секретар дільничної виборчої комісії мають призначатися від різних суб`єктів подання, визначених частиною першою цієї статті.
Аналогічна правова норма міститься у пункті 20 Порядку проведення жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з місцевих виборів, що є додатком до постанови Центральної виборчої комісії від 25.06.2020 року №114 (зі змінами).
Аналіз зазначених норм дає підстави для висновку, що голова, заступник голови та секретар дільничної виборчої комісії мають призначатися від різних суб`єктів подання, а саме, від: 1) місцевої організації політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання; 2) місцевої організації політичної партії, яка уклала угоду про політичну співпрацю на відповідних місцевих виборах з депутатською групою; 3) місцевої організації політичної партії, від якої зареєстровано кандидатів у депутати сільської ради; 4) кандидатів у депутати сільської ради; 5) кандидата на посаду сільського голови.
Досліджені в судовому засіданні докази засвідчили, що у спірних дільничних виборчих комісіях виборчих дільниць №№120313, 120315, 120330, 120338, 120339, 120340, 120342 керівний склад комісій сформовано від різних суб`єктів подання, визначених частиною першою статті 204 Виборчого кодексу України, що безпосередньо зазначено в Додатках №№1, 3, 7, 10, 11, 12, 14 до оскаржуваної постанови.
Одночасно суд звертає увагу, що у дільничній виборчій комісії виборчої дільниці №120341 (Додаток №13 до оскаржуваної постанови) керівний склад сформовано наступним чином:
голова комісії - ОСОБА_28 , 1976 року народження - від Дніпропетровської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (пункт 1 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
заступник голови комісії - ОСОБА_29 , 1966 року народження - від кандидата на посаду Піщанського сільського голови Гаценка В.В., висунутого ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ПРОПОЗИЦІЯ (пункт 5 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України);
секретар комісії - ОСОБА_30 , 1971 року народження - від ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ПРОПОЗИЦІЯ (пункт 3 частини першої статті 204 Виборчого кодексу України).
Отже, заступник голови комісії та секретар комісії є кандидатурами від ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ПРОПОЗИЦІЯ , проте від різних суб`єктів подання, визначених частиною першою статті 204 Виборчого кодексу України.
Проте, позивачем, як кандидатом у депутати Піщанської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області від Дніпропетровської обласної організації політичної партії "Пропозиція" порядок призначення керівного складу дільничної виборчої комісії виборчої дільниці №120341 не оскаржується.
Таким чином, доводи позивача щодо недотримання вимог частини 6 статті 204 Виборчого кодексу України під час визначення керівного складу дільничних виборчих комісій не знайшли свого підтвердження.
Щодо доводів позивача, що у дільничних виборчих комісіях виборчих дільниць №№ 120314, 120316, 120319, 120320, 120331, 120332, 120334 суб`єкт подання від Дніпропетровської обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ протиправно отримав одну з керівних посад, суд зазначає, що вказані доводи не є обгрунтованими, оскільки, наприклад, суб`єкт подання від ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ отримав одну з керівних посад у дільничних виборчих комісіях виборчих дільниць №№120313, 120315, 120316, 120319, 120320, 120332, 120338. Також, до керівного складу виборчих комісій виборчих дільниць увійшли кандидатури, запропоновані суб`єктами подання від ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ПРОПОЗИЦІЯ , Новомосковської районної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина , Дніпропетровської обласної організації Партії ГРОМАДСЬКА СИЛА , НОВОМОСКОВСЬКОЇ РАЙОННОЇ В ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ , кандидата на посаду Піщанського сільського голови ОСОБА_31 , кандидата на посаду Піщанського сільського голови ОСОБА_32 , висунутого ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ПРОПОЗИЦІЯ .
Частинами 3 та 4 статті 12 Виборчого кодексу України визначено, що усі кандидати, зареєстровані у порядку, встановленому цим Кодексом, мають у виборчому процесі виборів, на яких вони висунуті, рівні права та беруть участь у цьому процесі на умовах, рівних для відповідних виборів; усі партії (організації партій), які набули статусу суб`єкта виборчого процесу відповідно до цього Кодексу, мають рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі відповідних загальнодержавних (відповідних місцевих) виборів у порядку та в межах, встановлених цим Кодексом.
В судовому засіданні не доведено порушення відповідачем принципу рівного виборчого права.
Крім того, суд зазначає, що положення щодо права на пропорційну частку кожної категорії керівних посад застосовуються лише при утворенні дільничних виборчих комісій з виборів Президента України (стаття 85 Розділу Виборчі комісії з виборів Президента України Виборчого кодексу України) та виборів народних депутатів України (статті 140-142 Розділу Виборчі комісії з виборів народних депутатів України Виборчого кодексу України).
Отже, принцип пропорційності щодо призначення голів, заступників голів та секретарів дільничної виборчої комісії під час проведення місцевих виборів не передбачений чинним виборчим законодавством.
За наведених обставин, під час судового розгляду справи не знайшли підтвердження доводи позивача щодо наявності порушень під час формування Піщанською сільською територіальною виборчою комісією Новомосковського району Дніпропетровської області керівного складу дільничних виборчих комісій.
Таким чином, позовні вимоги Першого кандидата у депутати Піщанської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області від Дніпропетровської обласної організації політичної партії "Пропозиція" ОСОБА_1 не підлягають задоволенню.
Відповідно до частини дев`ятої статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
При зверненні до суду з позовною вимогою немайнового характеру позивачем доказів сплати судового збору не надано.
З огляду на приписи статті 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 року №3674-VI за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою, ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" від 14.11.2019 року №294-IХ установлено, що у 2020 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2020 року становить 2102,00 гривні.
Отже, зважаючи на те, що судом прийнято рішення про відмову у задоволенні позову, позивач має сплатити судовий збір у розмірі 840,80 грн.
Керуючись ст. ст. 241, 246, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Першого кандидата у депутати Піщанської сільської ради Новомосковського району Дніпропетровської області від Дніпропетровської обласної організації політичної партії "Пропозиція" ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 ) до Піщанської сільської територіальної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області (адреса: 49094, с. Знаменівка, вул.Центральна, б.182; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 43795486) про визнання протиправними дій, скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити повність.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 840 (вісімсот сорок) гривень 80 копійок.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двох днів з дня його проголошення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя М.В. Бондар
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2020 |
Оприлюднено | 16.10.2020 |
Номер документу | 92195388 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні