2/74-59А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
43010, м. Луцьк, пр. Волі, 54 а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" серпня 2007 р. Справа № 2/74-59А.
за позовом Управління Пенсійного фонду України у Володимир-Волинському р-ні, м. Володимир-Волинський
до Відкритого акціонерного товариства «Володимир-Волинське ремонтно-транспортне підприємство», м. Володимир-Волинський
про стягнення 6561,19 грн.
Суддя Л. О. Черняк
При секретарі Андрусенко О. О.
Представники:
від позивача: Майфат Ю. О. - головний спеціаліст (довіреність у справі)
від відповідача: Стольницький С. П. – довіреність у справі
Представникам сторін в засіданні суду роз'яснені права та обов'язки, передбачені ст.ст. 49, 51 КАСУ.
В засіданні суду 21.08.2007 р. згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства було оголошено вступну та резолютивну частину постанови.
СУТЬ СПОРУ: позивач – Управління Пенсійного фонду України у Володимир-Волинському районі просить стягнути з відповідача – Відкритого акціонерного товариства «Володимир-Волинське ремонтно-транспортне підприємство» 6561,19 грн. заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.
Відповідач у поясненнях на позовну заяву від 11.07.2007 р. проти позову заперечує, посилаючись на таке.
ВАТ „Володимир- Волинське РТП" отримав вимогу про відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам підприємства, правонаступником якого є відповідача, в листі №853/05-10-17 від 18.04.2007 року, тільки 24 квітня 2007 року, разом з
„Розрахунком..."за січень-квітень 2007 року. Мало місце порушення вимоги п.6.4 „Інструкції про
порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванню до Пенсійного фонду України" затвердженої Постано вою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003р. № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 р. за № 64/8663, в подальшому - „Інструкція...", в редакції Постанови правління Пенсійного фонду № 14-5 від 10.10.2006 року, яка зобов'язує установи Пенсійного фонду надсилати підприємствам „ Розрахунки..." з розмірами сум до відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій на поточний рік, щорічно, до 20 січня поточного року. Аналізуючи цей „Розрахунок..." виникають запитання, відповідей на які ми не знаємо;наприклад, чому в графі 9 стоять такі цифри а не інші. Не витримується основний принцип оподаткування: Платник податку, юридична особа, самостійно розраховує величину податку до оплати по законодавчих нормативах. Стверджуємо, що факт вимоги відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, є фактом подвійного оподаткування, так як платник податків, сплативши збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (і не малий), вже профінансував майбутні пенсії своїх працівників.
„Розрахунок..." отриманий з порушенням терміну надсилання не відповідає Додатку 6 до п.6.4 „Інструкції...":
В назві „Розрахунку..." повинно бути-за 200_ рік, а не за який-небудь місяць року.
Графа 16*, повинна друкуватись -16**.
По „ Розрахунку..." оплаті до 25 числа щомісяця підлягає сума з позначкою ** з графи 16 а ця графа не заповнена. І
4. „ Розрахунок..." в такому виді як він надісланий, не містить суми до оплати, не за повнені графи 5; 6;15*; 16**.
5.Фактично, в цьому „Розрахунку..." визначена сума до сплати за попередній рік, але не
вимагається її сплачувати
6. Додаток 6 „Інструкції..." передбачає складання „ Розрахунку..." тільки на поточний рік, а не помісячно, як надіслано: за січень-квітень; за травень; за червень. В усіх трьох рахунках стоять різні цифри в графі 9. Графа називається - Фактичні витрати на виплату пенсій за попередній рік; здавалось би, що вона повинна бути в усіх представлених „ Розрахунках..." -незмінна, а вона, наприклад по працівнику Сахарчук В.П., виглядає так: 1671,9; 440,52; 1209,11.
Повідомлень про призначення нових розмірів пільгових пенсій колишнім працівникам не отримано, як передбачає п.6.8 „Інструкції...". Так як і не отримано взагалі ніякого рішення про призначення пільгових пенсій працівникам за рахунок підприємства. Повторна вимога надійшла листом № 1062/05-10-17 від 16.05.2007 року. В ній акцентується увага на „уточнюючі" довідки, які надавались підприємством працівникам - претендентам на призначення пільгових пенсій у відповідності ст. 13 Закону України „ Про пенсійне забезпечення", п. „в", який надає можливість призначати пільгові пенсії трактористам-машиністам, які відпрацювали певний період на цій посаді. Уточнюючі довідки видані - трактористам, які пропрацювали певний період на посаді тракториста, очевид но, що його не достатньо для необхідного стажу роботи. Доказом призначення пільгових пенсій працівникам, яким вони видані, ці довідки бути не можуть ще й тому, що вони не містять в собі інформації про сплату страхових внесків за вказаних працівників до Пенсійного фонду. І Інших доказів про законність призначення пільгових пенсій працівникам підприємства, правонаступником якого являється є Товариство, у відповідності з п. „в" або іншим пунктом ст. 13 Закону України „Про пенсійне забезпечення", позивач нам не надав.
У клопотанні від 20.08.2007 р. відповідач вказує на те, що Закон України „ Про пенсійне забезпечення" від 5 листопада 1991 року за №1788 в першій своїй редакції передбачав призначення пільгових пенсій у відповідності до пунктів „в"- „з"ст.13 цього закону без атестації робочих місць за рахунок коштів підприємств, про що наголошувала норма закону - ст. 13, частина друга. Але на сьогоднішній день ця норма - ВИКЛЮЧЕНА, на підставі ЗУ №1461 від 17.02.2000 року. Редакція Закону України „Про пенсійне забезпечення" від 20.06.2007 року передбачає єдиний варіант призначення пільгових пенсій за рахунок коштів підприємств, це частина четверта ст. 13: працівникам інших професій МОЖУТЬ призначатись ( що не значить обов'язково призначається) пільгові пенсії за рахунок коштів підприємств ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ АТЕСТАЦІЇ РОБОЧИХ МІСЦЬ. На підприємстві атестація робочих місць для вказаних в справі працівників - НЕ ПРОВОДИЛАСЬ.
Необхідність атестації робочих місць підтверджується також останньою публікацією в газеті „Пенсійний кур'єр" за №31 від 03.08. 2007 року, де вказано, що особа , яка претендує на пільгову пенсію повинна надати в числі необхідних документів також будь-які документи про результати атестації робочих місць. Ознайомлення з пенсійними справами, що ведуться в Управлінні Пенсійного фонду України у Володимир-Волинському районі на наших бувших праців ників, не надає таких підтверджень. В них не має документів про результати атестації робочих місць претендентів на пільгові пенсії. В пенсійних справах НЕ МАЄ „рішення про призначення пільгових пенсій у відповідності до ст. 13 пункти „в"-„з" Закону України „ Про пенсійне забезпечення" за № 1788 від 5 листопада 1991 року, та ще й за рахунок коштів нашого підприємства; в пенсійних справах в наявності тільки Протоколи про призна чення пільгових пенсій трактористам - машиністам за роботу у сільському господарстві згідно з Законом України, яким невідомо. Цей протокол нами, як рішення обов'язкове до виконання конкретними підприємствами, щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за рахунок коштів підприємства, вважатись не може, а що до виплати за рахунок інших коштів - не є компетенцією товариства робити висновки.
Акта перевірки про виконання рішення про відшкодування фактичний витратна виплату та доставку пільгових пенсій - не існує. Бо НЕ ІСНУЄ самого рішення про відшкодування цих фактичних витрат за рахунок коштів ВАТ „ Володимир- Волинське РТП", хоча б в протоколі про призначення пенсії за роботу в сільському господарстві не зрозуміло у відповідності з яким Законом України.
Відсутність рішення про призначення пільгових пенсій працівникам державного с/г підприємства, правонаступником якого являється акціонерне Товариство за рахунок коштів ВАТ „ Володимир-Волинське РТП", а значить підстав для відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій - НЕ ІСНУЄ. Указ Президента України №727/98 від 03.07.1998 року, ст. 6, абзац 12-звільняє ВАТ „ Володимир-Волинське РТП", як платника „єдиного" податку від плати збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. Протиріччя інших „пенсійних" законів з Указом Президента України №727/98 а також множинне їх трактування, що дає можливість прийняти рішення як на користь ВАТ „ Володимир-Волинське РТП" так і на користь Управління Пенсійного фонду України у Володимир-Волинському районі повинне вирішуватись, у відповідності з підпунктом 4.4.1 Закону України „ Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" за № 2181 від 21.12.2000 року, на користь платника податків.
Управління ПФУ у поясненнях від 20.08.2007 р. № 1684/07-10 посилається на наступне.
Згідно п. в) ст. 13 Закону України „Про пенсійне забезпечення" на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи трактористи-машиністи, безпосередньо зайняті у виробництві сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, -чоловіки після досягнення 55 років і при загальному стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 20 років на зазначеній роботі. Проведення атестації робочих місць трактористів-машиністів законом не передбачено.
До трактористів-машиністів, безпосередньо зайнятих у виробництві сільськогосподарської продукції, відносяться працівники, які оформлені на роботу трактористами-машиністами, мають відповідні посвідчення, постійно зайняті на тракторах та інших самохідних сільськогосподарських машинах на протязі повного сезону сільськогосподарських робіт в рослинництві та тваринництві.
Віднесення господарства до підприємств сільського господарства, трактористи-машиністи яких мають право на пільгову пенсію, проводиться відповідно до класифікатора галузей народного господарства.
Єдина назва тракторист-машиніст введена в 1961 році і охоплює такі професії:
бульдозерист бульдозерист-скреперист, грейдерист, комбайнер, машиніст
дощувальної установки, змонтованої на базі трактора, машиніст скрепера, скреперист,
машиніст чаєзбиральної машини, машиніст екскаватора, машиніст-водій льонозбиральної машини, самохідної широкозахвачуючої сінокосарки, механк- комбайнер, тракторист, тракторист-бульдозерист.
Стаж зазначеної роботи визначається комісією в складі керівника господарства, працівника по кадрах, головного бухгалтера і представника профспілкового комітету на підставі відповідних документів.
Як показав аналіз пенсійних справ на підставі вищенаведеного ВАТ „Володимир-Волинське РТП" були представлені документи для призначення пенсій на пільгових умовах.
Щодо вказання в позовній заяві, що в ході перевірки були виявлені факти не відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, то в позовній заяві не вказано, що проводилась документальна перевірка результатів, яка оформляється актом. Фактично була проведена перевірка (аналіз) картки особового рахунку, в якому ведеться облік розрахунків з платежів до Пенсійного фонду і знаходиться він в управлінні Пенсійного фонду у Володимир-Волинському районі.
Згідно частини 2 Прикінцевих положень Закону України „Про загальнообов"язкове державне пенсійне страхування" (далі закон №1058) пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за сп.1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за сп. №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах , які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах, здійснюється до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди, пенсія призначається за нормами цього Закону у разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України „Про пенсійне забезпечення"
При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом, а тому залишився порядок покриття цих пенсій встановлений Законом України „Про збір на обов"язкове державне пенсійне страхування".
Оскільки Законом України „Про внесення змін до деяких законів України з питань пенсійного забезпечення працівників сільськогосподарських підприємств-платників фіксованого сільськогосподарського податку"( далі Закон 2613) внесені зміни в абзац 4 пункту 1 статті2 Закону 400 , то з 1 січня 2006 року платники збору на обов"язкове державне пенсійне страхування - суб"єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи,-суб"єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об"єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів „б"- „з" статті 13 Закону України „Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 цього Закону. Крім того Законом 2613 були внесені зміни і в абзац 5 підпункт 1 пункту 2 „Прикінцеві положення" Закону 1058 що цим особам пенсії, яким призначено відповідно до пунктів „в -,,е та „ж виплата здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету .
Оскільки ВАТ Володимир-Волинський РТП" не є платником фіксованого сільськогосподарського податку, то зобов'язаний відшкодувати призначені та виплачені згідно п."в" ст.13 Закону України „Про пенсійне забезпечення" на пільгових умовах.
Із досліджених матеріалів справи, пояснень представників сторін суд
В С Т А Н О В И В:
Відповідно до розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за червень 2007 року за відповідачем рахується 10 пенсіонерів-пільговиків, яким пенсія призначена і виплачується відповідно до п. п. „б-з” ст.13 Закону України „Про пенсійне забезпечення” (а. с. 6-7).
Статтею 13 Закону України „Про пенсійне забезпечення” від 05.11.1991 р. № 1788-ХІ зі змінами та доповненнями (надалі Закон № 1788-ХІ) визначено категорії працівників, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах. До 17.02.2000 р. вказана стаття також регулювала порядок внесення підприємствами та організаціями плати до Пенсійного фонду, що покривала витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пп. „б”-„з” ст. 13 Закону № 1788 (відповідно до Закону України від 16.05.1996 р. № 198/96-ВР).
Законом України „Про внесення змін до деяких законів України” від 17.02.2000 р. № 1461-ІІІ порядок внесення плати на покриття фактичних витрат на виплату і доставку пенсій змінено, виключено норму, що регулювала дане питання у ст. 13 Закону № 1788-ХІ та врегульовано порядок покриття витрат на виплату та доставку пільгових пенсій шляхом введення окремого виду збору на обов'язкове державне пенсійне страхування у Закон України „Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування”.
Законом України „Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування” № 400/97-ВР від 26.06.1997 р. зі змінами та доповненнями (надалі Закон № 400/97) передбачено, що платники збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, передбачені ст. 1 цього Закону, повинні сплачувати збір на обов'язкове державне пенсійне страхування у розмірах, встановлених ст. 4 цього Закону, що визначається у відсотковому відношенні від об'єкта оподаткування, який передбачений ст. 2 цього Закону.
Зокрема, відповідно до Закону № 400/97, суб'єкти підприємницької діяльності, незалежно від форм власності, повинні сплачувати збір на обов'язкове державне пенсійне страхування у 100 відсотковому розмірі від об'єкта оподаткування, яким є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів „б” –„з” ст. 13 Закону України „Про пенсійне забезпечення” до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України „Про пенсійне забезпечення”.
Розмір сум до відшкодування на поточний рік витрат Пенсійного фонду України на виплату і доставку пенсій призначених на пільгових умовах визначається у повідомленнях, які формуються працівниками Пенсійного фонду України, а підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду визначену у повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах (п.п. 6.4, 6.8 п. 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затв. Постановою Пенсійного фонду № 21-1 від 19.12.2003 р. зі змінами та доповненнями (надалі Інструкція)
Абзац 5 пункту 2 Розділу ХУ Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” № 1058-ІУ від 09.07.2003 р. (надалі Закон № 1058-ІУ), який з 01.01.2006 р. стосується і осіб, пенсії яким призначені відповідно до п.п. „б”-„е” та „ж” ст. 13 Закону України „Про пенсійне забезпечення” і має зворотну дію, регулює лише порядок виплати пенсій, а не змінює порядок відшкодування, та не звільняє підприємства, зазначені у ст.1 (п.п.1, 2) Закону № 400/97 від сплати збору на відшкодування виплачених пільгових пенсій.
Згідно до ст. 3 Закону № 400/97 збір на обов'язкове державне пенсійне страхування платники збору сплачують до Пенсійного фонду у порядку, визначеному законодавством України.
П.2 Розділу ХУ „Прикінцеві положення” Закону № 1058-ІУ передбачено, що до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом, тобто, зазначений вище порядок відшкодування.
З огляду на викладені норми законодавчих актів, ВАТ «Володимир-Волинське ремонтно-транспортне підприємство», працівники якого вийшли на пільгову пенсію, зобов'язаний сплатити Пенсійному Фонду збір у 100-відсотковому розмірі сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій його працівникам, тобто, у повному розмірі відшкодувати Пенсійному фонду фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених працівникам відповідача.
З матеріалів справи вбачається, що Управління Пенсійного фонду України у Володимир-Волинському районі дійсно виплатило пільгові пенсії та здійснило витрати на їх доставку ( подання на призначення пенсії, розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, копії довідок відповідача на право отримання пільгових пенсій, довідки позивача). Відповідач факт виплати та призначення пільгових пенсій своїм працівникам не заперечив. ВАТ «Володимир-Волинське ремонтно-транспортне підприємство» заборгувало Пенсійному фонду 6561,19 грн. збору на покриття фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за січень-травень 2007 р.
Відповідач не сплатив спірну суму в добровільному порядку, не спростував її. Позивач звернувся до суду після направлення розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій відповідачу та несплати останнім зазначених у повідомленнях-розрахунках сум, про що свідчать відмітки на розрахунках.
Заперечення відповідача спростовуються матеріалами справи та нормами чинного законодавства. Посилання товариства на Указ Президента України №727/98 від 03.07.1998 року «Про спрощену систему оподаткування» до уваги судом не приймається, оскільки даний Указ регулює питання оподаткування суб'єктів малого підприємництва. Згідно з вимогами статті 15 Прикінцевих положень Закону № 1058-ІУ до приведення законодавства України у відповідність з цим Законом, закони України та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечать цьому закону. Положення статті 6 Указу про звільнення суб'єктів малого підприємництва, які сплачують єдиний податок, від збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, Закону суперечать і застосуванню не підлягають.
Аналізуючи зазначені докази по справі, суд дійшов висновку про підставність позовних вимог Управління ПФУ про стягнення з відповідача 6561,19 грн.
Керуючись ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Законом України „Про пенсійне забезпечення”, суд
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задоволити повністю.
2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Володимир-Волинське ремонтно-транспортне підприємство» (м. Володимир –Волинський, вул. Луцька, 158, р/р 26001237993002 в КБ „Приватбанк”, м. Володимир - Волинський, МФО 303440, код 03569203) на користь Управління Пенсійного фонду України у м. Володимир-Волинський (44700, м.Володимир-Волинський, вул. Соборна, 1а, р/р 25607701363 у Володимир-Волинському відділенні ВАТ „Ощадбанк”, МФО 303859, код 20124945) заборгованість по пільгових пенсіях в сумі 6561,19 грн.
Заява про апеляційне оскарження постанови може бути подана протягом 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову може бути подана протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Л. О. Черняк
В повному обсязі постанову складено 23.08.2007 р.
Суддя
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2007 |
Оприлюднено | 11.09.2007 |
Номер документу | 922811 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Черняк Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні