Рішення
від 15.10.2020 по справі 600/1125/20-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 жовтня 2020 р. м. Чернівці Справа № 600/1125/20

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брезіної Т.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Кіцманської місцевої прокуратури до Дихтинецької сільської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Описова частина

Короткий виклад позиції позивача та заперечень відповідача

В поданому до суду адміністративному позові позивач просить суд винести рішення, яким:

- визнати протиправною бездіяльність Дихтинецької сільської ради щодо не затвердження плану технічної інвентаризації та паспортизації, та непроведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єкту благоустрою населення, а саме дитячого спортивного ігрового майданчика (сільський стадіон), який розташований по вул. Головна, с. Дихтинець, Путильский район, Чернівецька область;

- зобов`язати Дихтинецьку сільську раду затвердити план технічної інвентаризації та паспортизації дитячого спортивного ігрового майданчика (сільський стадіон), який розташований по вул. Головна, с. Дихтинець, Путильский район, Чернівецька область, як елемента (частини) об`єкта благоустрою населення, та провести його технічну інвентаризацію та паспортизацію, відповідно до вимог Закону України "Про благоустрій населених пунктів".

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що після вивчення стану додержання суб`єктами благоустрою с. Дихтинець Путильського району Чернівецької області вимог чинного законодавства щодо створення для дітей безпечних умов дозвілля та відпочинку, в результаті чого було встановлено порушення відповідачем щодо не затвердження плану технічної інвентаризації та паспортизації, та непроведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єкту благоустрою населення, а саме дитячого спортивного ігрового майданчика (сільський стадіон), який розташований по вул. Головна, с. Дихтинець, Путильский район, Чернівецька область. Даний факт негативно впливає на організацію належного утримання територій і споруд, а зважаючи на цільове призначення вказаного об`єкту, невиконання суб`єктом благоустрою своїх обов`язків у цій сфері може призвести до тяжких наслідків або шкоди користувачам, у тому числі дітям.

Рух справи у суді

Ухвалою суду від 03.08.2020 р. відкрито спрощене провадження у справі. Вказаною ухвалою запропоновано відповідачу, в разі заперечення щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, у п`ятиденний строк з моменту одержання даної ухвали подати до суду заяву із запереченнями проти такого розгляду. Також запропоновано відповідачу, в разі заперечення проти позову, подати у п`ятнадцятиденний строк з дня одержання даної ухвали відзив на позовну заяву та докази на його обґрунтування безпосередньо до канцелярії суду. Крім того, роз`яснено, що у випадку неподання відповідачем відзиву на позовну заяву, справа буде розглянута за наявними у ній матеріалами.

Відповідач повідомлений належним чином про поданий позов та розгляд справи в порядку спрощеного провадження 07.08.2020 р., однак у встановлений строк не подав до суду відзив на позов.

Фактичні обставини справи, встановлені судом

Кіцманська місцева прокуратура 27.04.2020 р. та 30.04.2020 р. зверталась до Дихтинецької сільської ради про надання інформації, зокрема, щодо переліку дитячих, дитячо-спортивних та спортивних майданчиків, які діють на території об`єднаної територіальної громади, а також інформацію про вжиті заходи з благоустрою населених пунктів, зокрема чи проведено інвентаризацію та паспортизацію вказаних об`єктів благоустрою. Також Кіцманська місцева прокуратура витребувала інформацію щодо сільського стадіону та чи проведена інвентаризація та паспортизація вказаного об`єкту. (а.с. 11, 13).

29.04.2020 р. та 05.05.2020 р. відповідач на виконання запитів Кіцманської місцевої прокуратури від 27.04.2020 р. та від 30.04.2020 р. надав витребувану інформацію, в якій повідомлено, зокрема, що на території об`єднаної територіальної громади, по вул. Головна, с. Дихтинець, Путильский район, Чернівецька область, діє дитячий спортивно - ігровий майданчик (сільський стадіон), який не перебуває на балансі сільської ради і паспортизація даного об`єкту благоустрою не проводилась. (а.с. 14).

14.05.2020 р. Кіцманська місцева прокуратура надіслала на адресу Дихтинецької сільської ради листа з вимогою усунути порушення законодавства в частині вжиття заходів щодо паспортизації та інвентаризації дитячого спортивного майданчику, розташованого по вул. Головна, с. Дихтинець, Путильский район, Чернівецька область та встановлено строк до 10.06.2020 року. (а.с. 15-16).

29.05.2020 р. відповідач повідомив Кіцманську місцеву прокуратуру про те, що при виконанні та уточнення сільського бюджету за 9 місяців 2020 р. будуть заплановані кошти для проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єкту благоустрою населення, а саме дитячого спортивного ігрового майданчика (сільський стадіон), який розташований по вул. Головна, с. Дихтинець, Путильский район, Чернівецька область. (а.с. 17).

Мотивувальна частина

Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до вимог статті 131-1 Конституції України на органи прокуратури покладається представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначений законом.

Відповідно до вимог ч.3 ст.23 Закону України "Про прокуратуру" прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.

Згідно вимог ч.3, ч.4 ст.53 КАС України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження в якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Як вбачається із матеріалів адміністративної справи, з даним позовом прокурор набув статусу позивача, оскільки орган, уповноважений здійснювати функції щодо зобов`язання відповідача затвердити план технічної інвентаризації та паспортизації дитячого спортивного ігрового майданчика, як елемента (частини) об`єкта благоустрою населення, та провести його технічну інвентаризацію та паспортизацію, відсутній.

Відповідно до п.44 ч.1 ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997р. № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.

Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів визначені в Законі України "Про благоустрій населених пунктів" від 06.09.2005р. №2807-IV (далі - Закон №2807-IV), який спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.

Згідно з ч.1 ст.1 Закону №2807-IV благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля; заходи з благоустрою населених пунктів роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об`єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

За приписами частин 1, 2 статті 20 Закону №2807-IV організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).

Згідно з п. 1 та п. 2 ч.1 ст.13 Закону №2807-IV об`єктами благоустрою населених пунктів, серед іншого, є території загального користування, майданчики та прибудинкові території.

Елементами (частинами) об`єктів благоустрою є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків (п. 8 ч. 1 ст. 21 Закону).

На підставі п.5 ч.2 ст.18 Закону №2807-IV підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов`язані проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об`єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Так, порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації, зокрема, парків, рекреаційних зон, садів, скверів та майданчиків, інших територій загального користування, прибудинкових територій, а також інших об`єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об`єкти), визначено в Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів, затвердженій наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 29.10.2012р. №550 (далі - Інструкція).

Відповідно до п.п.1.4, 1.5 Інструкції технічна інвентаризація та паспортизація об`єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.

Технічна інвентаризація об`єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування. Позапланова технічна інвентаризація проводиться, серед іншого, у разі зміни власника (балансоутримувача) об`єкта благоустрою.

Отже, організацію та проведення відповідних робіт з вказаних питань по об`єктам благоустрою, розташованих на території сільської ради, повинна забезпечувати виключно Дихтинецька сільська рада, до компетенції якої віднесено, зокрема, і затвердження правил і заходів з благоустрою населеного пункту.

Згідно наданої відповідачем інформації, яка міститься в листах 29.04.2020 р. та 05.05.2020 р., на території об`єднаної територіальної громади, вул. Головна, с. Дихтинець, Путильский район, Чернівецька область, діє дитячий спортивно - ігровий майданчик (сільський стадіон), який не перебуває на балансі сільської ради і паспортизація даного об`єкту благоустрою не проводилась.

Кіцманська місцева прокуратура надсилала на адресу Дихтинецької сільської ради листа з вимогою усунути порушення законодавства в частині вжиття заходів щодо паспортизації та інвентаризації дитячого спортивного майданчику, розташованого по вул. Головна, с. Дихтинець, Путильский район, Чернівецька область у строк до 10.06.2020 року. Однак, у визначений позивачем строк відповідач не усунув порушення виявлених прокуратурою порушень законодавства у сфері благоустрою.

Відповідно до ч. 2 та ч. 3 ст. 15 Закону №2807-IV підприємство та балансоутримувач забезпечують належне утримання і своєчасний ремонт об`єкта благоустрою власними силами або можуть на конкурсних засадах залучати для цього інші підприємства, установи та організації. Орган державної влади або орган місцевого самоврядування за поданням підприємства чи балансоутримувача щорічно затверджує заходи з утримання та ремонту об`єкта благоустрою державної або комунальної власності на наступний рік та передбачає кошти на виконання цих заходів. Орган державної влади та орган місцевого самоврядування, підприємство та балансоутримувач несуть відповідальність за виконання затверджених заходів у повному обсязі.

Таким чином, відсутність затверджених планових заходів щодо технічної інвентаризації об`єктів благоустрою (дитячих майданчиків) свідчить про протиправну бездіяльність відповідача, яка, у свою чергу, слугує підставою для невжиття підприємствами, установами, організаціями, балансоутримувачем заходів щодо належного їх утримання. Крім того, зважаючи на цільове призначення такого об`єкту благоустрою як дитячий майданчик, невиконання суб`єктом благоустрою своїх обов`язків у цій сфері призводить до порушення права користувачів цих об`єктів на безпечні умови для їх використання, життя, розвитку та здоров`я неповнолітніх дітей.

Враховуючи викладене, відповідач зобов`язаний вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населення (їх частин), а саме дитячого спортивного ігрового майданчика (сільський стадіон), який розташований по вул. Головна, с. Дихтинець, Путильский район, Чернівецька область, а також вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаного об`єкту благоустрою.

Висновки за результатами розгляду справи

Частиною 1 статті 9 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Кіцманська місцева прокуратура обґрунтувала належним чином заявлені позовні вимоги, в той час як відповідач не надав у встановлений судом строк відзив проти позову та не надав доказів усунення порушень законодавства у сфері благоустрою.

З вказаних підстав позов підлягає задоволенню повністю.

Судові витрати

У відповідності до ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

У зв`язку із відсутністю таких витрат, питання щодо повернення судових витрат судом не вирішується.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 72, 73, 77, 90, 241, 250, 262 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправною бездіяльність Дихтинецької сільської ради щодо не затвердження плану технічної інвентаризації та паспортизації, та непроведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єкту благоустрою населення, а саме дитячого спортивного ігрового майданчика (сільський стадіон), який розташований по вул. Головна, с. Дихтинець, Путильский район, Чернівецька область.

3. Зобов`язати Дихтинецьку сільську раду затвердити план технічної інвентаризації та паспортизації дитячого спортивного ігрового майданчика (сільський стадіон), який розташований по вул. Головна, с. Дихтинець, Путильский район, Чернівецька область, як елемента (частини) об`єкта благоустрою населення, та провести його технічну інвентаризацію та паспортизацію, відповідно до вимог Закону України "Про благоустрій населених пунктів".

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення складання.

Найменування учасників справи:

позивач: Кіцманська місцева прокуратура (вул. Українська, 88-а, смт. Путила, Чернівецька область, 59100);

відповідач: Дихтинецька сільська рада (вул. Головна, 134, с.Дихтинець, Путильський район, Чернівецька область, 59115, код ЄДРПОУ 04417754).

Суддя Т.М. Брезіна

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.10.2020
Оприлюднено19.10.2020
Номер документу92197609
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/1125/20-а

Рішення від 15.10.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 03.08.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні