Рішення
від 13.10.2020 по справі 340/1087/20
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 жовтня 2020 року м. Кропивницький Справа №340/1087/20

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Момонт Г.М., розглянув у порядку спрощеного провадження (письмового провадження) в м. Кропивницькому адміністративну справу

за позовом : ОСОБА_1

до відповідача : Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області

про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії.

ОСОБА_1 звернувся з позовом до Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області про:

- визнання протиправними дій Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області щодо ненадання інформації на заяву ОСОБА_1 від 26.02.2020 р. запитуваної публічної інформації;

- зобов`язання Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області надати ОСОБА_1 достовірну та повну інформацію на заяву від 26.02.2020 р. щодо земельних ділянок (із зазначенням площі, кадастрового номеру, дату реєстрації речового права) бувших колективних сільськогосподарських підприємств, які перейшли до комунальної власності Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області у відповідності до Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні .

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що 26.02.2020 р. він, як учасник бойових дій, відповідно до вимог ст.40 Конституції України, Закону України Про доступ до публічної інформації , Указу Президента України №547/2011 від 05.05.2011 р. Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації , звернувся з письмовою заявою до сільського голови, як до керівника та уповноваженої особи Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області та просив надати інформацію, із зазначення площі, кадастрового номеру, дати реєстрації речового права, на земельні ділянки колишніх колективних сільськогосподарських підприємств, які перейшли до комунальної власності Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області відповідно до Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні . Листом виконавчого комітету Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області від 03.03.2020 р. №02-14/262 повідомлено, що запитувана інформація не може бути надана, оскільки в сільській раді відсутня відповідна згода. Позивач вважає дії відповідача протиправними та такими, що порушують його право на отримання повної та достовірної інформації, що знаходиться у відповідача, як розпорядника публічної інформації. При цьому позивач наголошує, що запитувана ним інформація стосувалася земельних ділянок, колишніх сільськогосподарських підприємств, які перейшли до комунальної власності Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області, а не приватної власності, а тому не зрозуміло чия повинна бути надана згода на надання запитуваної інформації.

Відповідачем подано відзив на позовну заяву у якому викладено заперечення проти позову (а.с.27-34). Відповідач вважає, що позовна заява ОСОБА_1 спрямована до неналежного відповідача, оскільки заяву про надання інформації адресовано не Димитровській сільській раді Устинівського району Кіровоградської області, а конкретній посадовій особі - сільському голові. Також відповідач вважає, що запитувана інформація не є публічною. Так, заявник просив надати конкретну інформацію про земельні ділянки за певними вихідними даними (кадастровий номер, площу, дату реєстрації права) посилаючись на Закон України №2498, однак позивач не правильно тлумачить положення такого Закону та Закону України Про доступ до публічної інформації . Відповідач наголошує на тому, що визначальним для публічної інформації є те, що вона заздалегідь зафіксована будь-якими засобами та на будь-яких носіях і знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації. Не є інформаційним запитом звернення, для відповіді на яке необхідно створити інформацію, крім випадків, коли розпорядник інформації не володіє запитуваною інформацією, але зобов`язаний нею володіти (п.1 ч.1 ст.22 Закону №2939). Твердження про те, що запитувана ОСОБА_1 інформація не є публічною є результатом аналізу положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні , Земельного кодексу України та Закону України Про землеустрій . Відповідач зазначає, що оскільки на території Димитрівської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області інвентаризація земель колишніх колективних сільськогосподарських підприємств не проводилася, і Законом України №2498 та будь-якими іншими нормативно-правовими актами не визначено перелік всіх земельних ділянок, які в силу цього Закону вважаються комунальною власністю Димитровської територіальної громади, в розпорядженні Димитроовської сільської ради та її посадових осіб відсутня заздалегідь зафіксована будь-якими засобами та на будь-яких носіях запитувана ОСОБА_1 інформація. А оскільки для надання такої інформації Димитровській сільській раді необхідно провести інвентаризацію зазначених земель, тобто вчинити дії щодо створення та фіксування такої інформації, то така інформація не є публічною. На даний час вжито максимально можливих заходів щодо надання заявнику інформації про сформовані земельні ділянки комунальної власності. Також відповідач вказує, що 14.04.2020 р. на запит ОСОБА_1 від 26.02.2020 р. додатково надано інформацію про площу, кадастрові номери та дату реєстрації права власності щодо земельних ділянок комунальної власності. Відповідач зауважує, що вказані земельні ділянки були сформовані та внесені до Державного земельного кадастру за результатами інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності і в подальшому, після набрання чинності Законом України №2498, у зв`язку з наявністю інформації підтвердженої відділом в Устинівському районі Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, були зареєстровані на праві власності за Димитровською територіальною громадою, в особі сільської ради. Проте, надати інформацію про всі земельні ділянки, які в силу вимог Закону України №2498 вважаються землями комунальної власності не можливо, оскільки інвентаризація таки земель не проводилася і така інформація узагальнено не формувалася. Відповідач наголошує на тому, що позивачем не наведено причин та не надано доказів, які б свідчили про те, що відповідач може ухилятися від виконання рішення суду. На думку відповідача, доводи наведені позивачем у позовній заяві не доводять порушення Димитровською сільською радою Устинівського арйону Кіровоградської області його прав, є непереконливими, безпідставними та надуманими, а аргументи, на які посилається позивач суперечать вимогам законодавства та не доводять вчинення Димитровською сільською радою порушень прав позивача, які належить захистити в судовому порядку.

Позивачем подано відповідь на відзив у якій зазначено, що його звернення від 26.02.2020 р. як до сільського голови Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області є зверненням до представника територіальної громади, а тому вважає, що ним правильно визначено відповідача у справі. Позивач зазначає, що 14.04.2020 р. Димитровська сільська рада Устинівського району Кіровоградської області на його звернення від 26.02.2020 р. надала відповідь щодо земельних ділянок (із зазначенням площі, кадастрового номеру, дати реєстрації речового права) колишніх колективних сільськогосподарських підприємств, які перейшли до комунальної власності Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області відповідно до Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні , чим визнала ту обставину, що запитувана інформація є публічною, а виконавчий комітет Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області володіє такою інформацією та є розпорядником запитуваної інформації. Також позивач вказує, що деяка інформація викладена у листі Димитроовської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області від 14.04.2020 р. не відповідає дійсності, оскільки із загальнодоступних відомостей, що розміщені на публічній кадастровій карті України взагалі відсутня інформація про земельні ділянки з кадастровими номерами: 3525882300:02:000:9056, 3525882300:02:000:9059; 3525882300:02:000:9075; 3525882300:02:000:9055; 3525882300:02:000:9063; 3525882300:02:000:9052; 3525882300:02:000:9088; 3525882300:02:000:9058; 3525882300:02:000:9077; 3525882300:02:000:9056; 3525882300:02:000:9095; 3525882300:02:000:9065; 3525882300:02:000:5581; 3525882300:02:000:9086. Окрім того, за даними публічної кадастрової карти земельні ділянки з кадастровими номерами: 3525882300:02:000:9096; 3525882300:02:000:9064 перебувають у державній власності; 3525882300:02:000:5532; 3525882300:02:000:5220; 3525882300:02:000:5222; 3525882300:02:000:5223 - перебувають у приватній власності. Позивач звертає увагу на те, що у постанові Верховної Ради України Про форми державних актів на право власності на землю і право постійного користування землею від 13.03.1992 р. №2201 є затверджений зразок форми державного акта колективної власності на землю в якому є опис меж земельних ділянок, яким присвоюється номер на плані та площа, а тому виникає питання, як виконавчий комітет Димитровської сільської ради міг отримати інформацію про кадастрові номери земельних ділянок, які перейшли в комунальну власність у відповідності до Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні , з 01.01.2019 р. посилаючись тільки на відомості Державного акта на право колективної власності на землю, виданого колективному сільськогосподарському підприємству ім. Димитрова Димитровської сільської ради Устинівського району серія КР №00003, зареєстрованого 22.05.1995 р. Позивач стверджує, що із відповіді сільської ради від 14.04.2020 р. взагалі не зрозуміло до чого в ній земельні ділянки колективної власності, оскільки у зверненні від 26.02.2020 р. ставилося питання про надання публічної інформації стосовно земельних ділянок, колишніх сільськогосподарських підприємств, які перейшли до комунальної власності Димитровскої сільської ради Устинівського району Кіровоградської області. Позивач вважає, що викладені ним обставини свідчать про протиправність дій Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області в наданні на його заяву від 26.02.2020 р. запитуваної публічної інформації (а.с.67-72).

Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 07.04.2020 р. позовну заяву ОСОБА_1 до Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії - залишено без руху (а.с.13).

Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 21.04.2020 р. відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (а.с.18-19).

21.05.2020 р. проведено перше судове засідання та розпочато розгляд справи по суті (а.с.75).

Клопотань від учасників процесу до суду не надходило. Інші процесуальні дії у справі не вчинялися.

Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

26 лютого 2020 року ОСОБА_1 подано до сільського голови Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області заяву про надання інформації щодо площі і кадастрового номера земельних ділянок, які згідно Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питань колективної власності на землю, удосконалення права землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні перейшли у комунальну власність, та дату реєстрації права власності Димитровською сільською радою вищезазначених земельних ділянок (а.с.9, 36-37, 56-57).

Листом Виконавчого комітету Димитроовської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області №02-14/262 від 03.03.2020 р. ОСОБА_1 надано відповідь на звернення від 26.02.2020 р. №89 якою повідомлено, що відповідно до ст.10 Закону України Про доступ до публічної інформації кожна особа має право знати у період збирання інформації, але до початку її використання, які відомості про неї та з якою метою збираються, як ким і з якою метою вони використовуються, передаються і поширюються, крім випадків,встановлених законом. Оскільки згоди від осіб на поширення інформації у сільській раді відсутні, надати зазначену інформацію немає можливості, так як це буде суперечити вимогам чинного законодавства (а.с.10, 38, 58).

У подальшому, після звернення позивача до суду з даним позовом, листом Виконавчого комітету Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області №02-14/97 від 14.04.2020 р. ОСОБА_1 надано відповідь на звернення від 26.02.2020 р. №89 якою повідомлено, що відповідно до Закону України від 19 серпні 2018 р. №2498-VIII Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні , відповідно до Державного акта на право колективної власності на землю, виданого колективному сільськогосподарському підприємству ім. Димитрова Димитровської сільської ради Устинівського району серія КР №00003, зареєстрованого 22.05.1995 р. земельні ділянки загальною площею 379,0237 га кадастрові номери: 3525882300:02:000:9056 зареєстрована №31494553 від 06.05.2019 р., 3525882300:02:000:9059 зареєстрована №31495343 від 06.05.2019 р., 3525882300:02:000:9103 зареєстрована №31495980 від 06.05.2019 р., 3525882300:02:000:9075 зареєстрована №31496351 від 06.05.2019 р., 3525882300:02:000:9084 зареєстрована №31496760 від 06.05.2019 р., 3525882300:02:000:9055 зареєстрована №31497688 від 06.05.2019 р., 3525882300:02:000:9063 зареєстрована №31498056 від 06.05.2019 р., 3525882300:02:000:9052 зареєстрована №31498348 від 06.05.2019 р., 3525882300:02:000:9074 зареєстрована №31498686 від 06.05.2019 р., 3525882300:02:000:9088 зареєстрована №31499034 від 06.05.2019 р., 3525882300:02:000:9058 зареєстрована №31567316 від 13.05.2019 р., 3525882300:02:000:9101 зареєстрована №31570986 від 13.05.2019 р., 3525882300:02:000:9073 зареєстрована №31571374 від 13.05.2019 р., 3525882300:02:000:9077 зареєстрована №31572943 від 13.05.2019 р., 3525882300:02:000:9095 зареєстрована №31573451 від 13.05.2019 р., 3525882300:02:000:9096, 3525882300:02:000:9085 зареєстрована №36182946 від 01.04.2020 р., 3525882300:02:000:9087 зареєстрована №36182652 від 01.04.2020 р., 3525882300:02:000:9065 зареєстрована №32175280 від 14.06.2019 р., 3525882300:02:000:5581 зареєстрована №33020468 від 27.08.2020 р., 3525882300:02:000:0124 зареєстрована №35484966 від 11.02.2020 р., 3525882300:02:000:9035 зареєстрована №33018500 від 27.08.2019 р., 3525882300:02:000:9086 зареєстрована №33019184 від 27.08.2019 р., 3525882300:02:000:7542 зареєстрована №33961375 від 28.10.2019 р., 3525882300:02:000:5220 зареєстрована №33956017 від 28.10.2019 р., 3525882300:02:000:5222 зареєстрована №33952137 від 28.10.2019 р., 3525882300:02:000:5223 зареєстрована №33954516 від 28.10.2019 р., 3525882300:02:000:9064 відносяться до земель колективної власності. Земельна ділянка кадастровий номер 3525882300:02:000:5221 площею 51,6203 га сформована у 2013 році при проведенні інвентаризації земель. Відповідно до Державного акта на праві на право колективної власності частина земельної ділянки площею 24,10 га відноситься до земель запасу державної власності. Також зазначено, що при проведенні інвентаризації земель комунальної власності Димитровської сільської ради буде надана більш детальна відповідь (а.с.39-40, 59-60).

Лист від №02-14/97 від 14.04.2020 р. 17.04.2020 р. вручено позивачу, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.41, 61).

Частиною 2 статті 34 Конституції України встановлено, що кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.

Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України Про інформацію від 02.10.1992 р. №2657-ХІІ кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.

Згідно з ч.ч.1, 2 ст.1 Закону України Про доступ до публічної інформації від 13.01.2011 р. №2939-VI (далі за текстом - Закон №2939) публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Частиною 5 статті 6 Закону №2939, у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, визначено, що не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. При дотриманні вимог, передбачених частиною другою цієї статті, зазначене положення не поширюється на випадки, коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню кримінальному правопорушенню.

Таким чином, запитувана позивачем інформація є публічною в розумінні ст.1 Закону №2939.

Натомість, посилання відповідача на те, що для надання запитуваної позивачем інформації Димитровській сільській раді необхідно провести інвентаризацію земель, тобто вчинити дії щодо створення та фіксування такої інформації, а тому така інформація не є публічною, суд вважає необґрунтованим.

При цьому, з огляду на п.1 ч.1 ст.22 Закону №2939, розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту, якщо розпорядник інформації не володіє і не зобов`язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит.

Відповідно до ч.ч.1, 5 ст.60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 р. №280/97-ВР (далі за текстом - Закон №280) територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правоможності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Отже, правомочності щодо володіння, користування та розпорядження комунальним майном віднесено до повноважень органу місцевого самоврядування, а тому Димитровська сільська рада Устинівського району Кіровоградської області зобов`язана бути обізнана про усі земельні ділянки комунальної власності відповідної територіальної громади, а тому підстави для відмови у задоволенні запиту на публічну інформацію, передбачені п.1 ч.1 ст.22 Закону №2939, у відповідача відсутні.

Пунктом 1 частини 1 статті 13 Закону №2939 встановлено, що розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються: суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання.

Відповідно до ч.1 ст.10 Закону №280 сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Суд враховує, що в контексті п.1 ч.1 ст.13 Закону №2939 посадові особи сільських селищних, міських рад не є розпорядниками публічної інформації. При цьому спрямування особою запиту до посадової особи органу місцевого самоврядування (сільського голови) не змінює суб`єкта, який законодавчо визначений, як розпорядник публічної інформації.

Таким чином, Димитровська сільська рада Устинівського району Кіровоградської області, зважаючи на п.1 ч.1 ст.13 Закону №2939, є розпорядником публічної інформації.

З огляду на п.3 ч.1 ст.3 Закону №2939 право на доступ до публічної інформації гарантується максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.5 Закону №2939 доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію.

Згідно з ч.1 ст.19 Закону №2939 запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

Частиною 2 статті 19 Закону №2939 визначено, що запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Відповідно до ч.3 ст.19 Закону №2939 запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.

Частинами 4, 5 ст.19 Закону №2939 встановлено, що письмовий запит подається в довільній формі.

Запит на інформацію має містити:

1) ім`я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв`язку, якщо такий є;

2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;

3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

Згідно з ч.ч.1, 4 ст.20 Закону №2939 розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

З огляду на ч.2 ст.23 Закону №2939 запитувач має право оскаржити:

1) відмову в задоволенні запиту на інформацію;

2) відстрочку задоволення запиту на інформацію;

3) ненадання відповіді на запит на інформацію;

4) надання недостовірної або неповної інформації;

5) несвоєчасне надання інформації;

6) невиконання розпорядниками обов`язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону;

7) інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.

Позивачем у даній справі оскаржується ненадання відповіді на запит на інформацію.

Суд враховує, що у відповіді на запит від 26.02.2020 р., викладеній у листі №02-14/262 від 03.03.2020 р. позивачу безпідставно відмовлено у наданні запитуваної інформації

Однак, після звернення до суду та до відкриття провадження у даній справі відповідачем листом №02-14/97 від 14.04.2020 р. ОСОБА_1 надано інформацію щодо земельних ділянок, які відповідно до перебувають у комунальній власності Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні від 19.08.2018 р. №2498-VIII, перебувають у комунальній власності Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області, із зазначенням кадастрових номерів та інформації щодо дати реєстрації відповідного права.

В силу приписів ч.1 ст.47 КАС України позивач має право змінити предмет або підстави позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви до закінчення підготовчого засідання або не пізніше ніж за п`ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.

Позивачем, з огляду на лист Виконавчого комітету Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області №02-14/97 від 14.04.2020 р., не змінено предмет або підстави позову. Водночас, позивач у відповіді на відзив, фактично висловлюючи незгоду із змістом відповіді (достовірністю та повнотою наданої інформації), вважає, що відповідачем не надано йому запитуваної інформації.

Суд зауважує, що під час розгляду справи встановлено факт надання відповідачем публічної інформації на запит ОСОБА_2 від 26.02.2020 р. Натомість, надання недостовірної або неповної інформації, а також дотримання законодавчо встановлених строків щодо надання відповіді на запит, з огляду на заявлені позовні вимоги, не є предметом спору у даній справі.

Принагідно суд зазначає, що позивач посилається на відсутність інформації у публічній кадастровій карті України щодо частини земельних ділянок зазначених у листом №02-14/97 від 14.04.2020 р. Однак, Димитровська сільська рада Устинівського району Кіровоградської області не є розпорядником публічної інформації, розміщеної у публічній кадастровій карті України. Натомість, відповідно до відомостей з державного реєстру речових прав на нерухоме майно (а.с.90-116), право комунальної власності Димитровської сільської ради зареєстровано на земельні ділянки з кадастровими номерами: 3525882300:02:000:9056, 3525882300:02:000:9059; 3525882300:02:000:9075; 3525882300:02:000:9055; 3525882300:02:000:9063; 3525882300:02:000:9052; 3525882300:02:000:9088; 3525882300:02:000:9058; 3525882300:02:000:9077; 3525882300:02:000:9056; 3525882300:02:000:9095; 3525882300:02:000:5581; 3525882300:02:000:9086, зазначені у листі №02-14/97 від 14.04.2020 р. і про відсутність інформації щодо яких у публічній кадастровій карті України зазначає позивач.

На підставі викладеного та враховуючи, що матеріалами справи підтверджено факт надання Димитровською сільською радою Устинівського району Кіровоградської області відповіді на запит ОСОБА_1 від 26.02.2020 р., позовні вимоги про визнання протиправними дій Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області щодо ненадання інформації на заяву ОСОБА_1 від 26.02.2020 р. запитуваної публічної інформації та зобов`язання Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області надати ОСОБА_1 достовірну та повну інформацію на заяву від 26.02.2020 р. щодо земельних ділянок (із зазначенням площі, кадастрового номеру, дату реєстрації речового права) бувших колективних сільськогосподарських підприємств, які перейшли до комунальної власності Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області у відповідності до Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні , задоволенню не підлягають.

Беручи до уваги, що у задоволенні позову відмовлено, то відповідно до ст.139 КАС України відсутні підстави для розподілу судових витрат понесених позивачем. Натомість відповідачем не надано доказів понесення судових витрат у даній справі.

Керуючись ст.ст.132, 139, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Димитровської сільської ради Устинівського району Кіровоградської області (с. Новоігорівка, Устинівський район, Кіровоградська область, код ЄДРПОУ 04364561) про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Дата складання повного рішення суду - 13 жовтня 2020 року.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Г.М. Момонт

Дата ухвалення рішення13.10.2020
Оприлюднено16.10.2020
Номер документу92196107
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/1087/20

Рішення від 13.10.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

Ухвала від 21.04.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні