ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/19650/18 Суддя (судді) першої інстанції: Бояринцева М.А.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 жовтня 2020 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Бабенка К.А., суддів: Степанюка А.Г., Чаку Є.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної авіаційної служби України на Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 червня 2020 року за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ФАНейр до Державної авіаційної служби України про визнання протиправною та скасування Постанови, -
В С Т А Н О В И В:
Згідно з п. 3 частини першої ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 червня 2020 року позов задоволено.
Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, Відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить судове рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове судове рішення, яким у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а Рішення суду першої інстанції - без змін з наступних підстав.
Державним інспектором з авіаційного нагляду за льотною придатністю повітряних суден департаменту льотної придатності Державної авіаційної служби України складено Протокол про правопорушення у галузі цивільної авіації від 19.10.2018 №003159 серія АА (надалі - Протокол).
Як вбачається з Протоколу, перевіркою встановлено надання недостовірної інформації ТОВ ДАРТ до Державної авіаційної служби України, а саме письмового дозволу власника повітряного Airbus А321-211, заводський номер №2957, на передачу в суборенду від 28.08.2016 року, що є порушенням пункту 4.3.2 Авіаційних правил України, частина 47 Правил реєстрації цивільних повітряних суден в Україні, затверджених Наказом Мінінфраструктури від 25.10.2012 року №636, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України за №1926/22238 та додатку 4 до них.
22.10.21018 Позивачем Відповідачу подано Заперечення на правопорушення, встановлені в Протоколі №003159 серія АА про правопорушення в галузі цивільної авіації, в яких зазначено, що ним не здійснюється експлуатація повітряного судна Airbus А321-211, заводський номер №2957, на умовах будь-яких договорів оренди, суборенди, лізингу, у зв`язку з чим просив закрити провадження у справі з підстав відсутності правопорушення у галузі цивільної авіації, що викладені в Протоколі №003159 серія АА про правопорушення в галузі цивільної авіації від 19.10.2018 року.
Постановою Відповідача про накладання штрафу за правопорушення у галузі цивільної авіації від 02.11.2018 №000216 серія АБ на Позивача накладено штраф у сумі 102000,00 грн.
Відповідно до частини першої ст. 11 Повітряного кодексу України, нормативно-правове регулювання у сфері цивільної авіації здійснюється шляхом прийняття в установленому порядку нормативно-правових актів та прийняття уповноваженим органом з питань цивільної авіації авіаційних правил України, що регулюють діяльність цивільної авіації та використання повітряного простору України; центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері транспорту, приймає нормативно-правові акти, спрямовані на формування державної політики у сфері цивільної авіації, крім авіаційних правил України, визначених частиною п`ятою цієї статті.
Згідно з частиною другою ст. 11 Повітряного кодексу України, авіаційні правила України підлягають обов`язковому виконанню всіма юридичними та фізичними особами на території України та суб`єктами авіаційної діяльності України за її межами.
Відповідно до частини п`ятої ст. 11 Повітряного кодексу України, авіаційні правила України встановлюють: види, форми сертифікатів та інших документів, що видаються уповноваженим органом з питань цивільної авіації; строки дії зазначених документів; детальний порядок та умови отримання, анулювання, припинення дії та відмови, у тому числі щодо видачі зазначених документів; вимоги до суб`єктів та об`єктів авіаційної діяльності, наявності у суб`єктів авіаційної діяльності систем управління безпекою польотів та систем управління якістю; правила та порядок виконання польотів; правила та порядок аеронавігаційного обслуговування; правила, порядок, обсяг і критерії оцінки, проведення перевірок, інспектування та аудиту, їх види, прийнятні методи визначення відповідності.
Згідно з п. 1.3 розділу I Авіаційних правил України, Частина 47 Правила реєстрації цивільних повітряних суден в Україні , затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України від 25.10.2012 №636, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 16 листопада 2012 року за №1926/22238 (надалі - Авіаційні правила), власник повітряного судна - юридична або фізична особа, право власності якої на повітряне судно підтверджене відповідними документами; держава реєстрації - держава, у реєстрі повітряних суден якої зареєстровано повітряне судно; експлуатант - юридична або фізична особа, яка експлуатує чи пропонує послуги з експлуатації повітряних суден.
Відповідно до п.п 2.1-2.8 розділу II Авіаційних правил, цивільне повітряне судно може бути зареєстроване лише в одному реєстрі; державний реєстр цивільних повітряних суден України ведеться уповноваженим органом з питань цивільної авіації; реєстрація повітряного судна у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України визначає його національну належність до України; реєстрація повітряного судна у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України не є свідченням права власності на повітряне судно будь-якої юридичної або фізичної особи; реєстрація повітряного судна у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України означає, що уповноважений орган з питань цивільної авіації здійснює контроль за льотною придатністю та експлуатацією цього повітряного судна; до реєстраційного посвідчення заноситься інформація про повітряне судно та власника повітряного судна на підставі заявки на реєстрацію (перереєстрацію) повітряного судна і документів, передбачених цими Правилами, наданих до уповноваженого органу з питань цивільної авіації; з дня реєстрації цивільного повітряного судна у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України всі записи, зроблені раніше стосовно цього судна у реєстрах повітряних суден інших держав, Україною не визнаються; якщо повітряне судно не виключено з Державного реєстру цивільних повітряних суден України, занесення його до реєстру повітряних суден іншої держави Україною не визнається.
Згідно з п. 3.1 розділу III Авіаційних правил, зокрема повітряне судно може бути зареєстровано у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України за умови, якщо воно: є власністю юридичної особи України або фізичної особи - резидента; отримується експлуатантом України в оренду чи у лізинг у власника-нерезидента; перереєстрація повітряного судна здійснюється за умови: зміни власника повітряного судна; зміни найменування/прізвища, ім`я, по батькові власника та (або) місцезнаходження/місця проживання власника повітряного судна; зміни реєстраційного знака повітряного судна; зміни позначення повітряного судна виробником; продовження договору оренди чи лізингу повітряного судна з власником-нерезидентом; зміни українського експлуатанта повітряного судна, яке орендується або береться в лізинг юридичною або фізичною особою України у нерезидента; на підставі заявки на перереєстрацію повітряного судна та відповідних документів, що надані заявником до уповноваженого органу з питань цивільної авіації, виконується перереєстрація повітряного судна у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України та видається нове реєстраційне посвідчення повітряного судна.
Відповідно до п. 4.1 розділу IV Авіаційних правил, заявник подає до уповноваженого органу з питань цивільної авіації заявку на реєстрацію (перереєстрацію) повітряного судна в Державному реєстрі цивільних повітряних суден України на офіційному бланку заявника (за наявності). Заявка без повного комплекту документів не приймається.
Згідно з пп. 4.3.2.до п. 4.3 розділу IV Авіаційних правил, до заявки на реєстрацію повітряного судна, що орендується або береться в лізинг юридичною або фізичною особою України у власника-нерезидента з метою експлуатації українським експлуатантом, додають такі документи: документи, що підтверджують право власності на повітряне судно (надаються у вигляді нотаріально засвідчених копій, легалізованих в установленому законодавством порядку, якщо зазначені документи викладені іноземною мовою, то вони надаються разом з перекладом українською або російською мовою відповідно до законодавства України); договір оренди або лізингу повітряного судна. Якщо повітряне судно береться в суборенду - письмовий дозвіл власника повітряного судна на передачу його в суборенду (надаються у вигляді оригіналів або нотаріально засвідчених копій, якщо зазначені документи викладені іноземною мовою, то вони надаються разом з перекладом українською або російською мовою відповідно до законодавства України); акт приймання-передавання повітряного судна від власника (орендаря) повітряного судна до українського експлуатанта (надається у вигляді оригіналу або нотаріально засвідченої копії, якщо зазначений документ викладено іноземною мовою, то він надається разом з перекладом українською або російською мовою відповідно до законодавства України); документ про виключення повітряного судна з реєстру держави попередньої реєстрації або документ від авіаційної влади держави виробника повітряного судна, що повітряне судно не було зареєстроване (для нового повітряного судна) (надається у вигляді оригіналу або може бути надано електронним повідомленням від авіаційної влади відповідної держави до уповноваженого органу з питань цивільної авіації); оригінал документа про сплату державних зборів; копію платіжного доручення про сплату збору за першу реєстрацію повітряного судна з відміткою банку про дату виконання платіжного доручення (при першій реєстрації в Україні); оригінал схеми розташування державного і реєстраційного знаків на повітряному судні з описом елементів його зовнішнього фарбування, що затверджена власником повітряного судна і узгоджена з уповноваженим органом з питань цивільної авіації; дві кольорові фотокартки повітряного судна: вид зліва і справа з нанесеними державними і реєстраційними знаками. Мінімальний розмір фотокартки - 10 х 15 см (надаються після отримання сповіщення про надання державного і реєстраційного знаків).
Відповідно до частин третьої - восьмої ст. 39 Повітряного кодексу України, вивільному повітряному судну, внесеному до Державного реєстру цивільних повітряних суден України, надаються державний та реєстраційний знаки та видається реєстраційне посвідчення згідно з авіаційними правилами України.
Повітряне судно може бути зареєстроване за умови, що воно: є власністю юридичної особи України або фізичної особи - резидента; отримується експлуатантом України в оренду чи у лізинг у нерезидента.
Уповноважений орган з питань цивільної авіації може відмовити в реєстрації цивільного повітряного судна у разі, якщо повітряне судно не відповідає вимогам щодо льотної придатності, охорони навколишнього природного середовища або інших обмежень, встановлених уповноваженим органом з питань цивільної авіації.
З дня внесення цивільного повітряного судна до Державного реєстру цивільних повітряних суден України всі записи, зроблені раніше щодо цього судна у реєстрах повітряних суден інших держав, Україною не визнаються.
У разі якщо повітряне судно не виключено з Державного реєстру цивільних повітряних суден України, внесення його до реєстру повітряних суден іншої держави Україною не визнається.
Цивільні повітряні судна підлягають перереєстрації у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України у випадках, передбачених авіаційними правилами України.
Не підлягають реєстрації у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України: повітряні судна, зліт яких здійснюється за допомогою ніг пілота (дельтаплани, параплани, мотопараплани тощо); метеорологічні радіозонди та кулі-пілоти, що використовуються виключно для метеорологічних потреб; безпілотні некеровані аеростати без корисного вантажу; безпілотні повітряні судна, максимальна злітна вага яких не перевищує 20 кілограмів і які використовуються для розваг та спортивної діяльності. Ці повітряні судна підлягають обліку в організаціях, зазначених у частині дев`ятій статті 4 цього Кодексу.
Між Компанією Gresham Marketing Ltd as Lessor, як Орендодавцем, та Dart Limited Trust Distribution (ТОВ ДАРТ , правонаступником якого є Позивач), як Орендарем, укладено Договір оренди літака без екіпажу від 29.08.2016 року DRT 2908/2016 (надалі - Договір), згідно з п. 2 якого Орендодавець здає літак (Airbus, модель А321-211, серійний номер виробника 2957, Орендарю в оренду, а Орендар приймає літак в оренду від Орендодавця на умовах, викладених у цьому Договорі.
Відповідно до Розділу 1 Договору, зокрема дата закінчення строку припадає через 12 (дванадцять) місяців після дати доставки. Дата закінчення строку може бути згодом змінена за взаємною згодою обох Сторін.
Власником літака відповідно до договору є компанія AviaAM B08 Ltd.
Відповідачем ТОВ ДАРТ видано реєстраційне посвідчення повітряного судна НОМЕР_2 на літак Airbus А321-211, заводський номер № НОМЕР_1 зі строком дії до 31.08.2017 року.
Підставою для прийняття оскарженого Позивачем Рішення Відповідача є Заява адвоката Перепелинської Олени Сергіївни від 11.09.2018 року, в якій вона повідомила, що ТОВ ДАРТ разом із заявкою на реєстрацію повітряного судна Airbus А321-211, заводський номер №2957, було подано недостовірну інформацію, а саме підроблений дозвіл від власника повітряного судна щодо передачі його в суборенду від 29.08.2016 року.
Проте, повітряне судно Airbus А321-211, заводський номер №2957 надано ТОВ ДАРТ у суборенду Компанією Gresham Marketing Ltd as Lessor.
Як вбачається з Договору, власник повітряного судна, даним Договором надає компанії ТОВ ДАРТ право проведення реєстрації повітряного судна повітряного судна Airbus А321-211 MSN 2957 в Україні.
Відповідно до розділу 5 (v) Договору, Орендодавець має повноваження і законне право на здачу літака в оренду Орендарю відповідно до умов цього Договору.
У зв`язку з наведеним, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що обов`язок підготувати та надати документи за Договором оренди, в тому числі Дозволу від власника повітряного судна, покладено на компанію Gresham Marketing Ltd as Lessor, тому, Позивач не несе відповідальність за достовірність та справжність документів.
За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржена Позивачем Постанова Відповідача є протиправною і підлягає скасуванню.
Згідно зі ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, за таких підстав, апеляційна скарга залишається без задоволення, а Рішення суду першої інстанції - без змін.
Відповідно до частини другої ст. 257 Кодексу адміністративного судочинства України, за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Згідно з частиною четвертою ст. 257 Кодексу адміністративного судочинства України, за правилами спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи у спорах: щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом; щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності; щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Дану справу розглянуто в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
А відповідно до п. 2 частини п`ятої ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України, не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження), крім передбачених пп. а) - г) п. 2 частини п`ятої ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України випадків.
Керуючись ст.ст. 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної авіаційної служби України залишити без задоволення, а Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 червня 2020 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та в касаційному порядку оскаржена бути не може, крім передбачених пп. а) - г) п. 2 частини п`ятої ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України випадків.
Постанову складено в повному обсязі 16.10.2020 року.
Головуючий суддя Бабенко К.А.
Судді: Степанюк А.Г.
Чаку Є.В.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2020 |
Оприлюднено | 20.10.2020 |
Номер документу | 92266400 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бабенко Костянтин Анатолійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бабенко Костянтин Анатолійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бабенко Костянтин Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні