ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 вересня 2020 року Справа № 160/5356/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Тулянцевої І.В. розглянувши у місті Дніпрі в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального закладу Вільнянський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Божедарівської селищної ради про застосування заходів реагування, -
ВСТАНОВИВ :
19 травня 2020 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській областізвернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Комунального закладу Вільнянський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Божедарівської селищної ради, в якій просить:
- застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкта, а саме будівлі за адресою: Дніпропетровська обл., Криничанський район, село Вільне, вулиця Молодіжна, будинок 1 Комунального закладу Вільнянський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Божедарівської селищної ради (код ЄДРПОУ 33983855), до повного усунення порушень;
- встановити у судовому рішенні спосіб і порядок його виконання шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію об`єкта, а саме будівлі за адресою: Дніпропетровська обл., Криничанський район, село Вільне, вулиця Молодіжна, будинок 1 Комунального закладу Вільнянський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Божедарівської селищної ради (код ЄДРПОУ 33983855), до повного усунення порушень.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що Комунальним закладом Вільнянський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Божедарівської селищної ради допущені порушення пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, які відображені в Акті позапланової перевірки від 19.02.2019року № 26. Зазначені порушення у добровільному порядку відповідачем не усунуті, у зв`язку із чим, подальша експлуатація будівлі та території відповідача за адресою: Дніпропетровська область, м. Криничанський район, село Вільне, вул. Молодіжна, буд. 1 із вищезазначеними порушеннями створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, а тому, є негайна потреба у вжитті заходів реагування шляхом повного зупинення експлуатації (роботи) вказаних об`єктів до повного усунення порушень.
Також, у позовній заяві позивачем було заявлено клопотання про відстрочення сплати судового збору за подання адміністративного позову до винесення рішення у справі.
21.05.2020 року ухвалою суду відмовлено у задоволенні клопотання Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області про відстрочення сплати судового збору та залишено позовну заяву без руху через невідповідність вимогам ст. ст. 160, 161 КАС України та встановлено позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви шляхом подання до суду доказів сплати судового збору у розмірі 2 102,00 грн.
На виконання вимог зазначеної ухвали позивачем 28.05.2020 року до суду надано заяву про усунення недолік позовної заяви разом з оригіналом платіжного доручення №691 про сплату судового збору.
Ухвалою суду від 29.05.2020 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи та призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 01 липня 2020 року о 12:30 год. Цією ж ухвалою відповідачу надано строк на подання відзиву на позовну заяву протягом 15 днів з дня отримання ухвало про відкриття провадження.
На виконання ухвали суду 15.06.2020 рокувід відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що в результаті проведеної позивачем позапланової перевірки у діяльності відповідача виявлені порушення вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, про що складено Акт перевірки від 19.02.2020 року № 26. Проте, відповідач звертає увагу суду, що останнім впродовж усього часу після отримання даного акту перевірки здійснюються усі дії для усунення виявлених порушень. Оскільки, на теперішній час виявлені позивачем порушення, які визначені в Акті перевірки від 19.02.2020 року № 26 частково усунуто, це свідчить про добровільне та активне виконання вимог позивача та подальше усунення виявлених порушень. Таким чином, відповідач вважає, що відсутні підстави для задоволення позовних вимог, а тому просить відмовити у задоволенні позовних вимог.
30.06.2020року від відповідача до сулу надійшло клопотання про залучення до матеріалів справи копії акту перевірки від 25.06.2020 року № 46.
01.07.2020 року позивачем заявлено до суду клопотання про розгляд справи №160/5356/20 в порядку письмового провадження.
01.07.2020 року згідно довідки секретаря судового засідання Прогонної В.В. слухання справи №160/5356/20 знято з розгляду, у зв`язку із перебуванням судді Тулянцевої І.В. у відпустці.
Наступне судове засідання призначено на 03 серпня 2020 року о 14:15 год.
31.07.2020 року від відповідача до суду надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи документів.
У судовому засідання 03.08.2020 року представником відповідача було заявлено клопотання про зупинення провадження у справі для надання часу для з`ясування інформації щодо усунення порушень.
18.08.2020 року від відповідача до суду надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи документів.
Аналогічне клопотання про долучення документів відповідачем подано до суду 19.08.2020 року.
Ухвалою суду від 19.08.2020 року судом зупинено розгляд справи № 160/5356/20 до 14.08.2020 року до 12 год 30 хв.
В судове засідання 19.08.2020 року сторони не з`явились, подали клопотання про зупинення провадження у справі з метою примирення.
Ухвалою суду від 19.08.2020 року провадження у справі зупинено до 14.09.2020 року.
В судове засідання 14.09.2020 року сторони не з`явились, подали клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч.1 ст.205 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки (п.1 ч.3 ст.205 КАС України).
Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта (ч. 9 ст. 205 КАС України).
За таких обставин, судом прийнято рішення про розгляд справи в порядку письмового провадження.
За правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності (ч.1 ст.257 КАС України).
Суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі (ч.1 ст.258 КАС України).
Датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (ч.5 ст.250 КАС України).
Розглянувши подані документи, оцінивши належність, допустимість та достовірність кожного доказу окремо та достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд встановив наступне.
Судом встановлено, що у період з 12.02.2020 року по 19.02.2020 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області проведено позапланову перевірку Комунального закладу Вільнянський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Божедарівської селищної ради за адресою:Дніпропетровська обл., Криничанський район, село Вільне, вулиця Молодіжна, будинок 1, за результатами якої складено Акт перевірки від 19.02.2019 року №26.
Згідно Акту перевірки об`єкта - Комунальний заклад Вільнянський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Божедарівської селищної ради щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 19.02.2020 року №26 встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-VI (далі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - ППБУ), Державних будівельних норм України Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування затверджено наказом Мінрегіонбуду України від 08.04.2013 р. № 133 (далі - ДБН В.2.5-74:2013), Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , затверджено наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 №312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014), Правила улаштування електроустановок , Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - ПУЕ, ДНАОП 0.00-1.32-01, НПАОП 40.1-1.32-01), Державних будівельних норм України Пожежна безпека об`єктів будівництва , затверджених наказом Мінрегіону України від 31.10.2016 № 287 (далі - ДБН В.1.1-7:2016), а саме:
- будівлю не забезпечено запасом води для здійснення зовнішнього пожежогасіння відповідно до п. 6.2.3, Табл. 4 ДБН В. 2.5-74: 2013;
- наявні вогнегасники не розміщено у приміщеннях шляхом навішування їх на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м. від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника;
- наявні вогнегасники не мають облікових номерів згідно прийнятої на об`єкті системи нумерації, не заведено журнал обліку вогнегасників;
- працівників не забезпечено промисловими засобами захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин;
- навчання керівного складу та працівників з питань цивільної оборони проведено не у повному обсязі;
- не проведена обробка засобами вогнезахисту елементів горищних покриттів (крокви, лати) будівлі які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;
- приміщення будівлі не обладнано системами протипожежного захисту, а саме: автоматичною системою пожежної сигналізації та системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей типу (СО-1);
- практичні тренування щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей, які передбачено проводити не рідше одного разу на півроку не проводяться;
- не забезпечено захист будівлі від прямих попадань блискавки та вторинних її проявів;
- у приміщенні кабінету директора допускається експлуатація електричних проводів з пошкодженою ізоляцією;
- у приміщеннях допущено з`єднання електричних проводів за допомогою зкруток;
- результати перевірок опалювального приладу, очищення димоходів не фіксуються у спеціальному журналі;
- на гарячих поверхнях теплових мереж системи опалення розміщено горючі матеріали;
- на шляху евакуації до запасного евакуаційного виходу з будівлі влаштовано пороги;
- ширина дверей евакуаційного виходу з приміщення спальні не відповідає нормованій, а саме менша ніж 0,8 м.
Один примірник вказаного Акту перевірки від 19.02.2020 року був вручений під підпис директору Комунального закладу Вільнянський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Божедарівської селищної ради.
З наданого відповідачем відзиву на позов та долучених доказів до матеріалів справи судом встановлено, що адміністрація навчального закладу після проведення позапланової перевірки самостійно розпочала роботу з усунення виявлених порушень.
Судом також встановлено, що у зв`язку з перевіркою усунення виявлених порушень вимог законодавства в Акті від 19.02.2020 року № 26, позивачем 25.06.2020 року проведено позапланову перевірку Комунального закладу Вільнянський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Божедарівської селищної ради, за результатами якої складено Акт від 25.06.2020 року № 46.
Згідно висновків вказаного Акту перевірки щодо дотриманнявимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 25.06.2020 року № 46, за адресою: Дніпропетровська область, Криничанський район, село Вільне, вул. Молодіжна, буд. 1 - встановлено наявність 1 не усунутого порушення вимог законодавства, а саме: не забезпечено захист будівлі від прямих попадань блискавки та вторинних її проявів .
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
За змістом ст. 3 Конституції України, людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон № 877-V).
Відповідно до ст.1 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища
Згідно із п.1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, яке затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1052 (далі - Положення), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (далі - ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
За нормами пункту 3 зазначеного Положення основними завданнями ДСНС України є, зокрема, реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.
Відповідно до ст.64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону (ст.66 Кодексу цивільного захисту України).
Статтями 5 та 6 Закону № 877-V визначено підстави для здійснення планових та позапланових заходів.
Відповідно до ч.7 ст.7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
За нормами ч.5 ст.4 Закону № 877-V, виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.
Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
У силу п.12 ч.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до ст.20 Кодексу цивільного захисту України, до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить, зокрема, 1) забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; 2) забезпечення відповідно до законодавства своїх працівників засобами колективного та індивідуального захисту; 3) розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії; 4) організація та здійснення під час виникнення надзвичайних ситуацій евакуаційних заходів щодо працівників та майна суб`єкта господарювання; 8) здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки; 13) здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; 18) створення і використання матеріальних резервів для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; 19) розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; 21) забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; 22) утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; 23) здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики.
За приписами ч.2 ст.68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Згідно положень ч.1 ст.70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій.
Відповідно до ч.2 ст.70 Кодексу цивільного захисту України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Виходячи з вищевикладеного, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів (перевірок тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування, що є підставою для застосування заходу реагування у вигляді повного зупинення роботи об`єктів у разі недотримання вимог пожежної безпеки, визначених Кодексом цивільного захисту України, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
В ході судового розгляду судом встановлено, що з 12.02.2020 року по 19.02.2020 року проведено позапланову перевірку Вільнянського закладу дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Божедарівської селищної ради за адресою: Дніпропетровська область, Криничанський район, село вільне, вул. Молодіжна, буд. 1, за результатами якої складено Акт перевірки від 19.02.2020 року № 26 в якому встановлено низку порушень, допущених відповідачем, зокрема, виявлено ряд порушень, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей та зумовили необхідність звернення позивача до суду з даним позовом.
Матеріалами справи також підтверджено, що Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області 25.06.2020 року проведено позапланову перевірку Вільнянського закладу дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Божедарівської селищної ради за адресою: Дніпропетровська область, Криничанський район, село вільне, вул. Молодіжна, буд. 1, за результатами якої складено Акт перевірки від 25.06.2020 року № 46 в якому встановлено наявність не усунутого порушення: не забезпечено захист будівлі від прямих попадань блискавки та вторинних її проявів .
При відсутності або невідповідності захисту будівлі від прямих ударів блискавки та захисту від вторинних дій блискавки у випадку удару блискавки в будівельні конструкції виникає небезпечне іскріння, полум`я та електричний струм, що виник у результаті виносу високої напруги на струмопровідні частини конструкцій, апаратів, агрегатів, сприяє виникненню пожежі з її небезпечними факторами та розповсюдженням їх до шляхів евакуації та місць перебування людей, та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Суд звертає увагу, що законодавство не містить визначення поняття "порушення, яке створює загрозу життю та/або здоров`ю людей", а отже, воно є оціночним.
Разом з цим, на переконання суду, зазначені вище порушення протипожежних норм у їх сукупності створюють реальну загрозу життю та/або здоров`ю людей, гарантованого рівня безпеки, оскільки такі порушення впливають на забезпечення безпеки роботи об`єкта у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі чи аварії; самій ліквідації пожежі, аварії, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків; евакуації людей та їх захисту від наслідків пожежі, аварії, надзвичайної ситуації індивідуальними засобами захисту органів дихання і шкіри, тощо.
Суд також виходить з того, що застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації об`єкта є тимчасовим заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Одночасно суд звертає увагу на той факт, що з моменту складення акта перевірки від 19.02.2020 року № 26 відповідачем було розпочато та самостійно усунуто значну кількість порушень, що може свідчити про відповідальне відношення до виявлених недоліків, порушень, проблем тощо.
Надаючи оцінку цим фактам, суд приходить до висновку, що відповідач, який самостійно розпочав та усунув значну кількість порушень, може завершити процес усунення порушень самостійно, без заходів примусового характеру. А застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкта будівлі за адресою: Дніпропетровська обл., Криничанський район, село Вільне, вулиця Молодіжна, будинок 1 до повного усунення порушень, може призвести до значних зусиль для поновлення свого статусу з боку відповідача, що, на думку суду, не є спів мірним з самим фактом не усунутого порушення.
Відповідно до приписів статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України,суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Частиною 1статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною першоюстатті 77 Кодексу адміністративного судочинства Українипередбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другоїстатті 77 Кодексу адміністративного судочинства України,в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Враховуючи той факт, що порушення, виявлені під час позапланової перевірки об`єкту, які б створювали загрозу життю та здоров`ю людей - усунуті, а не усунуте порушення можливо усунути без примусу з зовнішньої сторони, суд вважає, що адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області є таким, що не підлягає задоволенню.
А від так, у суду немає правових підстав для застосовування до відповідача заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкту, за адресою: Дніпропетровська область, Криничанський район, село вільне, вул. Молодіжна, буд. 1 Вільнянського закладу дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Божедарівської селищної ради.
У відповідності до положень ст. 139 КАС України, розподіл судових витрат не здійснюється.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.2,9,73-78,90,241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (вул. Короленка, 4, м. Дніпро, 49600, код ЄДРПОУ 38598371) до Комунального закладу Вільнянський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Капітошка Божедарівської селищної ради (вул. Молодіжна, буд. 1, село Вільне, Криничанський район, Дніпропетровська область, 52323, код ЄДРПОУ 33983855) про застосування заходів реагування - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені статтями 295 та 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.В. Тулянцева
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.09.2020 |
Оприлюднено | 21.10.2020 |
Номер документу | 92256881 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні