ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
06.10.2020 Справа № 905/1116/20
Суддя - Говорун О.В.
Секретар судового засідання - Коновалова А.І.
Позивач - Департамент економіки Донецької обласної державної адміністрації.
Відповідач - Фермерське господарство "Сафіра".
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Лиманська міська рада Донецької області.
Про стягнення 500000 грн.
Представники учасників справи:
від позивача - Фетіщенко Є.М., Кох Ю.І.;
від відповідача - не з`явився;
від третьої особи - не з`явився.
Департамент економіки Донецької обласної державної адміністрації (далі - позивач) звернувся до Господарського суду Донецької області з позовною заявою до Фермерського господарства "Сафіра" (далі - відповідач) про стягнення 500000 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на неналежне виконання відповідачем угоди від 31.08.2017 №24 про фінансову підтримку суб`єкта малого підприємництва на реалізацію проекту, у зв`язку з чим просить стягнути з відповідача грошові кошти у розмірі 500000 грн.
04.09.2020 до суду від представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Лиманської міської ради Донецької області надійшли пояснення у яких зазначено, що позовні вимоги є законними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Відповідач в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Відзив на позов не надав.
Суд, дослідивши письмові докази у справі, встановив наступні факти та відповідні ним правовідносини.
31.08.2017 між Департаментом економіки Донецької обласної державної адміністрації (далі - головний розпорядник) та Фермерським господарством "Сафіра" (далі - отримувач) укладено угоду про фінансову підтримку суб`єкта малого підприємництва на реалізацію проекту №24 (далі - угода), відповідно до п.1.1 якої, фінансова підтримка суб`єкта малого підприємництва на реалізацію проектів (надалі-фінансова підтримка) надається за результатами конкурсного відбору проектів суб`єктів малого підприємництва, відповідно до порядку використання коштів обласного бюджету, передбачених на надання фінансової підтримки суб`єктам малого підприємництва на реалізацію проектів, затвердженого розпорядженням голови обладміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 05.05.2017 №466, зареєстрованого в Головному територіального управлінні юстиції у Донецькій області 05.05.2017 за №78/2285 (т.1 а.с. 36-42).
Відповідно до п.1.2 угоди, за цією угодою, на підставі протоколу засідання конкурсної комісії з відбору проектів суб`єктів малого і середнього підприємництва від 03.08.2017 №2 та гарантійного листа виконавчого комітету Лиманської міської ради від 11.08.2017 №02-3-363 про співфінансування проекту за рахунок коштів об`єднаної територіальної громади у сумі 250,0тис.грн., головний розпорядник зобов`язується надати отримувачу фінансову підтримку на реалізацію проекту "Проект з технології виробництва молока на міні-фермі чисельністю 30 корів" (надалі-проект).
Отримувач зобов`язується прийняти фінансову підтримку і використовувати її на реалізацію Проекту протягом одного року від дня отримання фінансової підтримки, відповідно до бізнес-плану, наданого до конкурсної комісії з відбору проектів суб`єктів малого і середнього підприємництва (далі-конкурсна комісія), умов цієї угоди та календарного плану реалізації проекту, який є невід`ємною частиною цієї Угоди (додаток №1). Днем отримання фінансової підтримки вважається день надходження першої частини коштів на розрахунковий рахунок отримувача (п.1.3 угоди).
Згідно з п.2.1 угоди, фінансова підтримка надається отримувачу на безоплатній та безповоротній основі у розмірі 500,00тис.грн.
Відповідно до пункту 2.2 угоди, фінансова підтримка надається в межах асигнувань, передбачених в обласному бюджеті на 2017 рік за рахунок коштів обласного бюджету та коштів бюджету Лиманської об`єднаної територіальної громади, перерахованих до обласного бюджету у вигляді субвенції на умовах співфінансування (50% від загальної суми фінансової підтримки - кошти обласного бюджету у сумі 250,0тис.грн, 50% - кошти Лиманської об`єднаної територіальної громади у сумі 250,0тис.грн).
Згідно з п.п. 2.3, 3.3.1 угоди, головний розпорядник перераховує фінансову підтримку на розрахунковий рахунок отримувача однією частиною: у сумі 500,тис.грн (оскільки реалізація проекту не може бути поділена на частини), з яких 50% (250 тис.грн) - кошти обласного бюджету та 50% - (250 тис.грн) - кошти бюджету Лиманської об`єднаної територіальної громад, перераховані до обласного бюджету у вигляді субвенції на умовах співфінансування, протягом15-ти календарних днів з дня укладання угоди, але не раніше дня отримання необхідної суми коштів з обласного бюджету на рахунок головного розпорядника.
Відповідно до п.п. 3.4.1, 3.4.2, 3.4.3, 3.4.8, 3.4.9 угоди, отримувач зобов`язується, зокрема, забезпечити реалізацію проекту відповідно до бізнес-плану, наданого до конкурсної комісії, використовувати суму фінансової підтримки у термін та на умовах, визначених цією угодою; створити протягом реалізації проекту 4 робочих місця та прийняти протягом реалізації проекту на роботу 4 особи згідно з чинним трудовим законодавством України; забезпечити використання коштів, отриманих на реалізацію проекту за цільовим призначенням не більше одного року від дня отримання фінансової підтримки. Днем отримання фінансової підтримки вважається день надходження першої частини коштів на розрахунковий рахунок отримувача; не пізніше ніж у двомісячний строк після дня перерахування отримувачу головним розпорядником коштів, подати Головному розпоряднику та органу місцевого самоврядування (або уповноваженому ним органу або особі) за місцем фактичного провадження отримувачем господарської діяльності/реалізації проекту, звіт про цільове використання бюджетних коштів з наданням копій підтверджуючих документів…; впродовж терміну використання коштів фінансової підтримки та одного року після його закінчення, щоквартально до 10 числа місяця, що настає за звітним періодом, надавати головному розпоряднику та органу місцевого самоврядування за місцем провадження господарської діяльності/реалізації проекту звіт про результати реалізації проекту та звіт про цільове використання бюджетних коштів з наданням копій підтверджуючих документів (тільки впродовж терміну використання коштів фінансової підтримки, Додаток №2).
У разі невикористання отримувачем фінансової підтримки протягом одного року від дня її отримання, отримувач повертає залишки бюджетних кошів протягом п`ятнадцяти календарних днів з дня отримання від головного розпорядника письмового повідомлення за зазначеними у повідомленні реквізитами (п.4.2 угоди).
Пунктом 4.4 угоди передбачено, що у разі визнання конкурсною комісією порушення умов, цілей і порядку реалізації Проекту і використання фінансової підтримки, та прийняття рішення про припинення надання фінансової підтримки та повернення отримувачем бюджетних коштів головному розпоряднику, головний розпорядник повідомляє отримувача про припинення надання фінансової підтримки та необхідність повернення бюджетних коштів шляхом направлення отримувачу відповідного листа та копії рішення конкурсної комісії про повернення коштів із зазначенням терміну повернення та суми. Отримувач зобов`язаний повернути бюджетні кошти за реквізитами та в обсягах по відповідних місцевих бюджетах, зазначених у рішенні про повернення коштів, в термін не більше двадцяти календарних днів з дня одержання відповідного листа головного розпорядника.
Угода набуває чинності з моменту її підписання сторонами і діє до 01.09.2019, але у будь-якому разі до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань за цією угодою (п.5.1 угоди).
Додатковою угодою №1 до угоди №24 від 31.08.2017 сторони домовились внести зміни до календарного плану реалізації проекту "Проект з технології виробництва молока на міні-фермі чисельністю 30 корів (т.1 а.с.43-44).
На виконання умов угоди №24 від 31.08.2017 позивач перерахував на рахунок відповідача 500000 грн, що підтверджується платіжними дорученнями №16 від 13.09.2017 на суму 250000 грн та №62 від 13.09.2017 на суму 250000,00грн, а також банківськими виписками (т.1 а.с.60-64).
18.10.2017 між ОСОБА_1 (продавець) та Фермерським господарством "Сафіра" (покупець) укладено договір відповідно до п.1.1 умов якого, продавець продає, а покупець купує велику рогату худобу в кількості 18 голів, з яких 8 голів голштинської породи, 9 джерсейської породи та 1 українська-чорноряба, що підтверджується паспортами великої рогатої худоби (т.1 а.с 64-66).
28.10.2017 був складений та підписаний акт приймання - передачі до договору від 18.10.2017, відповідно до якого продавець передав, а покупець прийняв велику рогату худобу у кількості 18 голів, згідно паспортів. Претензій по даному договору сторони не мають. Всі умови договору виконані у повному обсязі (т.1 а.с. 67-73).
27.11.2017 між відповідачем та ОСОБА_2 укладено трудовий договір №2 на підставі умов п.3.4.2 угоди від 31.08.2017 (т.1 а.с.82-83).
Наказом (розпорядженням) позивача №2/к від 24.11.2017 ОСОБА_2 прийнято на роботу з 27.11.2017 по 26.11.2019 (а.с.84).
17.04.2018 між відповідачем та ОСОБА_3 укладено трудовий договір №3 на підставі умов п.3.4.2 угоди від 31.08.2017 (т.1 а.с.85-86).
Наказом (розпорядженням) позивача №3 від 16.04.2018 ОСОБА_3 прийнято на роботу з 17.04.2018 (а.с.87).
Таким чином, відповідач не виконав в повному обсязі зобов`язання за угодою від 31.08.2017 в частині створення 4 робочих місць та прийняття на роботу 4 осіб.
23.06.2018 позивачем відповідачу направлено лист №6/1000/40-18/03-2 до якого додано витяг з протоколу конкурсної комісії про відтермінування збільшення міні-ферми до 30 голів до закінчення терміну дії угоди від 31.08.2017 до 01.09.2019 (т.1 а.с.102).
13.11.2017, 11.05.2018 та 17.10.2018 на виконання п.3.4.8 угоди, відповідачем були надані звіти про цільове використання бюджетних коштів (а.с.74-77).
Доказів виконання відповідачем в подальшому зобов`язань, передбачених п.3.4.8 угоди, щодо надання позивачу та третій особі звітів про результати реалізації проекту у погоджені позивачем та відповідачем строки, до суду надано не було.
Листами позивача від 18.09.2018, 16.11.2018, 01.02.2019, 06.05.2019, 28.08.2019 відповідача було повідомлено про необхідність усунення недоліків реалізації проекту, виявлених в процесі моніторингу проекту "Проект з технології виробництва молока на міні-фермі чисельністю 30 корів" (т.1 а.с. 107, 110, 113, 130, 143).
Доказів усунення відповідачем виявлених під час реалізації проекту порушень надано не було.
Відповідно до інформації щодо ходу реалізації проекту, наданої виконавчим комітетом Лиманської міської ради Донецької області, 02.10.2019 робочою групою було проведено чергове обстеження ходу реалізації проекту та було виявлено, що "двері приміщень зачинені на замки. Територія заросла бур`янами. Худоби в наявності нема. Електроенергія відключена. Звіт про стан реалізації проекту за 3 квартал 2019 року не надано. Недоїмка по сплаті податків до бюджету, станом на 01.10.2019, складала 46 тис. грн". (т.1 а.с.150-152).
08.10.2019 виконавчий комітет Лиманської міської ради Донецької області звернувся до позивача з пропозицією розглянути питання порушення умов угоди на засіданні обласної конкурсної комісії та вжити необхідні заходи щодо повернення бюджетних коштів (т.1 а.с.149).
15.11.2019 було проведено засідання конкурсної комісії проектів суб`єктів малого і середнього підприємництва, за результатом якого було прийнято рішення про повернення відповідачем коштів фінансової підтримки в повному обсязі (т.1 а.с.155-157).
05.12.2019 позивач повідомив відповідача про необхідність повернення коштів, у зв`язку з прийняттям конкурсною комісією рішення про повернення коштів фінансової підтримки суб`єкта малого підприємництва на реалізацію проекту "Проект з технології виробництва молока на міні-фермі чисельністю 30 корів" (т.1 а.с.153).
Вказаний лист відповідач отримав 07.12.2019 (т.1 а.с. 159).
Відповідь на вказаний лист, а також доказів повернення відповідачем грошових коштів позивачу, суду надано не було.
Відповідно до ч.1 ст.509 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
Згідно з ч.1 ст.193 Господарського кодексу України (далі - ГК України), яка кореспондується зі ст.526 ЦК України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Частиною 1 статті 530 ЦК України встановлено, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Відповідно до ст.610 ЦК України, порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Згідно з ч.1 ст.612 ЦК України, боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
Позивач належним чином виконав свої зобов`язання за угодою №24 про фінансову підтримку суб`єкта малого підприємництва на реалізацію проекту від 31.08.2017 в частині перерахування відповідачу фінансової підтримки у розмірі 500000,00 грн.
Відповідач, в свою чергу, належним чином не виконав взяті на себе зобов`язання за угодою №24 від 31.08.2017.
Так, відповідач не забезпечив реалізацію проекту відповідно до бізнес-плану; в порушення п.3.4.2 угоди відповідач не створив 4 робочих місць та не прийняв на роботу 4 осіб; не в повному обсязі надав звіти про результати реалізації проекту з відповідними копіями підтверджуючих документів, за встановленою формою як передбачено п.3.4.9 угоди.
За таких обставин, суд вважає позовні вимоги про повернення бюджетних коштів у розмірі 500000 грн обґрунтованими та доведеними доказами, що містяться в матеріалах справи, а отже такими, що підлягають задоволенню повністю.
Згідно з ч.1 ст.74 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України), кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Відповідно до ч.ч.1,2 ст.86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу.
Відповідно до ст.129 ГПК України, судові витрати покладаються на відповідача.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 129, 236-238 ГПК України, господарський суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Фермерського господарства "Сафіра" (84450, Донецька обл., Лиманський район, смт.Дробишеве, вул.Слобожанська, 132, ідентифікаційний код юридичної особи - 41366880) на користь Департаменту економіки Донецької обласної державної адміністрації (84313, Донецька обл., м.Краматорськ, вул.Богдана Хмельницького, 6, ідентифікаційний код юридичної особи - 02741427) 500000 (п`ятсот тисяч) грн. та витрати з оплати судового збору в розмірі 7500 (сім тисяч п`ятсот) грн.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається в порядку встановленому ст.257 ГПК України, з урахуванням п.п.17.5) п.п.17 п.1 Розділу ХІ Перехідні положення ГПК України, протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 16.10.2020.
Суддя О.В. Говорун
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2020 |
Оприлюднено | 20.10.2020 |
Номер документу | 92285189 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Говорун Олександр Володимирович
Господарське
Господарський суд Донецької області
Говорун Олександр Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні