Рішення
від 30.09.2020 по справі 925/962/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2020 року Черкаси справа № 925/962/20

Господарський суд Черкаської області у складі судді Кучеренко О.І. із секретарем судового засідання Кенкеч О.С.,

за участю представника позивача - Слинька М.Г., за довіреністю,

розглянув у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду справу

за позовом Черкаської міської ради

до Приватного підприємства СЕНСТЕР

про внесення змін до договору оренди землі,

Черкаська міська рада звернулася у Господарський суд Черкаської області з позовом до Приватного підприємства СЕНСТЕР , у якому просить суд внести зміни до договору оренди землі від 02.09.2010, який укладений між Черкаською міською радою та Приватним підприємством СЕНСТЕР та зареєстрований у Черкаському міськрайонному відділі Черкаської регіональної філії ДП Центр ДЗК , про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 24 грудня 2010 року за №041080200259 на умовах Черкаської міської ради з моменту набрання рішенням законної сили та відшкодування судових витрат.

Ухвалою Господарського суду Черкаської області від 03.08.2020 відкрито провадження у справі, справу ухвалено розглядати за правилами загального позовного провадження. Встановлено відповідачу строк 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання суду відзиву на позовну заяву та усіх письмових та електронних доказів, що підтверджують заперечення проти позову.

Відповідач, у встановлений судом строк, відзив на позов суду не надав. Ухвала Господарського суду Черкаської області від 03.08.2020, направлена судом на адресу вказану позивачем у позовній заяві, за адресою його держаної реєстрації рекомендованим з повідомленням поштовим відправленням та вручена уповноваженому представнику відповідача 12.08.2020, що підтверджується повідомленням про вручення рекомендованого поштового відправлення.

Ухвалою Господарського суду Черкаської області від 08.09.2020 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті.

Представник відповідача у судове засідання 30.09.2020 не з`явився, не повідомивши про причини неявки. Ухвала Господарського суду Черкаської області від 08.09.2020, направлена судом на адресу вказану позивачем у позовній заяві, за адресою його держаної реєстрації рекомендованим поштовим відправленням повернулась до суду з відміткою працівника Укрпошти - інші причини, що не дали змоги виконати обв`язки щодо пересилання поштового відправлення: не зареєстровані .

Відповідно до вимог частини 1 статті 202 Господарського процесуального кодексу України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті. А відповідно до частини 9 статті 165 Господарського процесуального кодексу України, ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні у справи докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Черкаської міської ради №5-1025 від 10.08.2010 Про надання приватному підприємству СЕНСТЕР земельної ділянки в оренду по вул. Ільїна, 222 , було вирішено передати в оренду земельну ділянку площею 5935 кв.м по вул. Ільїна, 222 у м. Черкаси строком на 49 років (без права передачі її в суборенду) під нежитлову будівлю за рахунок земель Черкаської міської ради.(а.с. 20).

За основним цільовим призначенням земельну ділянку віднесено до земель житлової та громадської забудови, а за функціональним використанням - до категорії земель промисловості..

Згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 01.09.2010 №702-гр.-2010 нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 7110136700:04:060:0007, що знаходиться за адресою: м. Черкаси, вул. Надпільна, буд. 222 площею 5935,0 кв.м, склала 1 494 908,00 грн (а.с. 25, зворот).

02.09.2010 між Черкаською міською радою (орендодавцем - позивач у справі), в особі секретаря міської ради Маринкевича В.П., який діє на підставі Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та рішення Черкаської міської ради від 04.10.2007 №4-11, та Приватним підприємством СЕНСТЕР (орендарем - відповідач у справі), в особі директора Дубового О.П., що діє на підставі Статуту, було укладено договір оренди землі (а.с. 21-23), за умовами якого орендодавець на підставі рішення Черкаської міської ради від 10.08.2010 №5-1025 надав, а орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку площею 5935 кв.м, що за цільовим призначенням відноситься до категорії земель житлової та громадської забудови, яка знаходиться по вул. Ільїна, 222 у м. Черкаси.

Договір зареєстрований у Черкаському міськрайонному відділі Черкаської регіональної філії ДП Центр ДЗК , про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 24.12.2010 за №041080200259.

Відповідно до пункту 5 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки, згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 16.08.2010 №702-гр.-2010 становить: 1 494 908,00 грн.

Згідно з пунктом 8 договору, він укладений на 49 років (з дати прийняття рішення Черкаської міської ради від 10.08.2010 №5-1025).

Пунктом 9 договору передбачено, що за оренду земельної ділянки орендар сплачує орендну плату у грошовій формі. Річна орендна плата за користування земельною ділянкою встановлюється у розмірі 4% від її нормативної грошової оцінки і на час укладання цього договору становить 59796,00 грн - землі промисловості. В разі використання земельної ділянки з порушенням земельного законодавства або умов договору оренди землі, орендна плата становить 12% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Орендар сплачує орендну плату у вказаному розмірі за весь період часу з моменту вчинення порушення або його виявлення (якщо момент вчинення порушення встановити не можливо) і до моменту його усунення.

Рішенням Черкаської міської ради від 27.06.2017 №2-2219 Про затвердження Положень та ставок місцевих податків і зборів на території міста Черкаси за земельні ділянки, яким згідно з КВЦПЗ (код видів цільового призначення земель) присвоєно код 03.15, ставка орендної плати була встановлена у розмірі 9% від нормативної грошової оцінки (а.с. 29-30).

Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 22.06.2018 №1131/0/25-18, КВЦПЗ (код видів цільового призначення земель) земельної ділянки з кадастровим номером 7110136700:04:060:0007, що знаходиться за адресою: м. Черкаси, вул. Надпільна, буд. 222, встановлено цільове призначення земельної ділянки 03.15 (для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови), а також визначено нормативну грошову оцінку у розмірі 3 120 444,95 грн (а.с. 31).

У зв`язку зі зміною нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки та зміною ставки орендної плати позивачем на адресу відповідача було направлено листи від 18.11.2019 №4683-01-25 (а.с. 35) та від 18.11.2019 №4684-01-25 (а.с. 36) на юридичну адресу відповідача та адресу засновника відповідного підприємства з повідомленням про необхідність внесення змін до договору з метою приведення вищезазначеного договору оренди землі у відповідність до законодавства України, зазначення кадастрового номера та зміни реквізитів.

Факт надсилання відповідачу зазначених листів підтверджується поштовою квитанцією та описом вкладення, а також рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 36 зворот, 38).

Вказані листи залишилися без відповіді та задоволення, у зв`язку з наведеним Черкаська міська рада звернулася до суду з вимогою про внесення змін до договору оренди землі у судовому порядку.

Предметом позову у цій справі є вимога органу місцевого самоврядування про внесення змін до договору оренди землі.

Згідно з частиною 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, або державних органів приватизації, або центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

За приписами частини першої статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до статті 2 Закону України Про оренду землі відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Оренда землі це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності (стаття 1 Закону України Про оренду землі ).

Судом встановлено, що між сторонами наявні договірні відносини з оплатного користування земельною ділянкою комунальної власності у м. Черкасах, що виникли з письмового двостороннього строкового оплатного договору оренди земельної ділянки. Вказаний договір був укладений на підставі рішенням Черкаської міської ради.

Згідно з приписами статті 15 Закону України Про оренду землі об`єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки), орендна плата із зазначенням її розміру індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду є істотними умовами договору оренди землі.

Згідно зі статтею 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Аналогічні положення містяться у статті 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні згідно з якою акти ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Відповідно до пункту 24 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України.

Пунктами 34, 35 частини першої статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що до виключної компетенції міської ради віднесено вирішення на пленарних засіданнях питань регулювання земельних відносин, затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України.

На виконання наведених вище повноважень Черкаська міська рада своїм рішенням від 27.06.2017 №2-2219 Про затвердження Положень та ставок місцевих податків і зборів на території міста Черкаси встановила ставку орендної плати у розмірі 9% від нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, яким згідно з КВЦПЗ (код видів цільового призначення земель) присвоєно код 03.15.

Відповідно до статті 21 Закону України Про оренду землі орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

За змістом пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України і частини першої статті 13 Закону України Про оцінку земель для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності обов`язково проводиться та використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, яка являє собою капіталізований рентний дохід (дохід який можна отримати із землі як фактора виробництва залежно від якості та місця розташування земельної ділянки), визначений за встановленими і затвердженими нормативами (стаття 1 Закону України Про оцінку земель ).

Базою для оподаткування земельним податком відповідно до статті 271 Податкового кодексу України є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації.

Згідно зі статтею 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель і земельних ділянок на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кi = І:100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік.

Статтею 18 Закону України Про оцінку земель встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5 - 7 років.

Відповідно до частини 2 статті 20 Закону України Про оцінку земель дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Частиною 3 статті 23 Закону України Про оцінку земель встановлено, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної та комунальної власності. Розрахунок орендної плати подається орендарем до державної фіскальної служби і контролюється цим органом. Отже, у зв`язку із зміною нормативно грошової оцінки цієї земельної ділянки є підстави для внесення змін до пунктів договору оренди земельної ділянки, якою обумовлена нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

За змістом статті 30 Закону України Про оренду землі зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Згідно з частинами першою, другою статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно зі статтею 654 Цивільного кодексу України зміна договору вчиняється у такій самій формі, що й договір, що змінюється, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.

У статті 188 Господарського кодексу України визначено, що сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

Разом з тим, згідно з частиною 2 статті 651 Цивільного кодексу України договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Згідно з положеннями статті 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 632 Цивільного кодексу України ціна у договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Суд зазначає, що орендна плата за землю із зазначенням її розміру є істотною умовою договору оренди землі. Розмір орендної плати за договором оренди землі має відповідати встановленим Податковим кодексом України граничним розмірам орендної плати за землю і разом з нормативною грошовою оцінкою земельної ділянки є основою для визначення суми орендної плати за землю. Отож зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та зміна нормативно встановлених граничних розмірів орендної плати за землю є підставою для внесення відповідних змін до договору оренди землі.

Визначення 9% розміру орендної плати від грошової оцінки земельної ділянки за земельну ділянку для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови встановлений рішенням органу місцевого самоврядування, що відповідає положенням статей 274, 288 Податкового кодексу України та Закону України Про місцеве самоврядування .

Щодо встановлення нової нормативної грошової оцінки земельної ділянка, то на час звернення Черкаської міської ради з пропозицією щодо укладення додаткової угоди до договору цей розмір визначений уповноваженим органом та зазначений у витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земель від 22.06.2018 №1131/0/25-18.

Відносини, які виникли між сторонами із договору оренди землі є цивільними відносинами, які відповідно до частині 1 статті 1 Цивільного кодексу України засновані на юридичній рівності, вільному волевиявленню, майновій самостійності їх учасників. Водночас, як зазначено вище нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5 - 7 років, і така оцінка є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної та комунальної власності. Отже, запропоновані позивачем зміни договору оренди землі щодо встановлення нового розміру грошової оцінки земельної ділянки відповідають інформації, яка зазначена у витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, тому необхідність внесення у договір у цій частині є обґрунтованою.

У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни договору заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Великою Палатою Верховного Суду викладено правовий висновок, що право особи на звернення до суду для внесення змін у договір (чи його розірвання) у передбаченому законом випадку відповідає статті 16 Цивільного кодексу України, способам, передбаченим нею (зміна чи припинення правовідношення), та не може ставитися в залежність від поінформованості про позицію іншої сторони чи волевиявлення іншої сторони (постанова від 12.02.2019 у справі №914/2649/17 (провадження №12-216гс18).

Згідно з частиною 3 статті 653 Цивільного кодексу України, якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов`язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору.

Відповідно до статей 74, 76-79 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

З огляду на встановлені обставини, обраний позивачем спосіб захисту та наведені правові норми, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Черкаської міської ради є обґрунтованими, а порушене право підлягає захисту, тому суд задовольняє позов про внесення змін до договору оренди землі у редакції, яка викладена позивачем у позовній заяві.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається, зокрема, у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Оскільки позовні вимоги позивача задоволені повністю, сплачена ним сума судового збору підлягає відшкодуванню позивачу за рахунок відповідача у сумі 2102,00 грн.

Керуючись статтями 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Внести зміни до укладеного між Черкаською міською радою (вул. Б.Вишневецького, 36, м. Черкаси, 18002, код ЄДРПОУ 25212542) та Приватним підприємством СЕНСТЕР (вул. Смілянська, 161, м. Черкаси, 18008, код ЄДРПОУ 34661235) договору оренди землі від 02.09.2010, який зареєстрований у Черкаському міськрайонному відділі Черкаської регіональної філії ДП Центр ДЗК , про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 24.12.2010 за №041080200259 - з моменту набрання рішенням суду законної сили у редакції:

1. У тексті договору оренди землі, додатків до нього та всіх невід`ємних його частин слова вул. Ільїна замінити словами вул. Надпільна .

2. Пункт 2 договору: В оренду передається земельна ділянка площею 0,5935 га (кадастровий номер 7110136700:04:060:0007) під нежитлову будівлю.

Цільове призначення земельної ділянки - для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови, код видів цільового призначення земель 03.15 .

3. Пункт 5 договору: Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 3 120 444,95 грн. (три мільйони сто двадцять тисяч чотириста сорок чотири гривні 95 коп), згідно з листом міськрайонного управління Держгеокадастру у Черкаській області та м. Черкасах від 22.06.2018 №1131/0/25-18 .

4. Пункт 9 договору: За оренду земельної ділянки орендар сплачує орендну плату у грошовій формі.

Річна орендна плата за користування земельної ділянки встановлюється у розмірі 9 % (дев`ять) від її нормативної грошової оцінки, що становить:

з 01.01.2018 - у розмірі 280840,04 грн (двісті вісімдесят тисяч вісімсот сорок гривень 04 коп);

з 01.01.2019 - у розмірі 280840,04 грн (двісті вісімдесят тисяч вісімсот сорок гривень 04 коп) .

5. Пункт 11 договору: Орендна плата за землю вноситься орендарем щомісячно до 30 числа місяця наступного за звітним в розмірі 1/12 річної орендної плати шляхом безготівкового перерахування грошових коштів на балансовий рахунок: UA548999980334109812000023002, одержувач платежу: УК у м. Черкасах, код бюджетної класифікації: 18010600, код ЄДРПОУ: 38031150, МФО: 899998, банк: Казначейство України (ЕАП). Орендар бере на себе обов`язок уточнення зміни розмірів орендної плати та банківських реквізитів через фінансові та податкові органи на місцях .

Стягнути з Приватного підприємства СЕНСТЕР (вул. Смілянська, 161, м. Черкаси, 18008, код ЄДРПОУ 34661235) на користь Черкаської міської ради (вул. Б.Вишневецького, 36, м. Черкаси, 18002, код ЄДРПОУ 25212542) 2102,00 грн судового збору.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення набирає законної сили після прийняття судом апеляційної інстанції судового рішення. Рішення може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Північного апеляційного господарського суду.

Повне рішення складене 15.10.2020.

Суддя О.І.Кучеренко

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення30.09.2020
Оприлюднено20.10.2020
Номер документу92256290
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —925/962/20

Рішення від 30.09.2020

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

Ухвала від 08.09.2020

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

Ухвала від 03.08.2020

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні