Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без розгляду
17 жовтня 2020 р. Справа № 520/14181/2020
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Супрун Ю.О., розглянувши адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Первомайського міської територіальної виборчої комісії Лозівського району Харківської області (код ЄДРПОУ 43769681, Харківська область, м. Первомайський, пр. 40 років Перемоги, буд. 1, каб №30), третя особа: ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , рнокпп НОМЕР_1 ) про визнання дій протиправними, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Харківського окружного адміністративного суду 16.10.2020 року о 18:27 год. надійшла позовна заява ОСОБА_1 , в якій вона просила суд:
1. Поновити строк для подачі позовної заяви.
2. Визнати протиправними дії Первомайської міської територіальної виборчої комісії Лозівського району Харківської області щодо реєстрації кандидата ОСОБА_2 на посаду Первомайського міського голови Лозівського району Харківської області та кандидата у депутати до Первомайської міської ради Лозівського району Харківської області.
3. Скасувати рішення від 28 вересня 2020 року Первомайської міської територіальної виборчої комісії Лозівського району Харківської області щодо реєстрації ОСОБА_2 кандидатом на посаду голови Первомайської міської ради Лозівського району Харківської області та кандидатом у депутати до Первомайської міської ради Лозівського району Харківської області від Регіональної Харківської обласної організації політичної партії " ІНФОРМАЦІЯ_1 ".
4. Зняти з реєстрації ОСОБА_2 з кандидата на посаду голови Первомайської міської ради Лозівського району Харківської області та кандидатом у депутати до Первомайської міської ради Лозівського району Харківської області від Регіональної Харківської обласної організації політичної партії " ІНФОРМАЦІЯ_1 " із виключенням його з виборчих списків від Регіональної Харківської обласної організації політичної партії "Блок Кернеса - Успішний Харків!".
5. допустити рішення суду до негайного виконання.
Разом із адміністративний позовом, заявником подано заяву про поновлення строку для подачі позовної заяви, мотивоване тим, що 29.09.2020 року, заявнику стало відомо, що ОСОБА_2 , є кандидатом на посаду Первомайського міського голови Лозівського району Харківської області та кандидатом у депутати до Первомайської міської ради Лозівського району Харківської області від Регіональної Харківської обласної організації політичної партії "Блок Кернеса - Успішний Харків!". Як з`ясувалося згодом заявником, 28.09.2020 Первомайська міська територіальна виборча комісія Лозівського району Харківської області своєю Постановою № 26 зареєструвала ОСОБА_2 , кандидатом на посаду Первомайського міського голови Лозівського району Харківської області та кандидатом у депутати до Первомайської міської ради Лозівського району Харківської області від Регіональної Харківської обласної організації політичної партії "Блок Кернеса - Успішний Харків!". Вказано, що одночасно заявнику було відомо, що ОСОБА_2 , є керівником та членом Правління Харківської обласної організації "Соціал Демократичної партії України (Об`єднаної) та обіймає посаду секретаря Харківської обласної організації Соціал-демократичної партії України (об`єднаної). Враховуючі викладене, 29.09.2020 позивач подала заяву до Первомайської міської територіальної виборчої комісії про необхідність зняття з реєстрації ОСОБА_2 кандидатом на посаду голови Первомайської міської ради Лозівського району Харківської області та кандидатом у депутати до Первомайської міської ради Лозівського району Харківської області від Регіональної Харківської обласної організації політичної партії "Блок Кернеса - Успішний Харків!", оскільки на думку позивача Первомайською міською територіальною виборчою комісією порушено порядок реєстрації ОСОБА_2 , кандидатом на посаду голови Первомайської міської ради Лозівського району Харківської області та кандидатом у депутати до Первомайської міської ради Лозівського району Харківської області
Також вказано, що так як, відповідь від Первомайської міської територіальної виборчої комісії на свою заяву позивач так і не отримала, розуміючи про те, що відповідь мала б вже бути готова, заявник в усній формі звернулась до представників Первомайської міської територіальної виборчої комісії з метою отримання результату розгляду заяви. Проте, позивачу повідомили, що у зв`язку з епідеміологічною ситуацією слід чекати отримання відповіді поштовим зв`язком.
Розуміючи що розумні строки для отримання відповіді пройшли заявник змушена звернутися до суду в порядку частини 6 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно до якої позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій може бути подано до адміністративного суду у п`ятиденний строк із дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.
Отже, враховуючи що пропуск зазначеного строку був пропущений на думку позивачки з незалежних від неї причин просить суд визнати поважною причину пропуску 5-денного терміну для подачі позову та просить його поновити.
Дослідивши позовну заяву та додані до неї документи, а також заяву про поновлення строку для подачі позовної заяви, суд зазначає наступне.
Згідно з положеннями ч.6 ст.273 КАС України, позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій може бути подано до адміністративного суду у п`ятиденний строк із дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.
Вказана норма є спеціальною по відношенню до статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, яка визначає строк звернення до адміністративного суду, та чітко визначає початок обчислення строку звернення до суду - день прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.
Частинами 1-3 статті 270 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що на обчислення строків, встановлених статтями 273-277, 280-283 цього Кодексу, не поширюються правила частин другої - десятої статті 120 цього Кодексу. Строки, встановлені у справах, визначених цією статтею, обчислюються календарними днями і годинами. Останнім днем строку, який має закінчитися з настанням певної події, є день, що передує дню вказаної події.
Суд наголошує на тому, що відповідно до частина 5 статті 270 Кодексу адміністративного судочинства України, днем подання позовної заяви, апеляційної скарги є день їх надходження до відповідного суду. Строки подання позовних заяв і апеляційних скарг, встановлені у справах, визначених цією статтею, не може бути поновлено. Позовні заяви, апеляційні скарги, подані після закінчення цих строків, суд залишає без розгляду.
Вищий адміністративний суд України у пункті 8.1.1 постанови Пленуму Про практику застосування адміністративними судами положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду спорів щодо правовідносин, пов`язаних з виборчим процесом від 01.11.2013 № 15 зазначив, що важливим елементом цих строків є момент їх початку, який визначається днем прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності. Це відмінність строку звернення до суду щодо вирішення виборчих спорів від строку звернення до суду в інших спорах адміністративної юрисдикції, в яких, як правило, цей строк обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод та інтересів.
Таким чином, у виборчих спорах немає необхідності з`ясування обставин щодо дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод та інтересів. Таке правове становище дозволяє чітко визначити початок строку звернення до суду для вирішення виборчих спорів, який не залежить від суб`єктивного сприйняття позивачем моменту порушення його права чи інтересу.
Отже, вирішальним для встановлення моменту початку перебігу строку на звернення до суду у справах щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, членів комісії є саме дата прийняття рішення, вчинення дії та допущення бездіяльності.
Строки подання позовних заяв щодо виборчих спорів є абсолютними і їх не може бути поновлено (ч.5 ст.179 Кодексу адміністративного судочинства України), в тому числі незалежно від того, коли позивач дізнався про прийняття рішення, вчинення дії чи допущення бездіяльності (п.8.1.2 вказаної Постанови Пленуму).
Пунктом 9 постанови Пленуму від 01.11.2013 № 15 зазначено, що позовна заява у спорах, пов`язаних з виборчим процесом, залишається без розгляду, якщо позивач пропустив строк звернення до суду.
У разі пропущення строку звернення до суду позовні заяви у спорах, пов`язаних з виборчим процесом, залишаються судами без розгляду на будь-якій стадії проходження справи в суді: відкриття провадження, в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи (ч. 2 ст. 100 Кодексу адміністративного судочинства України).
Між тим, суд звертає увагу, що зміст правових норм, передбачених частиною 5 статті 179 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції до 15.12.2017, та частиною 5 статті 270 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції після 15.12.2017 щодо строку подання позовних заяв у виборчих справах та залишення без розгляду позовних заяв, поданих після закінчення цих строків, є абсолютно аналогічним, тому положення Пленуму Вищого адміністративного суду України Про практику застосування адміністративними судами положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду спорів щодо правовідносин, пов`язаних з виборчим процесом від 01.11.2013 № 15 можуть бути застосовані до спірних правовідносин.
З матеріалів позовної заяви вбачається та не заперечується позивачем, що 29.09.2020 позивачу стало відомо, що ОСОБА_2 , є кандидатом на посаду Первомайського міського голови Лозівського району Харківської області та кандидатом у депутати до Первомайської міської ради Лозівського району Харківської області від Регіональної Харківської обласної організації політичної партії "Блок Кернеса - Успішний Харків!".
Крім того, за змістом позовних вимог позивач оскаржує постанову від 28 вересня 2020 року № 26 Первомайської міської територіальної виборчої комісії Лозівського району Харківської області щодо реєстрації ОСОБА_2 кандидатом на посаду голови Первомайської міської ради Лозівського району Харківської області та кандидатом у депутати до Первомайської міської ради Лозівського району Харківської області від Регіональної Харківської обласної організації політичної партії "Блок Кернеса - Успішний Харків!" та як внаслідок просить зняти з реєстрації ОСОБА_2 з кандидата на посаду голови Первомайської міської ради Лозівського району Харківської області та кандидатом у депутати до Первомайської міської ради Лозівського району Харківської області від Регіональної Харківської обласної організації політичної партії "Блок ОСОБА_3 - Успішний Харків!" із виключенням його з виборчих списків від Регіональної Харківської обласної організації політичної партії "Блок Кернеса - Успішний Харків!".
Отже, перебіг строку на звернення до суду відносно указаних правових актів індивідуальної дії розпочався 29.09.2020.
Як вище вказувалось, згідно з ч.6 ст.273 КАС України строк звернення до суду з вимогою про оскарження перелічених індивідуальних правових актів складає п`ять днів.
Враховуючи те, що позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою 16.10.2020 року об 18 год. 27 хв., тобто з пропуском п`ятиденного строку (строк на звернення до суду сплив 03.10.2020 р.), передбаченого ч.6 ст.273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за необхідне залишити дану позовну заяву без розгляду у зв`язку із пропуском пересічного строку на звернення до суду і неможливістю поновлення пропущеного строку.
Посилання заявника в позовній заяві в частині вжиття позивачем досудового врегулювання спору не приймаються судом до уваги, оскільки у силу ч.4 ст.120, ч.5 ст.270 та ч.6 ст.273 КАС України правило позасудового урегулювання спору об`єктивно не може бути застосовано у даному випадку.
Крім того, у тексті позову не указано правового статусу заявника в аспекті виборчого процесу з урахуванням положень ч.ч.1 і 2 ст.273 КАС України.
Керуючись положеннями ст.ст. 8, 19, 124, 129 Конституції України, ст.ст.5, 169, 240, 243, 248, 270, 273, 277, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду - залишити без задоволення.
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Первомайського міської територіальної виборчої комісії Лозівського району Харківської області, третя особа: ОСОБА_2 про визнання дій протиправними, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії - залишити без розгляду.
Копії ухвали направити позивачу.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Апеляційні скарги на судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 273-277 цього Кодексу, можуть бути подані у дводенний строк з дня їх проголошення, а на судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.
Текст ухвали складено та підписано 17.10.2020 о 10 год. 55 хв.
Суддя Супрун Ю.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2020 |
Оприлюднено | 19.10.2020 |
Номер документу | 92250619 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Супрун Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні