Копія< >
Харківський окружний адмі ністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"22" лютого 2010 р. Справа № 2а-44200/09/2070
Харківський окружний адмі ністративний суд у складі
головуючого судді - Мельник ова Р.В.
за участю:
секретаря судового засіда ння - Кондратюка І.О. ,
представника позивача - У сачова О.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у приміщен ні Харківського окружного ад міністративного суду адміні стративну справу за позовом Державної податкової інспе кції у Фрунзенському районі міста Харкова до приватног о підприємства "Олександр" , тр етя особа, яка не заявляє само стійних вимог на предмет спо ру, - виконавчий комітет Харк івської міської ради в особі Департаменту державної реєс трації юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців Харк івської міської ради, про пр ипинення юридичної особи , -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Державна податко ва інспекція у Фрунзенськом у районі міста Харкова, зверн увся до Харківського окружн ого адміністративного суду з позовом до приватного під приємства "Олександр", у якому просить суд припинити юриди чну особу - приватне підприє мство "Олександр".
Позовні вимоги обґрунтову ються тим, що відповідач заре єстрований як юридична особа та знаходиться на обліку в Де ржавній податковій інспекці ї у Фрунзенському районі м.Ха ркова як платник податків, ал е більше року не подає до пода ткового органу податкові дек ларації, документи фінансово ї звітності.
Ухвалою Харківського окру жного адміністративного суд у від 04.12.2009 до участі у справі бу ло залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самості йних вимог на предмет спору, в иконавчий комітет Харківськ ої міської ради в особі Депар таменту державної реєстраці ї юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Харківськ ої міської ради.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і.
Відповідач належним чином повідомлявся про час, дату та місце розгляду справи за адр есою, вказаною у витязі з Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців, проте до суду пове рнулись конверти із судовими документами з поміткою "за за значеною адресою не знаходит ься".
13.01.2010 представник третьої осо би подав до суду пояснення на позовну заяву, у яких повідом ив, що відповідно до чинного з аконодавства до компетенції органу державної реєстрації не віднесено відстеження на дання суб' єктами господарю вання податкових декларацій та документів бухгалтерсько ї звітності до органів держа вної податкової служби, тому надання Департаментом держа вної реєстрації юридичних і фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради по яснень по суті позовних вимо г є неможливим. У вказаних поя сненнях представник третьої особи просив провести судов е засідання без його участі.
Враховуючи викладене, суд в важає можливим розглянути сп раву без участі представника відповідача та представника третьої особи.
Суд, заслухавши представни ка позивача, дослідивши мате ріали справи, проаналізувавш и докази у їх сукупності, вста новив наступне.
Приватне підприємство "Оле ксандр" зареєстроване як юри дична особа, що підтверджуєт ься Свідоцтвом про державну реєстрацію (а.с.7) та витягом з Є диного державного реєстру юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців (а.с.34-35). Відповід ача взято на облік у Державні й податковій інспекції у Фру нзенському районі м. Харкова 19.04.2004, про що свідчить довідка (а .с.8).
Підставою для звернення з п озовом у справі є неподання в ідповідачем звітності до под аткових органів більше року (відповідачем не подано декл арацію про прибуток за 9 місяц ів 2008 року, 1 квартал 2009 року, 1 пів річчя 2009 року, 9 місяців 2009 року), щ о підтверджується актом від 12.11.2009 (а.с.4).
З довідки від 30.11.2009 (а.с.5) вбачає ться, що станом на 27.11.2009 відпові дач не має заборгованості зі сплати податків, зборів (обов ' язкових платежів), що контр олюються Державною податков ою інспекцією у Фрунзенськом у районі м. Харкова.
Згідно з довідкою від 01.12.2009 (а.с .6) інформація про відкриття та закриття розрахункових раху нків у банківських установах на ім' я відповідача на адре су ДПІ не надходила.
Відповідно до статті 67, 68 Кон ституції України кожен зобо в'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах в становлених законом (ст. 67), кож ен зобов' язаний неухильно д одержуватися Конституції Ук раїни та законів України. Нез нання законів не звільняє ві д юридичної відповідальност і (ст. 68).
Частиною 1 ст. 9 Закону Україн и «Про систему оподаткування » від 25 червня 1991 року N 1251-XII (зі змі нами і доповненнями) передба чено обов'язок платників под атків і зборів (обов'язкових п латежів) вести бухгалтерськи й облік, складати звітність п ро фінансово-господарську ді яльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встано влені законами; подавати до д ержавних податкових органів та інших державних органів в ідповідно до законів деклара ції, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов'язані з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов 'язкових платежів); сплачуват и належні суми податків і збо рів (обов'язкових платежів) у в становлені законами терміни .
Відповідно до ст. 33 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» від 15 т равня 2003 року N 755-IV (зі змінами і д оповненнями) юридична особа припиняється, зокрема, за суд овим рішенням або за рішення м органу державної влади, при йнятим у випадках, передбаче них законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державно го реєстру запису про держав ну реєстрацію припинення юри дичної особи.
Частина 2 ст. 38 цього ж Закону визначає, що однією з підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юрид ичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особ и, зокрема є неподання протяг ом року органам державної по даткової служби податкових д екларацій, документів фінанс ової звітності відповідно до закону.
Підпунктом 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» від 21 грудня 2001 року № 2181-ІІІ вста новлено, що податкові деклар ації подаються за базовий по датковий (звітний) період, що д орівнює:
а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;
б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);
в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку;
г) календарному року для пла тників податку на доходи фіз ичних осіб (прибуткового под атку з громадян), - до 1 квітня ро ку, наступного за звітним.
Відповідно до п.п.2.1.1 п.2.1 ст.2 та абз.2 п.16.4 ст.16 Закону України «П ро оподаткування прибутку пі дприємств» від 28 грудня 1994 року N 334/94-ВР платники податку (з числ а резидентів - суб'єкти господ арської діяльності, бюджетні , громадські та інші підприєм ства, установи та організаці ї, які здійснюють діяльність , спрямовану на отримання при бутку як на території Україн и, так і за її межами) у строки, в изначені законом, подають до податкового органу податков у декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з ура хуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минул их податкових періодів у раз і його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Зако ну. При цьому за звітні кварта л, півріччя та три квартали пл атники податку подають спрощ ену декларацію, а за результа тами звітного року - повну. Фор ми декларацій з цього податк у встановлюються центральни м податковим органом за узго дженням з комітетом Верховно ї Ради України, що відпові дає за проведення податкової політики.
Згідно зі ст. 10 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу в Україні" від 4 грудня 1990 ро ку N 509-XII (зі змінами і доповнення ми) до функцій органів держав ної податкової служби входит ь здійснення контролю за сво єчасністю, достовірністю, по внотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язко вих платежів). Крім того, подат кові органи контролюють своє часність подання платниками податків бухгалтерських зві тів і балансів, податкових де кларацій, розрахунків та інш их документів, пов'язаних з об численням податків та інших платежів, а також, перевіряю ть достовірність цих докуме нтів щодо правильності визн ачення об'єктів оподаткуванн я і обчислення податків, інши х платежів; забезпечують зас тосування та своєчасне стягн ення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податк ового законодавства, а також , стягнення адміністративних штрафів за порушення податк ового законодавства, допущен і посадовими особами підприє мств, установ, організацій та громадянами; проводять пере вірки фактів приховування і зниження сум податків та збо рів (обов'язкових платежів) у п орядку, встановленому цим За коном та іншими законами Укр аїни.
В силу п.17 ст.11 Закону України «Про державну податкову слу жбу в Україні» органам держа вної податкової служби у вип адках, в межах компетенції та у порядку, встановлених зако нами України, надано право зв ертатися до суду з заявою (поз овною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єк та підприємницької діяльнос ті.
Відповідно до п. 8.6 положень Н аказу ДПА України № 80 від 19 люто го 1998 року „Про затвердження П орядку обліку платників пода тків, зборів (обов'язкових пла тежів)" якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, та у разі неподання протягом одного року в орган и державної податкової служб и податкових декларацій, док ументів податкової звітност і, то керівник органу державн ої податкової служби приймає рішення у вигляді розпорядж ення відносно платника подат ків - про звернення до суду або господарського суду із заяв ою (позовною заявою) про скасу вання державної реєстрації с уб'єкта підприємницької діял ьності, постановлення судово го рішення про припинення юр идичної особи чи підприємниц ької діяльності фізичної осо би-підприємця.
Враховуючи викладене та бе ручи до уваги те, що факт непод ання відповідачем протягом р оку органам державної податк ової служби податкових декла рацій, документів фінансової звітності підтверджується м атеріалами справи, суд прийш ов до висновку, що вимоги пози вача обґрунтовані та підляга ють задоволенню.
Керуючись Законом України «Про систему оподаткування» , Законом України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців», Законом України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні», ст.ст. 4, 7, 11, 69-71, 86, ч.1 ст.158, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України Харківс ький окружний адміністратив ний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Д ержавної податкової інспекц ії у Фрунзенському районі мі ста Харкова до приватного п ідприємства "Олександр", трет я особа, яка не заявляє самост ійних вимог на предмет спору , - виконавчий комітет Харківс ької міської ради в особі Деп артаменту державної реєстра ції юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців Харківс ької міської ради, про припи нення юридичної особи - зад овольнити у повному обсязі.
Припинити юридичну особу - п риватне підприємство "Олекса ндр" (ідент. код 32871213; місцезнахо дження: вул. Єнакіївська, 11, м. Х арків, 61046; зареєстроване 01.04.2004 в У правлінні державної реєстра ції юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців Харківс ької міської ради).
Копію постанови, що набрала законної сили, надіслати у ви конавчий комітет Харківсько ї міської ради
Постанова може бути оскарж ена в Харківський апеляційни й адміністративний суд через Харківський окружний адміні стративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарж ення постанови суду в десяти денний строк з дня складення постанови в повному обсязі т а поданням після цього протя гом двадцяти днів апеляційно ї скарги, або без попередньог о подання заяви про апеляцій не оскарження, якщо апеляцій на скарга подається у строк, в становлений для подання заяв и про апеляційне оскарження. Якщо постанову було проголо шено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційн е оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
У повному обсязі постанову складено 26.02.2010.
Суддя (підпис)< > Р.В. Мельников
З оригіналом згідно. Поста нова не набрала законної сил и. Оригінал постанови знаход иться в матеріалах справи.< >
Суддя< > Р.В. Мельни ков< >
Секретар< > І.О. Вороніна< >
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2010 |
Оприлюднено | 13.07.2010 |
Номер документу | 9227375 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мельников Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні