Ухвала
від 19.10.2020 по справі 520/14288/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви в частині вимог без розгляду

19 жовтня 2020 року Справа № 520/14288/2020

Суддя Харківського окружного адміністративного суду - Кухар М.Д., розглянувши адміністративний позов кандидата на посаду міського голови в Ізюмській міський територіальній Виборчій комісії Ізюмського району Харківської області Козлова Юрія Олексійовича ( АДРЕСА_1 , код РНОКПП НОМЕР_1 ) до Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області (просп. Незалежності, 39/1, м.Ізюм, Харківська область, 64309, код ЄДРПОУ 43759500) про скасування рішень, -

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окружного адміністративного суду 19.10.2020 надійшла позовна заява кандидата на посаду міського голови в Ізюмській міський територіальній Виборчій комісії Ізюмського району Харківської області ОСОБА_1 , в якій останній просить суд:

-скасувати рішення від 16 жовтня 2020 Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області в частині 4 питанню порядку денного;

-скасувати постанову Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району області від 29.09.2020 №20 Про реєстрацію кандидатів у депутати Ізюмської міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Харківської обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ , як таку що не відповідає вимогам діючого законодавства та має ознаки підроблення та фальсифікації;

-винести окрему ухвалу про кримінальне правопорушення з боку представників ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ , які подали до Ізюмською міською територіальною виборчою комісією Ізюмського району Харківської області виборчі списки Харківської обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року , що мають ознаки підроблення та фальсифікації.

Вказаний адміністративний позов надійшов до Харківського окружного адміністративного суду о 15 год. 57 хв. 19 жовтня 2020 року.

Суд зазначає, що згідно з положеннями ч.6 ст.273 КАС України, позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій може бути подано до адміністративного суду у п`ятиденний строк із дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.

Вказана норма є спеціальною по відношенню до статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, яка визначає строк звернення до адміністративного суду, та чітко визначає початок обчислення строку звернення до суду - день прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.

Частинами 1-3 статті 270 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що на обчислення строків, встановлених статтями 273-277, 280-283 цього Кодексу, не поширюються правила частин другої - десятої статті 120 цього Кодексу. Строки, встановлені у справах, визначених цією статтею, обчислюються календарними днями і годинами. Останнім днем строку, який має закінчитися з настанням певної події, є день, що передує дню вказаної події.

Суд наголошує на тому, що відповідно до частина 5 статті 270 Кодексу адміністративного судочинства України, днем подання позовної заяви, апеляційної скарги є день їх надходження до відповідного суду. Строки подання позовних заяв і апеляційних скарг, встановлені у справах, визначених цією статтею, не може бути поновлено. Позовні заяви, апеляційні скарги, подані після закінчення цих строків, суд залишає без розгляду.

Вищий адміністративний суд України у пункті 8.1.1 постанови Пленуму Про практику застосування адміністративними судами положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду спорів щодо правовідносин, пов`язаних з виборчим процесом від 01.11.2013 № 15 зазначив, що важливим елементом цих строків є момент їх початку, який визначається днем прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності. Це відмінність строку звернення до суду щодо вирішення виборчих спорів від строку звернення до суду в інших спорах адміністративної юрисдикції, в яких, як правило, цей строк обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод та інтересів.

Отже, у виборчих спорах немає необхідності з`ясування обставин щодо дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод та інтересів. Таке правове становище дозволяє чітко визначити початок строку звернення до суду для вирішення виборчих спорів, який не залежить від суб`єктивного сприйняття позивачем моменту порушення його права чи інтересу.

Таким чином, вирішальним для встановлення моменту початку перебігу строку на звернення до суду у справах щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, членів комісії є саме дата прийняття рішення, вчинення дії та допущення бездіяльності.

Строки подання позовних заяв щодо виборчих спорів є абсолютними і їх не може бути поновлено (ч.5 ст.179 Кодексу адміністративного судочинства України), в тому числі незалежно від того, коли позивач дізнався про прийняття рішення, вчинення дії чи допущення бездіяльності (п.8.1.2 вказаної Постанови Пленуму).

Пунктом 9 постанови Пленуму від 01.11.2013 №15 зазначено, що позовна заява у спорах, пов`язаних з виборчим процесом, залишається без розгляду, якщо позивач пропустив строк звернення до суду.

У разі пропущення строку звернення до суду позовні заяви у спорах, пов`язаних з виборчим процесом, залишаються судами без розгляду на будь-якій стадії проходження справи в суді: відкриття провадження, в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи (ч. 2 ст. 100 Кодексу адміністративного судочинства України).

При цьому суд звертає увагу, що зміст правових норм, передбачених частиною 5 статті 179 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції до 15.12.2017, та частиною 5 статті 270 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції після 15.12.2017 щодо строку подання позовних заяв у виборчих справах та залишення без розгляду позовних заяв, поданих після закінчення цих строків, є абсолютно аналогічним, тому положення Пленуму Вищого адміністративного суду України Про практику застосування адміністративними судами положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду спорів щодо правовідносин, пов`язаних з виборчим процесом від 01.11.2013 №15 можуть бути застосовані до спірних правовідносин.

За змістом позовних вимог позивач оскаржує, зокрема, постанову Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району області від 29.09.2020 №20 Про реєстрацію кандидатів у депутати Ізюмської міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Харківської обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ .

Таким чином, враховуючи те, що позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою 19.10.2020 року о 15 год. 57 хв., тобто з пропуском п`ятиденного строку, передбаченого ч.6 ст.273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за необхідне залишити дану позовну заяву без розгляду.

Керуючись положеннями ст.ст.5, 169, 240, 243, 248, 270, 273, 277, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов кандидата на посаду міського голови в Ізюмській міський територіальній Виборчій комісії Ізюмського району Харківської області ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код РНОКПП НОМЕР_1 ) до Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району Харківської області (просп. Незалежності, 39/1, м.Ізюм, Харківська область, 64309, код ЄДРПОУ 43759500) про скасування рішень в частині позовних вимог про скасування постанови Ізюмської міської територіальної виборчої комісії Ізюмського району області від 29.09.2020 №20 Про реєстрацію кандидатів у депутати Ізюмської міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Харківської обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ , як таку що не відповідає вимогам діючого законодавства та має ознаки підроблення та фальсифікації - залишити без розгляду.

Копію ухвали направити позивачу.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Апеляційні скарги на судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 273-277 цього Кодексу, можуть бути подані у дводенний строк з дня їх проголошення, а на судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

Суддя Кухар М.Д.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.10.2020
Оприлюднено20.10.2020
Номер документу92264775
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/14288/2020

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 19.10.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 19.10.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні