Рішення
від 06.10.2020 по справі 461/4884/20
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/4884/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 жовтня 2020 року м.Львів.

Галицький районний суд м. Львова

в складі:

головуючого судді Юрківа О.Р.,

за участю:

секретаря судового засідання Цибулько О.І.,

позивача ОСОБА_1 ,

представника відповідача Савчук І.В. ,

представника відповідача Бернюги А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Львові цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Львівської обласної ради, Управління майном спільної власності Львівської обласної ради, Комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради Львівський регіональний фтизіопульмонологічний клінічний лікувально-діагностичний центр про стягнення заборгованості по заробітній платі ,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Львівської обласної ради, Управління майном спільної власності Львівської обласної ради, Комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради Львівський регіональний фтизіопульмонологічний клінічний лікувально-діагностичний центр про стягнення заборгованості по заробітній платі. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що він перебуває в трудових відносинах з Львівським обласним протитуберкульозним диспансером, на посаді лікаря фтизіатра, що стверджується довідкою з місця праці. Загальний стаж на цій посаді становить 18 років. З березня 2020 року виплата заробітної плати припинилась. З пояснень директора медичного закладу ОСОБА_2 така обставина спричинена ліквідацією цієї установи Рішенням № 874, від 10 вересня 2019 року Львівської обласної ради. Не погоджуючись з таким рішенням Львівської обласної ради, вільною профспілкою Львівського протитуберкульозного диспансеру, таке оскаржено в судовому порядку. На даний час, позовна заява про визнання такого рішення незаконним, знаходиться на розгляді в Північному апеляційному господарському суді м. Києва, (справа № 914/629/2). Позивач вважає, що рішення Львівської обласної ради зупинено тому, медичний заклад, як юридична особа, не ліквідовано, та він продовжує виконувати покладені на нього обов`язки і праця лікарів має бути оплаченою. У відповідності до Статуту комунального закладу Львівської обласної ради " Львівський обласний протитуберкульозний диспансер", п.1.2 визначено що, Диспансер перебуває у спільній власності територіальних громад в особі Львівської обласної ради, а засновником Диспансеру є Управління майном спільної власності Львівської обласної ради. Відповідно п.5.1 Статуту - визначена компетенція Львівської обласної ради, а п. 5.3.6 Статуту, Львівська обласна рада виконує функції головного розпорядника коштів, здійснює фінансування Диспансеру. Отже, обов`язок в тому числі і фінансування заробітної плати працівників медичного закладу належить співвласнику та засновнику даного медичного закладу. На даний час позивач виходить на роботу, та виконує свої обов`язки. Наказу про його звільнення немає, а заробітну плату він не отримує. Просив задовольнити позовні вимоги та стягнути на його користь заборговану заробітну плату в розмірі 26602, 90 грн.

02.07.2020 року до суду надійшла заява про уточнення позовних вимог, згідно якої позивач зазначив, що він і надалі продовжує працювати на посаді лікаря-фтизіатра перебуваючи у трудових відносинах з Львівським обласним протитуберкульозним диспансером, оскільки заробітна плата і надалі не виплачувалась, заборгованість зросла, тому просив стягнути заборгованість по заробітній платі у розмірі 33864, 27 грн.

21.09.2020 року позивачем подано до суду заяву про уточнення позовних вимог, з якої вбачається, що під час розгляду даної справи ОСОБА_1 було звільнено із займаної посади і він мав отримати повний розрахунок з усіма належними йому виплатами, вена слідок чого змінилася сума невиплаченої заборгованості. Оскільки при проведенні розрахунку йому було виплачено не повністю суми заборгованості, тому просить стягнути з відповідачів на його користь грошові кошти в розмірі 33864, 27 грн.

Ухвалою Галицького районного суду м. Львова від 25.06.2020 року відкрито спрощене позовне провадження у справі.

02.07.2020 року позивач подав до суду заяву про уточнення позовних вимог.

13.08.2020 року до суду надійшов відзив на позовну заяву від Управління майном спільної власності Львівської обласної ради.

18.08.2020 року до суду подано відзив на позовну заяву Львівською обласною радою.

20.08.2020 року до суду надійшла відповідь на відзив від позивача ОСОБА_1

18.09.2020 року до суду поступило клопотання про закриття провадження у справі від представника Управління майном спільної власності Львівської обласної ради.

18.09.2020 року протокольною ухвалою суду до участі у справі залучено співвідповідача Комунальне некомерційне підприємство Львівської обласної ради Львівський регіональний фтизіопульмонологічний клінічний лікувально-діагностичний центр .

21.09.2020 року позивачем подано до суду заяву про уточнення позовних вимог.

02.10.2020 року до суду надійшов відзив на позовну заяву від Комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради Львівський регіональний фтизіопульмонологічний клінічний лікувально-діагностичний центр .

06.10.2020 року знято з розгляду клопотання про закриття провадження у справі подане до суду 18.09.2020 року.

Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав суду пояснення аналогічні викладеним у фабулі позову та у заявах про уточнення позовних вимог, просить ь суд задовольнити позов в повному обсязі. Крім того зазначив, що розрахунків бухгалтерії немає, оскільки вона ліквідована. Працював він на посаді лікаря-фтизіатра до 10.07.2020 року, потім його звільнили. Виплатили йому 51000, 00 грн., однак це не вся сума, яка підлягала виплаті.

Представник відповідача Львівської обласної ради в судовому засіданні позов не визнав, вважає його необґрунтованим та просить суд в його задоволенні відмовити, покликаючись на те, що Львівська обласна рада не перебуває у трудових відносинах з ОСОБА_1 . Тому, відповідно жодних трудових зобов`язань перед позивачем у Львівської обласної ради не може бути. Крім того позивачем не надано суду жодних належних та допустимих доказів на підтвердження позовних вимог.

Представник Управління майном спільної власності Львівської обласної ради позовні вимоги заперечив, просить відмовити в задоволенні позову, оскільки між позивачем та Управління майном спільної власності Львівської обласної ради немає трудових відносин.

Представник Комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради Львівський регіональний фтизіопульмонологічний клінічний лікувально-діагностичний центр до суду не з`явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання, про причини неявки суд не повідомив. До суду надійшов відзив згідно якого вбачається, що Комунальне некомерційне підприємство Львівської обласної ради Львівський регіональний фтизіопульмонологічний клінічний лікувально-діагностичний центр позовні вимоги заперечує та просить відмовити в задоволенні клопотання, оскільки при звільненні позивачу було проведено повний розрахунок, належний при звільненні, що підтверджується відомостями про виплату заробітної плати.

Згідно з ч. 1 ст. 223 ЦПК України неявка осіб, належним чином повідомлених про час та місце засідання, не перешкоджає розгляду заяви, тому за таких обставин суд вважає за можливе розглянути заяву у їх відсутність оскільки у матеріалах справи є достатньо необхідних доказів про права та обов`язки сторін, їх взаємовідносини для постановлення судом законного та об`єктивного рішення.

Суд, заслухавши пояснення учасників, дослідивши матеріали справи, встановив, що позивач перебував в трудових відносинах з Львівським обласним протитуберкульозним диспансером на посаді лікаря - фтизіатра.

Відповідно до довідки виданої головним бухгалтером Комунального закладу Львівської обласної ради Львівський обласний протитуберкульозний диспансер Підковою Я. від 16.06.2020 року №195 у зв`язку з відсутністю фінансування установи, заборгованість перед лікарем-фтизіатром ОСОБА_1 станом на 01.06.2020 року становить 26602, 90 грн /а.с. 4/.

Згідно характеристики наданої директором Комунального закладу Львівської обласної ради Львівський обласний протитуберкульозний диспансер ОСОБА_2 Лікар ОСОБА_1 закінчив Львівський Національний медичний університет у 2002 році. Після проходження інтернатури в 2003 році, був скерований на роботу лікарем-фтизіатром в ЛКММО Фтизіопульнологія , тепер КЗЛОР Львівський обласний протитуберкульозний диспансер . У 2006 році з власної ініціативи здобув другу вищу освіту за програмою перепідготовки Менеджмент організацій Львівського інституту менеджменту і отримав кваліфікацію менеджер-економіст. У 2015 році атестований на вищу кваліфікаційну категорію за спеціальністю Фтизіатрія . Лікар ОСОБА_1 наполегливо втілює передові медико - діагностичні методики, зокрема в галузі телемедицини та електронної охорони здоров`я, систематично займається санітарно-освітньою роботою. Має досвід роботи по всіх розділах діяльності закладу: профілактичній, лікувально-діагностичній, організаційно-методичній роботах. За час роботи в диспансері проявив себе знаючим спеціалістом, сумлінно відноситься до виконання своїх службових обов`язків, уважно ставиться до хворих і співробітників, бере активну участь у громадському житті колективу. Постійно удосконалює свої знання на лікарських конференціях, семінарах, очних та дистанційних курсах, У вільний від роботи час ОСОБА_1 , на громадських засадах займається журналістикою, громадською діяльністю, є добрим господарем та турботливим батьком. Не схильний до зловживання алкоголем та шкідливих звичок /а.с. 6/.

Відповідно до довідки виданої головним директором Комунального закладу Львівської обласної ради Львівський обласний протитуберкульозний диспансер ОСОБА_2 від 22.06.2020 року №79 ОСОБА_1 дійсно працює у Комунальному закладі Львівської обласної ради Львівський обласний протитуберкульозний диспансер з 26.01.2009 року / наказ №8-к від 26.01.2009 року/ на посаді лікаря-фтизіатра /а.с. 9/.

Згідно наказу голови комісії з припинення Комунального закладу Львівської обласної ради Львівський обласний протитуберкульозний диспансер ОСОБА_2 від 30.06.2020 року №71-К ОСОБА_1 звільнено з роботи з 01.07.2020 року у зв`язку зі зміною в організації виробництва і праці, скороченням штату працівників та неможливістю подальшого працевлаштування згідно п.1 ст. 40 КЗпП України.

Відповідно до довідки виданої головним бухгалтером Комунального закладу Львівської обласної ради Львівський обласний протитуберкульозний диспансер Підковою Я. від 01.07.2020 року №79 у зв`язку з відсутністю фінансування установи заборгованість перед лікарем-фтизіатром ОСОБА_1 станом на 01.07.2020 року становить 33864, 27 грн /а.с. 32/.

Згідно довідки про доходи виданої ОСОБА_1 : загальна сума доходу за період з 01.03.2020 року по 30.06.2020 року становить 70464, 78 грн., в тому числі за місяць березень 2020 року нараховано заробітну плату у розмірі 3976, 66 грн, за квітень 2020 року - 12025, 44 грн., за травень 2020 року - 23132, 92 грн, за червень 2020 року - 31329, 76 грн.

Відповідно до списку працівників по заявах яких перераховується зарплата за червень 2020 року в банк №02 Приватбанк, ОСОБА_1 перераховано зарплату в розмірі 25220,45 грн.

Відповідно до статуту комунального закладу Львівської обласної ради Львівський обласний протитуберкульозний диспансер , затвердженого наказом управління майном спільної власності Львівської обласної ради від 03.07.2018 р. № 34-с, диспансер перебуває у спільної власності територіальних громад Львівської області в особі Львівської обласної ради (далі - Власник). Засновником Диспансеру є управління майном спільної власності Львівської обласної ради (далі - Управління), яке діє від імені Власника. Галузеве управління Диспансером здійснюється департаментом охорони здоров`я Львівської обласної державної адміністрації /а.с. 10-26/.

Рішенням Львівської обласної ради від 10.09.2019 р. № 874 Про реорганізацію фтизіатричної служби у Львівській області прийнято рішення про припинення комунального закладу Львівської обласної ради Львівський обласний протитуберкульозний диспансер (79019, м. Львів, вул. Т. Бой-Желенського, 5, код ЄДРПОУ 41866172) шляхом приєднання до комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради Львівський регіональний фтизіопульмонологічний клінічний лікувально-діагностичний центр (79066, м. Львів, вул. Т. Бой-Желенського, 5, код ЄДРПОУ 01998147) /а.с. 42-44/.

Прийнятим рішення Власника відповідно до п. 12.1. зобов`язано Управління спільно з Департаментом забезпечити здійснення в установленому порядку заходів, пов`язаних з припиненням Диспансеру, а п. 12.4 Департамент у межах визначених кошторисних призначень має передбачити витрати на утримання комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради Львівський регіональний фтизіопульмонологічний клінічний лікувально-діагностичний центр з урахуванням приєднаних закладів, а також витрат на процедуру припинення.

Відповідно до прийнятого рішення власника Управління майном спільної власності ЛОР прийняло наказ від 25.09.2019 № 93-з Про комісію з припинення комунального закладу Львівської обласної ради Львівський обласний протитуберкульозний диспансер , згодом через деякий час прийняло наказ від 03.03.2020 № 71-з Про затвердження нового персонального складу комісії з припинення комунального закладу Львівської обласної ради Львівський обласний протитуберкульозний диспансер , яким передбачено необхідні заходи для проведення державної реєстрації припинення комунального закладу Львівської обласної ради Львівський обласний протитуберкульозний диспансер /а.с. 50/.

З даного рішення вбачається, що комунальне некомерційне підприємство Львівської обласної ради Львівський регіональний фтизіопульмонологічний клінічний лікувально-діагностичний центр є правонаступником комунального закладу Львівської обласної ради Львівський обласний протитуберкульозний диспансер .

Головою Львівської обласної державної адміністрації розпорядженням від 02.07.2020 року № 472/0/5-20 зобов`язано департамент фінансів обласної державної адміністрації внести відповідні зміни до показників обласного бюджету на 2020 рік і здійснити фінансування видатків з урахуванням внесених змін, з метою виділення департаменту охорони здоров`я Львівської обласної державної адміністрації коштів у сумі 10 590 080 (десять мільйонів п`ятсот дев`яносто тисяч вісімдесят) гривень для забезпечення функціонування комунального закладу Львівської обласної ради Львівський обласний протитуберкульозний диспансер . Ці кошти передбачені в тому числі на погашення заборгованості із заробітної плати перед працівниками вищезазначеного комунального закладу /а.с. 55/.

Згідно з ч. 3 ст. 94 КЗпП України питання держаного і договірного регулювання оплати праці, прав працівників на оплату праці та їх захисту визначається цим Кодексом, Законом України Про оплату праці та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до ч.ч. 2, 3 ст. 97 КЗпП України форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються підприємствами, установами, організаціями самостійно у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною та галузевими (регіональними) угодами. Конкретні розміри тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок робітникам., посадових окладів службовцям, а також надбавок, доплат, премій і винагород, встановлюються власником або уповноваженим ним органом з урахуванням вимог, передбачених частиною другою цієї статті.

Відповідно до ст. 98 КЗпП України оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів України, генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів, в межах бюджетних асигнувань та позабюджетних доходів.

Згідно ст. 13 Закону України Про оплату праці оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі актів Кабінету Міністрів України в межах бюджетних асигнувань. Обсяги витрат на оплату праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, затверджуються одночасно з бюджетом.

Відповідно до ст. 115 КЗпП України заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (а в разі відсутності таких органів - представниками, обраними і уповноваженими трудовим колективом), але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів, та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата. У разі коли день виплати заробітної плати збігається з вихідним, святковим або неробочим днем, заробітна плата виплачується напередодні. Розмір заробітної плати за першу половину місяця визначається колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (а в разі відсутності таких органів - представниками, обраними і уповноваженими трудовим колективом), але не менше оплати за фактично відпрацьований час з розрахунку тарифної ставки (посадового окладу) працівника. Заробітна плата працівникам за весь час щорічної відпустки виплачується не пізніше ніж за три дні до початку відпустки.

Відповідно до ст. 116 КЗпП України при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення. Якщо працівник в день звільнення не працював, то зазначені суми мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред`явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок. Про нараховані суми, належні працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган повинен письмово повідомити працівника перед виплатою зазначених сум.

Згідно ст. 117 КЗпП України в разі невиплати з вини власника або уповноваженого ним органу належних звільненому працівникові сум у строки, зазначені в статті 116 цього Кодексу, при відсутності спору про їх розмір підприємство, установа, організація повинні виплатити працівникові його середній заробіток за весь час затримки по день фактичного розрахунку. При наявності спору про розміри належних звільненому працівникові сум власник або уповноважений ним орган повинен сплатити зазначене в цій статті відшкодування в тому разі, коли спір вирішено на користь працівника. Якщо спір вирішено на користь працівника частково, то розмір відшкодування за час затримки визначає орган, який виносить рішення по суті спору.

Відповідно до ст. 237-1 КЗпП України, відшкодування власником або уповноваженим ним органом моральної шкоди працівнику провадиться у разі, якщо порушення його законних прав призвели до моральних страждань, втрати нормальних життєвих зв`язків і вимагають від нього додаткових зусиль для організації свого життя.

Відповідно до ст. 237-1 КЗпП України, відшкодування власником або уповноваженим ним органом моральної шкоди працівнику провадиться у разі, якщо порушення його законних прав призвели до моральних страждань, втрати нормальних життєвих зв`язків і вимагають від нього додаткових зусиль для організації свого життя.

Згідно пункту 5.5 розділу 5 статуту Комунального закладу Львівської обласної ради Львівський обласний протитуберкульозний диспансер директор Диспансеру діє в межах своєї компетенції, відповідно до чинного законодавства, даного статуту та контракту і несе повну відповідальність за результати роботи Диспансеру. До повноважень директора належить, зокрема: здійснює оперативне керівництво діяльністю Диспансеру, приймає рішення та видає накази з оперативних питань діяльності Диспансеру; підписує від імені Диспансеру угоди, укладає правочини, в тому числі і ті, які вимагають нотаріального посвідчення та видає довіреності, в межах діючого законодавства та даного Статуту; приймає на роботу та звільняє з роботи працівників Диспансеру, застосовує до працівників заходи дисциплінарного її матеріального стягнення та заохочення згідно з Правилами внутрішнього трудового розпорядку, колективним договором та чинним законодавством; готує та подає в установленому порядку на затвердження кошторис, план асигнувань загального фонду бюджету, штатний розпис та структуру Диспансеру; забезпечує виконання мобілізаційних завдань, заходів цивільного захисту працівників, умов колективного договору, в т.ч. щодо вчасної оплати праці працівників Диспансеру та надання їм відпусток;

Відповідно до пункту 6.2 статуту Диспансеру, колективний договір укладається згідно з чинним законодавством України між директором Диспансеру та трудовим колективом або уповноваженим органом.

Таким чином з статуту вбачається, що ні Львівська обласна рада, ні Управління майном спільної власності Львівської обласної радине перебували та не перебувають у трудових відносинах з ОСОБА_1 та не здійснювали йому нарахувань заробітної плати.

ОСОБА_1 заявляв також вимоги про стягнення заборгованості по заробітній платі з Комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради Львівський регіональний фтизіопульмонологічний клінічний лікувально-діагностичний центр і в судовому засіданні наполягав на стягнення заборгованості з визначених ним відповідачів.

Пред`явлення позову до неналежного відповідача не є підставою для відмови у відкритті провадження у справі, оскільки заміна неналежного відповідача здійснюється в порядку, визначеному ЦПК України. Водночас, за результатами розгляду справи суд відмовляє в позові до неналежного відповідача та приймає рішення по суті заявлених вимог щодо належного відповідача.

Враховуючи наведене, а також обставину, що заборгованість із заробітної плати позивачу виплачена, суд приходить до висновку, що у задоволенні позову слід відмовити за безпідставністю позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 5, 12, 19, 81,141, 258-259, 263-265 ЦПК України, ст.ст. 21-24, 94, 97, 98, 115, 116, 117, 231, 232, 237-1 КЗпП України, Законом України Про оплату праці , суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Львівської обласної ради, Управління майном спільної власності Львівської обласної ради, Комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради Львівський регіональний фтизіопульмонологічний клінічний лікувально-діагностичний центр про стягнення заборгованості по заробітній платі - відмовити за безпідставністю позовних вимог.

Повний текст рішення проголошено 15.10.2020 року о 17 год. 00 хв.

Рішення може бути повністю або частково оскаржено в апеляційному порядку учасниками справи, а також особами, які не брали участь у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова. Апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.Р.Юрків.

Дата ухвалення рішення06.10.2020
Оприлюднено16.10.2020
Номер документу92210643
СудочинствоЦивільне
Сутьстягнення заборгованості по заробітній платі

Судовий реєстр по справі —461/4884/20

Рішення від 06.10.2020

Цивільне

Галицький районний суд м.Львова

Юрків О. Р.

Рішення від 06.10.2020

Цивільне

Галицький районний суд м.Львова

Юрків О. Р.

Ухвала від 25.06.2020

Цивільне

Галицький районний суд м.Львова

Юрків О. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні