9655-2007А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 215
ПОСТАНОВА
Іменем України
02.07.2007Справа №2-25/9655-2007А
За позовом : ТОВ «Магія», м. Сімферополь, пр. Кірова, 29/1,
Довідповідача: Управління міського господарства Сімферопольської міської ради, м. Сімферополь, вул.. Толстого, 15,
Про визнання бездіяльність протиправною та спонукання до виконання певних дій
Суддя Копилова О.Ю.
при секретарі І.К. Діланян
Представники:
Від позивача: Агєєв С.О., предст., дов. 30.07.07р.; Шкляр Т.О., предст., дов. від 26.07.07р.
Від відповідача: не з'явився
Сутність спору:
Позивач звернувся в суд із адміністративним позовом до Управління міського господарства Сімферопольської міської ради у якому просить визнати бездіяльність відповідача щодо невидачі ордеру на виробництво земляних робіт на території в м. Сімферополі по вул.. Жуковського/К.Маркса, 5/26 протиправною, а також зобов'язати Управління міського господарства Сімферопольської міської ради видати ордер ТОВ «Магія» на виробництво земляних робіт на території в м. Сімферополі по вул.. Жуковського/К.Маркса, 5/26.
Позивач у судовому засіданні вимоги підтримав.
Відповідач у судове засідання не з'явився, направив клопотання про відкладення розгляду справи, у зв'язку із знаходженням представника у відпустці.
Суд розглянувши надіслане клопотання, не вважає за доцільне його задоволення, адже наведені у ньому причини не є підставою для відкладення розгляду справи у розумінні ст.. 150 Кодексу адміністративного судочинства України, також суд не може визнати наведені у клопотанні обставини поважними для відкладення розгляду справи, у зв'язку із чим на підставі п. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає можливим вирішення справи на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представників позивача, суд -
ВСТАНОВИВ:
10.07.2007р. ТОВ «Магія» звернулося в Управління міського господарства Сімферопольської міської ради із заявою № 20 про видачу спеціального дозволу - ордеру на виробництво земляних робіт за адресою вул. Жуковского/К.Маркса, 5/26 в м. Сімферополі. До заяви ТОВ «Магія» додавалися всі необхідні документи для видачі ордеру на проведення земляних робіт, відповідно до переліку, встановленого «Правилами виробництва земляних робіт на території м. Сімферополя», які затверджені рішенням Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради від 27.10.2000р. № 1774. Проте Управлінням міського господарства Сімферопольської міської ради на момент розгляду справи відповідний ордер ТОВ «Магія» не видано.
В результаті протиправної бездіяльності з боку Управління міського господарства Сімферопольської міської ради істотно порушуються законні права і інтереси ТОВ «Магія»: відсутня можливість на законних підставах проводити земляні роботи за адресою: м. Сімферополь вул. Жуковского/К.Маркса, 5/26.
Відповідно до п. 1.5. «Правил виробництва земляних робіт на території м. Сімферополя», затверджених рішенням Виконавсчого комітету Сімферопольської міської ради від 27.10.2000р. № 1774, земляні роботи, пов'язані з прокладкою і перевлаштуванням підземних мереж і споруд, будівництвом і ремонтом будівель і доріг, проведенням благоустрою і озеленення території, бурінням свердловин та іншими роботами, можуть проводитися тільки після отримання спеціального дозволу - ордеру, що видаеться Управлінням міського господарства Сімферопольської міської Ради.
Згідно п. 2.3. вищезгаданих Правил замовник - одержувач ордеру до початку виконання робіт зобов'язаний пройти узгодження проекту зі всіма зацікавленими організаціями згідно додатку № 2 до «Правил виробництва земляних робіт на території м. Сімферополя». Дане узгодження ТОВ «Магія» провела, що підтверджується обхідним листом для розкриття дорожнього покриття, зелених зон і інших територій земляних робіт. (а.с. 12).
П. 3.3. вказаних правил зокрема передбачений обов'язок замовника для отримання дозволу на право виробництва земляних робіт пред'явити в Управління міського господарства наступні документи:
- проект, узгоджений зі всіма зацікавленими організаціями;
- заявку на отримання дозволу на виробництво земляних робіт (додаток №3);
- проект організації робіт з розділом по забезпеченню безпеки дорожнього
руху або схемою організації руху, узгоджену з ДАІ;
- календарний графік виробництва робіт;
- договір про відновлення зруйнованих об'єктів впорядкування з дорожньо-
будівельною організацією;
- план відведення земельної ділянки, завірений управлінням архітектури і
містобудування, або управлінням земельних ресурсів, під нове будівництво;
- при новому будівництві, реконструкції, реставрації і капітальному ремонті -
дозвіл інспекції державного архітектурно-будівельного контролю;
- акт передачі вулиць, площ або їх ділянок комунальним підприємством, на
балансі або у веденні якого знаходяться об'єкти впорядкування під розриття
організації, що виконує земляні роботи (додаток № 4);
- договір про здійснення технічного нагляду за виробництвом земляних
робіт і відновленням разриття з комунальним підприємством, на балансі або у віданні якого знаходяться об'єкти благоустрою;
- договір з Управлінням міського господарства на право тимчасового руйнування
об'єктів зовнішнього благоустрою.
ТОВ «Магія» відповідно до вищезгаданого переліку надала в Управління міського господарства всі необхідні документи, що підтверджується заявою з додатком від 10.07.2007р. вих. № 20, яке згідно штампу Управління міського господарства прийняли 11.07.2007р. вх. № 2486/03 (а.с. 8).
Не дивлячись на подану заяву і що додаються до нього відповідно до «Правил виробництва земляних робіт на території м. Сімферополя» документи, ТОВ «Магія» не отримало від Управління міського господарства ордер на виробництво земляних робіт за адресою: м. Сімферополь, вул. Жуковського / Карла Маркса, 5/26.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади і органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти тільки на підставі, і в межах повноважень і способом, які передбачені Конституцією і законами України.
Згідно ст. 2 Закони України «Про місцеве самоврядування» місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні і міські ради і їх виконавчі органи.
Відповідно до ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування» виконавчими органами сільських, селищних і міських рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління і інші створювані радами виконавчі органи.
На підставі повноважень, наданих розділом XI Конституції України і ст.ст. 26, 30, 31 Закону України «Про місцеве самоврядування» Виконавчий комітет Сімферопольської міської ради прийняв рішення № 1774 від 27.10.2000р. про затвердження «Правил виробництва земляних робіт на території м. Сімферополя» і зобов'язав Управління міського господарства видавати спеціальний дозвіл - ордер на виробництво земляних робіт після надання в Управління міського господарства документів, перелік яких встановлений п. 3.3. «Правил виробництва земляних робіт на території м. Сімферополя».
Отже, «Правила виробництва земляних робіт на території м. Сімферополя», затверджені рішенням Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради, затверджені Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради на підставі чинного законодавства і в межах його компетенції, тому відповідно до ст. 144 Конституції України є обов'язковими для виконання на території м. Сімферополя.
Таким чином, ТОВ «Магія», керуючись належним правовим актом - «Правилами виробництва земляних робіт на території м. Сімферополя» звернулося у відповідний орган - Управління міського господарства Сімферопольської міської ради за видачею спеціального дозволу - ордеру на виробництво земляних робіт. ТОВ «Магія» при зверненні в Управління міського господарства надало всі необхідні для отримання ордеру документи (згідно переліку, вказаному в п. 3.3. «Правил виробництва земляних робіт на території м. Сімферополя»). Проте на момент звернення до суду позивач не отримав ордер на виробництво земляних робіт за адресою: м. Сімферополь вул. Жуковського / Карла Маркса, 5/26. В результаті бездіяльності Управління міського господарства Сімферопольської міської Ради ТОВ «Магія» позбавлено можливості проводити земляні роботи, чим істотно порушуються законні права і інтереси позивача як орендаря земельної ділянки.
Відповідно до п. 1.5. «Правил виробництва земляних робіт на території м. Сімферополя», затверджених рішенням Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради № 1774 від 27.10.2000р. Управління міського господарства зобов'язане видати ордер на виробництво земляних робіт. Таким чином, бездіяльність Управління міського господарства Сімферопольської міської ради порушує норми законодавства, а зокрема порядок, встановлений «Правилами виробництва земляних робіт на території м. Сімферополя», що затверджені рішенням Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради № 1774 від 27.10.2000р.
Відповідно до п. 2. ст. 77 Закону України «Про місцеве самоврядування» спори про відновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб, які виникають в результаті рішень, дій або бездіяльності органів або посадовців місцевого самоврядування, вирішуються в судовому порядку.
Ст. 20 Господарського кодексу України передбачено, що держава забезпечує захист прав і законних інтересів суб'єктів господарювання та споживачів. Кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються шляхом, зокрема, визнання повністю або частково недійсними актів органів державної влади та органів місцевого самоврядування, актів інших суб'єктів, що суперечать законодавству, ущемлюють права та законні інтереси суб'єкта господарювання або споживачів; визнання недійсними господарських угод з підстав, передбачених законом.
Відповідно до п. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України суб'єкт владних повноважень має довести, що його бездіяльність є правомірною, відповідачем таких доказів до матеріалів справи не надано.
Відповідно до п. 6 прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України.
Згідно ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти у тому числі і постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень, дій чи бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії, а також і іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Керуючись ст. 162 КАС України суд вважає за доцільне визнати протиправною бездіяльність Управління міського господарства Сімферопольської міської ради щодо невидачі ордеру на виробництво земляних робіт на території в м. Сімферополі по вул.. Жуковського/К.Маркса, 5/26, а також зобов'язати Управління міського господарства Сімферопольської міської ради видати ордер ТОВ «Магія» на виробництво земляних робіт на території в м. Сімферополі по вул.. Жуковського/К.Маркса, 5/26.
Судові витрати, понесені позивачем, підлягають стягненню на його користь у розмірі 3, 40 грн. з місцевого бюджету м. Сімферополя на підставі ч. 3 ст. 94 КАС України.
На підставі викладеного та керуючись ст. 94, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправною бездіяльність Управління міського господарства Сімферопольської міської ради щодо невидачі ордеру ТОВ «Магія» (ЗКПО 31544691) на виробництво земляних робіт на території в м. Сімферополі по вул.. Жуковського/К.Маркса, 5/26.
3. Зобов'язати Управління міського господарства Сімферопольської міської ради видати ТОВ «Магія» (ЗКПО 31544691) ордер на виробництво земляних робіт на території в м. Сімферополі по вул.. Жуковського/К.Маркса, 5/26.
4. Стягнути з місцевого бюджету м. Сімферополя на користь ТОВ «Магія» (ЗКПО 31544691) судовий збір у розмірі 3,40 грн.
Виконавчі документи видати після вступу постанови в законну силу, за заявою сторони.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення (у разі складання постанови у повному обсязі, відповідно до ст. 160 КАСУ - з дня складення у повному обсязі).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження , апеляційна скарга не подана, постанова вступає в законну силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова може бути оскаржена в порядку і строки передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Копилова О.Ю.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2007 |
Оприлюднено | 11.09.2007 |
Номер документу | 922732 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Копилова О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні