Постанова
від 15.10.2020 по справі 440/5762/20
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 жовтня 2020 р.Справа № 440/5762/20 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Русанової В.Б.,

Суддів: Жигилія С.П. , Перцової Т.С. ,

за участю секретаря судового засідання Ващук Ю.О.

позивача - ОСОБА_1 ,

представника позивача - Цвик М. В.,

представників третьої особи - Гоголя Б. М., Найди С. В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 11.10.2020 року, (головуючий суддя І інстанції: Є.Б. Супрун) по справі № 440/5762/20

за позовом ОСОБА_1

до Кременчуцької міської територіальної виборчої комісії Кременчуцького району Полтавської області

третя особа Полтавська територіальна організація Політичної партії "Європейська Солідарність"

про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулася до суду з позовом до Кременчуцької міської територіальної виборчої комісії (далі - виборча комісія, відповідач), в якому просила:

визнати протиправною та скасувати постанову Кременчуцької міської територіальної виборчої комісії від 08.10.2020 №62 "Про реєстрацію кандидатів у депутати Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Полтавської територіальної організації політичної партії "Європейська Солідарність" у єдиному багатомандатному виборчому окрузі та територіальних виборчих округах на перших місцевих виборах депутатів Кременчуцької міської ради 25 жовтня 2020 року".

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 11.10.2020 відмовлено у задоволенні позову.

ОСОБА_1 , не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин справи, невідповідність висновків суду обставинам справи, подала апеляційну скаргу, в якій просила його скасувати та прийняти нове, яким задовольнити позов.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає про неврахування судом першої інстанції тієї обставини, що партією Європейська солідарність порушено порядок висування кандидатів під час формування списків, оскільки ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 не давали згоди на включення їх у виборчий список партії, а отже зазначені обставини тягнуть за собою відмову в реєстрації всіх кандидатів.

Звертає увагу суду, що спірне рішення виборчої комісії прийнято за участю 2 її членів ( ОСОБА_6 та ОСОБА_7 ), повноваження яких були припинені 08.10.2020 о 17:00 год постановою ЦВК № 362 та внесенням подання про їх заміну. В той час як оскаржувана постанова відповідача прийнята о 20:00 за участі вказаних осіб. Висновки суду першої інстанції на достатність голосів при прийнятті постанови, незважаючи на припинення повноважень деяких членів територіальної виборчої комісії, вважає втручанням у дискреційні повноваження.

Також судом першої інстанції порушено норми процесуальне право, оскільки не надано оцінку обставинам, на які посилається позивач, щодо порушення Полтавською територіальною організацією політичної партії "Європейська Солідарність" висунення кандидатів, всупереч ст.79 КАС України враховано докази (заяви ОСОБА_4 та ОСОБА_5 від 28.09.2020), копії яких не надавалися іншим учасникам справи.

Представником третьої особи надано відзив на апеляційну скаргу, в якому просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, рішення суду першої інстанції без змін.

В судовому засіданні позивач та його представник підтримали апеляційну скаргу, просили її задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.

Представники третьої особи просили відмовити в задоволенні апеляційної скарги, рішення суду залишити без змін.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення позивача, його представника, представників третьої особи, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, відзиву на неї, дослідивши докази по справі, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Особливості судового провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій визначені ст.273 КАС України.

Відповідно до ч.1 ст. 273 КАС України, право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.

Постановою Верховної Ради України від 15.07.2020 № 795-ІХ «Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році» призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських селищних та міських голів (крім визначених у п.2 та 3 цієї постанови) на неділю 25 жовтня 2020 р. (п. 1 Постанови № 795-ІХ).

В подальшому на підставі зазначеної Постанови № 795-ІХ Центральною виборчою комісією прийнято Постанову від 08.08.2020 № 160 «Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 р.» .

Відповідно до п. 1 Постанови № 160 призначено на неділю 25 жовтня 2020 р. перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно додатків 1-24.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що в період з 20 по 23 вересня 2020 року Полтавською територіальною організацією Політичної партії "Європейська Солідарність" проведена конференція, за наслідками якої рішенням № 26 від 23.09.2020 затверджено єдиний та територіальні виборчі списки кандидатів у депутати Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області Політичної партії "Європейська Солідарність" (а.с. 57).

24.09.2020 Організацією партії "ЄС" подано до Кременчуцької міської територіальної виборчої комісії пакет документів для реєстрації кандидатів у депутати Кременчуцької міської ради на перших виборах 25.10.2020, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Полтавської територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність".

29.09.2020 Кременчуцькою міською територіальною виборчою комісією прийнято постанову №44 "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Полтавської територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність" у єдиному багатомандатному виборчому окрузі та територіальних виборчих округах на перших місцевих виборах депутатів Кременчуцької міської ради 25 жовтня 2020 року", якою відмовлено в реєстрації всіх кандидатів у депутати Кременчуцької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Полтавської територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність" у зв`язку з порушенням вимог п.п. 1, 2 ч. 1. ст. 230 Виборчого кодексу України.

Зазначена постанова оскаржена Полтавською територіальною організацією Політичної партії "Європейська Солідарність" в судовому порядку.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 02.10.2020, залишеним без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 06.10.2020, по справі № 440/5566/20, постанова від 29.09.2020 Кременчуцької міської територіальної виборчої комісії №44 скасована.

Зобов`язано Кременчуцьку міську територіальну виборчу комісію повторно розглянути документи, подані 24.09.2020 Полтавською територіальною організацією Політичної партії "Європейська Солідарність" для реєстрації кандидатів у депутати Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Полтавської територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність" та прийняти рішення з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

На виконання судового рішення Кременчуцькою міською територіальною виборчою комісією прийнято постанову від 08.10.2020 №62 "Про реєстрацію кандидатів у депутати Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Полтавської територіальної організації політичної партії "Європейська Солідарність" у єдиному багатомандатному виборчому окрузі та територіальних виборчих округах на перших місцевих виборах депутатів Кременчуцької міської ради 25 жовтня 2020 року", якою зареєстровано 24 кандидати в депутати Кременчуцької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Полтавської територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність" та відмовлено в реєстрації кандидатами в депутати Кременчуцької міської ради 18 особам, зокрема ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 (а.с. 27-28).

Позивач є кандидатом в депутати територіального виборчого округу № 5 від Полтавської обласної організації Політичної партії Слуга народу , та вважаючи неправомірною постанову відповідача № 62 від 08.10.2020, звернулася до суду з даним позовом.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що постанова прийнята в межах повноважень та у спосіб, встановлений законодавством.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з наступних підстав.

Гарантії права громадян на участь у виборах визначені, підготовка та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів врегульовані Виборчим кодексом України від 19.12.2019 № 396-IX (далі - ВК України).

Статтею 20 ВК України встановлено, що виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Відповідно до п.п. 2-4 ч. 1 ст. 22 ВК України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є: виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом;

Згідно з ч. 2 ст. 216 ВК України право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 219 ВК України висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Згідно ч.ч. 5, 6 ст. 219 ВК України у єдиному виборчому списку визначається перший кандидат. З числа інших кандидатів, включених до єдиного виборчого списку, організація партії на тих самих зборах, конференції формує і затверджує територіальні списки кандидатів у депутати у кожному територіальному виборчому окрузі. Територіальний виборчий список організації партії повинен включати не менше п`яти і не більше дванадцяти кандидатів у депутати.

Кожен кандидат у депутати, включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата), також має бути включений до одного з територіальних виборчих списків. Кандидат не може бути включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата) організації партії більше ніж один раз, а також до двох чи більше різних територіальних виборчих списків.

Відповідно до ч.ч. 7, 8 ст. 219 ВК України особа має право надати згоду балотуватися та бути включеною до єдиного та територіального виборчих списків лише однієї організації партії від організації однієї партії. Черговість (порядкові номери) кандидатів у єдиному виборчому списку та у територіальних виборчих списках визначається на зборах, конференції організації партії під час висування кандидатів у депутати та формування відповідних списків.

Згідно з ч. 9 ст. 219 ВК України під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).

У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку.

Відповідно до ч.10 ст.219 ВК України рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від партії приймається шляхом затвердження єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних територіальних виборчих округів, які додаються до такого рішення і є його невід`ємною частиною. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня, а також погоджується центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою партії.

Судовим розглядом встановлено, що Полтавською територіальною організацією Політичної партії "Європейська Солідарність" (далі - ПОТ ЄС ) сформовано єдиний виборчий список та територіальні виборчі списки щодо 42 осіб, що підтверджується рішенням Конференції Полтавської територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність" №26 від 23.09.2020 та додатками до нього (єдиними та територіальними виборчими списками). Згідно територіальних виборчих списків у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку наявні чоловіки і жінки (не менше двох кандидатів кожної статі (а.с. 8-25).

Як вірно зазначено судом першої інстанції гендерна квота стосується виключно порядку висування кандидатів у депутати під час формування єдиного та територіальних виборчих списків.

Наявні в справі єдиний та територіальні виборчі списки ПОТ ЄС сформовані з додержанням вимог ч.9 ст. 219 ВК України, тобто без порушення гендерного принципу пропорційності, у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку наявні чоловіки і жінки (не менше двох кандидатів кожної статі) (а.с. 8-25).

Щодо доводів апелянта про порушення порядку висування кандидатів під час формування виборчих списків, з підстав відсутності згоди ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 балотуватися кандидатами, колегія суддів зазначає наступне.

З письмових та усних поясненнях представника партії вбачається, що на момент формування виборчих списків у ПОТ ЄС були наявні документи, що засвідчують особи ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та їх згоду балотуватися кандидатом в депутати та бути включеними до виборчих списків. Так, вказаними особами були надані копії свого паспорту та фотографію. Будь-яких заяв про незгоду балотуватися кандидатом в депутати та бути включеними до виборчих списків до ПОТ ЄС під час висування вказаних осіб кандидатами не надходило, у тому числі і від ОСОБА_4 та ОСОБА_5 . Про подання такими особами заяв про відкликання своєї згоди балотуватися ПОТ ЄС дізналася виключно з повідомлення виборчої комісії, наданого 29.09.2020.

Зворотного позивачем не доведено.

Слід зауважити, що заяви, на які посилається позивач в якості доказів існування обставин на підтвердження висування кандидатів з порушенням, датовані 28.09.2020 та 05.10.2020, тобто пізніше часу проведення конференції 20-23 вересня 2020 року, а тому не є належними доказами наявності порушень, на які посилається апелянт в цій частині.

З огляду на дату нотаріального посвідчення заяв ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 05.10.2020, відсутні підстави стверджувати про існування заяв про відкликання згоди балотуватися кандидатами в депутати вказаних осіб на дату проведення конференції ПОТ "ЄС".

Крім того, враховуючи зміст нотаріально засвідчених заяв від 05.10.2020 ОСОБА_4 , ОСОБА_5 останні особи мали намір балотуватися кандидатами в депутати, та подали відповідні заяви про відкликання своєї згоди лише 28 вересня 2020 року, тобто після проведення конференції ПОТ "ЄС", що в свою чергу знайшло своє відображення у постанові Другого апеляційного адміністративного суду від 06.10.2020 по справі № 440/5566/20.

Слід зауважити, що зі змісту нотаріально засвідчених заяв ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , не вбачається, що вони не надавали згоду балотуватися та бути включеними до єдиного та територіального виборчих списків партії. Доказів на спростування вказаного позивачем не надано.

Таким чином беззаперечних доказів порушення порядку висування зазначених осіб не надано ні до суду першої, ні до суду апеляційної інстанції, а апеляційним судом під час розгляду справи таких обставин не встановлено.

За таких умов, колегія суддів не вбачає підстав для висновку про допущення порушення ч. 9 ст. 219 ВК України Полтавською ТОП ЄС під час формування виборчих списків, прядку висування кандидатів до Кременчуцької міської ради.

Посилання апелянта щодо неврахування при прийнятті рішення від 08.10.2020 № 62 заяв ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , які підтверджують відсутність їх згоди балотуватися від організації партії ТОП ЄС , є хибними з огляду на таке.

Відповідно до ч. 1 ст. 227 ВК України кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.

Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати закінчується за тридцять днів до дня голосування (ч. 2 ст. 227 ВК України).

Згідно зі ч. 3 ст. 227 ВК України особа, включена організацією партії до єдиного та/або до єдиного та відповідного територіального виборчих списків, яка на день подання заяви організацією партії про реєстрацію кандидатів у депутати до територіальної виборчої комісії не подала заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї організації партії, вважається виключеною з виборчого списку (виборчих списків) організації партії з дня подання заяви організацією партії. Заява такої особи про згоду балотуватися, подана після подання організацією партії заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, не приймається.

Відповідно до ч. 4 ст. 227 ВК України особа, включена організацією партії до єдиного та/або єдиного та відповідного територіального виборчих списків, має право до дня реєстрації її кандидатом відкликати свою заяву про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії. Заява про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії може бути засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат", або особисто подана відповідною особою до територіальної виборчої комісії. З моменту отримання територіальною виборчою комісією заяви про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії така особа вважається виключеною із виборчого списку (виборчих списків) цієї організації партії, що враховується при прийнятті територіальною виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів, включених до виборчих списків. Про отримання такої заяви відповідна виборча комісія письмово повідомляє організацію партії не пізніше наступного дня після отримання заяви. Повторна заява особи про її згоду балотуватися від організації партії не приймається.

Відсутність заяв на згоду балотуватися, відповідно до п.п. 6, 8,11,12 ч. 1 ст. 222 ВК України є підставою для відмови в реєстрації лише одного кандидата.

Аналіз наведених норм права дає підстави дійти висновку, що при прийнятті рішення виборчої комісію про реєстрацію кандидатів, включених до виборчих списків повинні бути враховані заяви про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії шляхом прийняття рішення про відмову в реєстрації таких осіб в якості кандидатів.

При цьому, прийняття такого рішення не зумовлює відмову у реєстрації всіх кандидатів у депутати від певної партії.

Як вірно зазначено судом першої інстанції, відкликання особою заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії до моменту її реєстрації кандидатом має своїм правовим наслідком виключення такої особи із виборчого списку (виборчих списків) цієї організації партії, що в силу положень ч. 4 ст. 227 ВК України має бути враховано при прийнятті територіальною виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів, включених до виборчих списків.

Враховуючи, що рішенням виборчої комісії від 08.10.2020 відмовлено у реєстрації в якості кандидатів у депутати від, ПОТ ЄС зокрема, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , з огляду на положення ч.1 ст.230 ВК України слід вважати, що вказані заяви були враховані виборчою комісією у спосіб, встановлений законом, а тому посилання апелянта на незаконність рішення відповідача з цих підстав, є такими, що спростовані дослідженими матеріалами справи.

Частиною 1 статті 230 ВК України визначено виключний перелік підстав, коли територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі зокрема порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 231 ВК України територіальна виборча комісія приймає рішення про скасування реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, окремого кандидата у депутати, включеного до єдиного та/або єдиного та територіального виборчих списків організації партії (під час виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) із виключенням його з відповідних виборчих списків, про скасування реєстрації окремого кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі (під час виборів депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) у разі: звернення кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови не пізніш як за дев`ятнадцять днів до дня голосування із заявою про відмову від балотування.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що порушень ч.1 ст.230 ВК України при прийнятті рішення від 08.10.2020 № 62 відповідачем допущено не було, оскільки обставини, на які посилається позивач, у розумінні вказаної норми права, не існувало.

Чинним законодавством не передбачено, що реалізація окремими кандидатами у депутати своїх прав на відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії має негативні наслідки у вигляді відмови у реєстрації кандидатів для всього списку політичних партій.

Щодо доводів апелянта щодо прийняття постанови неповноважними членами колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 208 ВК України, повноваження члена відповідної територіальної виборчої дільниці припиняються достроково у зв`язку, зокрема, з внесенням подання про заміну члена виборчої комісії суб`єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії.

У разі виникнення обставин, зокрема, передбачених п. 2 ч. 4 ст. 208 ВК України, повноваження члена виборчої комісії припиняються з моменту прийняття рішення про дострокове припинення його повноважень виборчою комісією, яка її утворила.

Судовим розглядом встановлено, що 08.10.2020 за прийняття постанови проголосувало 16 членів комісії, серед яких були ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , що підтверджується протоколом № 10 від 08.10.2020 (а.с. 35-38).

Постановою Центральної виборчої комісії № 362 від 08.10.2020 «Про зміни в складі територіальних виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів» , припинено достроково повноваження членів комісії ОСОБА_7 , 1982 р.н. та ОСОБА_6 , 1975 р.н. - від місцевої організації політичної партії «Європейська солідарність» (у зв`язку з внесенням подання про заміну члена виборчої комісії суб`єктом, за поданням якого кандидатуру такого члена було включено до складу виборчої комісії). Натомість включено до складу цієї комісії ОСОБА_8 , 1987 р.н. та ОСОБА_9 , 1978 р.н. відповідно - від місцевої організації політичної партії «Європейська Солідарність» .

Разом з цим, матеріали справи не містять доказів доведення до відома відповідача вказаного рішення ЦВК станом на 20 год.15 хв. (час прийняття спірного рішення), а тому відсутні підстави стверджувати, що про існування зазначених обставин відповідачу було відомо на час прийняття рішення, крім того постанова Центральної виборчої комісії № 362 від 08.10.2020 не містить даних про момент її оприлюднення, що враховуючи показання свідка ОСОБА_6 про наявність у Комісії цієї інформації лише 09.10.2020, має наслідком відхилення доводів апелянта з цього приводу.

Інших доказів допущення протиправної бездіяльності відповідачем виконання постанови ЦВК № 362 від 08.10.2020 позивачем не надано, а судом апеляційної інстанції не встановлено.

Колегія суддів зазначає, що відсутність повноважень у двох осіб не є беззаперечною підставою для скасування рішення комісії, за яке проголосувала більшість її повноважених членів та не свідчить про його неправомочність.

Надання судом першої інстанції правової оцінки правомірності спірного рішення не є втручанням у дискреційні повноваження виборчого органу, про що помилково зазначено апелянтом, а тому доводи апеляційної скарги в частині підлягають відхиленню.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 КАС України).

За визначенням ч.5 ст.77 КАС України суд не може витребовувати докази у позивача в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, окрім доказів на підтвердження обставин, за яких, на думку позивача, відбулося порушення його прав, свобод чи інтересів.

З огляду на вищенаведені норми права та беручи до уваги встановлені фактичні обставини у справі, колегія суддів дійшла висновку, що рішення виборчої комісією від 08.10.2020 прийнято в межах повноважень та у спосіб, визначений чинним законодавством, а позивачем в свою чергу не доведено наявності обставин для скасування вказаного рішення в судовому порядку.

Відповідно до ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до ч.3 ст.272 КАС України судові рішення суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду справ, визначених статтями 273-277, 282-286 цього Кодексу, набирають законної сили з моменту проголошення і не можуть бути оскаржені .

Керуючись ст. ст. 273, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 11.10.2020 року по справі № 440/5762/20 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню.

Головуючий суддя В.Б. Русанова Судді С.П. Жигилій Т.С. Перцова

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.10.2020
Оприлюднено16.10.2020
Номер документу92200197
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/5762/20

Постанова від 15.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 14.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 14.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Рішення від 11.10.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

Ухвала від 10.10.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні