Ухвала
від 19.10.2020 по справі 380/2277/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про повернення апеляційної скарги

19 жовтня 2020 рокуЛьвівСправа № 380/2277/20 пров. № А/857/12376/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

судді-доповідача -Обрізка І. М. суддів -Іщук Л. П. Онишкевича Т. В.

перевіривши апеляційну скаргу середньої школи №1 ім.Т.Г. Шевченка м.Самбора Львівської області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 09 вересня 2020 року у справі № 380/2277/20 за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до середньої школи №1 ім.Т.Г. Шевченка м.Самбора Львівської області про зупинення роботи будівлі,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 09 вересня 2020 року задоволено повністю адміністративний позов.

Не погодившись із прийнятим рішенням, середня школа №1 ім.Т.Г. Шевченка м.Самбора Львівської області подала апеляційну скаргу.

При вирішенні питання про відкриття апеляційного провадження за цією апеляційною скаргою суд виходить з такого.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 14 частини першої статті 92 Конституції України встановлено, що виключно законами України визначаються: судоустрій, судочинство, статус суддів; засади судової експертизи; організація і діяльність прокуратури, нотаріату, органів досудового розслідування, органів і установ виконання покарань; порядок виконання судових рішень; засади організації та діяльності адвокатури.

Закон - це нормативно-правовий акт вищої юридичної сили, що регулює найважливіші суспільні відносини шляхом встановлення загальнообов`язкових правил, прийнятий в особливому порядку (законодавчим органом влади), або безпосередньо народом.

Статтею 75 Конституції України визначено, що єдиним органом законодавчої влади в Україні є парламент - Верховна Рада України. Відповідно, виключно у Верховної Ради України наявні повноваження приймати закони.

Стаття 1 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що Кодекс адміністративного судочинства України визначає юрисдикцію та повноваження адміністративних судів, встановлює порядок здійснення судочинства в адміністративних судах.

Отже, виключно Кодекс адміністративного судочинства України встановлює порядок здійснення судочинства в адміністративних судах без будь-яких виключень.

Частиною першою статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що сторона, третя особа в адміністративній справі, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь у судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника.

Частиною третьою цієї ж статті встановлено, що юридична особа незалежно від порядку її створення, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, беруть участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи, суб`єкта владних повноважень), або через представника.

При цьому за змістом частин першої та третьої статті 59 Кодексу адміністративного судочинства України повноваження представників сторін та інших учасників справи мають бути підтверджені такими документами: довіреністю фізичної або юридичної особи; свідоцтвом про народження дитини або рішенням про призначення опікуном, піклувальником чи охоронцем спадкового майна. Довіреність від імені юридичної особи видається за підписом (електронним цифровим підписом) посадової особи, уповноваженої на це законом, установчими документами

Отже, у разі самопредставництва юридична особа, суб`єкт владних повноважень бере участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту), а у разі участі у судовому процесі через представника, на підтвердження повноважень останнього має бути подано оригінал довіреності, виданої за підписом (електронним цифровим підписом) посадової особи, уповноваженої на це законом, установчими документами, або ж її копія, засвідчена у визначеному саме законом порядку.

Таким чином, у Кодексі адміністративного судочинства України (єдиний нормативно-правовий акт, який встановлює порядок здійснення судочинства в адміністративних судах) чітко визначено, що юридична особа бере участь у справі через свого керівника або представника, повноваження якого підтверджені довіреністю, яка видана за підписом керівника.

Право підписувати довіреність іншими посадовими особами повинно бути встановлено законом або установчими документами.

Апеляційна скарга підписана від імені середньої школи №1 ім.Т.Г. Шевченка м.Самбора Львівської області в.о. директора І.О. Кеча. На підтвердження повноважень представником апелянта додано копію наказу про надання відпустки директору СШ №1 ім.Т.Г. Шевченка м.Самбора ОСОБА_1 , однак як вбачається зі змісту наказу, щорічна основна відпустка директору школи надана з 01.07.2020 року по 26.08.2020 року включно, а апеляційна скарга подана засобами поштового зв`язку 09.10.2020 року, тобто після виходу останньої з відпустки. Також долучено копію наказу про звільнення ОСОБА_1 з посади директора школи від 18.08.2020 року №115-К, що також не є доказом підтвердження повноважень І.О. Кеча на підписання апеляційної скарги від імені середньої школи №1 ім.Т.Г. Шевченка м.Самбора Львівської області.

Відтак, враховуючи наведене, суд приходить до висновку про відсутність доказів щодо уповноваження І.О. Кеча на вчинення дій з представництва інтересів середньої школи №1 ім.Т.Г. Шевченка м.Самбора Львівської області у розумінні статтей 55, 59 Кодексу адміністративного судочинства України до суду апеляційної інстанції не надано.

В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань інформація про те, що І.О. Кеча є особою, уповноваженою представляти юридичну особу (середню школу №1 ім.Т.Г. Шевченка м.Самбора Львівської області) у правовідносинах з третіми особами, має право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, на час вирішення питання про відкриття апеляційного провадження за цією апеляційною скаргою відсутня.

Згідно з пунктом 1 частини четвертої статті 298 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга не приймається до розгляду і повертається судом апеляційної інстанції, якщо апеляційна скарга подана особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності, не підписана, або підписана особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не зазначено.

З огляду на те що, до матеріалів апеляційної скарги не надано належного документу, що посвідчує право представника підписувати апеляційну скаргу, суд дійшов висновку про повернення такої скарги.

На підставі викладеного, керуючись статтями 296, 297, 298 Кодексу адміністративного судочинства України,

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу середньої школи №1 ім.Т.Г. Шевченка м.Самбора Львівської області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 09 вересня 2020 року у справі № 380/2277/20 повернути скаржнику.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена протягом тридцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Суддя-доповідач І. М. Обрізко судді Л. П. Іщук Т. В. Онишкевич

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.10.2020
Оприлюднено20.10.2020
Номер документу92267237
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/2277/20

Постанова від 20.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 02.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 02.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 16.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 19.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Рішення від 09.09.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 19.03.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні