Рішення
від 05.10.2020 по справі 520/3765/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 жовтня 2020 р. № 520/3765/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Севастьяненко К.О.

за участю:

секретаря судового засідання - Жукової О.С.,

представника позивача - Післегіної А.А..,

представника відповідача - Обертас Р.О.,

розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "САН ОЙЛ" до Головного управління ДПС у Київській області про скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю Торговий дім САН ОЙЛ , звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд:

- скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Київській області форми "С" про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "САН ОЙЛ" штрафних фінансових санкцій №0001163201 від 27.01.2020 на суму 250000,00 грн; №0001173201 від 27.01.2020 на суму 17000,00 грн; №0001183201 від 27.01.2020 на суму 17000,00 грн;

- стягнути з відповідача на користь позивача всі судові витрати по справі.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що вказані податкові повідомлення рішення є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки позивачем не допущено порушень Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (надалі за текстом - Закон України № 481). Не погодившись із юридичними фактами та обґрунтуванням мотивів, покладених суб`єктом владних повноважень в основу спірних податкових повідомлень -рішень, а також суджень, відображених суб`єктом владних повноважень в акті, Товариство з обмеженою відповідальністю Торговий дім САН ОЙЛ звернулось до Харківського адміністративного суду.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 24.03.2020 року прийнято справу до провадження.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 07.04.2019 зупинено провадження у справі до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів та режиму надзвичайної ситуації.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 17.06.2020 поновлено провадження у справі та призначено підготовче засідання.

Від представника відповідача надійшов відзив, в якому останній просив суд відмовити у задоволені позову. Відповідач зазначив, що в ході перевірки відповідачем встановлено факт реалізації пального, слабоалкогольного напою та тютюнового виробу за відсутності діючих ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним, алкогольними напоями та тютюновими виробами, чим порушено ст. 15 Закону України № 481, а тому у спірних правовідносинах діяв правомірно, в межах повноважень та на законних підставах прийняв податкові повідомлення-рішення.

У судовому засіданні представники сторін підтримали свої позиції з посиланням на доводи, викладені у позові та відзиві на позов.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, суд встановив наступні обставини справи.

ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ САН ОЙЛ" (код ЄДРПОУ 39197130) зареєстроване як юридична особа 28.04.2014 р., про що в Єдиному державному реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців міститься запис 1 266 102 0000 053661, та перебуває на обліку у Центральному управлінні ГУ ДПС у Харківській області.

Позивачем укладено договір оренди з ТОВ СК Петроліум , зокрема і щодо оренди комплексу, Автозаправочної станції з магазином загальною площею 350,8 кв.м., який розташований за адресою Київська область, Васильківський район, сщ/рада Глевахівська, Автодорога Київ-Одеса, 24км+400м., земельна ділянка 3221455300:01:032:0005, що підтверджується копією вказаного договору від 18 грудня 2014 року та копією витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права іншого речового права індексний номер 31220686 від 18.12.2014.

26 грудня 2018 року позивач отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями на АЗС мережі SUNOIL №10070308201802664 для адреси торгівлі 08630, Київська область, Васильківський район, Глевахівська селищна рада, Автодорога Київ-Одесса 24 км+400м магазин на АЗС 71,1 м.кв., видану Головним управління ДФС у Київській області.

26 грудня 2018 року позивач отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами на АЗС мережі SUNOIL №10070311201802279 для адреси торгівлі 08630, Київська область, Васильківський район, Глевахівська селищна рада, Автодорога Київ-Одесса 24 км+400м магазин на АЗС 71,1 м.кв., видану Головним управління ДФС у Київській області.

01 липня 2019 року позивач отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС мережі SUNOIL №10070314201900264 для адреси торгівлі 08630, Київська область, Васильківський район, Глевахівська селищна рада, Автодорога Київ-Одесса 24 км+400м АЗС, видану Головним управління ДФС у Київській області.

Головним управління ДФС у Київській області 25 вересня 2019 року було проведено фактичну перевірку позивача за адресою господарської одиниці Київська область, Васильківський район, Глевахівська селищна рада, Автодорога Київ-Одесса 24 км+400м та за результатом перевірки складено акт фактичної перевірки, відповідно до п.п.2.2.1-2.2.3 якого у позивача наявні ліцензії для реалізації тютюнових виробів, алкогольних напоїв та палива.

Відповідач направив на адресу Глевахівської селищної ради Васильківського району Київської області запит про надання інформації щодо адреси об`єкта нерухомого майна, що розташований на земельній ділянці з кадастровим номером 3221455300:01:032:0005.

Глевахівська селищна рада Васильківського району Київської області надала відповідь, з якої вбачається, що згідно рішення виконавчого комітету Глевахівської селищної ради № 89 від 31.10.2017 земельній ділянці з кадастровим номером 3221455300:01:032:0005 присвоєно адресу: АДРЕСА_1 .

Відповідачем на підставі п.п. 80.2.5 п 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України та наказу № 718 від 21 листопада 2019 року у період з 21 до 28 листопада 2019 року проведено фактичну перевірку позивача за адресою Васильківський район, смт. Глеваха. вул. Київська 198-А.

За результатами даної перевірки складено акт про результати фактичної перевірки з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України у сфері виробництва і обігу підакцизної продукції від 28.11.2019 року №157/10-36-32-00-10/39197130, яким зокрема встановлено порушення ст.15 Закону України № 481, а саме реалізація продукції (паливо, алкоголь та тютюн) без наявності ліцензії. Висновок про порушення позивачем ст. 15 Закону України № 481 заснований на наступних документах:

- фіскальний чек від 21 листопада 2019 року .№411416 про реалізацію пляшки напою слабоалкогольного сильногазованого Шейк коктейль Бора-Бора 0,33 л;

- фіскальний чек від 21 листопада 2019 року №414486 про реалізацію дизельного пального код УКТЗЕД 2710104300) в кількості 7,85 л. по ціні 25,49 грн. за 1 л на загальну суму 200,10 грн;

- фіскальний чек від 21 листопада 2019 року №411485 про реалізацію пачки сигарет Chesterfield KS BLUE /МАП20АЕЮБ 55002/ТВВФ19/3);

25 листопада 2019 року відповідачем прийнято розпорядження про анулювання ліцензій № 10070311201802279 та №10070308201802664 у зв`язку з встановленням факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою про отримання ліцензії. 03 грудня 2019 року позивачем були отримані вказані розпорядження.

27 січня 2020 року на підстав акту перевірки були прийняті Податкові повідомлення рішення №0001163201 від 27.01.2020 р. на суму 250 000,00 грн.; №0001173201 від 27.01.2020 р. на суму 17 000,00 грн.; №0001183201 від 27.01.2020 р. на суму 17 000,00 грн.

Позивач вважає оскаржувані податкові повідомлення-рішення відповідача безпідставними та прийнятими з порушенням вимог Податкового кодексу України, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, виходить з наступного.

Відповідно до положень ч.2 ст.19 Конституції України: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України .

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначаються Законом України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів (з наступними змінами та доповненнями, Закон №481/95-ВР).

Статтею 1 Закону № 481/95-ВР визначено, серед інших, наступні поняття: ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку; роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки; місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування; місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування.

Єдиний державний реєстр суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального) - перелік суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб`єктів господарювання, які здійснюють діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій. Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України, та розміщується у вільному доступі.

Порядок роздрібної торгівлі пальним встановлено ст. 15 Закону № 481/95-ВР.

Роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю. Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання терміном на п`ять років. Ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію. У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання має намір одержати ліцензію (роздрібна торгівля пальним). Суб`єкти господарювання отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

Згідно частини 30 статті 15 Закону №481: ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років .

Положеннями статті 15 Закону №481 передбачено, що ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію. У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального).

Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним. Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів (щодо пального - не пізніше 20 календарних днів) з дня одержання зазначених у цьому Законі документів. Отже, ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним повинна бути видана органом, визначеним Кабінетом Міністрів України, не пізніше 20 календарних днів з дня одержання визначених ст. 15 Закону №481 документів.

Роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Відповідно до ст. 1 Закону України № 481 анулювання ліцензії - позбавлення суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження діяльності, зазначеної в ліцензії;

Відповідно до ст. 3 Закону України № 481 Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) письмового розпорядження про її анулювання.

Як вбачається з матеріалів справи позивач отримав ліцензію для реалізації підакцизних товарів для адреси господарської одиниці Київська область, Васильківський район, Глевахівська селищна рада, Автодорога Київ-Одесса 24 км+400м, що підтверджується копіями ліцензій, копією акту фактичної перевірки від 25 вересня 2019 року та додатковими поясненнями відповідача від 11 вересня 2019 року, що наявні у матеріалах справи.

Судом встановлено, що адреса місця роздрібної торгівлі Київська область, Васильківський район, Глевахівська селищна рада, Автодорога Київ-Одесса 24 км+400м та адреса місця роздрібної торгівлі смт. Глеваха Васильківського району Київської області, вул. Київська, буд. 198а , є місцезнаходженням однієї і тієї ж самої господарської одиниці, що підтверджується кадастровим номером земельної ділянки (№3221455300:01:032:0005), на якій розташована господарська одиниця позивача, запитом відповідача від 14 листопада 2019 року, додатковими поясненнями відповідача та не заперечуються сторонами.

Вказані обставини також зафіксовані в акті про результати фактичної перевірки від 28.11.2019 року №157/10-36-32-00-10/39197130 та підтверджено відповідачем під час розгляду справи, що адреса торгового об`єкту ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "САН ОЙЛ" (код ЄДРПОУ 39197130), розташована на земельній ділянці з кадастровим номером земельної №3221455300:01:032:0005.

Отже суд звертає увагу, що висновок податкового органу про подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою про отримання ліцензії спростовується наявними в матеріалах справи доказами.

Крім того, розпорядження №331657 та №331726 про анулювання ліцензій № 10070311201802279 та №10070308201802664 були винесені 25 листопада 2019 року, позивач отримав такі повідомлення 03 грудня 2019 року. Отже ліцензії № 10070311201802279 та №10070308201802664 в силу вимог ст. 3 Закону України №481 вважаються анульованими з 03 грудня 2019 року.

Відомостей про анулювання ліцензії №10070314201900264 від 01 липня 2019 року матеріали справи не містять.

Суд додатково зазначає, що встановлення відповідачем факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії, надає лише право суб`єкту владних повноважень на винесення розпорядження про анулювання ліцензії та направлення /вручення такого розпорядження суб`єкту господарювання в силу вимог ст.15 Закону України № 481 та в жодному разі не тягне автоматичної втрати чинності ліцензій у випадку виявлення таких фактів.

Таким чином, ліцензії позивача були анульовані 03 грудня 2019 року, при цьому матеріали справи містять лише докази продажу позивачем підакцизних товарів 21 листопада 2019 року, коли позивач мав належні підстави для продажу підакцизних товарів.

Відповідно до ч. 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач жодним чином не довів належними засобами доказування те, що позивач був обізнаний про зміну адреси господарської одиниці.

Відповідач жодним доказом не підтвердив факт анулювання ліцензій позивача до моменту проведення фактичної перевірки та не підтвердив факт реалізації позивачем підакцизних товарів без отримання ліцензії.

Таким чином, відповідач не довів належними засобами доказування факт порушення позивачем ст. 15 Закону України № 481, а тому відсутні правові підстави для притягнення його до відповідальності на підставі ст. 17 Закону України № 481, у зв`язку з чим податкові повідомлення-рішення №0001163201 від 27.01.2020 р. на суму 250000,00 грн.; №0001173201 від 27.01.2020 р. на суму 17000,00 грн.; №0001183201 від 27.01.2020 р. на суму 17000,00 грн. є протиправними та підлягають скасуванню.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст. ст. 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "САН ОЙЛ" до Головного управління ДПС у Київській області про скасування податкових повідомлень -рішень задовольнити.

Скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Київській області про застосування штрафних фінансових санкцій від 27.01.2020 №001163201 на суму 250000 грн..

Скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Київській області про застосування штрафних фінансових санкцій від 27.01.2020 №001173201 на суму 17000 грн..

Скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Київській області про застосування штрафних фінансових санкцій від 27.01.2020 №001183201 на суму 17000 грн..

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "САН ОЙЛ" (вул.Ромена Ролана, 12, м.Харків, 61058, код ЄДРПОУ39197130) судові витрати в розмірі 4260,00 грн (чотири тисячі двісті шістдесят гривень 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Київській області (вул. Народного ополчення, буд. 5-А, м. Київ, 03151, код ЄДРПОУ43141377).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлено 16.10.2020.

Суддя Севастьяненко К.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2020
Оприлюднено19.10.2020
Номер документу92250582
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/3765/2020

Ухвала від 17.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 21.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 04.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 22.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 18.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 16.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 12.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Постанова від 12.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 11.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні