КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
16 жовтня 2020 року № 640/14608/19
Суддя Київського окружного адміністративного суду Терлецька О.О., розглянувши в місті Києві у порядку письмового провадження матеріали адміністративної справи за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Кредо" про стягнення штрафу,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулась Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Кредо", в якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Кредо" (код ЄДРПОУ - 39464933) зареєстрованого за адресою: 01042, м.Київ, вул.Івана Кудрі, 39 до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 " Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106 штраф у сумі 17000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок).
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 26.11.2019 позов задоволено у повному обсязі.
18 вересня 2020 року до суду звернувся Національний банк України із заявою, в якій просить суд замінити стягувана у даній справі - Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на його правонаступника - Національний банк України (код 00032106, 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9).
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.10.2020 призначено судове засідання для розгляду поданої заяви.
Протокольною ухвалою суду від 12.10.2020 вирішено подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.
Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
У справі № 640/14608/19 позивачем було отримано виконавчий лист про стягнення з ТОВ Фінансова компанія Кредо штрафу у розмірі 17 000,00 грн. на користь Державного бюджету України, який було направлено на примусове виконання до Печерського районного відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ).
12 вересня 2019 року Верховною Радою України прийнято Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг (далі - Закон № 79-ІХ).
Як вбачається зі змісту згаданого закону, метою його ухвалення є скорочення кількості регуляторних та контролюючих органів на ринках небанківських фінансових послуг шляхом розподілу функцій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, між іншими органами, що здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг.
Ухваленим Законом № 79-ІХ здійснено законодавче закріплення перерозподілу та консолідації функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг та внесено зміни до таких законодавчих актів:
1) Господарського кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення;
2) Законів України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , Про цінні папери та фондовий ринок , Про недержавне пенсійне забезпечення , Про страхування , Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , Про державну підтримку сільського господарства України , Про організацію формування та обігу кредитних історій , Про зовнішньоекономічну діяльність , Про кредитні спілки , Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю , Про обов`язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів , Про іпотечні облігації , Про аудиторську діяльність , Про Національний банк України , Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою , Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення , Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , Про ліцензування видів господарської діяльності .
Зміни до зазначених вище законодавчих актів передбачають передачу повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у частині регулювання та нагляду у системі накопичувального пенсійного забезпечення, регулювання та нагляду за функціонуванням фінансово-кредитних механізмів і управлінні майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Решту повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, передається до Національного банку України (далі - Національний банк).
Іншими словами, ухвалений Закон передбачає так званий "спліт" - ліквідацію Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг та розподіл повноважень з регулювання фінансового ринку між Національним банком та Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР).
Зокрема, Національний банк на підставі Закону № 79-ІХ стає регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій, а НКЦПФР регулюватиме недержавні пенсійні фонди та фонди фінансування будівництва.
Слід відзначити, що Закон № 79-ІХ передбачає перехідний період, упродовж якого відбуватиметься передача функцій від Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг до НБУ та НКЦПФР. Триватиме він до 01 липня 2020 року.
Тобто, до 30 червня 2020 року включно регулюванням ринку як і раніше займатиметься Нацкомфінпослуг, а з 1 липня 2020 року цю функцію виконуватиме Національний банк.
Наведений вище перехідний період передбачений пунктом 1 Розділу II Прикінцеві положення Закону № 79-ІХ.
Пунктом 8 Розділу II Прикінцеві положення Закону № 79-ІХ установлено, що з 1 липня 2020 року Національний банк України, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є процесуальними правонаступниками Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у судах у межах повноважень, встановлених Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг".
З огляду на викладене, Національний банк з 1 липня 2020 року є регулятором установ, перелік яких наведено вище, а отже і процесуальним правонаступником відповідача у цій справі.
Відповідно до ч.1 ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, змінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Згідно ч.2 ст. 379 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належний чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Враховуючи викладене, суд вважає за можливе задовольнити заяву Національного банку України про заміну сторони виконавчого провадження.
Керуючись статтями 243, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
Заяву Національного банку України про заміну сторони виконавчого провадження, - задовольнити.
Замінити сторону виконавчого провадження, а саме стягувача у даній справі - Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на його правонаступника - Національний банк України (код 00032106, 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9).
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Терлецька О.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2020 |
Оприлюднено | 19.10.2020 |
Номер документу | 92245541 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Терлецька О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні